خطرناک‌ترین نژادهای سگ در دنیا


کیوان

ارسال های توصیه شده

عوامل مختلفی برای تعیین میزان خطرناک بودن سگ ها وجود دارد، و البته این مسئله از نظر بسیاری از محققان مردود است. پس شاید درست نباشد که بی رحمانه به یک سگ برچسب «خطرناک» بزنیم. با اینحال می دانیم برخی از سگ ها، در صورت حمله به افراد و حیوانات، پتانسیل بیشتری برای آسیب رساندن به آن ها دارند و بر این اساس ۲۵ نوع از خطرناک ترین سگ ها را انتخاب و معرفی می کنیم و معیار انتخاب، پتانسیل آن ها برای آسیب جدی رساندن و یا کشتن افراد و حیوانات است. 

بخاطر داشته باشید اکثر سگ ها با تمایل به کسب رضایت صاحبانشان پرورش و رشد می یابند. بنابراین اکثر حوادثی که سگ ها می آفرینند، ریشه در تربیت نادرست و سختگیری صاحبانشان دارد.    

۲۵- Tosa Inu
 

350259_957.jpg

توسا اینو یک سگ بزرگ است با ۶۰ تا ۹۰ کیلوگرم وزن و  ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر قد. اصولا آن را به عنوان سگ جنگجو پرورش می دهند. این سگ خطرناک محسوب می شود و نگهداری آن (از نظر قانونی) در برخی کشورها ممنوع است.  

۲۴-  American Bandogge
 

350260_672.jpg

سگی بسیار قوی که نژاد آن ترکیبی از پیت بول تریر (Pit Bull Terrier) امریکایی و  بولدوگ (Mastiff) ناپلی است. اصولا این سگ ها برخلاف ظاهر عضلانی شان، برای جنگیدن تربیت نمی شوند. با این وجود برخی از آن ها را به عنوان سگ جنگی تربیت می کنند و به کار می گیرند.  

۲۳- Cane Corso
 

350261_801.jpg

کین کورسو نیز سگی عضلانی است که وزن آن حدود ۴۵ تا ۶۸ کیلوگرم است. این نژاد مشهور است به آخرین گونه از سگ شکاری «Mastiff» و از نسل «Canis Pugnax» که توسط رومی ها در جنگ ها استفاده می شد.  

۲۲- Bull Terrier
 

350262_264.jpg

این سگ با کله بزرگ و تخم مرغی شکلش شناسایی می شود. بول تریر، سگ هایی بشدت قوی هستند. آن ها لزوما وحشی نیستند اما نسبت به تحریک بسیار حساس اند و این خصیصه موجب می شود که (در برابر حیوانات کوچکتر) در رده سگ های خطرناک قرار گیرند. 

۲۱- Rhodesian Ridgeback
 

350263_898.jpg

این سگ اصالتا از جنوب آفریقا ست. و از مشخصه هایش توانایی محافظت از شکاری که صاحبش گرفته، در برابر شیرها است. این سگ شکاری نیمه اهلی، وفادار و باهوش است اما از غریبه ها خوشش نمی آید. لازم است با آنها به خوبی مدارا شود و خوب تربیت شوند. از آموزش های سختگیرانه خودداری شود و در عوض مهارتهای اجتماعی آن ها تقویت شود، زیرا می توانند بسیار حساس و متهاجم شده و اصطلاحا روی سگ شان بالا بیاید. 

۲۰- Dogo Argentino
 

350264_584.jpg

دوگو آرژانتینو، سگی بزرگ، سفید، ماهیچه ای است و در آرژانتین پرورش یافته است. این سگ اصولا به منظور شکارهای بزرگ، از جمله یوزپلنگ و گراز وحشی تربیت می شود. آرژانتینو با وجود آنکه بسیار قوی و عضلانی است، برای انسان ها کاملا بی خطر است. با این وجود، نگهداری آن ها در انگلستان غیر قانونی است. 

۱۹- Boer Boel
 

350265_633.jpg

بور بول یک سگ بولدوگ بزرگ و از نژاد آفریقای جنوبی است. این سگ برای حفاظت از خانه یا مزرعه تربیت می شود. بور بول ها در برابر حیوانات درنده، معمولا در خط اول دفاع قرار می گیرند و در رد یابی بسیار مهارت دارند. آن ها وفادرند و از خانواده شان با تمام وجود محافظت می کنند.  

۱۸- Gull Dong
 

350266_949.jpg

گل دونگ (که به بولداگ پاکستانی نیز مشهور است) نژادی مابین «Gull Dong» و «Bully Kutta» دارد. بسیار قوی و قدرتمند است. این سگ معمولا به طور خاص به عنوان سگ جنگی تربیت می شود، و به متهاجم بودن و غیر قابل کنترل بودن مشهور هستند. 

۱۷- Basenji
 

350267_127.jpg

بسنجی از نژاد سگ های شکاری است که از آفریقای مرکزی آمده، و در رده سگ های تیزبین قرار می گیرد. آنها بسیار تیز، کنجکاو و مهربان هستند. بسنجی ها زیاد با غریبه ها جور نمی شوند، و از لحاظ قابل تربیت بودن (در میان دیگر سگ ها)، در پایینترین رده ها قرار می گیرند. 

۱۶- Saint Bernard
 

350268_833.jpg

سنت برنارد سگی است بسیار بزرگ، که نخستین بار در کوه های آلپ ایتالیا و سوییس دیده شده است. این سگ اصولا به عنوان سگ امداد نجات تربیت می شود. این سگ ها معمولا عظیم الجثه هستند و در امداد نجات آلپ به کار گرفته می شوند. سنت برنارد (مثل بقیه سگ های بزرگ) آموزش می بیند که با غریبه ها و سگ های بزرگ دیگر ارتباط اجتماعی بهتری برقرار کند و لازم است تربیت آن ها از دوره نوزادی صورت گیرد تا از رفتار متهاجمانه آن ها جلوگیری شود. 

۱۵-American Bulldog
 

350269_404.jpg

بولداگ آمریکایی سگ سنگین وزن و عضلانی است. در حالت کلی رفتار دوستانه و مطلوبی دارند، اما گاهی با بالا رفتن اعتماد به نفس شان کله شقی هایی از خود نشان می دهند. اصوصا این نوع سگ، به عنوان سگ مزرعه پرورش می یابد که می تواند از دام نگهداری کند، با گراز بجنگد، حشرات را بکشد و از اموال صاحب خود نگهداری کند. 

۱۴-Great Dane
 

350270_525.jpg

این سگ، به «German Mastiff» و یا «DanU_ ;۲۱>eund» نیز معروف است، و معمولا سایز بسیاز بزرگی دارد. این سگ رکوردار بلندقد ترین سگ، (۱۱۲ سانتی متر) است. و برای شکار گراز وحشی و گوزن در آلمان تربیت می شود.  

۱۳- Fila Brasileiro
 

350271_247.jpg

این سگ، با نام «بولدوگ برزیلی» نیز شناخته می شود. قدرت ردیابی بسیار بالایی دارد. می تواند بسیار متهاجم و خشن شود. نگهداری این سگ نیز بخاطر سایز بزرگ و سرشت و پتانسیل تهاجمی او در بسیاری کشور ها ممنوع است.   

۱۲-Perro de Presa Canario
 

350272_807.jpg

این سگ بزرگ اصولا برای نگهداری دام پرورش می یابد. اسم این سگ اسپانیولی است و به «سگ قناری گیر» معروف است. لازم است در نوزادی مهارتهای اجتماعی و آموزش حرف شنوی بگیرد. این سگ، در برخی موقعیت ها می تواند نسبت به دیگر سگ ها، و یا با مضنون شدن به غریبه ها، بسیار متهاجم شود. 

۱۱-Akita Inu
 

350273_778.jpg

این سگ در مناطق کوهستانی ژاپن دیده می شود. و دو گونه آمریکایی و ژاپنی دارد. خصیصه اش: قوی، مستقل، نافذ، و مهربان با اعضای خانواده، و اما دشمنی با غریبه ها. 

۱۰-Boxer
 

350274_287.jpg

با اینکه ذاتا متهاجم نیست، بخاطر ۴۸ حادثه ناخوشایند که این سگ ها از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۲ آفریدند، در دسته ۲۵ سگ خطرناک قرار می گیرد. نژادش آلمانی است و از ۲۳ تا ۳۲ کیلو وزن دارد. بسیار با انرژی، سرزنده، و باهوش و کله شق است. 

۹-Wolf Hybrid
 

350275_643.jpg

همانطور که از نام آن مشخص است این سگ به سگ گرگی نیز معروف است (معمولا گرگ خاکستری). در نتیجه این سگ دو رگه، صفات ژنتیکی دارد که (نسبت به سگ ها و یا گرگ ها) چندان قابل پیش بینی نیست.

۸-Chow Chow
 

350276_785.jpg

این سگ ها اگر چه بنظر می رسد مستقل و غیر صمیمی باشند، به صاحبانشان بسیار وفادارند. (مگر آن که متهاجم تربیت شوند). اصالتا چینی هستند، وزنی حدود ۲۳ تا ۳۲ کیلو دارند. می توانند بخوبی از صاحبان خود (در برابر غریبه ها) محافظت کنند. در رده سگ های ریسک پذیر قرار می گیرند. و بخاطر ۲۳۸ مورد تلفاتی که از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۸ به بار آورده اند نگهداری آن ها بدون مجوز امکانپذیر نیست. با وجود آنکه می توان آن ها را در خانه و آپارتمان نگهداری کرد، لازم است فعالیت های فیزیکی داشته و ورزش کنند تا حیوانات خانگی خطرناک تبدیل نشوند. 

۷-Doberman Pinschers
 

350277_154.jpg

مشخصه شان تیزی، وفاداری و هوشمندی است. این سگ ها بهترین سگ های نگهبان هستند. تنها زمانی حمله می کنند که خانواده یا اموالشان در معرض خطر باشد. نژادشان آلمانی است و وزنی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلو دارند. با اینکه به عنوان سگ نگهبان یا سگ پلیس نگهداری می شوند، در برابر غریبه ها و دیگر سگ ها، رفتاری پرخاشگرانه نیز از خود نشان می دهند. بخاطر وزن و قدرت قابل توجه، خصلت تهاجمی شان می تواند دردسر آفرین شود.   

۶-Huskies    
 

350278_757.jpg

در مناطق شمالی برای کشیدن سورتمه مورد استفاده قرار می گیرند. و همچنین به عنوان سگ مسابقه و ماجراجو نیز قابلیت های بالایی دارند. بخاطر غریزه قوی شکار می توانند برای حیوانات کوچکتر خطرناک باشند. این سگ اگر کسل شود می تواند خانمان برانداز شده و مصیبت به بار بیاورد. 

۵- Alaskan Malamutes
 

350279_191.jpg

نژاد این سگ به سیبری بازمی گردد. به ورزش و تحرک روزانه احتیاج دارد تا بتواند شاد بماند. در غیرانصورت، کسل شده و نافرمان و یاغی می شود. این سگ بزرگ می تواند از ۳۲ کیلو تا ۴۵ کیلو وزن داشته باشد. می تواند برای حمل و نقل، همراه خوبی باشد و در برف و سورتمه کشی به کار گرفته شود. آن ها بسیار مستقل هستند، از زیر باران ماندن خوششان نمی آید، با حیوانات کوچکتر زیاد کنار نمی آیند، و به عنوان سگ نگهبان قابل اعتماد نیستند.  

۴- Rottweiler
 

350280_749.jpg

 سگ هایی بسیار قوی که غریزه نگهبانی و اتحاد دارند (یعنی می توانند به صورت گله سگ همکاری کنند). ذاتا پتانسیل رفتارهای خطرناک دارند که ریشه در رفتار غیر مسولانه، غفلت،تربیت ظالمانه و غیر اجتماعی بار آمدن از سوی صاحبانشان است. در غیر اینصورت، قدرت این سگ چیزی فرای حد تصور و غیر قابل اغماض است. 

۳- German Shepherd
 

350281_494.jpg

این دسته سگ ها از نژاد آلمانی هستند و وزنی حدود ۳۲ تا ۴۵ کیلو دارند. به باهوشی، تیزی، اعتماد بنفس بالا، هوشیاری، و شجاعت معروف هستند، و معمولا به کار پلیس می آیند. اما باید به آن ها احتیاط کردن را آموزش داد، زیرا می توانند بیش از حد از خانواده و ملک خود دفاع کنند و اگر به درستی اجتماعی نشوند دردسرها می آفرینند. 

۲- Pitbull
 

350282_328.jpg

اصطلاح پیت بول، نژاد هایی از سگ از جمله «American Pit Bull Terrier»، «Staffordshire Bull Terrier» و «American Bulldog» را در بر می گیرد. 

این دسته سگ ها برای حمله به گاو نر و گراز تربیت می شوند و نیز اکثریت آن ها برای جنگیدن با سگ، در بسیاری نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. این سگ در امریکا به عنوان خطرناکترین سگ شناخته شده است. 

۱- Caucasian Ovcharka
 

350283_212.jpg

این سگ که به «Caucasian Shepherd» یا سگ قفقاز نیز معروف است. معمولا برای حفاظت از دام تربیت و به کار گرفته می شود. اعتماد به نفس بالایی دارد، پرخاشجو، مقتدر و شجاع است و قدرت دفاع بسیار بالایی دارد. اما اگر بدرستی تربیت و اجتماعی نشود کاملا غیر قابل کنترل و خطر آفرین می شود.

لینک به دیدگاه

چشم های معصومی داره آدم دلش به رحم میاد. ای گاش این رو از سگ های خطرناک کنار میذاشتن.

Cane Corso

 

350261_801.jpg

 

لینک به دیدگاه

چشم های معصومی داره آدم دلش به رحم میاد. ای گاش این رو از سگ های خطرناک کنار میذاشتن.

هرچی میکشیم از این چشماست .... :))

لینک به دیدگاه

وایییییییی چه نازه :))  اخه این کجاش خطرناکه :))

حالا وقتشه که نژاد گربه ها رو بزاری داش حسن :>  راستی شیر و ببر هم توش باشه که بتونه با این سگا رقابت کنه :>:))

لینک به دیدگاه

حالا وقتشه که نژاد گربه ها رو بزاری داش حسن :>  راستی شیر و ببر هم توش باشه که بتونه با این سگا رقابت کنه :>:))

گربه ها،خطرناک ترین حیوانات اطراف ما!
مطالعات جدید نشان می دهد گربه ها سالانه میلیون ها جانور را می کشند و گریه ها از وحشی ترین موجودات اطراف ما معرفی شده‌اند.
 

32.gif?itok=0pyACwUO

به گزارش فرهنگ نیوز، هر گربه‌ای به طور متوسط بین ۱/۴ و ۳/۷ میلیون پرنده و بین ۶/۹ و ۲۰/۷ جانور پستاندار مانند موش ها و سنجاب ها را به قتل می‌رساند.  

گفتنی است؛ گربه ها از ۶ تا ۷ ماهگی بالغ می شوند و قابلیت تولید مثل دارند و دوست دارند پستانداران اطرافشان را بکشند.  

جالب است بدانید گربه‌ها حتی بسیار علاقه‌مندند انسان‌ها را نیز به قتل برسانند اما هیچ گاه قادر نیستند چون نیرویی از انسان به آن‌ها ساطع می‌شوند که باعث می‌شود از انسان بترسد و فرار کنند.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.