مزایای مجازی سازی و رایانش ابری چیست ؟


ارسال های توصیه شده

 

 

  • بهره وری بیشتر از منابع سرور های فیزیکی :

    شرایطی را تصور کنید که بر روی سرور فیزیکی تنها یک سرویس به عنوان مثال Domain Controller وجود دارد ، حداکثر درصد استفاده شده از CPU در حد یک هسته و حداکثر درصد استفاده شده از RAM در حد ۵۱۲ مگابایت می باشد، پس این کار بدین معنی است که منابع سرور ما در حال هدر رفتن می باشند. اما به بکار گیری مجازی سازی و رایانش ابری شما می توانید چندین سرویس را بر روی یک سرور قرار دهید که این باعث می شود تمامی منابع CPU و RAM یک سرور مورد استفاده شود و درصد بهره وری در بیشتر موارد تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کند.

  • هزینه ماشین مجازی :

    هزینه خرید هر سرور فیزیکی و استفاده از آن به صورت تقریبی ۷۰۰۰ هزار دلار می باشد که با توجه به تک سرویسی بودن یک سرور فیزیکی بدین معنی است که هزینه این سرویس بر روی سرور فیزیکی ۷۰۰۰ دلار می باشد. اما پس از مجازی سازی بین ۱۵ تا ۲۰۰ ماشین مجازی (این عدد وابسته به سخت افزار سرور فیزیکی و نحوه پیاده سازی می باشد) می توان بر روی هر سرور قرار داد پس این مثال بدین معنی است که پس از مجازی سازی هزینه همان سرویس به صورت تقریبی برابر با ۲۰۰÷۷۰۰۰ می باشد.

  • زمان پیاده سازی :

    زمان صرف شده برای خرید یک ماشین مجازی که شامل سفارش ، پرداخت و تحویل آن سرور فیزیکی می باشد به صورت تقریبی برابر با ۵ روز(کلان شهر ها) تا ۲ ماه (شهرستان ها) می باشد ، اما با پیاده کردن مجازی سازی زمان تقریبی پیاده سازی یک ماشین مجازی جدید به کمتر از چند دقیقه (مرتبط با مدل پیاده سازی شده ) تغییر پیدا می کند.

  • فضای فیزیکی :

    مهمترین فاکتور در دیتا سنتر ها فضا می باشد ، زیرا اگر فضای دیتا سنتر به اتمام برسد احتیاج به احداث کردن یک دیتا سنتر جدید می باشد که این مهم هزینه بسیار زیادی را به شرکت ها تحمیل می کند. حداقل فضای مورد نیاز یک سرور فیزیکی ۱U می باشد و اگر در نظر بگیریم که بر روی هر سرور ۱۵ عدد ماشین مجازی با منابع کم روشن می شوند پس می توان گفت که فضای مجازی مورد نیاز هر ماشین مجازی ۱U ÷ ۱۵ می باشد.

  • هزینه خنک سازی و برق دیتا سنتر :

    با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی ماشین مجازی بر روی یک سرور فیزیکی به این نتیجه می رسیم که در بستر فیزیکی باید به ازاء هر سرویس هزینه برق و خنک سازی پرداخت می کنیم اما در بستر مجازی باید به ازاء هر سرور فیزیکی هزینه برق و خنک سازی پرداخت کنیم که در داخل هر سرور فیزیکی تعداد زیادی ماشین مجازی و یا سرویس قرار می گیرند.

  •  

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

– قابليت اطمينان: با هاست ابري يا کلود شما عملکرد بالا و خدمات قابل اعتماد براي برنامه هاي کاربردي با داده هاي بزرگ خواهيد داشت. شما مي توانيد قدرت نفوذ و استقرار سرورهاي ابري را در هنگام ترافيک هاي ناگهاني بالا ببريد و همچنين مي توانيد زير ساخت ها را با توجه به نياز هاي خود برآورده کنيد. شما مي توانيد با سرعت و به راحتي کار خود را آغاز کنيد و اضافه کردن منابع فقط با چند کليک موس طول خواهد کشيد. دسترسي و مديريت پايگاه داده خود با استفاده از کنسول مديريتي و برنامه آيفون در هاستينگ ابري آسان ميباشد. با چنين نوع از ميزباني وب شما مي توانيد کنترل کامل برنامه نويسي و دسترسي به زير ساخت هاي پايگاه  داده هاي مختلف داشته باشيد.

2 – در دسترس بودن بالا: مديريت هاست ابري شما را قادر به انجام دادن راه هاي در دسترس بودن بالا و زياد و همچنين کمک براي طراحي و نگه داشتن و در تمام وقت در حال اجرا بودن وب سايت خود و حصول اطمينان از دسترسي سريع مشتريان و بازديد کنندگان خود در هر گوشه از دنيا را براي شما خواهد داشت. سرور کلاود 100 درصد قابل اعتماد است و شما مي توانيد اطمينان داشته باشيد که وب سايت شما هميشه در دسترس ميباشد و هيچ مشتري و يا بازديد کننده ارزشمندي را از دست نخواهيد داد.

3 – مقياس پذيري: با هاست ابري شما مي توانيد يکپارچه منابع فردي خود را به عنوان نياز براي رشد کار و کسب خود ارتقاء دهيد. هاستينگ کلاود براي شما يک محيط پوياي اختصاص داده شده فراهم مي کند تا شما بتوانيد خدمات و برنامه هاي لازم براي حمايت از وب سايت خود را نصب کنيد. منابع سرور را مي توان يکپارچه تنظيم کرد و مي توان آن را با توجه به تقاضا و نيازهاي خودتان تغيير دهيد. به عنوان يک نتيجه کسب و کار اينترنتي شما قادر به ذخير و انجام معاملات مالي بزرگ خواهد بود.

4 – قيمت: در نوع هاست ابري بيشتر مشتريان در چند سرور فيزيکي خواهند بود و اين به اين معني ميباشد که شرکت ما نياز به متحمل شدن هزينه هاي اضافي به دليل سخت افزار و برق و نگهداري نخواهد بود. از آنجايي که ما نيستم تا براي زير ساخت هاي هاستينگ کلاود هزينه هاي زيادي صرف کنيم هزينه ميزباني وب در هاستينگ کلاود مقرون به صرف تر از ديگر نوع هاستينگ هاي اين شرکت ميباشد. و همچنين هاستينگ نوع کلاود براي ما کاهش هزينه در نيروي کار IT در حدود 50 درصد براي شرکتمان هاستينگ بين المللي پشتيبانکار خاورميانه خواهد داشت.

5 – پشتيباني اختصاصي: با مديريت خدمات ميزباني وب کلاود شما به عنوان يک مشتري ثابت و دسترسي به پشتيباني فني خواهيد داشت. هر نوع نيازي که شما داشته باشيد چه پشتيباني از سخت افزار، سيستم عامل ، شبکه و يا کنترل پنل ها مبتني بر وب تيم پشتيباني اين شرکت 24 ساعته در اختيار شما خواهد بود. شما مي توانيد از ميزباني کلاود به عنوان هاستينگي که به شما اجازه تمرکز کامل فقط بر روي کسب و کار خود بدون هيچ نگراني از مشکلات سخت افزار و يا سيستم و يا هر چيز ديگري بهرمند شويد.

6 – امنيت: به راه اندازي يک کسب و کار اينترنتي موفق نياز به نظارت و توجه مداوم دارد. تنها يک پلت فورم کلاود امن و قابل اعتماد و سريع مي تواند به شما آرامش خاطر دهد. اگر شما يک فروشگاه اينترنتي راه اندازي کرده ايد براي شما ضروري ميباشد تا از امنيت معاملات و اطلاعات دارندگان کارت هاي اعتباري اطمينان حاصل نماييد. مديريت يک سرويس ميزباني کلاود براي شما ابزارهاي مورد نياز براي اجراي معماري زير ساخت وب سايت خود به طوري که وب سايت شما هميشه در دسترس مشتريان باشد فراهم خواهد کرد. در سرورهاي کلاود ميرورهاي سرور و تعادل بار در کل شبکه پايين و کاهش ميابد در نتيجه در دسترس بودن هاي وب سايت افزايش خواهد يافت.

7 – کارايي بالا: با هاست نوع کلاود شما لازم نيست منتظر بمانيد تا منابع مورد نياز را براي انجام وظايف خود دريافت کنيد. شرکت هاي ارائه دهنده هاستينگ کارايي بالا را بر اساس محاسبه دسترسي خوشه اي بروي تقاضا و بهينه سازي عملکرد مي گذارند تا شما بتوانيد به آساني و به سرعت به منابع خود دسترسي داشته باشيد. با مديريت سرويس هاستينگ کلاود شما مي توانيد محيط هاي فضاي اينترنت خود را با عملکردي بالا داشته باشيد.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.