سوال

  • پاسخ ها 53
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

ارسال کنندگان برتر این سوال

ارسال کنندگان برتر این سوال

پست های محبوب

سیمرغ

مسابقه برای بهبود انجمن (مسابقه مرداد)     سوال مسابقه پیشنهاد شما برای بهبود کیفیت انجمن چیست؟     مدت اعتبار مسابقه زمان شروع: 1394/6/1 20:00          الی         زمان اتمام: 1394/6/8 20:00   تعداد برندگان 2 نفر   جایزه برندگان نفر اول: VIP3 یک ماهه یا VIP2 دوماهه یا VIP1 سه ماه (به انتخاب خود شخص)   نفر دوم: جایزه به صورت رندوم به یک نفر از شرکت کنندگان:500 امتیاز   نحوه شرکت در مسابقه پاسخ خود را ارسال کنید.   نحوه گزینش نفر اول پس از بررسی مدیران، بهترین ایده انتخاب خ

Ehsan

عرض ادب ممنون از همه دوستانی که تا الان وقت و فکر گرانبهاشون را در به اشتراک گذاشتند. جدا از انجمن های عمومی، ما انجمن مدیران داریم همچنین گروه تلگرام مدیریت که لحظه به لحظه در حال بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت و صحبت های شما عزیزان هستیم. عدم شرکت مدیران در تاپیک هم به همین دلیل هست. همچنان تشنه پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. لطفا ادامه بدید. برنامه های بلند مدتی در نظر گرفته شده که قطعا ایده های شما عزیزان نیز کامل کننده آن خواهد بود، نمونه اون را هم اکنون در صفحه اول با عنوان سیستم اتوماس

Mr.K

پیشنهاد دوم : راه‌اندازی بخش ترجمه در سایت هم اکنون ده‌ها سایت ترجمه در ایران مشغول به کار هستند که هرکدام نسبت به بضاعتی هم که دارند کم‌و بیش خوب کار می‌کنند. می‌توانیم یک بخش جدید اضافه کنیم ترجمه‌ی مقالات فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی. در این بخش مترجم‌هایی که مشغول به کار هستند در قبال امتیاز و یا پول و یا حتی اکانت ترجمه‌ می ‌کنند. این بخش به کامل تر شدن سایت کمک می‌کند. یعنی با این کار ما یک چرخه‌ی کامل عرضه و تقاضا درست می‌کنیم به طوری که دانشجو از درخواست مقاله تا ترجمه و تحویل گر

ارسال های توصیه شده

  • 0

حتی اگر اعضای انجمن کم‌کم و در طول زمان بی‌میل‌تر بشوند و فعالیتشان کم شود بازهم نمی‌شود از مدیران و دوستان این سایت انتظار داشت هرآنچه را که در طی سالها زحمت به دست آورده‌اند را با همگان به اشتراک بگذارند. نهایت کاری که می‌توان انتظار داشت این است که هر سال ۱ یا ۲ نفر را انتخاب کنند و آموزش‌های لازم را به او بدهند. در این صورت بعد از ۱۰ سال فقط ۲۰ نفر داریم که می‌توانند راه را ادامه دهند. نخستین و مهمترین اصل این انجمن بین اعضای آن باید "رازداری" باشد. و این چیزی است که بسیار سخت و البته در طول زمان به دست می‌آید. 

 

کمکی که این انجمن به بحث تولید علم در کشور می‌کند بسیار ضروری است. ارزش این انجمن را نمی‌توان به قیمت و پول تقلیل داد. 

لینک به دیدگاه
  • 0

 


سلام سیمرغ عزیز

همه ی دوستان پیشنهاداتی مطرح کردند که به افق های دور می نگرد و در جهت ارتقای سطح انجمن پیشنهاداتی مطرح کردند، اما هیچ یک از دوستان به پایه و اساس انجمن اشاره ای نکردند. 

به عنوان یک عضو قدیمی از بسیاری از سیاست های انجمن انتقاد دارم که ترجیح می دهم وارد این مباحث نشوم.

پایه و اساس انجمن با حضور و مشارکت اعضای خوب و فعال، گزینش مدیران خوب با رای اعضای فعال انجمن، مشارکت اعضای فعال در وضع قوانین انجمن، محکم و استوار خواهد شد.

بارها مشاهده کردم که سرمایه های این انجمن یکی پس از دیگری از انجمن کناره می گیرند، این انجمن به جای حفظ سرمایه ها، سرمایه سوزی می کند.

هر از چند گاهی فردی فعال به جمع ما اضافه می شود که بسیار برای این انجمن زحمت می کشد اما رفته رفته فعالیتش کم رنگ تر می شود و نهایتا عضوی خاموش می شود، این انجمن از زمانی که اینجانب عضو آن بودم به همین منوال بوده است.

پایه های انجمن اعضای آن هستند، در این انجمن به پایه ها بهای شایسته و بایسته داده نمی شود.

با پایه ای که انجمن فعلی دارد، چیدن سنگ های پیشنهاد برای ارتقای سطح انجمن خیالی بیهوده است.

ابتدا پایه ی انجمن را مستحکم کنید و سپس سیستم انجمن را از حالت استثماری به حالت موازنه ی برد- برد تغییر دهید، چنانچه این کار انجام شود انشاء ا... شاهد موفقیت های بعدی انجمن یکی پس از دیگری خواهیم بود.

یا حق

به شدت با این مورد موافقم چون نابود شدن گیگا پیپر رو دیدم و درک کردم. از هم پاشیدن اعضایی که با هم دئست شده بودند (منم یکی از اون ها). امیدوارم با نظرات مفید و سازنده و همینطور مشارکت دوستان این مشکل برای این انجمن پیش نیاد ...

به نظرم شاید بد نباشه یه تاپیک باز بشه برای بحث عمیق تر در مورد نظرات پایه ای تر اعضای قدیمی مثل ashk عزیز که به نظر می رسه حرف های خوب و مهمی داشته باشن ....

لینک به دیدگاه
  • 0

 

x1lshe.jpg

 

من نمی دونم که چرا کسب درآمد باید اشکال داشته باشه؟ کدوم مجموعه ای تونسته بدون Credit و منبابع مالی خوب به جایی برسه که اینجا بتونه؟ من خواهشم از مدیران اینجا این هست که بیان و وارد بحث بشن. بیایید رودربایستی رو کنار بذاریم دوستان، وقتی مجموعه ای می تونه سرویس برتر ارائه بده که گردش مالی خوب داشته باشه، وقتی می تونه از کاربرانش پشتیبانی کنه، که منابع خوب برای اینکار داشته باشه، انتظار دارید با دست خالی چه کاری انجام داد؟ بعضی دوستان جوری صحبت می کنند که انگار این انجمن در راستای رضای خدا صورت گرفته و قراره با صدقه اداره بشه! من به شخصه بایکی از دوستان بحث های طولانی داشتم که ایشون معتقد بود پولی که از این مسیر درمیاد مشکل داره، بنده اما قبول نداشتم این صحبت رو. حداقل چیزی که هست پول این مسیر باید در راستای اعتلای همین مسیر باشه و هیچ اشکالی هم نداره. فرضا من که می خوام اکانت بزنم، میرم با درآمد حاصل از همین جا یک Host خوب یک سیستم قوی، یک تیم حرفه ای تشکیل میدم و کار می کنم، اون وقت چه سرویسی میشه ارائه داد؟ آیا قبول دارید که خیلی قوی تر خواهد بود؟

پس اولا رشد درآمد انجمن هیچ اشکالی نداره، (مگر اینکه مدیران بیان و با صراحت بگن که نه همه چی اینجا واسه رضای خداست که من پیشنهاد می کنم در همون لحظه هم همه اکانت ها و پلن های تجاری مثل VIP رو ملغی کرده و رایگان اعلام کنند)، بنده هم ابایی ندارم که با صراحت این رو بیان کنم. 

دوم اینکه بله با یادگیری و توانمندسازی موافقم، نظر من هم همین توامند سازی بوده و هست، اون مدیران هر بخش قرار نیست که تا ابد مدیر بمونن. قراره مدام چرخه ای در کار باشه که اتفاقا افراد توانمندتر و با استعدادتر بیان بالاتر. نکته مهم که باید توجه کنید اینه که خیلی از بچه ها در دوران تحصیلات تکمیلی شون میان به این سمت و بعد از اون اگر هیات علمی نباشن خیلی فاصله می گیرن از این فضا. چرا اون افرادی که قوی هستند و می تونند اثری مهم داشته باشن رو از دست بدیم؟ در دوران تحصیلشون ازشون به عنوان مدیر استفاده بشه و انتقال تجربه بشه. برعکس اون چیزی که فکر می کنید ایده من  نه تنها حلقه بسته ایجاد نمی کنه، بلکه چرخه انتقال تجربه درست می کنه. 

ببینید من بارها تاکید کردم بر اینکه این ایده باید برنامه ریزی کامل و دقیق براش صورت بگیره تا به ثمر بشینه.

 

راستی من در نظراتم تند و صریح صحبت کردم اما هیچ وقت از دایره ادب خارج نشدم. بهتره یک بار دیگه متن های ارسالی رو مرور کنید. من اصلا با شخص کار ندارم، این تفکر هست که مورد نقد هست. وگرنه شخصیت هر شخصی محترمه. من گفتم این تفکر که بگیم اکانت دائمی داره میاد، سطحی نگرانه ست ولی دوستان در جواب گفتن برو بنگاه انقلاب درآمد کسب کن ای دور از عاقلانه نگر، ای سره را از ناسره تشخیص ندهنده!  مشکل همه ما اینجاست که نمی تونیم عقیده مخالف رو تحمل کنیم و وقتی جوابی نداریم چی بهتر از فحش دادن. 

 

من‌هم با این حرف بسیار موافق هستم. اما دوست عزیز سوال مهم این است که چه کسی و چه زمانی ؟

دقیقا همین طور است که می فرمایید این دوستانی که مدیر هستند الان هرگز نمی توانند تا ابد مدیر بمانند بالاخره زندگی بسیار فراتر از یافتن پسوورد و اکانت است و این دوستان امکان ندارد تا ابد در این امر مشغول باشند اما اینکه بیایند بگویند خب ما رفتنی هستیم پس بیایید این اطلاعات را در اختیار همگان بگذاریم و به قولی پابلیک کنیم عاقلانه نیست. تنها میتوان به قدرت تشخیص فرد با استعداد از طرف این دوستان امیدوار بود در آن صورت این فروم ماندنی خواهد بود. اینکه این دوستان بنابه صلاحدید خود بک تیم گروم کارگروه هرچه که اسمش را بگذارید تشکیل دهند تا این فعالیت برقرار بماند. مطمئناً انگیزه‌ی این افراد بسیار بسیار فراتر از دغدغه‌ی مالی است چون اساساً این کار به زحمتش نمی ارزد که با آن همه زحمت اکانت را پیدا کنی و با کلی مکافات اینجا بفروشی. این دوستان به کشور و میهنشان و وضعیت علمی آن نیز نیم نگاهی دارند پس قطعا در زمان مناسب علم خود را با افراد مناسب در میان خواهند گذاشت. تبدیل کردن این فروم به سایت اول آکادمیک ایران باید در افق اهداف مدیران این سایت باشد. 

لینک به دیدگاه
  • 0

 


پس اولا رشد درآمد انجمن هیچ اشکالی نداره، (مگر اینکه مدیران بیان و با صراحت بگن که نه همه چی اینجا واسه رضای خداست که من پیشنهاد می کنم در همون لحظه هم همه اکانت ها و پلن های تجاری مثل VIP رو ملغی کرده و رایگان اعلام کنند)، بنده هم ابایی ندارم که با صراحت این رو بیان کنم.

من احساس مس کنم  این vip ها و پرداخت پول برای هزینه های جاری سایت (مثل سرور و ...) هزینه میشه و درامد خاصی از این سایت بدست نمیاد. و اگه بخوایم فقط به صورت مادی به قضیه نگاه کنیم باید قیمت ها بالا بره و در این صورت دسترسی دانشجو ها به مقالات مورد نیازشون کم میشه. شاید بشه گفت در حال حاظر تعادل خوبی در این راستا برقرار هستش.

 

 

 


من خواهشم از مدیران اینجا این هست که بیان و وارد بحث بشن

من هم از مدیران عزیز خواهش می کنم بیان و نظر بدن. چون خیلی از مسائل هست که ما نمی دونیم و عملا در این حالت حرف ها و بحث های ما نتیجه چندانی نداره ...

لینک به دیدگاه
  • 0

با سلام

 

يكي از تغييراتي كه جديدا مشاهده كرده ام افزايش امتياز اكانت هاست مثلا اكانت هايي كه قبلا 500 يا 700 امتيازي بودند الان بين 1000 تا 2000 امتياز دارند. پيشنهادي كه دارم اين است كه لااقل زمان تضمين نسوختن اين اكانت ها بيش از 48 ساعت باشد چون مثلا منصفانه نيست كسي اكانت 1500 امتيازي بخرد و بعد از چند روز بسوزد.

 

با تشكر

لینک به دیدگاه
  • 0

اگه قسمت درخواست دانلود مقالات رو بررسی کنیم میشه دید که درخواست مقاله خیلی کمه:

30 مرداد: 2 درخواست

29 مرداد: 0

 28 مرداد: 0

...

 

21 مرداد: 4 درخواست

 

20 مرداد: 6 درخواست

 

 

شاید بد نباشه درخواست مقاله رایگان باشه و فقط محدودیت هایی مثل 5 درخواست در روز یا 10 تا در هفته اعمال بشه. به نظر من اینجوی افراد حاظر بیشتر میشن و سایت فعال تر میشه.

(مثل اوایل گیگا که خیلی ها بودن و سایت پر تحرک و پویا بود). طرح های vip هم برای پسورد باقی بمونه تا هزینه های جاری سایت تامین بشه ....

افرادی که فقط به دنبال دانلود مقاله هستن به راحتی به مقاله هاشون میرسن و بقیه افراد هم پسورد در اختیارشون قرار می گیره.

لینک به دیدگاه
  • 0

در پی نوشت پست آخرم باید این رو هم اضافه کنم که اگر همچین اتفاقی بیفته کاملا به ضرر من هستش. چون با این اتفاق تعداد سالورها بالا میره. سالورهایی که امتیاز بسیار بالایی هم خواهند داشت که باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت پسوردها میشن که برای امثال من که بیشتر به دنبال پسورد هستن و امتیاز محدودی دارن ایجاد مشکل می کنه. اما به هر حال این چیزیه که به نظرم درسته و انجام شدنش باعث پیشرفت میشه. هم برای سایت و هم برای جامعه علمی ....

لینک به دیدگاه
  • 0

سلام دوستان...

 

مسابقه بهترین ایده برای انجمن وی آر دیروز روز یک شنبه به پایان رسید... طبق قولی که داده شد قرار بر این هست  که بهترین ایده مورد ارزیابی مدیران قرار گیرد و یک پیشنهاد از طرف مدیران به نمایندگی به عنوان بهترین ایده شناخته شود.... این پیشنهادات موجود در این تاپیک به نمایندگی از تمام پیشنهادات اعضای انجمن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

تصمیم بر این هست پیشنهادات شما دوستان مورد ارزیابی قرار گیرد و یک نماینده از طرف مدیران ارشد پاسخگوی پیشنهادات اعضای انجمن وی آر باشد و عملی یا غیر عملی شدن پیشنهادات را به سمع و نظر شما برساند...

 

من پیشنهادات دوستان را مورد ارزیابی قرار دادم و به صورت خلاصه در ذیل مطرح کردم..(دوستان توجه کنند که اگر می بینید که پیشنهاد یکی از دوستان مطرح نشده در خلاصه به خاطر یکی از دلایل بوده:پیشنهاد دوستان در حال اجرا بوده است یا پیشنهاد دوستان خیلی واضح نبوده است).

 

پیشنهادات ارائه شده به صورت خلاصه:

 

دوست عزیز محسن: ایجاد بخش آموزشی اورجینال و امکان خرید و فروش آموزش های اورجینال را پیشنهاد دادند.

 

دوست عزیزکول بوی:ایجاد بخش منابع اسکن شده و یا به روایتی بخش منابع بسیار نادر را ارائه دادند.

 

چند نفر از دوستان: خواستار کم کردن قیمت های پسوردها شدند.

 

چند نفر از دوستان: خواستار رایگان کردن قسمت درخواست برای عموم یا برای اعضای فعال شدند.

 

دوست عزیز محمد آذری: خواستار ایجاد بخشی به عنوان ترجمه بودند... که این کار در ازای پول، امتیاز و حتی اکانت صورت گیرد.

 

دوست عزیز ماکسیموس: پیشنهاد ایجاد آموزش های تصویری در رابطه با استفاده از پایگاه های مختلف را دادند.

 

دوست عزیز مهرداد آذری: زمان آنلاین شدن اعضاء ثبت بشه.

 

دوست عزیز بوم رنگ: ایجاد بانک کتاب، مقاله و استاندارد و امکان جستجو در آن را ارائه دادند.

 

دوست عزیز داراب: خواستار تخصصی شدن قسمت های مختلف شدند... که بهترین متخصصان در هر رشته عهده دار وظیفه دانلود، ترجمه و غیره تمام کارهای متقاضیان می شوند و به ازای کار خود هزینه دریافت می کنند...

 

دوست عزیز البرز: خواستار کمک بیشتر از سالوران و کمک و یاری آنها به درخواست دهندگان شدند.

 

دوست عزیز اشک:خواستار امکانات بیشتر برای قشر فعال انجمن شدند... انتخاب مدیریت از طریق اعضای فعال (شایسته سالاری).... مشارکت بیشتر اعضای فعال در انجمن... و اظهار نگرانی کردند در رابطه با کم رونقی اعضای فعال در انجمن.

 

 

برنامه ها آتی این موضوع:

 

1- انتخاب بهترین ایده از طرف مدیران و اعلام عمومی آن.

2- پاسخگویی مدیران ارشد به پیشنهادات بالا

 

برنده رندوم(خوش شانس)

 

پسورد فایل زیپ:

weAre<!f#@1HvB&56Yufroums

شماره بر حسب گزینه سمت چپ یا شماره پست هست... برنده جناب Darab.H

لینک به دیدگاه
  • 0

تشکر از همه بزرگوارنی که در بحث شرکت کردند.

تشکر از دوستم عزیز سیمرغ، که زحمت مدیریت و گردآوری را کشیدند. برخی موارد را من در حد توان پاسخ میدم.

 

یشنهادات ارائه شده به صورت خلاصه:

 
دوست عزیز محسن: ایجاد بخش آموزشی اورجینال و امکان خرید و فروش آموزش های اورجینال را پیشنهاد دادند.
پاسخ: آموزش اگر در حد آموزش های دانشگاهی یا برنامه ای باشه که در انجمن آموزشی ارسال میشه و ارسال هر تاپیک تو اون بخش امتیاز داره و صد البته خودتون بهتر می دونید اگر آموزش درخوری ارسال بشه بسه به کیفیت آموزش، از طرف مدیران نیز امتیاز بعنوان هدیه داده میشه. آموزش های مربوط به سالوری هم خوب در انجمن زیر زمین انجام میشه. مورد دوم به هیچ عنوان امکان پابلیک شدن نداره ولی بقیه آموزش ها در بخش انجمن آموزشی برای عموم هست.
 
دوست عزیزکول بوی:ایجاد بخش منابع اسکن شده و یا به روایتی بخش منابع بسیار نادر را ارائه دادند.
 
پاسخ: اینو خیلی تو گروه مدیریت راجع بهش بحث کردیم. مبحث کپی رایت منابع داخلی هست که به هیچ عنوان نمی تونیم انجام بدیم. می مونه منابع لاتین که بعید میدونم طرفدار چندانی داشته باشه. بنظرم باید یه نظرسنجی گذاشت تا ببینم چند درصد از دوستان تاکنون به همچین منابعی نیاز پیدا کرده اند. اگر درصد قابل توجهی باشه خیلی هم عالی هست. منتها قبل از هر حرکتی لازم هست از لزوم و یا موفقیت اون طرح اطمینان حاصل کنیم. (زحمت این نظرسنجی هم فکر کنم افتاد به گردن سیمرغ جان)
 
چند نفر از دوستان: خواستار کم کردن قیمت های پسوردها شدند.
پاسخ: 99 درصد از این سایت های فروش پسورد و مقاله دارن پسوردهاشون را از اینجا تامین می کنند. از اینجا می خرن تو سایت خودشون یه صفر میزارن جلوش. قیمت پسورد های با کیفیت را نمیشه پایین آورد چون از طرف دیگه سوء استفاده میشه ولی پسوردهای متوسط را چشم حتما در بخش های با امتیاز کمتر منتشر می کنیم.
ضمن اینکه اینقدر پسوردهای با کیفیت در اعیاد و مناسبت ها ارسال میشه که اگر کاربر انجمن باشید مشکلی از لحاظ دسترسی به پسورد فکر نکنم باشه.
 
چند نفر از دوستان: خواستار رایگان کردن قسمت درخواست برای عموم یا برای اعضای فعال شدند.
پاسخ: برای عموم امکانش نیست اما برای اعضا فعال، اعضا پسورد گذار فعالش می کنیم چشم.
 
دوست عزیز محمد آذری: خواستار ایجاد بخشی به عنوان ترجمه بودند... که این کار در ازای پول، امتیاز و حتی اکانت صورت گیرد.
پاسخ: اینو قبلا داشتیم تو انجمن. آفلاینش کردم :). مشکلاتی در پروسه شروع، ترجه، زمان تحویل، رضایت مشتری و ... بود. هیچ درآمدی برای مدیریت در بخش ترجمه نیست و هزینه هر ترجمه به کاربری که ترجمه را انجام میداد داده میشد منتها بعضی مترجمین کم لطفی می کردند و کاربرها پای انجمن میذاشتند. ضمن عذرخواهی فعلا قصد راه اندازی مجدد اون را نداریم.
 
دوست عزیز ماکسیموس: پیشنهاد ایجاد آموزش های تصویری در رابطه با استفاده از پایگاه های مختلف را دادند.
پاسخ: بسیار عالی، حتما انجام میشه. بخش مجزای براش تعریف می کنیم و برای هر ارسال آموزشی از طرف کاربران امتیاز خوبی تعریف میشه. تیم مدیریت هم این بخش را کامل خواهد کرد. قطعا در صورت مشارکت عمومی بخش سریع تر کامل خواهد شد.
 
دوست عزیز مهرداد آذری: زمان آنلاین شدن اعضاء ثبت بشه.
پاسخ: ان شالله انجمن به نسخه جدید آپدیت بشه این مورد صورت می گیره.
 
دوست عزیز بوم رنگ: ایجاد بانک کتاب، مقاله و استاندارد و امکان جستجو در آن را ارائه دادند.
پاسخ: ایران پیپر برای همین منظور ایجاد شده است. چون در حالت دیباگ هست تلاش مدیریت وب سایت بر روی رفع باگ ها هست بزودی با استیبل شدن، قطعا یوزرفرندلی تر خواهد شد.
 
دوست عزیز داراب: خواستار تخصصی شدن قسمت های مختلف شدند... که بهترین متخصصان در هر رشته عهده دار وظیفه دانلود، ترجمه و غیره تمام کارهای متقاضیان می شوند و به ازای کار خود هزینه دریافت می کنند...
پاسخ: فکر نمی کنم مشکلی در انجام این مورد باشه و سیستم فعلی پاسخ گو هست. اینجا یک انجمن هست و هرکسی میتونه دانش خودش را با دیگران به اشتراک بزاره و از اونجا که هیچ کس انسان کامل نیست پس قضیه اشتراک دو طرفه خواهد بود. بحث دریافت هزینه پیچیده است، اگر امکانش هست ایده تون را بصورت خاص توضیح بدید. دقیق متوجه منظور نشدم که چه کار باید کرد.
 
دوست عزیز البرز: خواستار کمک بیشتر از سالوران و کمک و یاری آنها به درخواست دهندگان شدند.
پاسخ: این برمیگرده به پویایی اینجمن. ما سیستم انجمن را پویا کنیم این مورد خودبخود حل میشه. چون انجمن یک سیستم کاربر محور هست لذا لازمه این مورد کمک تک تک افراد هست.
 
دوست عزیز اشک:خواستار امکانات بیشتر برای قشر فعال انجمن شدند... انتخاب مدیریت از طریق اعضای فعال (شایسته سالاری).... مشارکت بیشتر اعضای فعال در انجمن... و اظهار نگرانی کردند در رابطه با کم رونقی اعضای فعال در انجمن.
پاسخ: انتخاب مدیر همواره از بین اعضاء فعال انجمن صورت می گیره. غیر از این چاره ای نیست. سیستم کاربر برتر ماه در دست راه اندازی هست. انتخاب قطعی مدیر در بخش مدیریت با نظر مدیران از بین اعضا فعال انجام میشه. سرمایه انجمن کاربرهای فعال اون هستند. به فکر امتیازات ویژه برای اونا خواهیم بود البته با تفکیک کاربر صرفا پست گذار از تاپیک و پست گذار
 
ویرایش شده توسط احسان
تاپیک باز شد. دوستان می تونند پاسخ ارسال کنند، پیشنهاد جدید ارسال کنند. اما در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.
لینک به دیدگاه
  • 0

سلام و خسته نباشید خدمت مدیران محترم و دوستان

پیشنهاد دوستمون محمد آذری برای داشتن بخش ترجمه بد نبود (بیشترین لایک هم خورد). میشه دوباره بررسی کنید؟ البته تصمیم گیرنده نهایی مدیران عزیز هستند @};-

لینک به دیدگاه
  • 0

سلام و خسته نباشید خدمت مدیران محترم و دوستان

پیشنهاد دوستمون محمد آذری برای داشتن بخش ترجمه بد نبود (بیشترین لایک هم خورد). میشه دوباره بررسی کنید؟ البته تصمیم گیرنده نهایی مدیران عزیز هستند @};-

 

سلام...

در ابتدا قرار بر این بود که بهترین ایده از طریق لایک انتخاب شود که به دلیل تقلب بعضی از کاربران لغو شد...

در ثانی جناب احسان مشکلات وجود این بخش را ارائه دادند... شما اگر فکر می کنید که وجود این بخش ضروری هست، لطفا از ضرورت این بخش بگویید تا اهمیت این بخش به مدیریت و کاربران اثبات شود.... تا ضرورت این بخش در ترازو به مشکلات احتمالی این بخش بچربد...

لینک به دیدگاه
  • 0

اينجا ميتونه چندتا مسابقه برگزار كنه از جمله مسابقه براي پيدا كردن يك مقاله خاص 

مثلا يكي از اعضا بگه من 5000 تومان جايزه ميگذارم اگر فردي بتونه 20 مقاله در ارتباط با موضوع.... براي من دانلود كنه (مشخصات مقاله رو بنويسه)

 

پيشنهاد بعدي من ايجاد ارتباط بين اعضاست. الان در خارج از كشور چيزي داريم به اسم پول تلنت . به اين صورت كه گروهي با تخصصهاي متنوع جمع ميشوند و درباره يك پروژه يا يك موضوع به هم كمك ميكنند. هر بار يكي از اعضا درباره موضوع خودش ميتونه ازبقيه كمك بگيره و كسي كه بهترين كمك رو كرده هم جايزه ميگيره

لینک به دیدگاه
  • 0

آقایان سیمرغ و احسان 

بنده عرض نکردم که بخش ترجمه بگذاریم که من صاحب درآمدی از سایت بشوم. من آن‌قدر سرم شلوغ است که فرصت کمی‌ برایم می‌ماند از بیرون ترجمه بگیرم. من عرض کردم ترجمه برای اعضای سایت در قبال امتیاز و اکانت. و حتی ترجمه رایگان برای سالور‌هایی که ممکن است به مطلبی آموزشی نیاز داشته باشند.

ثانیاً پیشنهاد اسکن را نخستین بار من مطرح کردم. نه دوستان عزیز دیگر لطفاً حق کپی رایت ایده ها را رعایت کنید.

 

لینک به دیدگاه
  • 0

آقایان سیمرغ و احسان 

 

بنده عرض نکردم که بخش ترجمه بگذاریم که من صاحب درآمدی از سایت بشوم. من آن‌قدر سرم شلوغ است که فرصت کمی‌ برایم می‌ماند از بیرون ترجمه بگیرم. من عرض کردم ترجمه برای اعضای سایت در قبال امتیاز و اکانت. و حتی ترجمه رایگان برای سالور‌هایی که ممکن است به مطلبی آموزشی نیاز داشته باشند.

 

ثانیاً پیشنهاد اسکن را نخستین بار من مطرح کردم. نه دوستان عزیز دیگر لطفاً حق کپی رایت ایده ها را رعایت کنید.

 

 

 

سلام دوست عزیز...

 

هم بنده هم جناب احسان از حسن نیت شما در این کار آگاه هستیم... مشکل سر اجرای این طرح هست... جناب احسان فرمودند که مشکلات بسیاری سر راه این موضوع وجود دارد... من در ادامه فرمایش ایشون همون حرفی را که به جناب mohad زدم به شما هم می زنم...ضرورت این کار چیست؟ این کار استقبال می شود؟ به نظر شما اصلا محقق به مترجم نیاز دارد؟ آیا کسی پیدا می شود که رایگان مطلبی را ترجمه کند؟ یا به امتیازات و اکانت های انجمن راضی شود؟ و سوالات بسیاری که وجود دارد...

 

شما پیشنهاد خودتون را واضح تر بفرمایید حتما رسیدگی می شود... @};-  حتما جناب احسان و مدیران دیگر این موضوعات را دنبال خواهند کرد...

علت اینکه قانون کپی رایت رعایت نشده این هست ملاک ما این تاپیک هست... و در ثانی پیشنهاد شما دیرتر اعلام شده است (هرچند که چهارچوبش را هم رعایت نکرده اید)

 

ما این تاپیک را باز کردیم که با همدیگر تبادل نظر داشته باشیم... پیشنهاد بدیم، پیشنهاد رد کنیم، پیشنهاد را ارزیابی کنیم یا پیشنهادی را بپذیریم.... دنبال کل کل هم نیستیم... اگر پیشنهادی ارزنده، قابل اجرا و منطقی بود چرا که نه با مشورت هم به اجرا در می آوریم... @};-

لینک به دیدگاه
  • 0

 


اينجا ميتونه چندتا مسابقه برگزار كنه

برکزاری بعضی مسابقه ها می تونه خوب و آموزنده باشه. مثلا با یک مسابقه ساده یه پایگاه خوب معرفی بشه و شرکت کنندگان یاد بگیرن.

 

 


از جمله مسابقه براي پيدا كردن يك مقاله خاص 

مثلا يكي از اعضا بگه من 5000 تومان جايزه ميگذارم اگر فردي بتونه 20 مقاله در ارتباط با موضوع.... براي من دانلود كنه (مشخصات مقاله رو بنويسه)

فکر نکنم عملی باشه. چون تشخیص اینکه مقاله پیدا شده می تونه جزء 20 تا باشه یا نه خیلی سخته و به احتمال زیاد فقط خود شخص مطرح کننده مسابقه می تونه این موضوع رو بفهمه و مقالات رو پیدا کنه.

 

 

 


پيشنهاد بعدي من ايجاد ارتباط بين اعضاست. الان در خارج از كشور چيزي داريم به اسم پول تلنت . به اين صورت كه گروهي با تخصصهاي متنوع جمع ميشوند و درباره يك پروژه يا يك موضوع به هم كمك ميكنند. هر بار يكي از اعضا درباره موضوع خودش ميتونه ازبقيه كمك بگيره و كسي كه بهترين كمك رو كرده هم جايزه ميگيره

این موضوع می تونه خیلی خوب و کاربردی باشه ...

لینک به دیدگاه
  • 0

در مورد پیشنهاد بخش ترجمه که توسط دوستان مطرح شده چند تا مورد هست:

چند روز پیش دوست یکی از دوستان که می خواد تا آخر تابستان از پایان نامه اش دفاع کنه به مقداری ترجمه نیاز داشت (ترجمه قسمت های ابتدایی 1-2 مقاله برای کامل تر شدن پیشینه پژوهشش). خلاصه یک نفر پیدا کردیم و ترجمه رو انجام داد. پس نیاز به ترجمه بخش هایی از مقالات وجود داره.

ولی مسئله اصلی اینجاست که افرادی که مقاله مورد نیازشون رو خودشون (اگر چه به سختی و زحمت زیاد) ترجمه نمی کنن فکر نمی کنم علاقه خاصی به پژوهش و یادگیری این کار داشته باشن. احتمالا 1 ماه مونده به آخرین فرصت دفاع شروع به کار اساسی می کنن و بعد از دفاع تمام. درخواست دادنشون برای ترجمه هم احتمالا همچین لحنی داره:
"استادم گفته فردا این مطالب رو آماده کن و من فقط 12 ساعت وقت دارم. هر کی زود ترجمه کنه این مبلغ رو می دم". اصولا این افراد فکر نمی کنم فروم رو بشناسن. با بخش های مختلفش کار کرده باشن و اصلا بدونن همچین چیزی وجود داره.

برای پاسخ به نیاز این افراد و همینطور ایجاد درآمد اندکی برای دانشجوها و پژوهشگران عزیز این انجمن شاید بشه بخش ترجمه رو به نحوی با iranpaper ادغام کرد که بیشتر جلوی چشم قرار داره. هر کس خواست همه یا بخشی از مقاله - پایان نامه یا .... ترجمه بشه اونجا می بینه درخواست میده و ....

 

اما افراد حرفه ای که اعضای این سایت هم اکثرشون از این نوع هستن کار ترجمه رو خودشون انجام میدن. چون دوست دارن یاد بگیرن و شاید اعتماد کافی به کار دیگران نداشته باشن و می خوان کار خودشون باشه. من کمی ویرایش ترجمه انجام دادم و می دونم که حتی مترجم های مسلط هم ممکنه اشتباهات عجیب و غریب و به تعداد زیاد داشته باشن. (بارها دیدم که مترجم یک جمله رو اصلا ندیده و ترجمه نکرده). پس نیاز این افراد به ترجمه کم و فقط در زمان های ضرورت هستش.

 

تا جایی که یادمه یه بار توی گیگا یکی از اعضا به ترجمه (یا تایپ) نیاز داشت. برای هر صفحه 100 واحد امتیاز در نظر گرفت و اعضای دیگه کار رو انجام دادن و ...

پس میشه بخشی هم توی انجمن داشت برای این کار. ولی شاید مورد استقبال زیادی قرار نگیره. ولی قابلیتی خواهد بود برای مواقع ضروری ...

لینک به دیدگاه
  • 0

نمیدونم شاید برداشت من از ایده ترجمه اشتباه بوده ... یا نه !   داستان تقلب دوستان هم نمیدونم چیه! نیومدیم اینجا همدیگردور بزنیم؟!

اما من نظرم بیشتر روی ترجمه از فارسی به انگلیسی بود و اون هم در حد کمک و رفع اشکال برای مقاله نویسی. متاسفانه من و اکثر افرادی که میشناسم در مقاله نویسی ضعف داریم و همون طور که میدونین باید کسی که مقاله مینویسی علم اون مقاله داشته باشه نه اینکه تنها مترجم باشه. فکر میکردم اینجا دوستانی باشن که بتونن به امثال من کمک کنند و چنین تایپیکی باز بشه ... اما ظاهرا بحث چیز دیگه ای بوده.  :-?

 

ولی مسئله اصلی اینجاست که افرادی که مقاله مورد نیازشون رو خودشون (اگر چه به سختی و زحمت زیاد) ترجمه نمی کنن فکر نمی کنم علاقه خاصی به پژوهش و یادگیری این کار داشته باشن. احتمالا 1 ماه مونده به آخرین فرصت دفاع شروع به کار اساسی می کنن و بعد از دفاع تمام.
 

معلوم کسی که قصد پژوهش داشته باشه خودش برای یادگیری تمام تلاشش میکنه! قرار نیست اینجا بنگاه راه بیفته. :)]]

 

 

اما افراد حرفه ای که اعضای این سایت هم اکثرشون از این نوع هستن کار ترجمه رو خودشون انجام میدن. چون دوست دارن یاد بگیرن و شاید اعتماد کافی به کار دیگران نداشته باشن و می خوان کار خودشون باشه. من کمی ویرایش ترجمه انجام دادم و می دونم که حتی مترجم های مسلط هم ممکنه اشتباهات عجیب و غریب و به تعداد زیاد داشته باشن. (بارها دیدم که مترجم یک جمله رو اصلا ندیده و ترجمه نکرده). پس نیاز این افراد به ترجمه کم و فقط در زمان های ضرورت هستش.

 

100٪ همین طور نمیشه به هر ترجمه ای اعتماد کرد.

 

 

لینک به دیدگاه
  • 0
...

دوست عزیز بوم رنگ: ایجاد بانک کتاب، مقاله و استاندارد و امکان جستجو در آن را ارائه دادند.
پاسخ: ایران پیپر برای همین منظور ایجاد شده است. چون در حالت دیباگ هست تلاش مدیریت وب سایت بر روی رفع باگ ها هست بزودی با استیبل شدن، قطعا یوزرفرندلی تر خواهد شد.
...

 

پاسخ: ایران پیپر برای همین منظور ایجاد شده است. چون در حالت دیباگ اشکال‌زدایی هست تلاش مدیریت وب سایت بر روی رفع باگها اِشکال‌ها هست بزودی با استیبل پایدار شدن، قطعا یوزرفرندلی‌تر کاربرپسندتر خواهد شد.

 

احسان جان! عجالتاً آب دست گروه مدیریت است بگو بگذارند زمین، روی ایجاد «بخش خدمات زیرنویس فارسی» کار کنند، آخه آندرستندینگ کامنت‌ها داره خیلی دیفیکالت می‌شه!

لینک به دیدگاه
  • 0

ببینید دوستان تاجایی که من دیدم همه‌ی منابع و درخواست‌هایی که ما اینجا باهاش سروکار داریم از طرف بچه‌های عضو به زبان انگلیسی هستش. خب این یعنی یا درخواست کننده خودش انگلیسی بلد هست و یا قصدش این هست که مقاله یا کتاب رو از اینجا تهیه کنه و ترجمه تمام یا بخشی از اون رو بده به بیرون یک نفر دیگر. خب من میگم ما این پتانسیل رو از دست ندیم. درخواست مقاله داریم یک درخواست ترجمه هم تشکیل بدیم. شرایطش رو مدیران باید تعیین کنند. من میگویم برای اعضای این سایت حرفه‌ای وسالورهای این سایت حاضر هستم مجانی ترجمه کنم. یابقه‌ام هم مشخص است کی هستم. چند تا از مقاله های خودم را به خدمت سیمرغ خان فرستادم که در اینترنت است. از اینهایی هم نیستم که صفحه ای 2000 ترجمه گوگل ترنسلیتی می کنند. خب اگر بگویید چرا ؟ می‌گویم چون دوست دارم. مساله شخصی است. اما در مورد بقیه اعضا خب باید سازوکاری تعریف شود. درمورد بخش اسکن اولین بار خودم پیشنهادش رو دادم. الان هم معتقدم تامین منابع فارسی نیز مقدور است منتها به صورت مخفیانه. به کپی رایت هم اعتقادی ندارم. برای من علم و منابع آن حدومرزی ندارند و دانشجو حق دارد دستش را برای منابع به هر سو دراز کند. سرتان را درد نیاورم بودن بخش ترجمه از نظر من در سایت بهتر از نبودن آن هست. سازوکارش را در پیغام های شخصی می توان تعریف کرد. دوستی که پیشنهاد دادند ایران پیپر را مجهز به ترجمه کنیم بسیار موافق هستم باهاشان. 

لینک به دیدگاه
  • 0

سلام دوست عزیز...

 

هم بنده هم جناب احسان از حسن نیت شما در این کار آگاه هستیم... مشکل سر اجرای این طرح هست... جناب احسان فرمودند که مشکلات بسیاری سر راه این موضوع وجود دارد... من در ادامه فرمایش ایشون همون حرفی را که به جناب mohad زدم به شما هم می زنم...ضرورت این کار چیست؟ این کار استقبال می شود؟ به نظر شما اصلا محقق به مترجم نیاز دارد؟ آیا کسی پیدا می شود که رایگان مطلبی را ترجمه کند؟ یا به امتیازات و اکانت های انجمن راضی شود؟ و سوالات بسیاری که وجود دارد...

 

شما پیشنهاد خودتون را واضح تر بفرمایید حتما رسیدگی می شود... @};-  حتما جناب احسان و مدیران دیگر این موضوعات را دنبال خواهند کرد...

علت اینکه قانون کپی رایت رعایت نشده این هست ملاک ما این تاپیک هست... و در ثانی پیشنهاد شما دیرتر اعلام شده است (هرچند که چهارچوبش را هم رعایت نکرده اید)

 

ما این تاپیک را باز کردیم که با همدیگر تبادل نظر داشته باشیم... پیشنهاد بدیم، پیشنهاد رد کنیم، پیشنهاد را ارزیابی کنیم یا پیشنهادی را بپذیریم.... دنبال کل کل هم نیستیم... اگر پیشنهادی ارزنده، قابل اجرا و منطقی بود چرا که نه با مشورت هم به اجرا در می آوریم... @};-

 

جناب سیمرغ خان چطور پیشنهاد بنده دیرتر اعلام شده است ؟ بنده قبلاً این پیشنهاد را در بخش پیشنهادات و انتقادات داده بودم.

لینک به دیدگاه
  • 0

جناب سیمرغ خان چطور پیشنهاد بنده دیرتر اعلام شده است ؟ بنده قبلاً این پیشنهاد را در بخش پیشنهادات و انتقادات داده بودم.

 

دوست عزیز، من که عرض کردم ملاک ما این تاپیک هست... شما در این تاپیک دیرتر پیشنهاد داده اید یا زودتر؟؟؟؟

 

شما خودتان را جای بنده بگذارید: این پیشنهاداتی را که دوستان در این تاپیک مطرح کرده اند... اگر نگوییم همه اشان را قریب نیمی از آنها در پینشهادات، نظرات و انتقادات دوستان در جاهای مختلف انجمن دیده ایم.... هدف ما جمع بندی و به نوعی ایجاد یک محیط برای ارائه آن به صورت دست جمعی بود...حالا آیا دوستانی دیگری که این پینشهادات را اول ارائه داده اند در جاهای مختلف، می توانند اعتراض کنند که این پیشنهاد برای ما بود... حق کپی رایت را رعایت نکرده اید غیره غیره... آیا می توانند؟؟ وظیفه ما در این باره چیست؟؟

لینک به دیدگاه
  • 0

درست می‌فرمایید اما این قبلا یک روز پیش از شروع مسابقات است نه مثلا دو سه سال پیش. 

 

 

سیمرغ:

این سومین پیامی هست که به خاطر این موضوع دارم برای شما می فرستم... نمی دانم کجای قسمت حرف های مرا شما متوجه نمی شوید... دیگر از این واضح تر و شفاف تر نمی توانم توضیح بدهم... سخن پایانی من همین هست: ملاک ما این تاپیک هست.

 

اگر باز هم نسبت به این موضوع اعتراض دارید... به من یا مدیران پیام خصوصی بفرستید تا مشکلتون را مطرح کنید و بیش از پیش این تاپیک را به حاشیه نبرید.

ویرایش شده توسط سیمرغ
لینک به دیدگاه
  • 0

تشکر از دوستانی  که در این تایپیک مشارکت داشتند.

از طرف مدیران پیشنهاد زیر به عنوان بهترین پیشنهاد انتخاب شد. ان شالله بزودی این ایده اجرا خواهد شد.

 

 

به نظر من خوب میشه اگه یه بخشی به اسم کار با پایگاه های مختلف باشه توی سایت که آموزش تصویری استفاده از پایگاه های مختلف رو دوستان اونجا قرار بدن. از معمولی ها مثل sciencedirect گرفته تا کمتر معمول ها ...

آموزش شامل چک کردن دسترسی. دانلود مقاله. پیدا کردن مجلات و ...

 

برای اکثر دوستان این موارد ساده به نظر می رسه ولی برای یکی که خبر چندانی نداره ممکنه به طور مثال استفاده از scopus واقعا سخت باشه.

 

جناب muximus781 یکی از جوایز زیر رو انتخاب کنن و برای فعال سازی به بنده پیغام خصوصی بدن:

VIP3 یک ماهه یا VIP2 دوماهه یا VIP1 سه ماه

 

--------------

برنده دوم هم Darab.H هستن که 500 امتیاز هدیه بهشون تعلق میگیره

لینک به دیدگاه
  • 0

با عرض سلام،

 

من می خواستم در مورد ایجاد بخش اسکن کتاب مطالبی رو عرض کنم:

 

1- اول از mehrdadazary و coolboy2004 که این موضوع رو پیشنهاد دادند باید تشکر کنم.

 

2- همین ابتدا تأکید می کنم که من به هیج وجه اسکن کتاب های فارسی رو موجه نمی دونم، پس بحث من روی کتاب های لاتین است.

 

3- شاید برای خیلی از ما پیش اومده باشه که به یک کتاب (به خصوص قدیمی) نیاز داشتیم و نسخه الکترونیکی که سهله، حتی نسخه چاپی اون هم در دسترسمون نبوده. این یعنی یک نیاز واقعی که می تونه مورد توجه مدیران محترم انجمن قرار بگیره. پس هدف در وهله اول کمک به رفع کمبودها و نیازهایی است که محققان دانشگاهی کشور با اون رو به رو هستن.

 

4- بد نیست اشاره کنم که هم اکنون به همت ایرانداک دو امکان برای دسترسی به این کتاب ها در کشورمون وجود داره (البته به شرطی که کتاب درخواستی در یکی از کتابخانه های دانشگاهی کشور وجود داشته باشه). یکی طرح غدیر که مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و با عضویت در اون می تونن خودشون حضوراً به کتابخانه های عضو مراجعه کنند و کتاب درخواستی رو امانت بگیرند و در صورت نیاز اونو کپی کنند. (حالا اگه کتابخانه تو یه شهر دیگه باشه چی؟ اونو الآن توضیح می دم.) دومی طرح امین است که طرح امانت بین کتابخانه ها است، به این معنی که شما درخواستتون رو به کتابخانه مرکزی دانشگاه تون ارائه می دین و اونا از طرف شما کتاب (یا کپی کتاب) رو از کتابخانه مقصد درخواست می کنن و به شما تحویل می دن. البته پرداخت هزینه های مربوطه با شما است. بنابراین اگه کتاب درخواستی در یک کتابخانه دانشگاهی دوردست باشه، از این طریق می شه کتاب رو تهیه کرد (پاسخ سؤال قبل). چالش اساسی در مقابل استفاده سهل و آسان از این دو امکان اینه که شخص درخواست کننده ابتدا باید خودش از وجود کتاب مورد درخواست در کتابخانه های دانشگاهی کشور اطلاع پیدا کنه که متأسفانه، در نبود یک درگاه ملی واحد برای موجودی مدارک علمی کل کشور (چیزی که دو دهه هست که دولت ها فقط شعارشو می دن) کار سختی است، چون باید به سایت های کتابخانه مرکزی دانشگاه ها یکی یکی مراجعه و کتاب رو جستجو کرد.

 

5- حالا با فرض این که کتاب درخواستی در هیچ یک از کتابخانه های دانشگاهی کشور موجود نیست، باید فکر کرد که چه کمکی از دست انجمن بر می آد. پیشنهاد من  اینه که بخشی برای درخواست کتاب های نایاب (یا سخت یاب) دایر بشه و اعضاء درخواست شون رو در اونجا مطرح کنند. پاسخگویی به درخواست ها می تونه به دو صورت باشه:

 

     - یکی از طرف اعضاء. در میان اعضاء احتمالاً ممکنه کسانی نسخه چاپی کتاب رو در اختیار داشته باشن، بنابر این زحمت تهیه کپی یا اسکن کتاب رو می کشن و به درخواست کننده ارسال می کنن. هزینه هم می تونه به صورت توافقی قبلاً از طرف درخواست کننده به پاسخ دهنده پرداخت شده باشه. این اعضاء حتی ممکنه اعضای خارج از کشور انجمن باشن و کتاب رو از کتابخانه دانشگاه خارجی  امانت گرفته باشن. در این صورت به نظرم لازمه که اعضای خارجی انجمن از طرف مدیریت شناسایی بشن و برای اونها در مقابل ارائه این خدمت تشویق مناسبی در نظر گرفته بشه.

 

     - دیگری از طرف انجمن. بسیاری از کتاب ها رو می شه از طریق سایت های خارجی فروش کتاب های دست دوم به قیمت مناسبی تهیه کرد. مشکل اصلی در این راه مسئله پرداخت پول کتاب است. به نظرم اگه مدیریت محترم انجمن بتونه سازوکاری برای خرید و ارسال این کتاب ها فراهم کنه خدمت بزرگی به جامعه علمی کشور کرده. راهکارهای مختلفی برای این موضوع ممکنه به ذهن برسه که در صورت استقبال مدیریت محترم می شه پیشنهاد داد. فکر نمی کنم برای این سرویس در داخل کشور نمونه ای وجود داشته باشه و کار، کار بزرگی است و البته کار بزرگ همت بزرگ هم می خواد.

 

ببخشید طولانی شد. عزت زیاد.

 

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.