معرفی پایگاه های اطلاعاتی


ارسال های توصیه شده

 
logo.gif

این موتور جستجو جامع ترین ابزار تحقیق علمی با بیش از ۴۵۰ میلیون مدخل راهنما ی موضوعی، طبق آخرین شمارش در وب است. موتور جستجوی مذکور با توجه به آخرین تکنولوژی موتورهای جستجو طراحی شده است و به دانشمندان، اساتید، دانشجویان و هر کسی امکان می دهد که جستجوی خود را فقط به سایت های اینترنتی علمی محدود کند. این موتور جستجو بیش از ۱۳۵ میلیون صفحه علمی، عبارت از ۱۲۰ میلیون صفحه وب همچنین ۱۷ میلیون رکورد از منابعی از قبیل: Science Direct، MEDLINE on BioMedNet، Beilstein on ChemWeb، US Patent Office، Mathematics Preprint Server، Chemistry Preprint Server، E-Print ArXiv، CogPrints و NASA را پوشش می دهد. صفحات وبی که سایروس پوشش می دهد عبارتند از: ۴۵ میلیون سایت آموزشی،۸/۱۴ سایت سازمانی، ۵/۵ میلیون سایت دانشگاههای انگلستان، ۱۸ میلیون سایت تجاری و ۷/۴ میلیون سایت دولتی. این موتور جستجو محصول شرکت Elsevier  است.

 

این موتور جستجو به محققان کمک می کند نه تنها محتوای ژورنالهای علمی را جستجو کنند بلکه همچنین صفحه خانگی دانشمندان، مواد اطلاعاتی قبل از چاپ، پروانه های ثبت اختراع، گنجینه سازمانی و اطلاعات وب سایت را شامل می شود. موتور جستجوی مقالات علمی، از آن سایت هایی است که مجبورید به بوکمارکتان اضافه کنید. این سایت مقالات موجود در بانک اطلاعاتی esp@cen  که توسط موسسه european patent office گرد آوری شده است را مورد جستجو قرار داده و در پاسخ به جستجوی کلید واژه مورد نظر کاربر فهرستی نایاب را به او معرفی می کند. خلاصه ای از هر مقاله ابتدا در فرمت HTML ارائه می شود و نیز می توانید متن کامل مقاله را در فرمت PDF توسط لینک موجود در بالای همان صفحه (Original document) بدست آورید.

 

نتایج جستجو درScirus به دو بخش تقسیم شده اند: در بخش اول منابع وب دسترس پذیر رایگان، در بخش دوم نتایج، مقالات مجلات علمی (اگرچه دسترسی به متن کامل مقالات Elsevierبدون اشتراک امکان پذیر نیست، ولی نتایج جستجو Scirus شامل عناوین مقالات و چند خط از متن که محتوایش را نشان بدهند.) از طریق این موتور جستجو خیلی از اطلاعات علمی آشکار می گردد، بطوریکه حتی برخی از این اطلاعات آزادانه در دسترس نیستند. عمق جستجو برای فایل های Microsoft Word & PowerPoint    و PDF  بسیار بیشتر از موتورهای جستجوی عمومی است.  

آدرس اینترنتی موتور جستجوی Scirus:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 58
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

پست های محبوب

mahdiano

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Springer Protocols   پوشش موضوعی: بیوشیمی (3518)، بیوانفورماتیک (585)، بیوتکنولوژی (860)، تحقیقات سرطان (1388)، زیست شناسی سلولی (5141)، ژنتیک/ ژنومیک (4478)، تصویربرداری/ رادیولوژی (495)، ایمونولوژی (1817)، بیماری های عفونی (967)، میکروبیولوژی (1654)، پزشکی مولکولی (1757)، علوم اعصاب (1905)، فارماکولوژی/ سم شناسی (1161)، علوم گیاهی (1610)، علم پروتئین (3661) پوشش زمانی: 1980- پوشش جغرافیایی: جهانی تعداد پروتکل ها: بیش از 29,000 پروتکل آزمایشگاهی (جامع ترین مجم

mahdiano

آشنایی با پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)   پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و علوم انسانی نور در سال 1384به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی/ معاونت شبکه اطلاع‌رسانی نور، به  منظور تسهیل و ترویج امر پژوهش و با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی گسترده از مجلات حوزه علوم اسلامی و انسانی، پایه‌ریزی گردید. این پایگاه با در برداشتن  هزاران شماره مجله در صدها  عنوان از مجلات کهن تا امروز، به گنجینه ای گرانبها و بستری مناسب برای پژوهش تبدیل گردیده است. این پایگاه علاوه بر عرضه و امکان ذخیره‌سازی مجل

mahdiano

Ebsco پايگاهاين پايگاه اطلاعاتي دسترسي به اطلاعات بيش از 10000 هزار نشريه تمام متن به همراه خلاصه و نمايه بيش از 40000 هزار نشريه مختلف علمي را در حوزه‌هاي علوم اجتماعي، علوم انساني، آموزش و پرورش، کامپيوتر، مهندسي، تجارت، مديريت، اقتصاد، مالي، حسابداري، تجارت بين‌الملل، هوش مصنوعي، کشاورزي، و ... را مهيا ساخته است. Academic Search FullTEXT Premier متن کامل 3614 نشريه علمي ، نمايه و چکيده 4533 نشريه و متن کامل 2720 نشريه تمام متن تحقيقي بازبيني شده در حوزه هاي علوم اجتماعي ، انساني ، آموزش


 


Database.jpg


بانک اطلاعات علوم دامپزشکی (Veterinary Science Database) شامل تمام جنبه های دامپزشکی و علوم دامی، کرم ها، تک یاختگان و بیماریهای قارچی حیوانات اهلی و وحشی است.


حوزه های تحت پوشش: علوم دامی، علوم دامپزشکی، محصولات غذایی و کشاورزی، و جانورشناسی


زبان: انگلیسی


معادل های چاپی:


  • Index Veterinarius
  • Veterinary Bulletin

دوره روزآمدسازی: فصلنامه


پوشش زمانی: 1973 -


پوشش جغرافیایی: 75 کشور


پوشش موضوعی: بیهوشی، آناتومی، رفتار حیوانات، رفاه حیوانات، بیماری های باکتریایی، هماتولوژی، دامپروری، ایمنی شناسی، بازرسی گوشت، بیماریهای متابولیک، انگل شناسی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، رادیوگرافی، کشتار، جراحی، سم شناسی، بیماری های ویروسی، تاریخچه دامپزشکی و بیماری های حیوانی


نوع اطلاعات: کتابشناختی + چکیده


تعداد رکوردها: 650،000


رکوردهای اضافه شده در هر سال: 15،000


ناشر: CAB International


ارائه دهنده پایگاه: OvidSP


لینک دسترسی به پایگاه:


http://www.ovid.com/site/catalog/DataBase/161.jsp


کسب اطلاعات بیشتر در مورد پایگاه:


http://www.cabi.org/default.aspx?site=170&page=1016&pid=101


لینک به دیدگاه

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی VetMed Resource

 

 

 

معرفی کلی:

این پایگاه جامع ترین ابزار موجود برای دامپزشکان می باشد. تمرکز اصلی این پایگاه بر دامپزشکی است و دسترسی به بیش از 1 میلیون پیشینه مرتبط را که از پایگاه CAB Abstracts جمع آوری شده، فراهم می آورد.

آمار اصلی پایگاه:

  • شامل بیش از 1 میلیون پیشینه کتابشناختی (جمع آوری شده از پایگاه CAB Abstracts)
  • شامل 13,000 مورد از متن کامل منابع و اسناد
  • شامل 3000 نشریه نمایه شده به اضافه کتاب ها، گزارشات و کنفرانس ها
  • شامل بیش از 74 مورد از مقالات CAB Reviews
  • شامل برگه های اطلاعات بیماری ها و پاتوژن هایی از خوک ها، طیور و دام ها

ویژگی های اختصاصی:

1. بانک اطلاعاتی کتابشناختی شامل رکوردهایی از CAB Abstracts از سال 1972

2. دوره روزآمدسازی هفتگی است.

3. متن کامل مدارک در دسترس شامل مقالات کنفرانس، مقالات مجلات و بولتن ها، از جمله موارد زیر را در اختیار کاربران می گذارد:
-
Acta Veterinaria Scandinavica
- مجله بهداشت عمومی دامپزشکی (Journal of Veterinary Public Health)
- Veterinary Practitioner
- مجموعه مقالات کنگره جهانی انجمن جهانی دامپزشکی حیوانات کوچک
- کنفرانس دامپزشکی آمریکای شمالی
- مجموعه مقالات کنفرانس های انجمن
دامپزشکی انتاریو

4. آخرین به روز رسانی اخبار، اخبار مقالات تحت پوشش موضوعات فعلی و تقویم رویدادها

CAB Reviews .5 که شامل بیش از 2000 عکس، پایگاه اطلاعاتی دارو، واژه نامه، ماژول ایمنی مواد غذایی، کلید های شناسایی انگل ها، و پوشش دقیق از مباحث سلامت و تولید است.

6. این پایگاه به شما امکان دسترسی به تحقیقات مبتنی بر شواهد را می دهد تا شما به روز باشید و بهترین خدمات بالینی ممکن را به مشتریان تان بدهید.

پلتفرم ارائه دهنده: CAB Direct

پوشش زمانی: 1972 به بعد

پوشش موضوعی: بیهوشی، آناتومی، رفتار حیوانات، رفاه حیوانات، بیماری های باکتریایی، هماتولوژی، کشاورزی، ایمنی شناسی، بازرسی گوشت، بیماری های متابولیک، انگل شناسی
داروشناسی، فیزیولوژی، پرتونگاری، سلاخی، عمل جراحی، زهر شناسی، بیماری های ویروسی، تاریخچه دامپزشکی، زئونوزها

حیوانات تحت پوشش: اسب و امثال آن (الاغ، قاطرگاو و سایر نشخوارکنندگان بزرگ (گاومیشگوسفند، بز، شترسانان (شتر بی کوهان امریکای جنوبی، شتر)، خوک ها، طیور (مرغ، اردک، غاز، بوقلمونحیوانات خانگی (گربه، سگ، خرگوش، exoticsحیوانات آزمایشگاهی، حیوانات وحشی، حیوانات شکارچی

تهیه کننده: CABI

لینک دسترسی به پایگاه:

http://www.cabi.org/vetmedresource

لینک به دیدگاه
 
 

banner-sub.gif

Society of Industrial and Applied Mathematics) SIAM ) مجری برنامه انتشاراتی جامع در زمینه ریاضیات محاسباتی كاربردی با بیش از 13000 عضو می باشد.

این انجمن در سال 1952 به عنوان یك سازمان غیرتجاری جهت انتقال اطلاعات علمی ریاضیات به دیگر تخصصها جهت استفاده كاربردی، صنعتی و علمی تاسیس شده است.

  SIAM دربر گیرنده موضوعاتی از قبیل اخبار ، متون بازنگری شده توسط متخصصین ، تئوری احتمالات و كاربرد آن میباشد همچنین 15 عنوان ژورنال بازبینی شده   (peer-reviewed) و مورد تایید متخصصین این رشته را نیز منتشر می كند. SIAM  یکی از جامع ترین بانک­های  اطلاعاتی است که  به صورت ژورنال، مجله، کتاب و ... در زمینه علوم ریاضی و گرایشهای مرتبط ارائه گردیده است.

اهداف  SIAM:
- پیشرفت كاربرد ریاضیات و علوم محاسباتی در مهندسی، صنعت، علوم و جامعه.
- پشتیبانی از تحقیقاتی كه منجر به ابداع متد و روشهای جدید محاسباتی و ریاضی در گرایشهای  علوم، مهندسی، صنعت و جامعه شود.
- تهیه كردن رسانه ای برای انتقال اطلاعات و نظریات در میان مهندسین ، ریاضی دانان و    دانشمندان.

میزان دسترسی مجلات این پایگاه به دو شیوه امکان پذیر است:

  • اول دسترسی از 1996 تاکنون
  • دیگری دسترسی به متن کامل قبل از 1996 (LOCS)
    355977859.png

که نحوه اشتراك و قرارداد سازمان ها، میزان دسترسی را تعیین می کند.

کلیه نشریات این پایگاه در دو قالب چاپی و الکترونیکی وجود دارند. در عین حال همه میتوانند از طریق مرورگر وب خود به صورت رایگان این پایگاهها را جستجو کرده و به اطلاعات کتابشناختی و چکیده مقالات دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر این موسسه 15 مجله را منتشر می کند که فهرست آنها و سال شروع انتشار آنها به شرح زیر است:

  • SIAM Journal on Applied Mathematics (SIAP) – 1953
  •  Theory of Probability and Its Applications (TVP) - 1956
  • SIAM Review (SIREV) – 1959
  •  SIAM Journal on Control and Optimization (SICON) – 1962
  • SIAM Journal on Numerical Analysis (SINUM) – 1964
  • SIAM Journal on Mathematical Analysis (SIMA) – 1970
  • SIAM Journal on Computing (SICOMP) – 1972
  • SIAM Journal on Scientific Computing (SISC) – 1980
  • SIAM Journal on Matrix Analysis and Applications (SIMAX) – 1980
  • SIAM Journal on Discrete Mathematics (SIDMA) –1988
  • SIAM Journal on Optimization (SIOPT) –1991
  • SIAM Journal on Applied Dynamical Systems (SIADS) – 2002
  • Multiscale Modeling & Simulation: A SIAM Interdisciplinary Journal (MMS) – 2003
  • SIAM Journal on Imaging Sciences (SIIMS) –2008
  • SIAM Journal on Financial Mathematics (SIFIN) –2010
siam-journals.png

برای ورود به پایگاه SIAM Journals بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پایگاه به لینک زیر رجوع فرمایید :
لینک به دیدگاه
 
 

sage-journals-logo.gif

یکی از قویترین پایگاه های اطلاعاتی در حوزه های مختلف از قبیل علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پزشکی و بهداشتی، علوم زیستی و مهندسی است که از طریق نشانی مستقیم  http://online.sagepub.com  قابل استفاده است. لازم به ذکر است که برای استفاده از پایگاه فوق و دریافت متن کامل مقالات، لازم است تا کاربران محترم پس از ورود به صفحه اصلی این پایگاه به نشانی فوق، از طریق لینک Register Here در سمت راست بالای صفحه، ابتدا در این پایگاه ثبت نام کرده و یک نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) برای خود اختصاص دهند و برای هر بار استفاده به کمک این نام کاربری و کلمه عبور وارد شده (sign in) و به جستجوی مقالات مورد نیاز خویش بپردازند.

از ویژگی‌های این پایگاه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- مشتمل بر بیش از 250000 مقاله از 500+ ژورنال تماماً بازبینی شده؛

- دسترسی به آرشیو تا سال 1999؛

-  پوشش دهنده موضوعات مختلف به شرح ذیل:

علوم رفتاری(9ژورنال)، علوم تغذیه(1ژورنال)، مردم‌شناسی و باستان‌شناسی(19)، مطالعات قومی و نژادی(15ژورنال)، زبان‌شناسی(12 ژورنال)، ادبیات(3 ژورنال)، موسیقی(8 ژورنال)، فلسفه(8 ژورنال)، مدیریت و بازرگانی(60 ژورنال)، ارتباطات و رسانه(37 ژورنال)، روان‌درمانی و مشاوره(8 ژورنال)، جرم شناسی و حقوق جنایی(26 ژورنال)، مطالعات فرهنگی(28 ژورنال)، اقتصاد و توسعه(25ژورنال)، علوم تربیتی و آموزش(81 ژورنال)، مهندسی(16 ژورنال)، علوم محیطی(4 ژورنال)، مطالعات خانواده(9 ژورنال)، علوم جنسیتی(11 ژورنال)، جغرافیا و علوم محیطی(18 ژورنال)، علوم پزشکی پایه(33 ژورنال)، پزشکی کلینیکال(71 ژورنال)، معلولیت(3 ژورنال)، پرستاری(27 ژورنال)، موضوعات مختلف پزشکی(24 ژورنال)، مطالعات اجتماعی در خصوص سلامت(7 ژورنال)، تاریخ(16 ژورنال)، خشونت و رفتارهای پر خطر(6 ژورنال)، علم مواد(19 ژورنال)، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل(46ژورنال)، روان‌کاوی و تحلیل روانی(1 ژورنال)، روان‌شناسی(83 ژورنال)، روش تحقیق(30 ژورنال)، خدمات اجتماعی و سیاست اجتماعی(12 ژورنال)، جامعه شناسی(94 ژورنال)، آمار(3 ژورنال)، الهیات و علوم دینی(13 ژورنال)، کارگزینی و منابع انسانی(13 ژورنال)؛

- ژورنال‌ها و مقالات بیش از 225 انجمن تخصصی علمی و دانشگاه كه توسط SAGE منتشر می‌گردد؛

- 273 ژورنال در Journal Citation Reports®(2008) رتبه‌بندی شده‌اند؛ که در موضوعات ذیل جزو 20 ژورنال برتر می‌باشند:

مدیریت و بازرگانی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و فلسفه، کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم تربیتی و آموزش، جغرافیا، ارتباطات، جهانگردی و هتل‌داری، روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، پرستاری، پزشکی ورزشی؛

تهیه کننده: SAGE Publications

برای ورود به پایگاه SAGE Journals بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.online.sagepub.com

http://www.flinders.edu.au/library/tutorial

sage-journals-logo.gif

یکی از قویترین پایگاه های اطلاعاتی در حوزه های مختلف از قبیل علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پزشکی و بهداشتی، علوم زیستی و مهندسی است که از طریق نشانی مستقیم  http://online.sagepub.com  قابل استفاده است. لازم به ذکر است که برای استفاده از پایگاه فوق و دریافت متن کامل مقالات، لازم است تا کاربران محترم پس از ورود به صفحه اصلی این پایگاه به نشانی فوق، از طریق لینک Register Here در سمت راست بالای صفحه، ابتدا در این پایگاه ثبت نام کرده و یک نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) برای خود اختصاص دهند و برای هر بار استفاده به کمک این نام کاربری و کلمه عبور وارد شده (sign in) و به جستجوی مقالات مورد نیاز خویش بپردازند.

از ویژگی‌های این پایگاه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- مشتمل بر بیش از 250000 مقاله از 500+ ژورنال تماماً بازبینی شده؛

- دسترسی به آرشیو تا سال 1999؛

-  پوشش دهنده موضوعات مختلف به شرح ذیل:

علوم رفتاری(9ژورنال)، علوم تغذیه(1ژورنال)، مردم‌شناسی و باستان‌شناسی(19)، مطالعات قومی و نژادی(15ژورنال)، زبان‌شناسی(12 ژورنال)، ادبیات(3 ژورنال)، موسیقی(8 ژورنال)، فلسفه(8 ژورنال)، مدیریت و بازرگانی(60 ژورنال)، ارتباطات و رسانه(37 ژورنال)، روان‌درمانی و مشاوره(8 ژورنال)، جرم شناسی و حقوق جنایی(26 ژورنال)، مطالعات فرهنگی(28 ژورنال)، اقتصاد و توسعه(25ژورنال)، علوم تربیتی و آموزش(81 ژورنال)، مهندسی(16 ژورنال)، علوم محیطی(4 ژورنال)، مطالعات خانواده(9 ژورنال)، علوم جنسیتی(11 ژورنال)، جغرافیا و علوم محیطی(18 ژورنال)، علوم پزشکی پایه(33 ژورنال)، پزشکی کلینیکال(71 ژورنال)، معلولیت(3 ژورنال)، پرستاری(27 ژورنال)، موضوعات مختلف پزشکی(24 ژورنال)، مطالعات اجتماعی در خصوص سلامت(7 ژورنال)، تاریخ(16 ژورنال)، خشونت و رفتارهای پر خطر(6 ژورنال)، علم مواد(19 ژورنال)، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل(46ژورنال)، روان‌کاوی و تحلیل روانی(1 ژورنال)، روان‌شناسی(83 ژورنال)، روش تحقیق(30 ژورنال)، خدمات اجتماعی و سیاست اجتماعی(12 ژورنال)، جامعه شناسی(94 ژورنال)، آمار(3 ژورنال)، الهیات و علوم دینی(13 ژورنال)، کارگزینی و منابع انسانی(13 ژورنال)؛

- ژورنال‌ها و مقالات بیش از 225 انجمن تخصصی علمی و دانشگاه كه توسط SAGE منتشر می‌گردد؛

- 273 ژورنال در Journal Citation Reports®(2008) رتبه‌بندی شده‌اند؛ که در موضوعات ذیل جزو 20 ژورنال برتر می‌باشند:

مدیریت و بازرگانی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و فلسفه، کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم تربیتی و آموزش، جغرافیا، ارتباطات، جهانگردی و هتل‌داری، روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، پرستاری، پزشکی ورزشی؛

تهیه کننده: SAGE Publications

برای ورود به پایگاه SAGE Journals بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.online.sagepub.com

http://www.flinders.edu.au/library/tutorial



برای مشاهده ویدئوی آموزشی این پایگاه به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک به دیدگاه
 

07883908461630131238.png

هدف تشكیل این سایت: هدف از راه اندازی این سایت ایجاد کتابخانه الکترونیک فراگیر جهت معرفی و حمایت از ناشرین، پدیدآوران، محققین، پژوهشگران و امكان دسترسی سریع به مطالب و مقالات علمی برای دانشجویان، دانش پژوهان، اساتید و هیئت علمی و كلیه جویندگان علم در سراسر ایران و خارج از ایران است.

تأثیر بانك در معرفی ناشرین و پدیدآوران: این بانك تأثیر بسزایی در معرفی نشریات و پدیدآوران بخصوص نشریات نوپا دارد و با امكانات جامع و سرعت بسیار بالای موتور جستجوی این بانك، بینندگان زیادی را بخود اختصاص می دهد و لذا صدا و پیام نشریات تخصصی را خیلی سریع به تمام نقاط ایران و جهان منتقل می نماید.

زمان انتشار مقالات در سایت : مقالات در این بانك چهار ماه پس از انتشار نشریه و اتمام فروش هر شماره نشریه و انتشار شماره بعدی گذارده می شوند و لذا نه تنها هیچ تاثیر منفی در فروش جاری نشریات ندارد بلكه جهت تسریع و تسهیل ارائه مقالات و مطالب در صورت تمایل نشریه، امكان ارائه مقالات در چهار ماه ابتدایی انتشار نیز امكان پذیر می باشد.

ماهیت بانك: این بانك دارای ماهیت غیر انتفاعی است و مشاهده فهرست و چكیده مقالات رایگان میباشد. لازم به ذكر است مبالغی راكه مشتركین سایت جهت مشاهده متن كامل مقالات پرداخت مینمایند صرفا جهت پشیبانی و پوشش هزینه های سایت است كه فهرست آن بشرح ذیل می باشد:

  1. هزینه تبدیل محتوای چاپی به محتوای الكترونیك
  2. هزینه فهرست نویسی
  3. هزینه تولید و به روز رسانی موتور جستجو
  4. هزینه سرورها
  5. هزینه عرض باند
  6. هزینه های پرسنلی و سربارو ..
  7. هزینه های هیئت تحریریه و كنترل كیفیت مقالات
  8. هزینه های ناشرین و مولفین مقالات )بند7)مبتنی بر قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان
نحوه انتحاب مقالات از نشریات:در جمع آوری مقالات از دو گروه نشریه استفاده شده است.
  1. مقالات نشریات الکترونیکی :این نشریات بصورت نسخه الکترونیکی در سایتها موجود میباشد و همه میتوانند از این نشریات استفاده نمایند و این سایت هم در این آرشیو از مقالات اینگونه نشریات استفاده مینماید.
  2. مقالات نشریات چاپی :در خصوص نشریات چاپی از نشریاتی استفاده میگردد که در داخل نشریه اجازه استفاده از مقالات نشریه با ذکر جمله ذیل بلامانع اعلام میگردد.
كنترل كیفیت مقالات: لازم به ذكر است مقالات در این سایت توسط هیئت تحریریه بررسی و پس

از تصویب كیفیت مقاله به بانك افزوده می گردد
.

تعداد همه نشریات تحت پوشش: 2249

 
آدرس پایگاه:

 

دانلود فایل معرفی پایگاه و راهنمای ثبت نام و جستجو در آن:

http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://amir2fm.persiangig.com/parsnama.rar

لینک به دیدگاه
 
DOSS_150.gif
 
پوشش زمانی: 1919 تا کنون

پوشش موضوعی: دندانپزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی دندانپزشکی، هوشبری دندانپزشکی، بهداشت عمومی دندانپزشکی، اندودنتیکس، دندانپزشکی پزشکی قانونی، دندانپزشکی عمومی، دندانپزشکی سالمندان، پاتولوژی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، جراحی فک و صورت، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، پریودنتیکس، پروتزهای دندانی و بیشتر ...

تعداد مجلات تحت پوشش: 250

به روز رسانی: هفتگی

انواع منابع: ژورنال، مجله، تک نگاشت، مقالات کنفرانس، انتشارات تجاری

قابلیت ها و امکانات ویژه:

  • دارای اصطلاحنامه تخصصی در حوزه دندانپزشکی
  • امکان جستجوی استنادی (جستجو در فهرست منابع) مقالات
  • دارای مجموعه تصاویر قابل جستجو
  • پشتیبانی از زبان فارسی

محصول کشور: آمریکا

تهیه کننده: شرکت ابسکو (EBSCO)

ebscocom-logo.gif

پلتفرم جستجو: EBSCOhost

logoEhost.gif

سایت دسنرسی:

لینک به دیدگاه

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Health Business FullTEXT

 

 

health_business.gif

پوشش موضوعی: امور مالی، مدیریت تجهیزات بهداشت و درمان، مقررات بهداشت و درمان، بازاریابی، تأمین نیرو

پوشش زمانی: 1985 تا کنون

پوشش جغرافیایی: جهانی

دوره روزآمدسازی: روزانه


نوع منابع: مقالات مجلات

نوع اطلاعات: متن کامل+ چکیده



تعداد مجلات تحت پوشش: 130 مجله معتبر و شناخته شده حوزه کسب و کار سلامت

نمونه مجلات: H&HN: Hospitals & Health Networks, Health Management Technology, Modern Healthcare

مخاطبان: مدیران و اداره کنندگان بیمارستان ها

معادل چاپی: ندارد

تهیه کننده: ابسکو (EBSCO)- زیر مجموعه ای از Health Business™ Elite

پلتفرم جستجو: EBSCOhost

برای جستجو در این پایگاه روی لینک زیر کلیک نمایید:



لینک به دیدگاه
 
CE-logo.gif

BMJ clinical evidence منبعی بین ­المللی برای تهیه بهترین شواهد در مراقبت ­های بهداشتی است که با فراهم کردن دسترسی به جدیدترین شواهد پزشکی و به ­روز کردن مداوم آنها، صدها هزار متخصص بالینی از سراسر جهان را در اتخاذ بهترین تصمیمات بالینی یاری می­ دهد. وظیفه نویسندگان کارشناس و متخصص BMJ بررسی و خلاصه کردن مرتبط ترین شواهد به ­صورتی است که سریع و با سهولت قابل دستیابی باشند. اطلاعات آن به­ صورت چاپی، آنلاین و روی PDA قابل دریافت است. شواهد بالینی بیش از 500 موضوع و بالغ بر 2000 روش درمان را در بر می ­گیرد که این موضوعات  مهم­ ترین و معمول ­ترین وضعیت­ هایی هستند که در مراقبت­ های اولیه بیمارستانی به­ نظر می­ رسند و تأکید آن روی نتیجه درمان بیماران است. اطلاعات آن از نتایج تحقیقات بالینی مفصل و با استفاده از Cochrane library, Embase, Medline, Evidence base journals تهیه و تنظیم می­ شود. 

از جمله ویژگی­ های BMJ clinical evidence عبارتند از:

·        بازنگری­ های منظم (systematic reviews) با 3000 تداخلات بالینی،

·        570 سؤال بالینی پاسخ داده شده،

·        اصلاح و بهبود واسط کاربر،

·        هدایت ساده،

·        تحقیق با وقفه،

·        هشدارهای سلامت دارویی،

·        پیوند به راهنماهای عملی کلیدی،

·        خلاصه ­های تک صفحه­ ای که نمای کلی ثابتی را فراهم می­ کنند.

 

جستجو و یافتن شواهد:

سه راه برای یافتن شواهد مورد نیاز شما وجود دارد:

1. جستجو بر اساس تقسیم بندی موضوعی:

با کلیک روی گزینه Section، لیست الفبایی موضوعی ظاهر می ­شود. با انتخاب هر یک از تقسیمات، پنجره  جدیدی باز می­ شود که بازنگری­ های منظم (Systematic Review) موجود را نمایش می­ دهد.

2. جستجو از روی لیست الفبایی:

روی گزینه "Full Review List" کلیک کنید تا لیست الفبایی ریویوها را نمایش دهد. با کلیک روی نوار الفبا در بالای پنجره، ب­ه راحتی می ­توان به شواهد موجود که با آن حروف آغاز می شود دسترسی یافت.

 3. جستجو با استفاده از ابزار Search:

این ابزار هنگامی ارزشمند­تر است که جستجو برای اقدامات یا مباحثی باشد که ممکن است از بررسی­ ها و بازنگری­ های مختلف reviews)) موجود باشد. مثل کورتیکو استروئیدها

نتایج در لیست­ هایی می ­آیند که کلید واژه جستجو به صورت پر رنگ در متن مشخص شده و به راحتی قابل ملاحظه بوده و بر­اساس میزان ارتباط رتبه­ بندی شده و نمایش داده می ­شود. مسیر هر رکورد نیز مشخص، و بیانگر این است که هر رکورد درکدام گروه موضوعی قرار می­ گیرد.

تهیه کننده: BMJ

سایت دسترسی:

http://clinicalevidence.bmj.com
لینک به دیدگاه
 
logo_orbit.com_230.gif

درباره پایگاه:

Qpat/Orbit پایگاه اطلاعاتی است که به کاربران امکان جستجوی پتنت ها (پروانه های ثبت اختراعات) و طرح های صنعتی را می دهد.

بخش های اصلی:

  1. Search (قابلیت جستجوی اختراعات در مجموعه خانواده اختراعات)
  2. Workfiles (قابلیت ذخیره فایل های مورد نظر به منظور آنالیز و یا استفاده همگانی(
  3. Download (قابلیت دانلود رونوشت پتنت به فرمت پی دی اف و ذخیره آن را برای مدت یک ماه)
  4. Monitoring (قابلیت نمایش نتایج و یا پیغام که روی این پایگاه تنظیم شده اند. نتایج به فرمت های TXT, RTF, PDF, XLS و یا XML در دسترس است.)
  5. Legal Monitoring (امکان تنظیم هشدار پیغام روی Legal Status Information و ذخیره نتایج)
  6. Design (امکان جستجوی طرح های صنعتی در مجموعه یازده اداره ثبت مالکیت صنعتی)
استراتژی های جستجو:
  • General Search  (امکان جستجوی آسان اختراعات با استفاده از شروط از پیش تعیین شده ای چون کلیدواژه برای جستجو در عنوان، چکیده و…، کدهای طبقه بندی، مخترع، تاریخ، کشور ناشر و)
  • Number Search  (امکان استفاده از ۱۰۰ نوع از اعدادApplication ، Publication و یا Priority Number به طور همزمان)
  • Citation Search (قابلیت جستجوی موضوعی خاص از تکنولوژی که وابستگی موضوعی با پتنت آغاز کننده جستجو دارد، قابلیت جستجوی پیش ارجاع و پس ارجاع)

سایر قابلیت ها:

  • وجود Command Line برای اجرای یک جستجوی حرفه ای و تحت کنترل برای افراد متخصص
  •  وجود Multilingual Search برای بهبود لغت نامه جستجو به زبانهای فرانسه، آلمانی و انگلیسی
  •  امکان ترکیب استراتژی های مختلف جستجو برای انجام یک جستجوی کامل و همه جانبه
  •  قابلیت آنالیز داده ها در حوزه های مختلف
  •  امکان ذخیره و بازیابی نتایج در فایل کاربر یا ارسال نتایج به افراد مختلف با استفاده از ایمیل
  •  دریافت جدیدترین اختراعات ثبت شده در زمینه خاصی از فناوری به صورت هفتگی توسط ایمیل

برخی از ویژگی­ های بانک اطلاعات اختراعات بین المللی:

  • قوی­ ترین بانک اطلاعات اختراعات بین­ المللی ثبت­ شده در دنیا
  • دسترسی به متن کامل بیش از ۷۰ میلیون سند اختراع از ۹۵ کشور
  • وجود ابزارهای مفید و منحصر به فرد برای جستجوی کارآمد اختراعات بین­ المللی
  • امکان آنالیز پتنت و شناسایی فعالان و رقبای عرصه فناوری در دنیا
  • امکان جستجوی پیشرفته اختراعات بین­ المللی با هدف ارزیابی اختراعات
  • ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی مناسب به مشترکان پایگاه.com

تهیه کننده: Questel

Logo_Questel_FTO.jpg

spacer.gifسایت دسترسی:

http://www.orbit.com

لینک به دیدگاه

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی JCR

 

isicite.gif

JCR که مخفف Journal Citation Reports می باشد و سالی یک مرتبه توسط سازمان بزرگ Thomson Reuters منتشر می گردد، به عنوان شاخصی برای توسعه ، بررسی خصوصیات ، و ارزیابی مجلات در زمینه ﯼ تحقیقات علمی و اجتماعی در سراسر جهان –که در پایگاه اطلاعاتی (ISI) نمایه شده باشند- تعریف شده است. JCR  تلاش دارد تا با استفاده از معیارها و اطلاعات جدید ، به سوی تکمیل ضریب تاثیر و مفاهیم مربوط به آن گام بردارد. هدف از افزودن توانایی های  JCR ،ارائهﯼ اطلاعات جدیدتر برای گسترش چشم انداز ارزیابی و بازنگری دقیق تر مجلات علمی است. همچنین انگیزه ای برای درک صحیح این معیارها و استفاده بهینه از آنها دریک چارچوب صحیح می باشد.

 JCR روند استنادسازی را در بیش از 10000 مجله و بیش از 25 میلیون مرجع استناد شده که سالانه در ISI Web of Knowledge    نمایه می شوند را بررسی می کند. اطلاعات مربوط به مجلات علوم و علوم اجتماعی سالانه ویرایش می شود و   JCR بیش از 7200 مجله در 171 حوزه موضوعی را در علوم و  بیش از 2100 مجله در 55 حوزه موضوعی را در علوم اجتماعی پوشش می دهد .

مقالات موجود در مجلات فهرست شده در  JCR اکثرا  مقالات پژوهشی و مروری هستند. سرمقاله، نامه ها ، موارد جدید ، و خلاصه همایش ها  معمولا درشمارش مقاله محاسبه نمی شوند. مجلات منتشر شده در زبان های غیر انگلیسی و یا زبان هایی با الفبای غیر لاتین ممکن است کمتر در دسترس محققان در سراسر جهان قرار گیرند و این مساله می تواند بر روی الگوهای استناد آنها اثر بگذارد اما در آنالیز های مقایسه ای مجلات باید به آن توجه نمود

JCR بیش از 7500 مجله معتبر را در حدود 200 حوزه موضوعی از سال 1997 به بعد در بر می گیرد و با استفاده از آن می توان مجله ها را در حوزه های تخصصی، طبقه بندی و شاخص های رتبه بندی آنها را بررسی کرد. JCR در دو نسخه موجود است، نسخه علمی آن در بر گیرنده بیش از 5900 ژورنال علمی و نسخه علوم اجتماعی مشتمل بر 1700 ژورنال است. JCR از طریق Web of knowledge به شرط پرداخت وجه اشتراک قابل بررسی است.

این پایگاه در پایان هر سال، مجله هایی را که  ISI در Web of Science فهرست می کند ارزیابی می کند. معیارهای ارزیابی و سنجش عبارتند از عامل تأثیر (Impact factoror; If)، شاخص فوری (Immediately) و نیمه عمر استناد (Cited Half - Life).  نتایج این ارزیابی هر سال در ISI Journal Citation Reports   منتشر می شود.

برای ورود به پایگاه JCR بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

لینک دسترسی

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

 

 

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی این پایگاه به لینک های زیر مراجعه نمایید:

 

لینک 1

لینک 2

لینک 3

لینک به دیدگاه
 

iranmedex_logo.jpg

مقدمه:
بررسی متون در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی اهمیت فراوانی دارد. در هر مطالعه­ای اولین مسئله برای محقق، و یا حمایت کننده مالی طرح عدم دوباره کاری است، مطالعه بر روی زمینه­هایی که قبلاٌ مورد مطالعه قرار گرفته­اند در بسیاری موارد، علاوه بر هدر دادن منابع محدود پژوهش، زمان و توان محققین را نیز در راهی نامناسب صرف می­کند. از سوی دیگر استفاده از تجربیات دیگران و نقاط قوت و ضعف مطالعات دیگر در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی اهمیت بالایی دارد و  در بسیاری موارد جهت تعیین حجم نمونه و اجرای صحیح مطالعه نیاز به اطلاعاتی از مطالعات مشابه وجود دارد. در صورتیکه اطلاعی از مطالعات مشابه نداشته باشیم نگارش قسمت بحث مقالات همواره ناقص است و در ضمن  نمی­توان اطلاعات بدست آمده را بخوبی تحلیل کرد. امروزه بحث بکارگیری تحقیقات (Research Utilization) اهمیت زیادی داشته و گام اولیه آن ، در دسترس بودن مطالعات است تا گروههای مختلف سیاستگذاران سلامت، پزشکان، محققان و دیگر گروههایی که باید از تحقیقات استفاده کنند بتوانند با دسترسی به اطلاعات لازم، آنها را در زمینه­های کاربردی بکارگیرند. همچنین در هنگام تصویب طرحها ،کارشناسان شورای پژوهشی و نیز هنگام بررسی مقالات ارسالی به مجلات، کارشناسان مجلات باید با بررسی متون از تصویب یا چاپ کارهای تکراری جلوگیری کرده و یا با بررسی مطالعات مشابه محقیین را در اجرای مناسب طرح و یا تکمیل مقاله راهنمایی کنند.

راهنمای مقالات علوم پزشكی ایران:

متاسفانه با تمام اهمیتی که این موضوع داشته ، تاکنون  به آن پاسخ مناسبی داده نشده است و این مسئله همواره از دغدغه­های محققین و سیاستگذاران پژوهشی کشور بوده است. موسسه تحقیق و توسعه پژوهشگران سلامت در راستای اهداف خود در حمایت از تحقیقات علوم پزشکی اقدام به تهیه راهنمای مقالات علوم پزشکی ایران نموده است. این راهنما در واقع یک مدلاین ایرانی بوده و عملکردی شبیه سایت PubMed که نسخه Online مدلاین است دارد. بانک اطلاعاتی وب سایت iranmedex با امکاناتی نظیر جستجوی ساده، جستجوی پیشرفته، ارائه فهرست مجلات، و امکان نمایش نتایج به صورت­های مختلف کلیه مقالات چاپ شده بعد از سال 1361 در مجلات ایرانی حوزه علوم پزشکی و حوزه­های مرتبط را در برخواهد گرفت.

نحوه دسترسی:

جستجوی اولیه در بانک اطلاعاتی راهنمای مقالات علوم پزشکی ایران رایگان بوده و در مرحله اولیه جستجو، عناوین مقالات قابل مشاهده می­باشد اما جهت دستیابی به آدرس انتشار مقاله و خلاصه مقالات دو روش تعیین شده است :

الف: عضویت در دانشگاهها و مراکزی که دارای IP مستقل هستند و هزینه اشتراک یکساله را پرداخت نموده­اند. بعنوان مثال اعضاء هیأت علمی دانشگاههایی که خدمات دسترسی به اینترنت ارائه می­کنند برای دسترسی کافی است از طریق اشتراک اینترنتی که دانشگاه در اختیارشان گذاشته است به اینترنت وصل شوند. در این صورت سیستم بانک اطلاعاتی، دانشگاه یا مرکز شناسایی کرده و امکان دسترسی را فراهم می­سازد.

ب: تهیه کارتهای جستجو که مشابه کارت­های اشتراک اینترنت خصوصی دارای یک User ID و Password بوده و کاربر پس از ارائه این اطلاعات و ورود به سیستم امکان دسترسی به تمامی امکانات سایت را خواهد داشت. این شیوه دسترسی برای مراکزی که IP مستقل ندارند و یا اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.

موسسه تحقیق و توسعه پژوهشگران سلامت امیدوار است راه­اندازی این راهنما زمینه­ساز گسترش هرچه بیشتر تحقیقات و دسترسی به اطلاعات در کشور باشد.

 آخرین آمار پایگاه:

  • تعداد مجلات تحت پوشش: 239
  • تعداد مجلات فارسی: 151
  • تعداد مجلات انگلیسی: 88
  • تعداد مقاله: 77724
  • تعداد مقاله تمام متن: 60959

استفاده از این پایگاه رایگان نیست و دانشگاه و موسسات آموزشی باید هزینه اشتراک آن را بپردازند. ایران مدکس فقط مجلاتی را تحت پوشش قرار می دهد که دارای رتبه علمی-پژوهشی هستند.

 

 

مؤسسات طرف قرارداد:

اعضاء دانشگاه های علوم پزشكی و مؤسسات زیر می توانند از خدمات سایت بطور كامل استفاده كنند:
تهران، مازندران، اراك، ارتش، ایران، اصفهان، اهواز، بابل، بیرجند، بجنورد، شهید بهشتی، شیراز ، فسا، كاشان، كردستان، گلستان، زنجان، رفسنجان، مشهد، بوشهر، یاسوج، لرستان، هرمزگان، جهرم، آزاد مشهد، آزاد اراک، شهرکرد، سازمان انتقال خون ایران

آدرس دسترسی به پایگاه:

http://www.iranmedex.com

 

iranmedex_logo.jpg

مقدمه:
بررسی متون در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی اهمیت فراوانی دارد. در هر مطالعه­ای اولین مسئله برای محقق، و یا حمایت کننده مالی طرح عدم دوباره کاری است، مطالعه بر روی زمینه­هایی که قبلاٌ مورد مطالعه قرار گرفته­اند در بسیاری موارد، علاوه بر هدر دادن منابع محدود پژوهش، زمان و توان محققین را نیز در راهی نامناسب صرف می­کند. از سوی دیگر استفاده از تجربیات دیگران و نقاط قوت و ضعف مطالعات دیگر در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی اهمیت بالایی دارد و  در بسیاری موارد جهت تعیین حجم نمونه و اجرای صحیح مطالعه نیاز به اطلاعاتی از مطالعات مشابه وجود دارد. در صورتیکه اطلاعی از مطالعات مشابه نداشته باشیم نگارش قسمت بحث مقالات همواره ناقص است و در ضمن  نمی­توان اطلاعات بدست آمده را بخوبی تحلیل کرد. امروزه بحث بکارگیری تحقیقات (Research Utilization) اهمیت زیادی داشته و گام اولیه آن ، در دسترس بودن مطالعات است تا گروههای مختلف سیاستگذاران سلامت، پزشکان، محققان و دیگر گروههایی که باید از تحقیقات استفاده کنند بتوانند با دسترسی به اطلاعات لازم، آنها را در زمینه­های کاربردی بکارگیرند. همچنین در هنگام تصویب طرحها ،کارشناسان شورای پژوهشی و نیز هنگام بررسی مقالات ارسالی به مجلات، کارشناسان مجلات باید با بررسی متون از تصویب یا چاپ کارهای تکراری جلوگیری کرده و یا با بررسی مطالعات مشابه محقیین را در اجرای مناسب طرح و یا تکمیل مقاله راهنمایی کنند.

راهنمای مقالات علوم پزشكی ایران:

متاسفانه با تمام اهمیتی که این موضوع داشته ، تاکنون  به آن پاسخ مناسبی داده نشده است و این مسئله همواره از دغدغه­های محققین و سیاستگذاران پژوهشی کشور بوده است. موسسه تحقیق و توسعه پژوهشگران سلامت در راستای اهداف خود در حمایت از تحقیقات علوم پزشکی اقدام به تهیه راهنمای مقالات علوم پزشکی ایران نموده است. این راهنما در واقع یک مدلاین ایرانی بوده و عملکردی شبیه سایت PubMed که نسخه Online مدلاین است دارد. بانک اطلاعاتی وب سایت iranmedex با امکاناتی نظیر جستجوی ساده، جستجوی پیشرفته، ارائه فهرست مجلات، و امکان نمایش نتایج به صورت­های مختلف کلیه مقالات چاپ شده بعد از سال 1361 در مجلات ایرانی حوزه علوم پزشکی و حوزه­های مرتبط را در برخواهد گرفت.

نحوه دسترسی:

جستجوی اولیه در بانک اطلاعاتی راهنمای مقالات علوم پزشکی ایران رایگان بوده و در مرحله اولیه جستجو، عناوین مقالات قابل مشاهده می­باشد اما جهت دستیابی به آدرس انتشار مقاله و خلاصه مقالات دو روش تعیین شده است :

الف: عضویت در دانشگاهها و مراکزی که دارای IP مستقل هستند و هزینه اشتراک یکساله را پرداخت نموده­اند. بعنوان مثال اعضاء هیأت علمی دانشگاههایی که خدمات دسترسی به اینترنت ارائه می­کنند برای دسترسی کافی است از طریق اشتراک اینترنتی که دانشگاه در اختیارشان گذاشته است به اینترنت وصل شوند. در این صورت سیستم بانک اطلاعاتی، دانشگاه یا مرکز شناسایی کرده و امکان دسترسی را فراهم می­سازد.

ب: تهیه کارتهای جستجو که مشابه کارت­های اشتراک اینترنت خصوصی دارای یک User ID و Password بوده و کاربر پس از ارائه این اطلاعات و ورود به سیستم امکان دسترسی به تمامی امکانات سایت را خواهد داشت. این شیوه دسترسی برای مراکزی که IP مستقل ندارند و یا اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.

موسسه تحقیق و توسعه پژوهشگران سلامت امیدوار است راه­اندازی این راهنما زمینه­ساز گسترش هرچه بیشتر تحقیقات و دسترسی به اطلاعات در کشور باشد.

 آخرین آمار پایگاه:

  • تعداد مجلات تحت پوشش: 239
  • تعداد مجلات فارسی: 151
  • تعداد مجلات انگلیسی: 88
  • تعداد مقاله: 77724
  • تعداد مقاله تمام متن: 60959

استفاده از این پایگاه رایگان نیست و دانشگاه و موسسات آموزشی باید هزینه اشتراک آن را بپردازند. ایران مدکس فقط مجلاتی را تحت پوشش قرار می دهد که دارای رتبه علمی-پژوهشی هستند.

 

 

مؤسسات طرف قرارداد:

اعضاء دانشگاه های علوم پزشكی و مؤسسات زیر می توانند از خدمات سایت بطور كامل استفاده كنند:
تهران، مازندران، اراك، ارتش، ایران، اصفهان، اهواز، بابل، بیرجند، بجنورد، شهید بهشتی، شیراز ، فسا، كاشان، كردستان، گلستان، زنجان، رفسنجان، مشهد، بوشهر، یاسوج، لرستان، هرمزگان، جهرم، آزاد مشهد، آزاد اراک، شهرکرد، سازمان انتقال خون ایران

آدرس دسترسی به پایگاه:

http://www.iranmedex.com

دانلود فایل راهنما:

http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://amir2fm.persiangig.com/IranMedex.rar

لینک به دیدگاه

آشنایی با بانک های فیلم پزشکی فارسی

 

93422835607556508082.png

مدتیوب (بانک جامع و تخصصی فیلم پزشکی): اولین بانک تخصصی ویدئوی پزشکی ایران و مرجع تخصصی فیلم های پزشکی

پوشش موضوعی: آموزش جراحی، ارتوپدی، ارولوژی و نفرولوژی، اندوسکوپی مری معده اثنی عشر، پاتولوژی، جراحی بیماری قوز قرنیه توسط پیوند لایه ای، جراحی همزمان آب مروارید و آب سیاه، چشم پزشکی، ریه، زالوی چسبیده به منطقه subglottis حنجره، معرفی کولونوسکوپی

پزشکان: حمیدرضا اصلانی، عباس بصیری، محمدعلی جوادی، ناصر سیم فروش، بهرام عین اللهی، مصطفی قانعی، اشرف کرباسی راوری، هیوا محمدی، حمیده پاک نیت، مرجان رهنمای فرزامی

بیمارستان ها: بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان بقیة الله، بیمارستان کوثر و سایر

تهیه کننده: معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


 آدرس:

http://www.medtube.ir

 

28471060378882367708.png

 

هلث تیوب (بانک جامع و تخصصی فیلم سلمت): سامانه چند رسانه ای فیلم های آموزشی پزشکی و بهداشتی جهت اطلاع رسانی در حوزه بهداشت و درمان با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی, با همکاری معاونت تحقیقات و فن آوری و معاونت بهداشتی و با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مساعدت سازمان صدا و سیما و شبکه‌های استانی راه‌اندازی گردیده است.

 

راه اندازی این سایت یک برنامه مشترک بین معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است. هدف از راه اندازی این سایت اطلاع رسانی عمومی در حوزه سلامت و کمک به ترجمه و انتقال دانش به زبان مردم است. در حال حاضر بیش از 400 کلیپ پیام سلامت که توسط دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت ساخته شده است در این سایت قابل دسترس است که امکان دانلود هم دارد. هم چنین سایت این قابلیت را دارد که علاقمندان بتوانند پیام های آموزش ساخته خود را آپلود کنند که پس از اصلاحات فنی و محتوایی در سایت قابل دسترس خواهد بود. با توجه به وجود مشکلات مشابه در منطقه و کشورهای همسایه درصددیم پیام های موجود در این سایت را به زبان های مختلف ترجمه شود.

پوشش موضوعی: تغذیه سالم، ورزش، بهداشت روان، تنظیم خانواده، سلامت مادران، سلامت نوزادان و كودكان، دخانیات، بیماریهای واگیر ، بیماریهای غیرواگیر، اورژانس

تهیه کننده: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت تحقیقات و فنآوری - معاونت بهداشت

آدرس:

http://www.healthtube.ir

 

لینک به دیدگاه
 

lista.gif?1301669840

عنوان کامل: Library, Information Science & Technology Abstract

بانك اطلاعاتی جامع LISTA with full text حاوی حدود 900 عنوان ژورنال، مجله، كتاب و گزارشات و تحلیل‌های كنفرانس‌ها و ... در تمامی زمینه های كتابداری و مدیریت و IT می‌باشد.
به طور خلاصه تعداد منابع تمام متن و بازبینی شده این پایگاه بی‌نظیر را می‌توان به شرح ذیل نشان داد:

- كل منابع فهرست شده    900
- منابع تمام متن    350
- ژورنال‌های تخصصی و بازبینی شده    482
- ژورنال‌های تخصصی و بازبینی شده تمام متن    211

فهرست برخی از ژورنال‌های این مجموعه:
Journal of the American Society for Information Science -
Information Management Journal -
Art Documentation: Bulletin of the Art Libraries Society of North America -
Library Journal -
Journal of Documentation -
Information Processing & Management -


مضاف بر این، كتب و مونوگراف‌های بی‌نظیری در این پایگاه موجود است كه به عنوان نمونه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
Handbook of Electronic & Digital Acquisitions -
Library / Vendor Relationships -
Journals of the Century -

نوع پایگاه: چکیده+ کتابشناختی+ تمام متن

پوشش زمانی: 1960 به بعد

پوشش موضوعی: کتابسنجی، فهرستنویسی، رده بندی، مدیریت اطلاعات، کتابداری، و بازیابی آنلاین اطلاعات، موتورهای جستجو، ارتباطات علمی، صنعت اطلاعات، انتشارات الکترونیکی

منبع نمایه های این پایگاه: کتاب ها، گزارش تحقیقات، مجموعه مقالات کنفرانس ها و پروانه های ثبت اخترعات

تهیه کننده: EBSCOhost

ebscohost_logo.jpg

برای ورود به پایگاه LISTA بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

لینک 1

لینک 2

برای دانلود فایل های راهنمای این پایگاه بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://amir2fm.persiangig.com/LISTA.rar

لینک به دیدگاه
 
ArmLeft.gif

پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و علوم انسانی نور در سال 1384به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی/ معاونت شبکه اطلاع‌رسانی نور، به  منظور تسهیل و ترویج امر پژوهش و با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی گسترده از مجلات حوزه علوم اسلامی و انسانی، پایه‌ریزی گردید.

این پایگاه با در برداشتن  هزاران شماره مجله در صدها  عنوان از مجلات کهن تا امروز، به گنجینه ای گرانبها و بستری مناسب برای پژوهش تبدیل گردیده است. این پایگاه علاوه بر عرضه و امکان ذخیره‌سازی مجلات به صورت تمام‌متن و تمام‌تصویر ( Full Text & Full Image )، قابلیت‌هایی چون: جستجو، نقد، برگزیدن و مدیریت مقالات و نیز اطلاعات مربوط به صاحبان آثار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

صفحه نخست پایگاه:

20248414366769100698.png

در یک تقسیم بندی کلی می توان گفت: صفحه نخست پایگاه از قسمت هایی چون: کلیدهای اجرایی برنامه، تازه های مجلات، مقالات، اخبار، مناسبت ها و بنرهای تبلیغاتی تشکیل شده است.

با ورود به این صفحه، تقریباً تمامی قسمت های کلیدی در دسترس شما قرار می گیرد. این بخش ها به ترتیب عبارت اند از:

قسمت میانه در بالای صفحه، بنر تبلیغاتی برخی از مجلات موجود در پایگاه قرار دارد که با جابه‌ جایی در صفحات پایگاه، تصویر جدید، جایگزین تصویر قبل می گردد.

در سمت راست، آرم مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با قابلیت لینک به پایگاه رسمی آن  www.noorsoft.org)) قرار دارد که در واقع، وابستگی پایگاه مجلات تخصصی نور را نسبت به آن نشان می دهد و در سمت چپ، آرم پایگاه مجلات با قابلیت لینک به صفحه نخست ((Home Page قرار دارد که امکان برگشت به صفحه اصلی را فراهم می آورد.

در ردیف پایین تر، در قسمت میانه، سه کلید اصلی: نمایش، جستجو و صاحبان آثار قرار دارد که به وسیله هر یک از آنها دسترسی به مجلات و در نهایت به مقالات ممکن می شود.

در قسمت چپ چهار شکل گرافیکی قرار دارد که به ترتیب برای: لیست پستی، راهنمای پایگاه، درباره پایگاه و تماس با ما، در نظر گرفته شده است. و در صورتی که مقالاتی توسط کاربر برگزیده شده باشد، پوشه «برگزیده ها» نیز به آن اضافه می گردد.

در قسمت راست کلیدهای یاد شده، چند شکل گرافیکی مشاهده می شود که برای حفظ تقارن با سمت چپ صفحه در نظر گرفته شده است.

در یک نگاه کلی می توان امکانات و قابلیت های پایگاه را در موارد ذیل برشمرد:

الف) امکان دسترسی به مقالات از طریق نمایش، جستجو و صاحبان آثار؛ با توجه به پیوند خاصی که بین سه گزینه یادشده وجود دارد، دسترسی به مقالات به وسیله هر یک از آن ها ممکن می باشد.

ب) نمایش مجلات به صورت الفبایی و موضوعی؛ کاربر می تواند بسته به نیاز خود، با انتخاب حرف مورد نظر، مجلات آن دسته و در نهایت مقالات آن را مشاهده نماید و یا از طریق انتخاب موضوع مورد مطالعه، مجلات زیرگروه آن را فهرست نموده و با گزینش مجله مورد نظر، به مقاله دلخواه دسترسی پیدا کند.

ج) نمایش مقالات و نیز امکان ذخیره سازی آن به صورت تمام متن و تمام تصویر (Full Text Full Image)؛ از ویژگی های منحصر به فرد این پایگاه، تمام متن و تمام تصویر بودن مجله است؛ به این معنا که تمام صفحات مجله از روی جلد تا انتهای آن، اسکن شده در نتیجه شکل واقعی مجله در معرض دید کاربر قرار می گیرد که این امر علاوه بر این که پشتوانه ای برای محتوای آن (Text) می باشد، شوق بیشتری را برای پژوهشگر ایجاد می نماید. علاوه بر آن که کاربر می تواند مقاله درخواستی را به دو گونه یاد شده ذخیره نماید.

د) امکان جستجو به دو روش ساده و پیشرفته؛ با گروه بندی خاصی که بر مقالات از نظر موضوع و جایگاه صورت پذیرفته، دامنه و محدوده های مختلفی فراهم آمده که نتیجه آن جستجوی بسیار پیشرفته می باشد که در اختیار کاربر قرار می گیرد.

ه( امکان نگارش نقد مقالات و مشاهده نقد دیگران.

و) برگزیدن مقالات و مدیریت آن؛ به این معنا که کاربر می تواند مقالات دلخواه را موضوع بندی کرده و در قفسه مقالات قرار دهد.

ExPort یا بایگانی نشانی مقاله در سیستم و یا ارسال آن برای دوستان از طریق پست الکترونیکی و نیز ImPort یا اضافه نمودن نشانی مقالات خارج از پایگاه به این قفسه، ممکن می باشد.

ز) بانک اطلاعات صاحبان آثار؛ در این بخش، نام پدیدآورندگان به ترتیب حروف الفبایی به همراه تعداد و موضوعات مقالات هر یک از آنان و نیز امکان مشاهده آن در دسترس کاربر قرار می گیرد.

موضوع بندی مجلات تخصصی نور:

پایگاه مجلات تخصصی نور با دارا بودن حجم محتوای الکترونیکی بالغ بر 875 عنوان مجله، 45119 شماره مجله و 767480 عنوان مقاله کوشیده است با موضوع بندی مجلات در قالب عناوینی چون «قرآن و حدیث»، «فلسفه، کلام و عرفان»، «فقه، اصول و حقوق»، «کتابداری و اطلاع رسانی»، «روان شناسی»، «اقتصاد»، «فرهنگ و هنر»، «مدیریت»، «حقوق»، «علوم سیاسی» و ... ضمن دسته بندی معنایی مجلات، دسترسی به محتوای ارزشمند آنها را نیز به گونه ای متناسب فراهم آورد.

فهرست موضوعی مجلات:

38626264384099167646.png

آدرس پایگاه:

http://www.noormags.com

دانلود فایل راهنما در قالب word:

 

http://s3.picofile.com/file/7398982254/noormags.docx.html

لینک به دیدگاه
 

abi.JPG

پوشش موضوعی: حسابداری، بانكداری، كامپیوتر، اقتصاد، منابع انسانی، مدیریت، روش های مدیریتی، تجارت، بودجه، ارتباطات راه دور، ارتباطات رادیویی، حمل ونقل

تعداد ركورد: بیش از 2/5 میلیون

پوشش زمانی:  1971-

نوع اطلاعات: اطلاعات كتابشناختی + چكیده + متن كامل ( از 1991-)

منابع اطلاعاتی: این پایگاه امكان دسترسی به بیش از 2000 مجله تجارت و مدیریت از سراسر جهان و نیز امكان دسترسی به 550 مجله از 2000 مجله به صورت تمام متن را فرآهم می كند.

تهیه كننده: ProQuest

برای دسترسی به پایگاه بر روی لینک زیر کلیک نمایید ABI/Inform:

 

لینک دسترسی

برای دانلود فایل حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

s3.picofile.com/file/7384692903/ABI_Inform.rar.html

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی این پایگاه به لینک های زیر مراجعه نمایید:

 

لینک به دیدگاه
 

با توجه به اهمیت روز افزون مجلات در امر پژوهش و نیز افزایش دسترس پذیری این منابع از طریق شبكه جهانی (اینترنت)، راهنمای مجلات دسترسی آزاد (DOAJ) برای استفاده پژوهشگران محترم معرفی می گردد:
در این پایگاه كه با نام اختصاری DOAJ شناخته شده و از طریق آدرس www.doaj.org قابل دسترسی است، محققان می توانند به تعداد زیادی از مجلات الكترونیك رایگان در تمامی حوزه ها به زبان انگلیسی و تعدادی از زبان های دیگر به صورت تمام متن دسترسی داشته باشند.
پایگاه DOAJ اكنون با بیش از 4500  عنوان مجله و هزاران مقاله به عنوان یكی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین فهرست مجلات پژوهشی با دسترسی كاملاً آزاد و رایگان است و بیشتر از 10 درصد مجلات بررسی شده جهان اكنون در این پایگاه وجود دارد.  

  • ویژگی های پایگاه  doaj:
1. تمام مجلات این پایگاه به صورت رایگان و تمام متن و بدون محدودیت دسترس پذیرند.
2. پایگاه مذكور پایگاهی جامع بوده و تمام موضوعات علمی را دربر می گیرد.
3. پایگاه DOAJ  دارای ساختاری ساده بوده و دسترسی به متن مقالات آن بسیار راحت است.
4. همه عناوین در پایگاه DOAJ روزآمد هستند و مجلاتی كه دیگر منتشر نمی شوند، از این پایگاه حذف می گردند؛ مگر اینكه عناوین دیگری جایگزین آنها شده باشد؛ و این رویكرد، مزیت آشكاری است، زیرا در این صورت می توان از فهرست عناوین موجود در این پایگاه برای پی بردن به وجود مجلات جاری و فعالِ دسترسیِ آزاد استفاده كرد.
5. یكی از نقاط قوت راهنمای مجلات دسترسی آزاد، تنوع آن است؛ در واقع این پایگاه مجلات را به تمام زبانها در بردارد و اكنون در این پایگاه، زبان انگلیسی رایج ترین زبان است. این عناوین در پایگاه، گستره كاملی از حوزه های دانشگاهی را پوشش می دهند.
  • روش جستجو و یافتن مطالب:

در مورد این که چگونه می توان در این پایگاه به جستجو پرداخت و چه اطلاعاتی را درمورد یك مجله یا یك مقاله می توان در راهنما یافت، باید گفت:

2. در صفحه اصلی این پایگاه با استفاده از سیستم جستجوی مجلات ( Find Journal) می توان از طریق همه فیلدهای موجود در پیشینه مجلات به جستجوی آنها پرداخت. این فیلدها عبارت است از: عنوان مجله، ISSN، سال شروع (زمانی كه مجله به صورت الكترونیكی و تمام متن و دسترسی آزاد درآمده است)،سال پایان (البته درصورتی كه یك مجله جای خود را به عنوان دیگری داده باشد)، موضوع، كلیدواژه ها(كلیدواژه های موضوع مجله)، ناشر، كشور ،(كشور محل نشر و زبان (زبان متن مقالات.)
2. در صفحه اصلی این پایگاه با استفاده از گزینه جستجوی مقالات (find Articles)،  می توان مجلات را در سطح مقاله هم جستجو كرد. البته باید توجه داشت كه همه مجلات در این پایگاه در سطح مقاله قابل جستجو نیستند و فقط مجلاتی كه در جلوی عنوان آنها عبارت( DOAJ Content ) درج گردیده(در حال حاضر1328 عنوان مجله)، دارای این قابلیت می باشند. در هر صورت مقالات قابل جستجو را از طریق فیلدهای زیر می توان جستجو كرد: عنوان مقاله، عنوان مجله، ISSN، نویسنده مقاله، كلید واژه ها و چكیده مقاله. درجستجوی مقالات می توان از عملگرهای بولی نیز استفاده كرد. این عملگرها  عبارتنداز (:AND،OR،NOT.)

در منوی سمت چپ در صفحه اصلی، گزینه ای به نام عناوین جدید (New itles) وجود دارد كه با استفاده از آن می توان فهرست جدیدترین عناوین افزوده شده به پایگاه را در 30 روز اخیر مشاهده كرد؛ این فهرست به طور خودكار روزآمد می شود.

  • موضوعات در پایگاه DOAJ :

پایگاه DOAJ به صورت جامع تمام موضوعات علمی را دربر می گیرد. موضوعات در پایگاه DOAJ براساس یك سلسله مراتب مبتنی بر رشته سازماندهی می شوند. در صفحه اصلی این پایگاه موضوعات به 17 حوزه کلی تقسیم شده که کاربر با کلیک کردن بر روی هر یک از آن ها می تواند به موضوعات به صورت خاص تر دسترسی یابد.علاوه بر این،  چنانچه كاربر برروی گزینه (Expand Subject Tree ) در صفحه اصلی كلیك كند، فهرست كاملی از  موضوعات کلی، موضوعات اخص و تعداد مجلات را می یابد که با کلیک کردن برروی هریک از این موضوعات، فهرستی از مجلات دسترسی آزاد در آن حوزه ظاهر می شود.

 لینک دسترسی به پایگاه : DOAJ

http://www.doaj.org

لینک به دیدگاه

 

 


 

این پایگاه شامل بخشی ازمجلات و کتاب های پایگاه mdconsult و sciencedirect می باشد. دربرگیرنده 497 مجله، 904 کتاب، بیش از یک و نیم میلیون تصویر پزشکی و بیش از 11000 ویدئو، کارآزمایی های بالینی، اطلاعات دارویی، راهنماها، آموزش بیمار وEBM   (پزشکی مبتنی بر شواهد) می باشد.

لینک دسترسی به پایگاه : ClinicalKey

http://www.clinicalkey.com

 

 

 

برای دانلود فایل حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

http://s3.picofile.com/file/7366784080/ClinicalKey_english_user_guides.rar.html

لینک به دیدگاه
 

ProQuest_Sociological_Abstracts_small.jp

پوشش موضوعی: انسان شناسی، رفتارشناسی، توسعه ارتباطات، بررسی های محیطی، ازدواج و خانواده، مطالعه اقشار اجتماعی، مطالعات شهرنشینی، خشونت، بررسی های خانوادگی، روانپزشكی، روانشناسی، جامعه شناسی، بهداشت عمومی، مشكلات اجتماعی، بهزیستی.

تعداد ركورد: بیش از 680000

پوشش زمانی: 1963 -

نوع اطلاعات: اطلاعات كتابشناختی + چكیده ( از1973 )

منابع اطلاعاتی : این پایگاه ركوردهای اطلاعاتی مقالات 1800 مجله، کتاب، مقالات کنفرانس ها و پایان نامه ها را شامل می شود.

معادل چاپی:   Sociological Abstracts

تهیه کننده: CSA ILLUMINA

 sociological_1.png

 

برای ورود به پایگاه  Sociological Abstracts بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

برای دانلود فایل حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
 

s3.picofile.com/file/7365486341/Sociological_Abstracts_english_user_guides.rar.html
 

برای مشاهده ویدئوی آموزشی این پایگاه به آدرس های زیر مراجعه نمایید:

 

لینک به دیدگاه
 

springer.jpg

پایگاه اطلاعاتی اشپرینگرلینك كه از محصولات ناشر آلمانی به نام Springer است، از قوی ترین پایگاههای اطلاعاتی در سه حوزه ی علوم ،فناوری و پزشكی (STM) محسوب می شود. در بخش کتابهای الکترونیکی Springer ، 38000 عنوان کتاب وجود دارد.

اشپرینگر لینک یکی از برجسته ترین منابع اینترنتی در زمینه­ ی منابع علمی، فنی و پزشکی در دنیا می باشد. اشپرینگر لینک کارش را از سال 1996 آغاز کرده است و از آن زمان تا حال یک منبع اطلاعاتی برگزیده محققین در محافل، مؤسسات علمی و سایر مراکز علوم پایه می باشد. در سال 2006 این پایگاه 190 میلیون کاربر داشته است و همچنین 40 هزار مؤسسه اعم از دانشگاه، کتابخانه و مؤسسه تحقیقاتی اشترک این پایگاه را دریافت کرده ­اند.

اشپرینگر لینک نوشتار های چاپی و الکترونیکی اشپرینگر ـ ورلاگ و همچنین فهرست در دست توسعه ­ای از ناشران ممتاز را به صورت متن کامل ارائه می نماید. این پایگاه لینک دسترسی به بیش از چهار میلیون مدرک را فراهم نموده است که شامل2113   نشریه می باشد که این نشریات توسط کارشناسان خبره کاملاً بررسی شده و یک فهرست در حال افزایش از مجموعه کتاب ها، که شامل بیش از 34565عنوان کتاب و همچنین 156 عنوان کتاب مرجع و نزدیک به 1062 عنوان کتاب های دوره ای در موضوعات زیر:

علوم شیمی ومواد، زمین شناسی و محیط زیست، علوم کامپیوتر، پزشکی، علوم انسانی و جامعه شناسی و حقوق، مهندسی، ریاضیات و آمار، فیزیک و ستاره شناسی، بازرگانی و اقتصاد، معماری و طراحی و هنر، علوم رفتاری، علوم پزشکی زیستی و حیاتی، محاسبات پیشرفته و طراحی وب را فراهم می نماید.

دسترسی به كتاب های الكترونیكی پایگاه Springer

از دوطریق می توان وارد صفحه اصلی كتاب های الكترونیكی اشپرینگر شویم:

  1. نشانی مستقیم زیر را در قسمت Address Bar  مرورگر اینترنتی خود وارد می كنیم.

http://www.springerlink.com/books     

2. در پایگاه اصلی اشپرینگر لینك به نشانی زیر، بر روی لینك Books  كلیك كرده و وارد صفحه اصلی كتابهای الكترونیكی Springer می شویم.

این پایگاه دارای دو بخش جستجوی ساده و پیشرفته می‌باشد. همچنین می‌توان در قسمت الفبایی، نام كتابها را بر اساس عنوان جستجو نمود.

در جستجوی پیشرفته امکان تعیین مشخصات نشر، نویسنده یا ویراستار، محتوا، ترتیب نتایج به دست آمده و ... وجود دارد. در این صورت جستجو نتایج بهتری خواهد داشت.

تنظیم نتایج براساس ارتباط،‌ تاریخ، عنوان  امكان پذیر می‌باشد.

نكته: در كنار هر ركورد مربعی سفید یا سبز رنگ وجود دارد. كه مربع سبز رنگ نشان دهنده آن است كه كتابخانه آن ركورد را مشترك است و می توان متن كامل آن را دریافت كرد. مربع سفید هم یعنی اینكه كتابخانه آن را مشترك نیست و برای دریافت متن كامل باید آن را خریداری نمود

دریافت متن به سه صورت امكان پذیر است:

  1. پی دی اف (pdf )
  2. وردHTML) )
  3. دیدن متن به صورت صفحه به صفحه Look in side

برای ورود به پایگاه SpringerLink بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:
 

http://s1.picofile.com/file/7363260642/springerlink_english_user_guides.rar.html
 
 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پایگاه به آدرس های زیر مراجعه نمایید:


 

لینک به دیدگاه
 

prevbann.gif

پوشش موضوعی: زمین شناسی شامل: ژئوفیزیك، ژئو شیمی، مهندسی زمین، محیط زیست، هیدرولوژی، اقیانوس شناسی.

GeoRefpiechart218.jpg

تعدار ركورد: بیش از 5/2 میلیون

پوشش زمانی: 1785- در سطح آمریكا و از 1933 – در سطح بین المللی

نوع اطلاعات: اطلاعات كتابشناختی + چكیده

منابع اطلاعاتی: 22000 عنوان مجله، كتاب، پایان نامه و گزارش و مقاله كنفرانس را شامل می شود.

معادل چاپی:

Bibliography and Index of Geology Exclusive of North America (1933-1968),

Bibliography and Index of Geology (1969-present).

 

تهیه كننده: انستیتو زمین شناسی آمریكا American Geological Inistitute

 

 

 امکان دسترسی به متون و مقالات علم زمین شناسی که هر ساله در حدود 000/60 مرجع به آن اضافه می شود و حاوی بیش از 2/2 میلیون عنوان مرجع از انواع ژورنال ها، کتابها، کنفرانس ها، گزارشات و پایان نامه ها می باشد. تهیه کنندگان برای هر سند اطلاعات کتابشناختی مربوط و فهرست موضوعی را جهت توضیحات بیشتر فراهم می نمایند. پوشش زمانی این بانک از 1933 تا کنون را شامل می شود و به صورت هفتگی همراه با 3000 رکورد جدید به روز رسانی می گردد.

 برای دسترسی به پایگاه : بر روی لینک زیر کلیک نمایید GeoRef

لینک دسترسی

برای جستجو در پایگاه GeoRef بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

لینک جستجو

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

 

 
s3.picofile.com/file/7375756020/GeoRef_persian_user_guides.rar.html
 
http://s3.picofile.com/file/7375756341/GeoRef_english_user_guides.rar.html
لینک به دیدگاه

یك مجموعه‌ی خوب در مورد چكیده‌های شیمی و پزشكی است  و نیز یك بانك اطلاعاتی موثق زیست دارویی به شمار می آید .این برنامه با هوش مصنوعی ساخته شده است، یعنی می‌توانید بدون دریافت هیچ گونه آموزش ویژه‌ای، بانك اطلاعاتی فوق را به كمك نام، مواد شیمیایی، ساختار، واكنش  یا موضوع مورد پژوهش و نام مؤسسه جست‌وجو كنید.

لینک های دسترسی به پایگاه : SciFinder

لینک 1

لینک 2

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

 

 
http://s3.picofile.com/file/7375676127/Sci_Finder_using_manual.pdf.html
 
http://s3.picofile.com/file/7375674622/scifinder_english_user_guides.rar.html

 

 

 

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی این پایگاه به لینک های زیر مراجعه نمایید:

ویرایش شده توسط mahdiano
لینک به دیدگاه

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی PsycINFO

 

پوشش موضوعی: روانشناسی، روانپزشكی، روان سنجی، عصب شناسی، نظام های ارتباطی، شخصیت، علوم اجتماعی، فرآیندها و آثار اجتماعی، جرم شناسی و پزشكی.

تعداد ركورد: 6/2 میلیون

پوشش زمانی: 1887 -

نوع اطلاعات: اطلاعات كتابشناختی + چكیده

منابع اطلاعاتی: ركورد اطلاعاتی این پایگاه از 50 كشور با 25 زبان از 2000 مجله، فهرست مندرجات كتب، پایان نامه ها، گزارشات فنی را شامل می شود . این پایگاه اصطلاحنامه دارد.

معادل چاپی: چكیده نامه روانشناسی  Psychological Abstracts 

تهیه كننده: انجمن روانشناسی آمریكا  American Psychological Association

apa_logo.jpg

نکته: این پایگاه بر روی لوح فشرده نوری با نام Psyclit توسط سیلور پلاتر ارائه می شود. تفاوت Psyclit و PsycInfo در این است که در Psyclit پیشینه های مربوط به گزارشات فنی و پایان نامه ها که در PsycInfo موجود می باشد را شامل نمی شود.

برای دسترسی به پایگاه : بر روی لینک زیر کلیک نمایید PsycINFO

لینک دسترسی

برای جستجو در پایگاه PsycINFO بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

لینک جستجو

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

 

http://s3.picofile.com/file/7378385913/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C_%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C_PsycInfo.docx.html

 
http://s3.picofile.com/file/7378389672/PsycInfo_english_user_guides.rar.html

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی این پایگاه به لینک های زیر مراجعه نمایید:

 

لینک به دیدگاه
 

top2.png

در عصر اطلاعات و جهانی که هرگونه توسعه منوط به دستیابی مستمر و علمی به اطلاعات است، ساماندهی و پردازش اطلاعات و مقالات علمی منتشر شده در نشریات علمی – پژوهشی اهمیتی خاص یافته است. بر این اساس جهاد دانشگاهی  در تاریخ  16 مرداد 1383 اقدام به افتتاح " مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی " نمود.
اهداف تاسیس این مرکز آنچنان که در اساسنامه آن آمده است " ترویج و اشاعه اطلاعات علمی ، گسترش و ارتقاء خدمات اطلاع رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش­های علمی و افزیش اثر بخشی تحقیقات در کشور است."
مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی تحت نظارت شورای علمی، خدمات خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.SID.ir  به عنوان بانک اطلاعات علمی کشور و در آینده نزدیک در سطح منطقه ارائه می­دهد و تلاش نموده از تجربه­های مشابه در داخل و خارج از کشور جهت بهبود، روزآمدی و جامعیت اطلاعات استفاده کند.

خدمات عمده پایگاه SID عبارتند از:
- جستجو و ارائه چکیده مقالات نشریات علمی - پژوهشی کشور                                        
- دسترسی به متن کامل (Full Text) مقالات                                                                   
- معرفی و ارائه مقالات نشریات ایرانی نمایه شده درISI 
- دسترسی به مجموعه مقالات محققان ایرانی چاپ شده در نشریات بین‏المللی                      
- سرویس گزارش­های استنادی نشریات علمی – پژوهشی کشور (JCR) از طریق شاخص تأثیر (Impact Factor)  و شاخص آنی (Immediacy Index)        
- معرفی نشریات و نویسندگان مقالات پر استناد
- سرویس ارسال الکترونیکی مقالات (Online Submission) و رهگیری پیشرفت کار توسط نویسندگان
- خدمات دیگر

 مقالات حوزه های مختلف: علوم پایه، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، کشاورزی و هنر تحت پوشش این پایگاه اطلاعاتی قرار دارد. در این پایگاه اطلاعاتی جستجو از طریق نام نویسنده یا محقق، موضوع و کلید واژه ها امکان پذیر است. اطلاعات مربوط به همایش های علمی کشور نیز در این پایگاه اطلاعاتی قابل دسترس است.

پایگاه SID به ارتباط دو سویه با محققان، پژوهشگران و اصحاب نشریات علمی – پژوهشی اعتقاد راسخ دارد و بر این اساس ضمن آنکه آخرین فعالیت­های پایگاه را در معرض دید و نقد صاحب نظران قرار می ­دهد از طریق ارتباط یـا تماس با روابط عمومی مرکز، صمیمانه پذیرای نقد­ها و پیشنهادهای راه­گشای کاربران فاضل خود است.

برای ورود به پایگاه SID بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 


برای دانلود فایل حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:
لینک به دیدگاه
 

arxiv.jpg

پوشش موضوعی: یك آرشیو دسترسی آزاد حاوی پیش از چاپ و پس از چاپ مقاله های علمی در حوزه های فیزیك، ریاضیات، علوم غیرخطی، علوم كامپیوتر، زیست شناسی و آمار می باشد.

پوشش زمانی: 1996-

نوع اطلاعات: اطلاعات کتابشناختی+چکیده+تمام متن

تعداد رکورد: 584760 رکورد.

تهیه کنندگان: دانشگاه کرنل و بنیاد ملی علوم  National Science Foundation

Cornell_University.jpgnsf_logo_combined.jpg

برای ورود به پایگاه arXiv بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.arxiv.org

برای دانلود فایل های حاوی معرفی و راهنمای استفاده از این پایگاه که به دو بخش راهنماهای فارسی و انگلیسی تقسیم شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پایگاه به آدرس زیر مراجعه نمایید:

 

 

ویرایش شده توسط mahdiano
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.