حذف و ترميم هوشمندانه در فتوشاپ


ارسال های توصیه شده

فتوشاپ از جمله نرم‌افزارهایی است که با شهرت بسیار خود موجب شده، کاربرانی که هیچ تخصصی در استفاده از آن ندارند هم با نام آن آشنایی داشته باشند. گاهی این آشنایی با نام و البته کمی اعتماد به نفس موجب می‌شود کاربران مبتدی هم دست‌به‌کار شوند و به ویرایش عکس‌های مورد علاقه خود با این نرم‌افزار بپردازند.

همان‌طور که می‌دانید استفاده حرفه‌ای از این نرم‌افزار نیازمند تخصص و مهارت‌های بسیاری است که برخی از آنها فقط با تجربه زیادی به‌دست می‌آید و گاهی اوقات نیز خلاقیت کاربران است که قدرت فتوشاپ را به‌نمایش درمی‌آورد.

یکی از عمده کارهایی که کاربران را به استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ علاقه‌مند می‌کند، حذف یک موضوع اضافه از روی تصاویر یا پرکردن یک بخش خالی از تصویر و هماهنگ‌کردن آن با بخش‌های دیگر است. انجام این کار برای برخی کاربران حرفه‌ای نیز وقتگیر و نیازمند مهارت‌های زیادی در استفاده از فتوشاپ است، اما نسخه جدید نرم‌افزار فتوشاپ برای راحتی کاربران قابلیتی را در خود جای داده که به کمک آن حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند طی چند دقیقه بخش‌های اضافه تصویر را حذف یا قسمت‌های خالی را با تصویر موجود پر کنند. برای استفاده از این قابلیت ‌باید به چند روش عمل کنید:

1ـ ابتدا نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا و تصویر موردنظر خود را در آن فراخوانی کنید.

2ـ در ستون سمت راست، به بخش لایه‌ها (Layers) بروید و پس از انتخاب لایه background، روی آن دوبار کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه OK را برگزینید تا قفل لایه برداشته شود و بتوانید آن را ویرایش کنید.

3ـ با استفاده از ابزار Lasso که به‌صورت خطوط خط‌چین در بخش ابزارها مشاهده می‌شود، محدوده تصویر موردنظر خود را برای حذف یا پر‌کردن انتخاب کنید. (هرچه محدوده انتخابی شما کوچک‌تر باشد نتیجه بهتری به‌دست خواهید آورد)

4ـ پس از انتخاب محدوده موردنظر، روی آن کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Fill را انتخاب کنید.

5ـ دقت کنید در پنجره به‌نمایش درآمده در بخش contents، از منوی افتادنی گزینه Content-Aware انتخاب شده باشد و پس از آن روی گزینه OK کلیک کنید.

6ـ مشاهده می‌کنید که محدوده تصویر انتخاب شده به‌صورت هوشمندانه باتوجه به اطراف تصویر پر شده و در صورتی که قصد شما از انجام این کار حذف یک موضوع ناخواسته از روی تصویر بوده نیز موضوع مورد نظر از روی تصویر حذف و زمینه تصویر باتوجه به اطراف آن بازسازی شده است.

7ـ چنانچه نتیجه کار موردپسند شما نیست و دوست دارید نتیجه بهتری را به‌دست‌آورید پیشنهاد می‌کنیم چندبار دیگر این عملیات را تکرار و سعی کنید محدوده انتخاب خود را در هر مرحله از کار، به سمت بخش‌هایی که دچار اشکال است، منتقل کنید.

 

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.