آموزش چک کردن سطح دسترسی دانشگاه ها به پایگاه های مشهور


ارسال های توصیه شده

  • 4 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...

4- ProQuest

 

پس از ورود به این پایگاه مشابه عکس گرفته شده، تعداد دیتابیس های پشتیبانی شده توسط دانشگاه مورد نظر و همچنین با کلیک بر روی همان لینک اسامی دیتابیس های پشتیبانی شده نمایش داده می شود:

 

proquest.png

 

بزای مثال دانشگاه مورد نظر (هاروارد) 69 دیتابیس پروکویست را خریداری کرده است.

لینک به دیدگاه

7- knovel

 

پایگاه knovel  یکی از پایگاههای مهم ارائه دهنده ایبوکهای متنوع و به روز در رشته های مهندسی می باشد. تقسیم بندی مناسب،استفاده از ابزارهای چند رسانه ای و محیط کاربری جذاب این پایگاه را از سایر سایتهای مشابه متمایز می سازد بچه های رشته های مهندسی بخصوص رشته های مکانیک،شیمی و نفت مطمئنا از مطالعه این سایت پشیمان نخواهند شد!

عکس زیر صفحه اول این سایت را نشان میدهد که با کلیک بر روی Browse به صفحه بعد می رویم

 

51711743618641431146.png

 

در صفحه بعد با کلیک بر روی All Content  ملاحظه می کنیم که دانشگاه مورد نظر به کتابهای تمامی رشته ها به جز Marine Engineering  و Software Engineering  دسترسی دارد

60171048957357891880.png

 

82956617546088390718.png

لینک به دیدگاه
8- پایگاه Annual Reviews
 
 این پایگاه یکی از مهمترین پایگاههای ارائه مقاله در رشته های مختلف می باشد که متاسفانه کمتر در میان دانشجویان شناخته شده است به همین دلیل در اینجا به ذکر چند نکته مهم در مورد این پایگاه می پردازیم:
در این سایت بر خلاف سایتهای مشابه شما با انبوهی از ژورنالها مواجه نخواهید شد بلکه در اینجا برای هر رشته فقط یک عنوان مجله منتشر می شود و همانطور که از نام سایت مشخص است از هر ژورنال فقط یک شماره در سال منتشر می شود! بنابراین در اینجا شما به هیچ وجه با مقالات کیلویی و کم محتوا روبرو نمی شوید به همین دلیل اکثر مجلات این سایت دارای ضریب تاثیر بالایی می باشند.
از طرف دیگر چون مقالات ژورنالهای Annual Reviews  حالت مروری دارند برای آشنایی دانشجویان با موضوع  تحقیق و انجام Literature review بسیار مفید هستند به همین خاطر توصیه من اینست که حتی الامکان برای سرچ مقاله از این سایت شروع کنید.
صفحه اول این سایت به صورت زیر است همانطور که در این صفحه دیده می شود تیک سبز در کنار نام ژورنال نشان دهنده دسترسی کامل(از اولین شماره) تیک آبی نشان دهنده دسترسی ناقص و نداشتن تیک نشان دهنده عدم دسترسی به مقالات ژورنال می باشد.

 

97917568740303622203.png

 

همانطور که در عکسهای زیر دیده می شود دانشگاه مورد نظر (دانشگاه سیدنی) دسترسی بسیار خوبی به مجلات این سایت دارد(اکثر مجلات تیک سبز دارند)

 

92545969810027304579.png

 

14971270263394488113.png

لینک به دیدگاه
9- پایگاه  IngentaConnect
این سایت یکی از پایگاههای مهم ارائه دهنده مقاله از ناشران مختلف می باشد صفحه اول این سایت به صورت زیر می باشد:
با کلیک بر روی Browse by publication  به صفحه بعد می رویم:
 

70067032929678723927.png

 

همانطور که در این شکل دیده می شود مربع آبی نشان دهنده مطالب رایگان، مربع قرمز نشان دهنده مجلات جدید، بنفش نشان دهنده مجلات دسترسی آزاد، نارنجی نشان دهنده ژورنالهای خریداری شده و سبز نشان دهنده مطالب آزمایشی رایگان می باشد
ظاهرا دانشگاه مورد نظر(دانشگاه موناش) دسترسی جالبی به مجلات ندارد مثلا ژورنال Abacus  جزء مجلات خریداری شده نمی باشد اما این مجله توسط انتشارات وایلی منتشر می شود و با مراجعه به سایت وایلی ملاحظه می کنیم که این مجله توسط دانشگاه خریداری شده است.
 

24508418615454722901.png

  • تعداد ژورنال هایی که اختصاصاً در پایگاه Ingenta ارائه می شوند زیاد نیست. بیشتر ژورنال های ارائه شده در پایگاه های دیگر هم یافت می شوند.
  • عدد 209 نشاندهنده تعداد ژورنال های ارائه شده در پایگاه Ingenta است که حروف اول نام آنها در بازه Aa-Ae قرار می گیرد.
  • با کلیک بر روی | Subscriptions only | فهرست عناوین و تعداد ژورنال هایی که دانشگاه مربوطه (در اینجا موناش) اشتراک آنها را خریداری کرده نمایش داده می شود.
لینک به دیدگاه

10 - پایگاه CRC

انتشارات crc  یکی از بزرگترین و معتبرترین ناشران دنیا در زمینه های علوم و مهندسی می باشد که بخصوص به علت انتشار هندبوکهای معتبر در زمینه های مختلف شهرت زیادی دارد این انتشارات ایبوکهای خود را در آدرس www.crcnetbase.com ارائه می دهد تصویر صفحه نخست این سایت را در شکل زیر ملاحظه می کنید:

56855168449709660953.png

 

دسته بندی بسیار مناسب و کاربردی از ویژگیهای این سایت می باشد با کلیک بر روی Browse Content  در صفحه بالا داریم:

 

05577885903396236812.png

همانطور که ملاحظه می کنیم تعداد کتب موجود در سایت بیش از 12500 عنوان می باشد اکنون با زدن تیک در قسمت Full Access  Content Only  صفحه را رفرش می کنیم

 

02635089625087513131.png

همانطور که می بینیم این دانشگاه به بیش از 10500 عنوان از کتابهای سایت دسترسی دارد

فهرست موضوعی کتابها از منوی سمت چپ در دسترس می باشد

با کلیک بر روی عنوان یکی از کتابها به صفحه مربوطه هدایت می شویم همانطور که می بینیم کتاب مورد نظر برای دانلود به صورت فصل به فصل در دسترس

می باشد که با تیک سبز نشان داده شده است

 

75545585066238974856.png

انتشارات CRC علاوه بر سایت بالا کتابهای خود را به صورت موضوعی در بسته های جداگانه نیز عرضه می کند

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

11 - پایگاه Emerald

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به ژورنال ها و کتابهای Emerald پس از ورود به سایت http://www.emeraldinsight.com و ورود به اکانت خود بر روی آیکن Account info  در قسمت بالا سمت راست صفحه کلیک کنید

 

txbu_emerald_1.jpg

 

به صفحه ای وارد میشوید که اطلاعات اکانتی که با آن وارد شدیم نمایان میشود در قسمت product/service مجلات امرالد نمایان میشود . در صورتیکه دانشگاه ما به این مجلات دسترسی داشته باشد این مجلات قابل انتخاب هستند و در غیر این صورت نمیتوانیم بر روی نام مجلات کلیک کنیم.

 

qzdo_emerald_2.jpg

 

در قسمت expire زمان انقضای دسترسی دانشگاه ما به این مجلات مشخص میشود. در صورت نداشتن زمان انقضا چیزی در این قسمت نمایان نمیشود

 

بعد از کلیک بر روی مجله ای که به آن دسترسی داریم اطلاعات دسترسی ما به این مجله نمایان میشود.

هر شماره ای از مجله اگر علامت تیک سبز رنگ در کنارش باشد ما میتوانیم آن مقاله را دانلود کنیم

 

118s_emerald3.jpg

 

راه دوم:

راه دیگر برای بررسی میزان دسترس اکانتمان کلیک بر روی Journals & Books می باشد.

 

y85h_em1.jpg

 

بعد از کلیک به پنجره زیر هدایت میشویم. که به دوطریق میتوانیم میزان دسترسی را چک کنیم یک راه بر اساس نام مجلات و کتابها هست و راه دیگر بر اساس حوزه دانشی کتاب یا مجلات. ما راه حوزه دانشی را انتخاب کرده و از قسمت Browse by Subject گزینه Managing Quality را انتخاب میکنیم.

 

6k73_em2.jpg

 

در کادر مشخص شده کل کتابها و مجلات موجود در پایگاه در این حوزه دانشی را میبینیم.

 

aj93_en3.jpg

 

برای نمایش دسترسی اکانتمان بر روی گزینه Just my subscriptions کلیک میکنیم.

 

1ptp_en4.jpg

 

در پنجره باز شده میزان دسترسی ما مشخص میشود که در این حوزه دانشی از 14 عنوان موجود در پایگاه، اکانت ما به 12  مورد دسترسی دارد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

12 - پایگاه Taylor & Francis

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به ژورنال های Taylor & Francis پس از ورود با اکانت خود به سایت  www.tandfonline.com بر روی یکی از عناوین (حوزه های دانش) در قسمت Browse by subject کلیک میکنیم.

 

5p3_tf1.jpg

 

در کنار نام ژورنالها در حوزه ای که انتخاب کردیم مربع خالی در سمت راست ژورنال نشاندهنده دسترسی نداشتن به مقالات ژورنال مورد نظر و مربع تمام سبز نشاندهنده دسترسی کامل به مقالات ژورنال مورد نظر و مربعی که نصف آن سبز می باشد نشاندهنده دسترسی به برخی از مقالات ژورنال مورد نظر  میباشد. میزان دسترسی از اولین شماره ژورنال نمایان میشود.

 

fpj1_tf2.jpg

لینک به دیدگاه

13 - پایگاه EBSCOHOST

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به  EBSCOHOST پس از ورود با اکانت خود به سایت  SEARCH.EBSCOHOST.com بر روی EBSCOhost Databases یا EBSCOhost Research Databases یا EBSCOhost Web  یا اسامی ای از این قبیل کلیک میکنیم

 

3c62_ebs1.jpg

 

در صفحه جدیدی که باز میشود تعداد دیتابیسهایی که دسترسی دارد قابل شمارش میباشد

 

ndn3_ebs2.jpg

 

که در تصویر پشتیبانی از 3 دیتابیس نمایان است

برای بررسی موارد دیگر مانند شکل گزینه Select / deselect all را انتخاب میکنیم و بر روی دکمه CONTINUE کلیک میکنیم

 

vjbs_ebs3.jpg

 

سپس به ترتیب Advance Search و بعد تیک Boolean/Phrase را میگذاریم و سپس تیک Full text را میگذاریم و بعد عبارت a را در جای نشان داده شده وارد میکنیم و در آخر بر روی search کلیک میکنیم

 

a6b6_ebs4.jpg

 

در قسمت Source Types  میزان دسترسی مشخص میشود

 

vpjo_ebs.jpg

 

برای چک کردن سطح دسترسی اکانت مورد نظر به کتابهای ابسکو، دیتابیسهای کتاب را انتخاب و این عبارت را جستجو کنید:

(FM EB OR FM EK)
لینک به دیدگاه

14 - پایگاه Karger

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه Karger پس از ورود با اکانت خود به سایت  karger.com بر روی Your Subscription واقع در زیر نام دانشگاهی که با آن وارد شدیم کلیک میکنیم.

 

gasn_karger1.jpg

 

در صفحه باز شده تمام دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه Karger نمایان میشود.

 

kwn_karger2.jpg

لینک به دیدگاه

15 - پایگاه Nature

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه Nature پس از ورود با اکانت خود به سایت  Nature.com بر روی Subscribe واقع در بالای صفحه کلیک میکنیم.

 

sqm8_nature1.jpg

 

در صفحه باز شده بر روی View all subscriptions در پایین صفحه کلیک میکنیم

 

4jjj_nature2.jpg

 

در صفحه باز شده دسترسی دانشگاه نمایان میشود

 

nsee_nature3.jpg

لینک به دیدگاه

16 - پایگاه Scientific

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه Scientific پس از ورود با اکانت خود به سایت  Scientific.net بر روی Access Status واقع در بالای صفحه کنار نام دانشگاهی که با آن وارد شدیم کلیک میکنیم.

 

48ns_scientific1.jpg

 

در صفحه باز شده در زیر Access granted to Periodicals میزان دسترسی دانشگاه ما نمایان می باشد

 

u4ij_scientific2.jpg

لینک به دیدگاه

17 - پایگاه ASCE

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه ASCE پس از ورود با اکانت خود به سایت  ASCElibrary.org بر روی Subscriptions واقع در پایین صفحه کلیک میکنیم.

 

rf6u_asce1.jpg

 

در صفحه جدید بر روی Subscribe by Title در پایین صفحه کلیک میکنیم

 

42qf_asce2.jpg

 

در صفحه جاری لیست ژورنالهایی که به آنها دسترسی داریم نمایان میشود

 

6nde_asce3.jpg

لینک به دیدگاه

18 - پایگاه Sage

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به پایگاه Sage پس از ورود با اکانت خود به سایت  online.Sagepub.com به ترتیب بر روی Browse Journal List واقع در سمت چپ صفحه کلیک میکنیم و بعد بر روی Journals by title کلیک میکنیم.

 

teei_sage1.jpg

 

در این صفحه گزینه All SAGE Content بطور پیشفرض انتخاب شده که با انتخاب این گزینه تمام ژورنالهای این پایگاه را میتوان از لیست زیر آن که بر اساس حروف الفبا می باشد با کلیک بر روی علامت + مشاهده نمود.

 

ys36_sage2.jpg

 

برای اینکه دسترسی دانشگاه خودمان که با آن وارد شدیم را بررسی کنیم گزینه SAGE Journals Available to Me helpIcon.gif که واقع در بالای گزینه قبل میباشد را انتخاب میکنیم. و با کلیک بر روی علامت + کنار حروف الفبای انگلیسی میتوانیم مجلاتی که دانشگاه ما بدان دسترسی دارد را مشاهده نماییم.

 

z5h_sage3.jpg

 

برای مقایشه حرف A را انتخاب کرده با بررسی دسترسی ما با ژورنالهای در دسترس پایگاه میبینیم دانشگاه ما دسترسی بسیار خوبی به این پایگاه دارد

 

o716_sage4.jpg

 

k1yh_sage.jpg

 

در این حرف انتخابی تنها به چند ژورنال دسترسی ندارد.

 در این صفحه میتوان دید که فقط به 3 ژورنال دسترسی ندارد

لینک به دیدگاه

19 - پایگاه ebrary

 

ساده ترین روش برای چک کردن سطح دسترسی هر دانشگاه به کتابهای ebrary کلیک بر روی گزینه search و مشاهده تعداد کتابهای تحت پوشش دانشگاه است. برای مثال دانشگاه rmit استرالیا به بالای 5000 داکیومنت ebrary دسترسی داد:

 

ebrary.png

لینک به دیدگاه

20 - پایگاه Cambridge

 

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به ژورنالهای پایگاه Cambridge پس از ورود با اکانت خود به سایت  journals.cambridge.org به ترتیب بر روی Browse Journals واقع در سمت چپ صفحه کلیک میکنیم و بعد بر روی Subscribed To کلیک میکنیم.

 

b3mt_camb1.jpg

 

در این صفحه ژورنالهایی که با آن دسترسی داریم نمایان میشود

 

jmyp_camb2.jpg

 

در قسمت بالا که در کادر مشخص است دانشگاه ما دسترسی دارد و در قسمت پایین Free Journals زورنالهایی که دسترسی به آنها رایگان است قرار دارد.

به این ژورنالها در صورت وارد نشده با اکانت دانشگاهی هم دسترسی وجود دارد.

لینک به دیدگاه

21 - پایگاه Jstor

 

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به کتابها و ژورنالهای پایگاه Jstor پس از ورود با اکانت خود به سایت  Jstor.org بر روی یک از عناوین Browse by Subject کلیک میکنیم و از زیر شاخه آن باز یکی از عناوین رو انتخاب میکنیم

 

5mg7_jstor1.jpg

 

در صفحه جدید میتوانیم دسترسی به پایگاه Jstor را بررسی کنیم که میبینیم به کتابها عمدتا دسترسی ندارد و دسترسی ضعیفی به ژورنالها دارد.

 

bdw0_jstor2.jpg

 

لازم بذکر است که نبودن علامت در کنار نام کتاب و ژورنال نشان دهنده دسترسی کامل به کتاب و ژورنال و علامت ضربدر نشاندهنده دسترسی فقط به چکیده آن میباشد.

دانشگاه ما به ژورنالهایی که در کادر سبز میباشد و در شکل مشخص است دسترسی دارد

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

22 - پایگاه BioOne

برای چک کردن سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر احتیاجی به وارد شدن با اکانت دانشگاهی به این پایگاه نیست.

فقط کافیست به آدرس www.bioone.org رفته و به ترتیب زیر عمل کنیم

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت به ترتیب روی Subscribe و بعد روی BioOne Subscribers کلیک میکنیم.

 

rxeu_bio1.jpg

 

به صفحه ای هدایت میشویم که در آن با سرچ نام دانشگاه سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به این پایگاه را میتوانیم چک کنیم

مثلا دانشگاه Universidade de Buenos Aires دسترسی کامل به این پایگاه دارد.

 

5394_bio2.jpg

لینک به دیدگاه

12 -1- پایگاه Taylor & Francis (تکمیلی)

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به ژورنال های Taylor & Francis پس از ورود با اکانت خود به سایت  www.tandfonline.com بر روی Advanced and citation search کلیک می کنیم.

 

aotb_1.jpg

 

در صفحه Advanced and citation search Results عبارات Journals و Only content I have full access to را انتخاب می کنیم و بر روی Search کلیک می کنیم.

 

jkrf_2.jpg

 

در صفحه اعلام نتایج جستجو، تعداد مقالات قابل دسترسی نمایش داده می شود.

 

dagp_3.jpg

 

همانطور که در شکل می بینید این دانشگاه به حدود 306 هزار مقاله از 2,359,126 مقاله موجود در این سایت دسترسی دارد. :)]]

ویرایش شده توسط آریو برزن
+200
لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

12 -2- کتاب های Taylor & Francis

 

برای بررسی سطح دسترسی دانشگاه مورد نظر به کتاب های Taylor & Francis  پس از ورود با اکانت خود به سایت  tandfebooks.com  گزینه Full access only را انتخاب می کنیم و بر روی Browse کلیک می کنیم.

 

m5xp_t1.jpg

 

در صفحه نتایج جستجو، تعداد کتاب ها و لیست عناوین قابل دسترسی نمایش داده می شود.
در سمت چپ نیز لیست موضوعی و تعداد کتاب های موجود در هر موضوع نمایش داده شده است.

 

znya_t2.jpg

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید 9 کتاب از 50514 کتاب این پایگاه به صورت رایگان و بدون داشتن اکانت در دسترس هستند.
 

لینک به دیدگاه
  • Ehsan موضوع را غیرمهم کرد
  • salam21 موضوع را مهم کرد

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.