هشت ترفند مخفی سرگرم کننده در گوگل


ارسال های توصیه شده

معمولا از گوگل و موتور جستجوی قدرتمند ان در طول روز به مراتب بهره میبریم. اما این موتور جستجو در کنار داده ها و اطلاعات جدی و ارزشمندی که ارائه میکند، ترفندهای مخفی سرگرم کننده ای نیز دارد که گاهی میتوان با آنها برای مدتی وقت گذراند و سرگرم شد. در اینجا هشت نمونه از این ترفندهای جالب و سرگرم کننده را به شما نشان میدهیم.

به گزارش «تابناک» ترفندهای مخفی در همه جا پیدا میشوند. در سیستم عامل ها، برنامه ها و اینترنت و موتورهای جستجو. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته ترفندهای جالب توجه بسیاری را نیز در بر میگیرد. امروز هست نمونه از این ترفند ها را برای شما بازگو میکنیم:


399838_827.png

Tilt یا Askew


صفحه نخست موتور جستجوی گوگل را باز کنید و یکی از کلید واژه های tilt یا askew را در آن جستجو کنید. خواهید دید که نتایج جستجو به شکلی جالب کمی کج و مورب به شما نمایش داده خواهید شد:


 


399839_140.jpg

Zerg rush


این ترفند سرگرم کننده ای است که تا حد زیادی از بازی دیجیتالی Star Craft الهام گرفته شده است. کلید واژه Zerg rush را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید. در این صورت O های گوگل تبدیل به بیگانگان فضای میشوند که همه نتایج جستجو را یک به یک میخورند و از بین میبرند! این بیگانگان را با دوبار کلیک کردن بر روی آنها از بین ببرید:


 


399840_909.jpg

Festivus


اگر این کلید واژه را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید میله پرچمی را در سمت چپ تصویر مشاهده خواهید کرد. به سمت پایین صفحه Scroll کنید تا پایه این میله پرچم را نیز ببینید:


 


399841_942.jpg

Webdriver torso


وارد کردن این کلید واژه در گوگل منجر به آن میشود که لوگوی گوگل در قسمت بالا و سمت چپ با مستطیل هایی که به شکل اتفاقی رنگ آنها تغییر میکند جایگزین شود:


 


399842_889.jpg

Atari breakout


با این ترفند مخفی میتوانید یکی از بازی های جذاب و قدیمی Atari را در مرورگر خود بازی کنید! برای اینکار در موتور جستجوی گوگل بر روی Images کلیک کنید و کلید واژه Atari breakout را وارد نمایید:


 


399843_159.jpg

Do a barrel roll


نکته اینکه این ترفند ممکن است در همه مرورگرها عمل نکند. برای مثال در Opera این ترفند کارگر نیست. کلید واژه do a barrel roll را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید و قبل از آنکه نتایج به شما نمایش داده شود، صفحه گوگل یک چرخش 360 درجه ای خواهد داشت:


 


399844_799.jpg

Google in 1998


آیا دوست دارید بدانید که صفحه گوگل در سال 1998 چگونه و به چه شکلی بوده است؟ کلید واژه Google in 1998 را در این موتور جستجو وارد کنید و به اواخر دهه 90 میلادی بروید. برای بازگشت به زمان حاضر بر روی لینک Take me back to the present کلیک کنید:


 


399845_525.jpg

Blink HTML


با وارد کردن این کلیدواژه در موتور جستجوی گوگل، بعد از نشان دادن نتایج جستجو، مشاهده خواهید کرد که واژه های Blink و HTML در نتایج جستجو به شما چشمک میزنند:


 


399846_242.png

 


اینها چند نمونه از ترفندهای جالب و سرگرم کننده گوگل بود. البته گوگل از این ترفند های مخفی بسیار زیاد دارد که بسیاری از آنها جنبه کاربردی دارند. ما در اینجا به شما نمونه های سرگرم کننده را نشان دادیم. آیا شما ترفندهای سرگرم کننده یا کاربردی دیگری از گوگل سراغ دارید؟ آنها را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات در میان بگذارید.


 


 


 


لینک به دیدگاه

خوب به چه دردی میخوره؟

فک نمیکنین همچین قابلیت هایی میتونه کاربردهایی شاید بهتر از سرگرمی داشته باشه؟؟ :-?*-:)

دوست عزیز من

آره سرگرمیه خب ولی در عین حال هم آموزش محسوب میشه. @};-:))

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.