چگونه با ترکیب چند اتصال اینترنت مختلف، سرعت اینترنت خود را بالا ببریم؟


ارسال های توصیه شده

 
تقریبا همه‌ی ما ، راه‌ها و روش‌های مختلفی را برای دسترسی به اینترنت داریم و دیگر کمتر کسی است که فقط یک روش ارتباطی برای اتصال به اینترنت داشته باشد . خصوصا با اوضاع اینترنت ناپایداری که در ایران داریم.

به طور مثال در حال حاضر ممکن است شما همزمان مشترک چند اینترنت ADSL – اینترنت وایمکس و یا از خدمات اینترنتی  ۳G و ۴G  سیم کارت،  استفاده می‌کنید و یا حتی یک یا چند سیگنال WiFi نیز در جایی که هستید قابل دسترسی باشد .

حتما بارها به این فکر کرده اید که آیا راهی وجود دارد تا بتوان چند اینترنت مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد و نهایتا سرعت اینترنت ما چیزی باشد از مجموع اینترنت‌های مختلفی که داریم!؟

به طور پیش فرض این امکان در ویندوز وجود ندارد.  ویندوز در آنِ واحد ، فقط از یک ارتباط اینترنتی استفاده می‌کند.حتی اگر سعی کنید همزمان به یک سیگنال وایرلس و مثلا یک اینترنت کابلی ADSL متصل شوید، ویندوز تنها از یکی از آنها استفاده می‌کند.

حتما برایتان جالب خواهد بود تا روشی وجود داشته باشد که به طور مثال بتوانید سیگنال اینترنت WiFi و اینترنت ADSL و مثلا اینترنت ۳G سیم کارت را با یکدیگر جمع کرده و به یک سرعت بسیار ایده آل برسید! 1F601.png

نرم افزار Dispatch proxy یک برنامه رایگان و منبع باز (Open Source) است که قابلیت شگفت انگیز ، ترکیب چند اینترنت با یکدیگر را برایتان انجام خواهد داد . این پروژه به کاربران اجازه می دهد تا پهنای باند اینترنتی خود را با یکدیگر ترکیب و از اتصال به اینترنت با سرعت بالا بهره مند شوند.

بنابراین شما میتوانید با اتصال همزمان یک یا چند سیگنال WiFi ، اتصال های مختلف ADSL از شرکت‌های مختلف ، وایمکس شرکت‌های مختلف و حتی ۳G و ۴G اپراتورهای مختلف را با یکدیگر تجمیع کنید و متعادل با ترکیب همه اینترنت‌های متصل شده به یک ارتباط با سرعت بسیار بالا دست پیدا کنید!

1F535.pngشایان ذکر است:  Dispatch proxy برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک ارائه شده است که در ادامه شما را با نحوه نصب و پیکربندی این برنامه در ویندوز آشنا می‌کنم . که البته با توجه به اینکه مراحل کار توسط خط فرمان Dos انجام میپزیرد ، بنابراین مراحل کار در لینوکس و مک نیز مشابه همین روش است.

برای شروع لازم است تا بسته نرم افزاری Node.js را که برای اجرای Dispatch proxy به آن نیاز داریم را نصب کنید .

nodejs-logo1.gif

2B05.pngبرای نصب بسته پیش نیاز نرم افزاری Node.js می توانید به سایت برنامه مراجعه و یا آن را مستقیما از اینجابا حجم ۷ مگابایت دریافت و نصب کنید.

سپس لازم است تا پنجره سیستم عامل داس (cmd) را در ویندوز اجرا کنید .

2B05.pngبرای اینکار می‌توانید در کادر جستجوی منوی استارت ویندوز عبارت cmd را تایپ کنید و سپس با کلیک راست بر روی cmd و انتخاب گزینه Run as Administrator برنامه را با دسترسی مدیر ، اجرا کنید .

cmd.gif

2B05.png سپس در پنجره cmd برای نصب dispatch proxy ، عبارت زیر را عینا بنویسید و سپس دکمه Enter را در صفحه کلید بزنید :

npm install -g dispatch-proxy cmd-1.gif

با اجرای این دستور dispatch-proxy  بر روی رایانه شما ظرف مدت چند ثانیه ، نصب خواهد شد.

2B05.png سپس برای آنکه مطمئن شوید dispatch-proxy با موفقیت بر روی رایانه نصب شده است ، می توانید دستور زیر را در خط فرمان داس تایپ کرده و  Enter بزنید :

دقت داشته باشید حرف V انگلیسی ، الزاما باید با حروف بزرگ نوشته شده باشد

dispatch -V

cmd-2.gif

در این صورت ، می‌بایست نسخه برنامه dispatch-proxy به شما نمایش داده شود. که در حال حاضر و همانطور که در تصویر مشخص است نسخه فعلی ۰٫۱٫۲ می‌باشد.

2B05.png حالا هرچند تا اینترنت مختلفی که دارید و می‌توانید را در ویندوز Connect کنید تا همگی به اینترنت متصل باشند .

به طور مثال من همزمان از یک ارتباط اینترنتی ADSL از طریق کابل شبکه و یک اتصال به وایرلس از طریق فعال کردن قابلیت hotspot در گوشی هوشمند و اشتراک گذاری اینترنت سیم کارت ۳G به صورت همزمان استفاده کردم :

multi-internet-connect.gif

بد نیست بدانید که dispatch proxy از دو استاندارد HTTP و SOCKS 5 پشتیبانی می‌کند.

 
توصیح اینکه :
پراکـسـی HTTP  ترافیک اینترنت را فقط برای گشت و گذار در وب و دانلود از طریق سرور های HTTP استفاده می‌کند .

 

پــ‌روکـسی SOCKS5 اتصال اینترنت را در سطح TCP برقرار و پشتیبانی احراز هویت را فراهم می کند. در صورت استفاده از برنامه های کاربردی مانند اسکایپ و بیت تورنت، شما نیاز به استفاده از یک پروکسی SOCKS5 خواهید داشت.

2B05.pngحالا برای پیگربندی HTTP دستور زیر را در خط فرمان داس وارد کرده و Enter بزنید : (البته با توجه به توضیحات خط بالا بهتر است Proxy5 را فعال کنید بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای اجرای دستور این مرحله که در خط زیر نمایش داده شده ، دستور بعدی را انجام دهید)

dispatch start --http

2B05.png و یا برای پیکربندی Proxy5 نیز دستور زیر را در خط فرمان داس وارد کرده و Enter بزنید :

dispatch start

cmd-3.gif

با اجرای این دستور یک پـ‌روکــسی با آدرس هاست localhost و با پورت ۱۰۸۰ ایجاد خواهد شد:همچنین لیستی از همه IP آدرس‌های مورد استفاده نمایش داده می‌شود. به خاطر داشته باشید که پنجره DOS فوق الذکر را که برنامه dispatch در آن در حال اجرا است را نبندید. این پنجره همواره باید در حال اجرا باشد

خوب کار تمام است !

حالا فقط باید در مرورگر و یا نرم افزارهای مدنظرتون پــ‌راکسـ‌ـی و پورت ذکر شده را تنظیم کنید .
از آنجایی که مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای مرسوم مورد استفاده و نرم افزار دانلود IDM از مرسوم ترین نرم افزارهای دانلود به شمار می‌رود در ادامه راهنمای تنظیمات در هر کدام از این نرم افزارها را بیان کرده ام :
در سایر نرم افزارها هم می‌توانید با تنظیم IP و Port این تنظیمات را اعمال کنید

  • Firefox
  • Google Chrome و IE  
  • نرم‌افزار IDM
در پنجره Options وارد بخش Advanced شده و سپس زبانه‌ی Network را انتخاب و دکمه Settings را فشار دهید . سپس گزینه Manual proxy configuration را انتخاب کنید و همه فیلدها رو خالی گذاشته و فقط دو فیلد مربوط به Proxy5 ، را به صورت تصویر زیر که همان آی پی و پورت برنامه می‌باشد که قبلا توضیح دادیم ، تکمیل کنید و تمام پنجره ها را تایید نمایید .

 

proxy5firefox.gif

حالا همه چی آماده است و می‌توانید شروع کنید !

1F506.pngنمونه‌ای از سرعت دانلود اینترنتی من ، قبل و بعد از استفاده از dispatch proxy در تصویر زیر مشخص شده است :

after-Dispatch-proxy.gif

وبگردی و دانلودهای خود را آغاز کنید و از بالاترین سرعتی که تا به حال توانسته اید در کامپیوترتان تجربه کنید لذت ببرید . 1F609.png

پانوشت :
– در تستی که من انجام دادم فقط از دو اینترنت مختلف استفاده کردم ، اما شما می‌توانید از اینترنت های بیشتری استفاده کنید که نیازمند به تعداد بیشتر کارت شبکه LAN و یا کارت شبکه وایرلس بیشتر هستید .

منبع: shahvar.net

ویرایش شده توسط *kid
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.