سوال

  • پاسخ ها 53
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

ارسال کنندگان برتر این سوال

ارسال کنندگان برتر این سوال

پست های محبوب

سیمرغ

مسابقه برای بهبود انجمن (مسابقه مرداد)     سوال مسابقه پیشنهاد شما برای بهبود کیفیت انجمن چیست؟     مدت اعتبار مسابقه زمان شروع: 1394/6/1 20:00          الی         زمان اتمام: 1394/6/8 20:00   تعداد برندگان 2 نفر   جایزه برندگان نفر اول: VIP3 یک ماهه یا VIP2 دوماهه یا VIP1 سه ماه (به انتخاب خود شخص)   نفر دوم: جایزه به صورت رندوم به یک نفر از شرکت کنندگان:500 امتیاز   نحوه شرکت در مسابقه پاسخ خود را ارسال کنید.   نحوه گزینش نفر اول پس از بررسی مدیران، بهترین ایده انتخاب خ

Ehsan

عرض ادب ممنون از همه دوستانی که تا الان وقت و فکر گرانبهاشون را در به اشتراک گذاشتند. جدا از انجمن های عمومی، ما انجمن مدیران داریم همچنین گروه تلگرام مدیریت که لحظه به لحظه در حال بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت و صحبت های شما عزیزان هستیم. عدم شرکت مدیران در تاپیک هم به همین دلیل هست. همچنان تشنه پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. لطفا ادامه بدید. برنامه های بلند مدتی در نظر گرفته شده که قطعا ایده های شما عزیزان نیز کامل کننده آن خواهد بود، نمونه اون را هم اکنون در صفحه اول با عنوان سیستم اتوماس

Mr.K

پیشنهاد دوم : راه‌اندازی بخش ترجمه در سایت هم اکنون ده‌ها سایت ترجمه در ایران مشغول به کار هستند که هرکدام نسبت به بضاعتی هم که دارند کم‌و بیش خوب کار می‌کنند. می‌توانیم یک بخش جدید اضافه کنیم ترجمه‌ی مقالات فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی. در این بخش مترجم‌هایی که مشغول به کار هستند در قبال امتیاز و یا پول و یا حتی اکانت ترجمه‌ می ‌کنند. این بخش به کامل تر شدن سایت کمک می‌کند. یعنی با این کار ما یک چرخه‌ی کامل عرضه و تقاضا درست می‌کنیم به طوری که دانشجو از درخواست مقاله تا ترجمه و تحویل گر

ارسال های توصیه شده

  • 0

به نظر من خوب میشه اگه یه بخشی به اسم کار با پایگاه های مختلف باشه توی سایت که آموزش تصویری استفاده از پایگاه های مختلف رو دوستان اونجا قرار بدن. از معمولی ها مثل sciencedirect گرفته تا کمتر معمول ها ...

آموزش شامل چک کردن دسترسی. دانلود مقاله. پیدا کردن مجلات و ...

 

برای اکثر دوستان این موارد ساده به نظر می رسه ولی برای یکی که خبر چندانی نداره ممکنه به طور مثال استفاده از scopus واقعا سخت باشه.

لینک به دیدگاه
  • 0

ضمن سلام و خسته نباشید خدمت دوستای عزیز خودم

 

به نظرم یه قسمت آموزش ایجاد بشه که اعضای عادی به دادن مقدار مشخصی امتیاز برای هر قسمت از آموزشهای پیشرفته ای برخوردار بشن

 

به عنوان مثال بخشی آموزش تبدیل شدن به یک سالور و نحوه ی دسترسی به منابع (استفاده از اساتیدی همچون sara2013,coolboy2004 و ....)

 

بخش معرفی منابع و آموزش جستجوی پیشرفته منابع

 

و .....

ویرایش شده توسط محسن.
لینک به دیدگاه
  • 0

سلام و عرض ادب و احترام

بنده به نظرم جای یک بخش در اینجا خالی هست و ان هم این هست که:

بخشی در قسمت درخواستها ایجاد شود بنام منابع اسکن شده. در این بخش درخواستهایی که واقعا قابل دسترس نیستند (البته منظور بخش درخواستهای حل نشده نیست فقط منایع اسکن شده) را اگر کسی ممکن هست منبع ذکر شده را اسکن کرده یا برای خود خریداری کرده را برای درخواست کننده قرار بده و امتیازی فراتر از روال عادی دریافت کنه.

 

همینطور بخشی هم ایجاد بشه برای مجلات مهم هر رشته که دسترسی به ان برای همه مقدور نباشه یا لااقل دسترسی خیلی سخت باشه مثل مجلات American Scientific Publishers و مجلات دیگر... ، این بخش می تواند مثل قسمت استانداردها ایجاد بشه و هر کسی که دسترسی داشت، قرار بده و امتیازی خاصی داده شود.

 

در پایان هم از تمام عزیزانی که تلاش می کنند که انجمن به بهترین وجه خدمات ارائه کنه تشکر می کنم

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام 

خیلی از کاربرها که به تازگی عضو انجمن شده اند وقتی میبینن که خیلی از  تایپیک های به درد بخور قفل شده و نمیتوانند ازشون استفاده کنند و برای استفاده از تایپیک های های جدید باید زود بجنبند تا قبل از قفل شدن، از تایپیک استفاده کنند. برای همین باید همیشه آنلاین باشند.

به نظر من  این قفل شدگی تایپیک ها بردارید.

ویرایش شده توسط niktaz69
شما پسورد هر دانشگاهی که احتیاج داشتید رو در بخش "درخواست پسورد" درخواست بدید
لینک به دیدگاه
  • 0
  • 0

سلام

 

به نظر بنده بهتره شرایط برای درخواست مقاله به صورت عمومی باز بشه و هر کاربر تازه عضو شده بتونه در خواست خودش رو مطرح بکنه. و اگر اینکار باعث ایجاد درخواست های fake بسیار میشه مقدار هزینه اما خیلی ناچیز بابت درخواست مقاله دریافت بشه. به این صورت میشه گروه زیادی از کاربران و دانشجویان رو وارد سایت کرد.

در حال حاضر پنداشت من اینه است که تنها عده ای با سابقه تنها در حال ارسال درخواست مقاله هستند.

میشه روی خیلی از جزئیات بحث و تصمیم گیری کرد اما سیاست کلی برای بهبود اقبال اکثر جامعه علمی کشور و دانشجویان و محققین به این فروم جهت رفع موانع دسترسی به منابع باشه.

 

متشکر

ویرایش شده توسط niktaz69
الان هم قیمت ناچیزه
لینک به دیدگاه
  • 0

امکانی فراهم بشه که ادیت بعضی پست ها مثل wikipedia توسط همه انجام بشه. مثلا من از قسمت بهترین دسترسی ها دیدم نوشته شده یه دانشگاهی به پایگاه مورد نیازم دسترسی داره و بعد از خریدنش دیدم دسترسی نداره. نمی دونم قراردادش تموم شده یا ...

به هر حال اگه می تونستم پست رو ادیت کنم دوستان دیگه دچار مشکل نمی شدن. (البته الان یادم نیست کدوم پسورد بود ...)

 

میشه همچین قسمت هایی رو یکجا جمع کرد و فقط دوستان اونجا رای بدن. مثل صفحه سایت معمولی و نه فروم. مثلل قسمت بهترین دسترسی ها توی یه یه صفحه باشه با اسم پایگاه های مختلف که هر کسی بتونه به اون ها رای بده تا بهترین دسترسی ها بالا قرار بگیرن و بشه رای منفی هم داد ....

لینک به دیدگاه
  • 0

ضمن تشکر از حسن توجه دوستان به منظور شرکت کردن در مسابقه ی حاضر

 

در مورد بحث موارد اسکن شده باید بیان کنیم که این مطلب از چند وقت پیش در مباحث مدیریت سایت در حال پیگیری هست و انشاالله نتیجه آن در چند روز آینده در سایت اعلام خواهد شد

لینک به دیدگاه
  • 0

یک پیشنهاد ساده‌ی دیگر... زمان آنلاین بودن اعضا در سایت ثبت شود. یعنی وقتی فرد در سایت است تایمری زمان حضورش در سایت را ثبت کند تا ببینیم چه کسی بیشتر در سایت فعال است. در اکثر انجمن‌ها این امکان وجود دارد.

لینک به دیدگاه
  • 0
122

سلام

 

1. ایجاد صفحه ای جهت دسترسی مستقیم به سایت های معروفی مثل sciencedirect- wiley-springer با ارائه لینک مقاله و دانلود مستقیم در همان جا.

لینک به دیدگاه
  • 0

2. ایجاد بانک کتاب ها و مقاله های دانلود شده و امکان جستجو در آنها بر اساس ISBN و DOI


130
ویرایش شده توسط محسن.
این ایده در دست اقدام هست
لینک به دیدگاه
  • 0

سلام و اما پیشنهاد من (عیدی من به مدیران اینجمن):

 

بسم الله

 

یکی از مشکلات اساسی اکانت های دانشگاهی این مورد هست که مثلا گفته میشه  دانشگاه  X دسترسی بالایی به پایگاه Y داره. این جمله به لحاظ تعداد دسترسی درسته اما به لحاظ کیفیت دسترسی کاملا اشتباه هست. مثلا من دنبال کتابی می گردم و همه معتقد هستن که اگر اکانت دانشگاه X رو داشته باشی حتما کتاب رو پیدا می کنی، در حالی که دانشگاه X فقط به لحاظ تعداد دسترسی وضعیت خوبی داره و ممکنه به  انتشارات  کتاب مدنظر من دسترسی ضعیفی داشته باشه. در حالی که یک دانشگاه با دسترسی بسیار پایین به همون کتاب یا منبع دسترسی داره. 

آیا میشه این مشکل رو از طریق پایگاه هایی مثل Worldcat حل کرد؟ جواب منفی هست. چرا که پایگاه بسیار ناقصی  ست. 

 

اما راه حل پیشنهادی:

 

مطابق با نقشه راه من، باید برای هر رشته تحصیلی (مقطع ارشد مبنا قرار گیرد) یک بخش تخصصی ایجاد بشه، مثلا رشته پزشکی و حوزه های مرتبط، عمران و حوزه های مرتبط. اساس کار به این نحوه هست که ما یک بخش کلی داریم به نام عمران و این بخش چند تا مدیر کارآمد داره که آشنایی مطلوبی دارن با دانشگاه و سطح دسترسی های مربوط به رشته خودشون. در این بخش کلی حالا می تونه زیربخش های تخصصی با گرایش ارشد شکل بگیره. 

در چنین حالتی هر بخش مدیرانی داره که سطح دسترسی های تخصصی رو بلدن. و  کاربر رو به دانشگاه هایی سوق می دن و هدایت می کنن که واقعا نیازه. اکانت دانشگاهی رو در اختیار کاربر می ذارن دسترسی مورد نیاز کاربر رو داره. 

کاربران نیازهای مختلفی دارن از دسترسی به مقاله و کتاب گرفته تا داده و منبع آموزشی و پسورد های خاص. این ها رو متخصص هر رشته می دونه و لاغیر. یعنی من به عنوان ریاضی دان نمی تونم به کسی که عمرانی هست بگم کدوم منبع رو از کدوم دانشگاه پیدا کنه ولی متخصص این کار می تونه.

با چنین رویکردی انجمن می تونه نه تنها برای اکانتها، بلکه برای منابع تخصصی و مشاوره ها هم هزینه دریافت کنه. کاربری که خیلی زود منبعش رو پیدا می کنه حاضره برای این کار هزینه کنه. 

 

نکات :

اولا انجمن باید برای انجام چنین کاری فراخوان بده، و اول از کاربران فعلی و بعد از افراد دیگه استفاده کنه و برای اونها منافعی درنظر بگیره که جذبشون کنه.

دوما با پشتیبانی از زبان انگلیسی کارش رو وسیع تر حوزه ایران ببره و با پول خارجی مثل Bitcoin در بحث هزینه ها یک تحول جدی برای خودش به وجود بیاره. (اگر درآمد بالا بره، سطح خدمات فعلی هم خیلی بالاتر می تونه بره)

سوما این حرکت و پیشنهاد نیاز به برنامه ریزی جامع و دقیق داره و مدیران نباید تصمیمات و حرکت های خام انجام بدن، وگرنه این ایده قوی رو می سوزونن.

چهارم: انجام چنین کار بزرگی نیاز به دل بزرگ داره و صرف هزینه و زمان کافی. گاهی برای اوج گرفتن باید بری و از بالای یک قله بلند پرواز کنی، دل و جرات می خواد اما میشه برای همیشه پرواز رو یاد گرفت.

 

مزیت ها:

1- کاربر بدون زحمت زیاد و گشتن های بی حاصل خیلی زود به منابع مدنظرش می رسه.

2- در بحث درآمد تحول جدی برای سایت پیش میاد. همون طور که در بالا اشاره کردم از خام فروشی جلوگیری میشه و طبعا نه تنها اکانت فروخته میشه بلکه برای مشاوره تخصصی هم از کاربر پول دریافت میشه.

3- از سوختن اکانت های پرقدرت که معمولا کاربران ناشی می سوزونن جلوگیری میشه و در این وضعیتی که هر لحظه زدن اکانت و پسورد در حال مشکل تر شدن هست، جلوگیری میشه. 

 

و من قول میدم اگر چنین فرایندی (که من در خارج از کشور دیدم) به طور کامل و قوی پیاده بشه، این انجمن بسیار کارآمد تر از این وضعیت فعلی خواهد بود و تبدیل به انجمن اول دانشگاهی ایران و شاید منطقه بشه. 

 

انشالله که موفق و موید باشید. یک پلن با Visio هم کشیده بودم براتون، دیگه حال آپلودش نبود. 

در بخش برنامه ریزی برای این کار بزرگ هر کمکی از دستم برباید حاضرم برای شما عزیزان انجام بدم. راستی با یکی از اکانت های دانشگاهی اینجا، موفق شدم به منبع مهمی دسترسی پیدا کنم( به کمک همون متخصصان هر رشته) و در حال ارسال پروپزال به نهاد دولتی هستیم، اگر پروژه رو بگیریم، انشالله در حد 3 الی 4 میلیون به انجمن کمک مالی می کنم.  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام

 

مشکلی که دوستمون Darab.H مطرح کردند نکته درستی است ولی در صورت تحقق پیشنهاد ایشون (معرفی اکانت دانشگاهی مناسب توسط خبرگان هر رشته یا زمینه تخصصی) هم هیچ تضمینی برای دسترسی «همون دانشگاه توصیه شده» به یک کتاب خاص وجود نداره مگر اینکه پیشنهاد دهنده دسترسی به اون کتاب خاص رو قبلاً چک کرده باشه. البته از اون جایی که مبنای هر دانشگاه برای تأمین دسترسی و خرید منابع برطرف کردن نیازهای کاربران خودشه، می شه از روی میزان فعالیت، سابقه و شهرت یک دانشگاه در یک رشته خاص، یک ارزیابی کلی نسبت به سطح دسترسی اون دانشگاه به منابع مورد نیاز رشته موردنظر داشت. واقعیت اینه که هیچ اکانت دانشگاهی نیست که کلیه نیازهای تخصصی یک رشته خاص به کتاب یا مقاله رو پوشش بده و این رو هر کدوم از ما در ارتباط با رشته خودمون به تجربه دریافته ایم.

 

پیشنهادی که بنده می خواستم مطرح کنم به گونه دیگری می تونه به حل مشکل کمک کنه و اون اینکه سالوران محترم (اگر حمل بر جسارت به این عزیزان نباشه) موظف بشوند نام دانشگاه و نوع اکانتی که از طریق اون موفق به تأمین منبع درخواستی شده اند رو به همراه لینک دانلود در فیلد مخفی اعلام کنند که احتمالاً برای کسب تجربه و رفع نیازهای آتی درخواست کننده می تونه چاره ساز باشه. البته در این مورد ملاحظات سالوران محترم رو هم باید در نظر گرفت.

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام

 

مشکلی که دوستمون Darab.H مطرح کردند نکته درستی است ولی در صورت تحقق پیشنهاد ایشون (معرفی اکانت دانشگاهی مناسب توسط خبرگان هر رشته یا زمینه تخصصی) هم هیچ تضمینی برای دسترسی «همون دانشگاه توصیه شده» به یک کتاب خاص وجود نداره مگر اینکه پیشنهاد دهنده دسترسی به اون کتاب خاص رو قبلاً چک کرده باشه. البته از اون جایی که مبنای هر دانشگاه برای تأمین دسترسی و خرید منابع برطرف کردن نیازهای کاربران خودشه، می شه از روی میزان فعالیت، سابقه و شهرت یک دانشگاه در یک رشته خاص، یک ارزیابی کلی نسبت به سطح دسترسی اون دانشگاه به منابع مورد نیاز رشته موردنظر داشت. واقعیت اینه که هیچ اکانت دانشگاهی نیست که کلیه نیازهای تخصصی یک رشته خاص به کتاب یا مقاله رو پوشش بده و این رو هر کدوم از ما در ارتباط با رشته خودمون به تجربه دریافته ایم.

 

پیشنهادی که بنده می خواستم مطرح کنم به گونه دیگری می تونه به حل مشکل کمک کنه و اون اینکه سالوران محترم (اگر حمل بر جسارت به این عزیزان نباشه) موظف بشوند نام دانشگاه و نوع اکانتی که از طریق اون موفق به تأمین منبع درخواستی شده اند رو به همراه لینک دانلود در فیلد مخفی اعلام کنند که احتمالاً برای کسب تجربه و رفع نیازهای آتی درخواست کننده می تونه چاره ساز باشه. البته در این مورد ملاحظات سالوران محترم رو هم باید در نظر گرفت.

 

سلام 

ببینید اصلا از اون فضای Solver و اینا بیایید بیرون، اون چیزی که داریم پیشنهاد می کنیم خیلی فراتر از تهیه یک کتاب و اینهاست. من دارم می گم یک تخصص همراه با تجربه، مدیریت یک بخش رو بر عهده داره که قراره مشاور ارشد در حوزه کاری خودش باشه، مشاوری که نه تنها می دونه یه کتاب رو چطور میشه پیدا کرد! بلکه می دونه بهترین انتشاراتی های حوزه تخصصی خودش چیه، ژورنال ها رو می شناسه، حتی می تونه به اشخاص پیشنهاد بده مقاله رو به کجا بفرستن، در زمینه پایان نامه به کدوم دانشگاه و کدوم پرتال مراجعه کنه. چرا شما ها گیر کتاب موندید؟! اصلا کتاب موضوعیت نداره. بیایید کمی ذهنتون رو باز کنید، من فرضا می دونم که برای مشاهده موضوعات دست اول در زمینه ریاضی باید بری کدوم پرتال دانشگاهی رو نگاه کنی، و برای اینکار چه اکانتی می خوای. این اطلاعات رو هر کسی نداره. اینها حاصل سالها تخصص در رشته خودم و انواع جستجو و تجربه ست. یا بچه های دارای سابقه خارج از کشور در این زمینه ها استاد هستن. من یک سال کالیفرنیا بودم و به اندازه همه ایران بودنم، اطلاعات کسب کردم. بنابراین من دارم خیلی بحث گسترده تری از تهیه کتاب و ... می کنم، صحبت از انتقال دانش و تجربه از مسیر انجمن هست. این مسیر می تونه هم برای انجمن و هم برای اون فرد درآمد داشته باشه. و افراد زیادی هم هستن. 

در مورد پیشنهاد شما، من به شخصه مخالفم. این از بدترین کارهایی هست که میشه انجام داد، چرا باید یک شخص با تجربه همه چیز رو بدون هیچ Validation در اختیار هر فردی بذاره؟ الان مگر غیر از اینه که یک فرد می تونه با 10 هزار تومن به برترین اکانت های دانشگاهی جهان دسترسی پیدا کنه؟ این فرد می تونه بچه ابتدایی  یا دبیرستان باشه که حال میخواسته یه تستی هم بکنه و حالا با ip ایران هم بره داخل اکانت ها. اتفاقا دسترسی ها باید محدودتر بشه نه اینکه بیاییم با دست خودمون همه تجربه و فعالیت انجمن رو در اختیار افراد مختلف بذاریم، نمی گم انحصار ایجاد کنیم، حرف من اینه در این شرایطی که به دست آوردن اکانت هر لحظه داره سخت تر میشه چرا باید اکانت ها رو مفت ومجانی در اختیار افراد بذاریم؟ اتفاقا بیایید مدیریتش کنیم. هر اکانتی رو به هر کسی ندیم، ممکنه شخص با یه اکانت معمولی کارش راه بیفته اما با این فضایی که ایجاد شده که فلان دانشگاه بالاترین دسترسی رو داره، و ... این باعث میشه همه ناخودآگاه برن سمتش. پس بیایید مدیریت کنیم داستان رو. 

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام،

 

مثال کتاب رو خودتون مطرح کردین و من سعی کردم توضیح بدم که راه حل شما کارساز نیست. در پست دومتون با پیچیده تر کردن مسئله، با نگاه انتفاعی قصد دارید یک عضو مجهول الهویه (مثل من) رو به صرف آشنایی با تعدادی داده پایگاه به جایگاه استاد راهنما ارتقاء دهید، بر کدام مبنا؟ شما را به خدا به این بازار مکاره خرید و فروش علم دامن نزنید. بهتر است نگران سوختن اکانت ها نباشید، هستند دوستان زحمتکش و بزرگواری در این انجمن که بی منت اکانت عرضه کنند. اجازه دهید کاربران خودشان یاد بگیرند چگونه گلیم شان را از آب بیرون بکشند (حتی با سعی و خطا) و اگر کمکی هم از ما طلب کردند، بدون چشمداشت در اختیارشان بگذاریم. بیایید به جای ماهی فروشی، ماهی گیری یاد ملت بدهیم؛ حداقل در این انجمن.

 

[از مدیر و کاربران محترم از تبدیل تاپیک به محل مباحثه پوزش می خواهم، ولی بعضی توضیحات ضروری است.]

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام،

 

مثال کتاب رو خودتون مطرح کردین و من سعی کردم توضیح بدم که راه حل شما کارساز نیست. در پست دومتون با پیچیده تر کردن مسئله، با نگاه انتفاعی قصد دارید یک عضو مجهول الهویه (مثل من) رو به صرف آشنایی با تعدادی داده پایگاه به جایگاه استاد راهنما ارتقاء دهید، بر کدام مبنا؟ شما را به خدا به این بازار مکاره خرید و فروش علم دامن نزنید. بهتر است نگران سوختن اکانت ها نباشید، هستند دوستان زحمتکش و بزرگواری در این انجمن که بی منت اکانت عرضه کنند. اجازه دهید کاربران خودشان یاد بگیرند چگونه گلیم شان را از آب بیرون بکشند (حتی با سعی و خطا) و اگر کمکی هم از ما طلب کردند، بدون چشمداشت در اختیارشان بگذاریم. بیایید به جای ماهی فروشی، ماهی گیری یاد ملت بدهیم؛ حداقل در این انجمن.

 

[از مدیر و کاربران محترم از تبدیل تاپیک به محل مباحثه پوزش می خواهم، ولی بعضی توضیحات ضروری است.]

 

البته بحث و گفتگو برای رسیدن به راه حل بسیار مفیده، و همه افراد موفق هم ذهنشون رو باز می ذارن برای شنیدن حرف های تازه! 

و اما اینکه دوستانی هستند که زحمت می کشند و بی منت اکانت می گذارند، بله هستند، اما مشکل تفکر شما اینه که فکر می کنید این دوستان مثلا گوگل رو میارن بالا و برای شما اکانت درمیارن! شما تا بحال اکانت یا پسورد زدید؟ من مطمئنم که نزدید! چون اگر یکبار اینکار رو کرده بودید، پیچیدگی، زمان بر بودن و هر لحظه سخت تر شدن این فرایند رو می دونستید. من اتفاقا می خواستم چند روز پیش یک پستی ارسال کنم و بگم کم کم باید با بعضی دانشگاه ها خداحافظی کنیم! شما می دونید پسورد و احراز هویت دو سطحی چیه؟! می دونید برای وارد شدن به بعضی اکانت ها علاوه بر یوزر و پسورد یک کد موقت هم وجود داره که در همون لحظه ورود به اکانت، به موبایلتون ارسال میشه تا هویت شما به طور کامل احراز کنه؟ دوست خوبم بدون آگاهی از مساله ای اینقدر سطحی نظر ندید که دوستانی هستند و چشمه ای که جوشانه! البته مدیران آب مملکت ما هم همین تفکر شما رو داشتن که امروز به وضعی رسیدیم که کمپین برای قطره آب درست می کنن! 

شما نباید اطلاعات به قول خودتون "داده پایگاه" (پایگاه داده) شخص خودتون رو با اطلاعات سایر دوستان مقایسه کنید. شاید برای شما فقط پایگاه های کتابی مثل Ebrary و EBL و ... موجود باشه اما به شخصه من، یک اکانت مثلا دانشگاه California برام یک دنیای بی پایان هست! حیف و صد حیف که نمیشه بیشتر باز کرد! وگرنه حرف مگو زیاد داریم. 

عذرخواهی می کنم اگر تندی کردم، ولی فکر می کنم یک تشری نیاز بود! که دوستان عزیز اکانت ها جای سعی و خطا نیست! به زحمت بسیار زیادی به دست میاد. 

لینک به دیدگاه
  • 0

البته بحث و گفتگو برای رسیدن به راه حل بسیار مفیده، و همه افراد موفق هم ذهنشون رو باز می ذارن برای شنیدن حرف های تازه! 

و اما اینکه دوستانی هستند که زحمت می کشند و بی منت اکانت می گذارند، بله هستند، اما مشکل تفکر شما اینه که فکر می کنید این دوستان مثلا گوگل رو میارن بالا و برای شما اکانت درمیارن! شما تا بحال اکانت یا پسورد زدید؟ من مطمئنم که نزدید! چون اگر یکبار اینکار رو کرده بودید، پیچیدگی، زمان بر بودن و هر لحظه سخت تر شدن این فرایند رو می دونستید. من اتفاقا می خواستم چند روز پیش یک پستی ارسال کنم و بگم کم کم باید با بعضی دانشگاه ها خداحافظی کنیم! شما می دونید پسورد و احراز هویت دو سطحی چیه؟! می دونید برای وارد شدن به بعضی اکانت ها علاوه بر یوزر و پسورد یک کد موقت هم وجود داره که در همون لحظه ورود به اکانت، به موبایلتون ارسال میشه تا هویت شما به طور کامل احراز کنه؟ دوست خوبم بدون آگاهی از مساله ای اینقدر سطحی نظر ندید که دوستانی هستند و چشمه ای که جوشانه! البته مدیران آب مملکت ما هم همین تفکر شما رو داشتن که امروز به وضعی رسیدیم که کمپین برای قطره آب درست می کنن! 

شما نباید اطلاعات به قول خودتون "داده پایگاه" (پایگاه داده) شخص خودتون رو با اطلاعات سایر دوستان مقایسه کنید. شاید برای شما فقط پایگاه های کتابی مثل Ebrary و EBL و ... موجود باشه اما به شخصه من، یک اکانت مثلا دانشگاه California برام یک دنیای بی پایان هست! حیف و صد حیف که نمیشه بیشتر باز کرد! وگرنه حرف مگو زیاد داریم. 

عذرخواهی می کنم اگر تندی کردم، ولی فکر می کنم یک تشری نیاز بود! که دوستان عزیز اکانت ها جای سعی و خطا نیست! به زحمت بسیار زیادی به دست میاد. 

 

من اصلاً ضرورتی نمی بینم که در مورد عباراتی که در مورد بنده به کار بردید پاسخی بدهم یا نگاه بالا به پایین شما را نسبت به خودم اصلاح کنم، البته تشخیص سره از ناسره بر عاقلان کار سختی نیست. ولی لحن عصبانی و بی ادبانه، و منطق ضعیف شما قابلیت علمی که مدعی آن هستید را مشخص کرد. تلاش نکنید که با پناه گرفتن پشت سنگر دلسوزی نسبت به سوختن اکانت های دانشگاهی، قصد اصلی خودتون رو که کسب درآمد از مسیر انجمن بود رو مخفی کنید. چرا خودتون نمی رید جلوی دانشگاه تهران با یکی از این بنگاه ها همکاری کنید؟ 

 

در ضمن استاد! برگردان Database همان «داده پایگاه» [ایرانداک] یا «دادگان» [فرهنگستان زبان و ادب فارسی] است (البته اگر نمی گویید که دست اندرکاران این دو مرکز، همه از عقب افتادگان ذهنی هستند!).

 

[مدیر محترم: لطفاً این پست را جایگزین پست قبلی کنید]

لینک به دیدگاه
  • 0

بحث خوبی است، بحث را به حاشیه نبریم.

ممنون

ادامه بدید دوستان

لینک به دیدگاه
  • 0

بحث خوبی است، بحث را به حاشیه نبریم.

ممنون

ادامه بدید دوستان

 

با سلام و تشکر از مدیران محترم،

 

آنچه از عبارت «بهبود کیفیت انجمن» در ذهن من شکل می گیره ارائه خدمات سریع تر، اثربخش تر و کم هزینه تر به کاربران (که عموماً قشر دانشجو هستند) برای دستیابی به منابع علمی مورد نیاز آنان است که بالطبع تحقق این موضوع اقبال بیشتر جامعه دانشجویی به این انجمن و موفقیت بیشتر این انجمن در اهدافش (که شامل درآمدزایی بیشتر هم می شه) رو به دنبال خواهد داشت.

گفتم اهداف، دیدم در هیچ کجای انجمن از چشم انداز یا مأموریت اون سخنی به میون نیومده و خوب است که مدیران محترم مطلبی رو هر چند به اختصار به صفحه اول سایت اضافه کنند.

 

به نظر من انجمن باید کمک به تمرین کردن، تجربه اندوزی و یادگیری مستقل کاربران در حوزه سواد اطلاعاتی رو (روی مستقل تأکید دارم) سر لوحه خودش قرار بده، این چیزی است که انجمن وی آر رو از انجمن های مشابه می تونه متمایز کنه. کم نیستند جاهایی که منطق شان فقط بیزینس و ارائه سرویس های مختلف در قبال دریافت پول است.

لینک به دیدگاه
  • 0

 


به نظر من انجمن باید کمک به تمرین کردن، تجربه اندوزی و یادگیری مستقل کاربران در حوزه سواد اطلاعاتی رو (روی مستقل تأکید دارم) سر لوحه خودش قرار بده، این چیزی است که انجمن وی آر رو از انجمن های مشابه می تونه متمایز کنه. کم نیستند جاهایی که منطق شان فقط بیزینس و ارائه سرویس های مختلف در قبال دریافت پول است.

به نظر من فکر خیلی خوبیه. ولی باید در نظر داشت اکثریت کاربران فقط می خوان مقالشون رو دانلود کنن و علاقه ای به استفاده از پسورد یا اصلا تواناییش رو ندارن. خیلی ها فقط و فقط برای مدرک و 1ماه مونده به دفاع درس می خونن و تمام.

فرآیند دانلود مقاله برای این افراد بهتره اسونتر بشه و برای اقلیت علاقه مند به یادگیری و استقلال هم بهتره شرایطی فراهم بشه که به آسونی بتونن رشد کنن. که این دومی تا حد زیادی الان توی سایت قابل دستیابیه ...

لینک به دیدگاه
  • 0

 


در مورد پیشنهاد شما، من به شخصه مخالفم. این از بدترین کارهایی هست که میشه انجام داد، چرا باید یک شخص با تجربه همه چیز رو بدون هیچ Validation در اختیار هر فردی بذاره؟ الان مگر غیر از اینه که یک فرد می تونه با 10 هزار تومن به برترین اکانت های دانشگاهی جهان دسترسی پیدا کنه؟ این فرد می تونه بچه ابتدایی  یا دبیرستان باشه که حال میخواسته یه تستی هم بکنه و حالا با ip ایران هم بره داخل اکانت ها. اتفاقا دسترسی ها باید محدودتر بشه نه اینکه بیاییم با دست خودمون همه تجربه و فعالیت انجمن رو در اختیار افراد مختلف بذاریم، نمی گم انحصار ایجاد کنیم، حرف من اینه در این شرایطی که به دست آوردن اکانت هر لحظه داره سخت تر میشه چرا باید اکانت ها رو مفت ومجانی در اختیار افراد بذاریم؟ اتفاقا بیایید مدیریتش کنیم. هر اکانتی رو به هر کسی ندیم، ممکنه شخص با یه اکانت معمولی کارش راه بیفته اما با این فضایی که ایجاد شده که فلان دانشگاه بالاترین دسترسی رو داره، و ... این باعث میشه همه ناخودآگاه برن سمتش. پس بیایید مدیریت کنیم داستان رو.

 

مشکلی که در این حالت پیش میاد ادامه راهه. من و شما ارزش و توان اکانت ها رو می دونیم و با کلی تجربه و سعی و خطا به این دانش رسیدیم ولی نسل بعدی علاقه مندان در صورتی که ببینن به دست آوردن یه پسورد ساده از انجمن چقدر سخته احتمالا فقط مقاله اشون رو دانلود می کنن و تمام. دوستانی که علاقه مند میشن به دنیای پسورد و شروع به یادگیری بدست اوردن پسورد می کنن بزرگترین سرمایه های سایت برای نسل های بعدی هستن. این افراد رو باید حفظ کرد. امکان سعی و خطا و آزمایش بهشون داد تا یاد بگیرن ....

 

قبلا توی گیگا یادمه بعضی از افرادی که با پسوردهای فوق العاده خوب (مثلا موناش که توی انجمن به راحتی در دسترس بود) شروع به فعالیت سالوری کردن تبدیل شدن به افرادی که بعد از یه مدت پسورد عرضه می کردن و این سرمایه گزاری که توسط گیگا انجام شده بود به خوبی جواب داد ....

 

فرآیند رشد رو سخت نکنیم. دوستانی که بخوان رشد کنن می مونن و رشد می کنن و اونایی هم که فقط به دنبال دانلود 4 تا مقاله ان بعد از دانلود مقالشون می رن. مهم اینه که اون اقلیت بمونن ...

لینک به دیدگاه
  • 0

سلام سیمرغ عزیز

همه ی دوستان پیشنهاداتی مطرح کردند که به افق های دور می نگرد و در جهت ارتقای سطح انجمن پیشنهاداتی مطرح کردند، اما هیچ یک از دوستان به پایه و اساس انجمن اشاره ای نکردند. 

به عنوان یک عضو قدیمی از بسیاری از سیاست های انجمن انتقاد دارم که ترجیح می دهم وارد این مباحث نشوم.

پایه و اساس انجمن با حضور و مشارکت اعضای خوب و فعال، گزینش مدیران خوب با رای اعضای فعال انجمن، مشارکت اعضای فعال در وضع قوانین انجمن، محکم و استوار خواهد شد.

بارها مشاهده کردم که سرمایه های این انجمن یکی پس از دیگری از انجمن کناره می گیرند، این انجمن به جای حفظ سرمایه ها، سرمایه سوزی می کند.

هر از چند گاهی فردی فعال به جمع ما اضافه می شود که بسیار برای این انجمن زحمت می کشد اما رفته رفته فعالیتش کم رنگ تر می شود و نهایتا عضوی خاموش می شود، این انجمن از زمانی که اینجانب عضو آن بودم به همین منوال بوده است.

پایه های انجمن اعضای آن هستند، در این انجمن به پایه ها بهای شایسته و بایسته داده نمی شود.

با پایه ای که انجمن فعلی دارد، چیدن سنگ های پیشنهاد برای ارتقای سطح انجمن خیالی بیهوده است.

ابتدا پایه ی انجمن را مستحکم کنید و سپس سیستم انجمن را از حالت استثماری به حالت موازنه ی برد- برد تغییر دهید، چنانچه این کار انجام شود انشاء ا... شاهد موفقیت های بعدی انجمن یکی پس از دیگری خواهیم بود.

یا حق

لینک به دیدگاه
  • 0

x1lshe.jpg

 

من نمی دونم که چرا کسب درآمد باید اشکال داشته باشه؟ کدوم مجموعه ای تونسته بدون Credit و منبابع مالی خوب به جایی برسه که اینجا بتونه؟ من خواهشم از مدیران اینجا این هست که بیان و وارد بحث بشن. بیایید رودربایستی رو کنار بذاریم دوستان، وقتی مجموعه ای می تونه سرویس برتر ارائه بده که گردش مالی خوب داشته باشه، وقتی می تونه از کاربرانش پشتیبانی کنه، که منابع خوب برای اینکار داشته باشه، انتظار دارید با دست خالی چه کاری انجام داد؟ بعضی دوستان جوری صحبت می کنند که انگار این انجمن در راستای رضای خدا صورت گرفته و قراره با صدقه اداره بشه! من به شخصه بایکی از دوستان بحث های طولانی داشتم که ایشون معتقد بود پولی که از این مسیر درمیاد مشکل داره، بنده اما قبول نداشتم این صحبت رو. حداقل چیزی که هست پول این مسیر باید در راستای اعتلای همین مسیر باشه و هیچ اشکالی هم نداره. فرضا من که می خوام اکانت بزنم، میرم با درآمد حاصل از همین جا یک Host خوب یک سیستم قوی، یک تیم حرفه ای تشکیل میدم و کار می کنم، اون وقت چه سرویسی میشه ارائه داد؟ آیا قبول دارید که خیلی قوی تر خواهد بود؟

پس اولا رشد درآمد انجمن هیچ اشکالی نداره، (مگر اینکه مدیران بیان و با صراحت بگن که نه همه چی اینجا واسه رضای خداست که من پیشنهاد می کنم در همون لحظه هم همه اکانت ها و پلن های تجاری مثل VIP رو ملغی کرده و رایگان اعلام کنند)، بنده هم ابایی ندارم که با صراحت این رو بیان کنم. 

دوم اینکه بله با یادگیری و توانمندسازی موافقم، نظر من هم همین توامند سازی بوده و هست، اون مدیران هر بخش قرار نیست که تا ابد مدیر بمونن. قراره مدام چرخه ای در کار باشه که اتفاقا افراد توانمندتر و با استعدادتر بیان بالاتر. نکته مهم که باید توجه کنید اینه که خیلی از بچه ها در دوران تحصیلات تکمیلی شون میان به این سمت و بعد از اون اگر هیات علمی نباشن خیلی فاصله می گیرن از این فضا. چرا اون افرادی که قوی هستند و می تونند اثری مهم داشته باشن رو از دست بدیم؟ در دوران تحصیلشون ازشون به عنوان مدیر استفاده بشه و انتقال تجربه بشه. برعکس اون چیزی که فکر می کنید ایده من  نه تنها حلقه بسته ایجاد نمی کنه، بلکه چرخه انتقال تجربه درست می کنه. 

ببینید من بارها تاکید کردم بر اینکه این ایده باید برنامه ریزی کامل و دقیق براش صورت بگیره تا به ثمر بشینه.

 

راستی من در نظراتم تند و صریح صحبت کردم اما هیچ وقت از دایره ادب خارج نشدم. بهتره یک بار دیگه متن های ارسالی رو مرور کنید. من اصلا با شخص کار ندارم، این تفکر هست که مورد نقد هست. وگرنه شخصیت هر شخصی محترمه. من گفتم این تفکر که بگیم اکانت دائمی داره میاد، سطحی نگرانه ست ولی دوستان در جواب گفتن برو بنگاه انقلاب درآمد کسب کن ای دور از عاقلانه نگر، ای سره را از ناسره تشخیص ندهنده!  مشکل همه ما اینجاست که نمی تونیم عقیده مخالف رو تحمل کنیم و وقتی جوابی نداریم چی بهتر از فحش دادن. 

ویرایش شده توسط محسن.
ضمن عذرخواهی پاراگراف آخر حذف گردید
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.