۵ توصیه برای بالا بردن امنیت رایانه و کاربر


ارسال های توصیه شده

بسیاری از مشکلاتی که امنیت سیستم کاربران و همچنین حریم شخصی آنان را به خطر می‌اندازد بر اثر ناآگاهی از الزامات و اصول اولیه به وقوع می‌پیوندد. در اینجا می‌خواهیم به معرفی ۵ توصیه برای بالا بردن امنیت رایانه و کاربر بپردازیم.

با رعایت این نکات می‌توانید امنیت حریم شخصی خود و رایانه‌ای خود را حداکثر برسانید. 

 
استفاده از سیستم عامل به روز واصل 
 
می‌توان گفت مهمترین مسئله‌ی امنیت در کامپیوتر، به روز رسانی سیستم عامل است. با تنظیم سیستم عامل بر روی به روز رسانی خودکار می‌توانید از به روز شدن خودکار و به موقع سیستم عامل مطمئن شوید. بسیاری از تهدیدات امنیتی که کاربران را تهدید می‌کند در صورت به روز بودن سیستم عامل خنثی می‌شود. 
 
از طرفی استفاده از سیستم عامل کرک شده و غیر اصل باعث می‌شود که کاربر برای استفاده‌ی امن و بدون دغدغه از کامپیوتر آمادگی نداشته باشد. به عنوان مثال نصب به روز رسانی در سیستم عامل‌های کرک شده به آسانی صورت نمی‌گیرد. 
 
استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و به روز رسانی مداوم آنها  
 
به روز رسانی سیستم عامل به تنهایی نمی‌تواند از ورود ویروس و یا نفوذ هکر به سیستم شما جلوگیری کند. به همین دلیل وجود یک نرم افزار امنیتی (ترجیحا Internet  Security) نیز مورد نیاز است 
 
نرم‌افزارهای امنیتی متعددی تا حالا منتشر شده که هر کدام از علاقمندان خاص خود را دارند کاربران باید تنها یک نرم‌افزار امنیتی (در یک حیطه‌ی کاری) را برای خود انتخاب کنند(با مشورت با یک کارشناس و یا مطالعه‌ی نقدهای مختلفی که در خصوص این نرم‌افزارها وجود دارد.) و نصب کنند تا دچار مشکلاتی از قبیل افت سرعت سیستم و یا تداخل بین نرم‌افزارهای دیگر نشود. 
 
اگر کاربر مایل به خرید و صرف هزینه نباشد نباید نسخه‌ی کرک شده‌ی نرم افزار امنیتی را نصب کند.
 
پیشنهادی که برای این کاربران هست، نصب Antivirus یا Internet Security رایگان است. از بین بهترین نرم افزارهای امنیتی که به صورت رایگان عرضه شده‌اند می‌توان به ۳۶۰  Intenet  security (در حیطه‌ی آنتی ویروس و امنیت در اینترنت) و Avast  Free  Antivirus(در حیطه‌ی آنتی ویروس) اشاره کرد. 
 
این دو نرم‌افزار که به صورت رایگان منتشر شده‌اند مقدار بسیار کمی از فضای رم را مصرف می‌کنند و می‌توانند از جمله بهترین انتخاب‌ها برای کاربران باشند. 
 
از بین این دو نرم افزار نیز نصب نرم افزار ۳۶۰  Intenet  security بیشتر پیشنهاد می‌شود،چرا که این نرم افزار از امکانات کامل‌تری نسبت به نرم افزار Avast Intenet  security   برخوردار است و از همه مهمتر، فاقد هرگونه تبلیغاتی است. از مزایای این نرم افزار می‌توان به استفاده از ۳ موتور جستجوگر ویروس و کرم‌های اینترنتی، اسکن سریع و دقیق فایل‌ها، نبود هیچگونه تبلیغ در محیط نرم‌افزار، استفاده بسیار کم از فضای حافظه و اشغال فضای پردازنده ۱۰۰درصد رایگان بودن کلیدی امکانات نرم افزار، نصب سریع و آسان نرم افزار و نهایتا کنترل نرم‌افزار برای دستکاری فایل ها و ریجستری ویندوز توسط دیگر نرم افزارها اشاره کرد.البته از عیب‌های این نرم افزار عدم امکان تنظیمات پیشرفته برای فایروال و عدم کنترل برنامه‌ها برای اتصال به اینترنت رامی‌توان نام برد.
 
این نرم افزار را می‌توان از سایت سازنده دریافت کرد.
 
 
عدم استفاده از رایانه‌ی دیگران و رایانه های عمومی برای کارهای شخصی 
 
حتی‌الامکان از کافی‌نت و یا کامپیوتر دیگران برای کارهای شخصی خود استفاده نکنید. هنگام استفاده از این کامپیوترها، باید بدترن امکان را در نظر بگیرید. 
 
این احتمال که صاحب کامپیوتر میزبان، دقت کافی در استفاده از کامپیوتر را به کار نبرده است.
 
یعنی نه سیستم خود را به روز رسانی کرده و نه توجهی به نرم‌افزارهای امنیتی خود داشته است.
 
عدم به اشتراک گذاری رمز عبور 
 
بارها پیش آمده است که شخص به خاطر نداشتن دسترسی به اینترنت یا دلایلی دیگر رمز عبور به دیگری گفته تا برای مثال برای او ایمیلی را بررسی کند. این کار به هیچ دلیل کار درستی نیست و از آنجایی که کل تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی بر مبنای ایمیل شخص است، بسیار خطرناک و کاری پر ریسک است. چون علاوه بر اینکه ممکن است توسط فرد مورد نظر مورد سوءاستفاده قرار گیرد، ممکن است به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی در سیستم شخص، رمز عبور شما به صورت ناخواسته او برود. 
 
اطمینان از صحیح بودن تاریخ سیستم 
 
از آنجایی که مرورگرهای اینترنتی و نرم‌افزارهای دیگر برای چک کردن مجوزهای امنیتی به تاریخ سیستم کاربر رجوع می‌کنند، کاربر باید هرچند وقت یکبار تاریخ سیستم و منطقه‌ی زمانی خود را بررسی نماید و از صحت آن اطمینان حاصل کند.
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.