شرط بهداشتی برای دختران دم بخت هند!


ارسال های توصیه شده

این سرویس بهداشتی بیش از 3500 روپیه برای این خانواده هزینه برداشته است. این مبلغ برای یک خانواده روستایی در هند هزینه سنگینی است.

 

 

هند کشور هزار زبان، هزار فرهنگ و هزار مذهب است. کشوری بزرگ با مردمانی ساده و صلح طلب که بیشتر عجایب روزگار در آن اتفاق می‌افتد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، این روز‌ها، داشتن سرویس بهداشتی در هند از یک موضوع شخصی به یک مشکل اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است. مشکلی که وزیر بهداشت هند را بر آن داشته است، اعلام کند؛ دختران دم بخت با خانواده‌هایی که سرویس بهداشتی شخصی ندارند، وصلت نکنند.

 

در اهداف و برنامه‌ریزی‌های توسعه روستایی در زمینه آب و بهداشت در هند، وزیر بهداشت از زنان مجرد روستا‌ها خواست که بدون درخواست سرویس بهداشتی از خانواده داماد به خانه شوهر نروند. این سخنرانی در یکی از روستا‌های نزدیک دهلی انجام شده است.

 

او در این سخنرانی افزوده، دفع مدفوع در خیابان‌ و کوچه‌های شهر در شان و منزلت یک انسان بالغ و پاکیزه نیست. همچنین، وجود چنین آلودگی برای افراد بزرگسال و بخصوص کودکان بسیار خطرناک است.

 

در نهایت پاکسازی آن هم بسیار کاربر و هزینه ساز است. به همین علت، وجود یک سرویس بهداشتی در هر خانه الزامی است. چیزی که در نهایت باعث سلامتی، طول عمر ساکنین آن خانه و پاکیزگی شهر شما خواهد شد.

 

225236_897.jpg

عروس با ساز و دهل به سوی افتتاح سرویس بهداشتی خود می‌رود

 

225237_889.jpg

عروس به همراه دختران جوان به صورت نمادین درب سرویس بهداشتی را افتتاح می کنند

 

225239_433.jpg

سرویس بهداشتی با روبان قرمز آماده برای افتتاح

این بدان معنا است که شرط اول، دختران جوان هندی برای ازدواج، داشتن سرویس بهداشتی شخصی در خانواده داماد است. شاید برای شما این موضوع تعجب‌آور باشد، ولی این مسئله در هند به معضلی اساسی به خصوص در روستا‌های این کشور تبدیل شده است.

 

با سخنرانی آقای وزیر و اقدام نمادین چند خانواده در افتتاح سرویس‌های بهداشتی به نظر می‌رسد، انقلاب اجتماعی بزرگی در این زمینه در روستاهای هند رخ داده است.

 

دست‌اندرکاران بهداشتی در اقدامی بی‌سابقه به دولت شکایت کرده‌اند که تعداد معابد، بسیار بیشتر از تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر هستند. معابد مقدسی که از اطراف آنها با وجود روشن کردن عود‌های خوش بو کننده فراوان، بوی بد و تعفن به مشام می‌اید.

 

همچنین آنها اعلام کرده‌اند که سرویس‌های بهداشتی زنان بسیار کمتر از سرویس بهداشتی مردان است که این مسئله بهداشت زنان را تحت شعاع قرار داده است. این اعتراض و شکایت، خشم بسیاری از متعصبان مذهبی راستی را در هند بر‌انگیخته است.

 

در گزارش‌های آمار بین المللی بانک هند آمده است، 54 میلیارد دلار، میزان خسارت این کشور از کمبود و یا نبود سرویس بهداشتی است. با توجه به این مسئله یعنی داشتن یک سرویس بهداشتی شخصی از طرف آقا داماد به یکی از شرایط الزامی ضمن عقد در روستا‌های هند تبدیل شده است.

 

225238_352.jpg

عروس روبان قرمز را می برد

 

225240_449.jpg

عکس یادگاری با سرویس بهداشتی

تصاویر فوق افتتاح یک سرویس بهداشتی توسط خانواده داماد برای عروس خانم است. البته این عروس خانم یعنی پریانکا بهارتی در اعتراض به فقدان سرویس بهداشتی و نگرانی از بهداشت عمومی خود و خانواده، خانه همسرش را ترک گفته بود.

 

خانواده داماد از ترس و نگرانی به هم خوردن وصلت در عرض یک هفته یک سرویس بهداشتی تمیز برای این عروس خانم ساخته و آن را با یک مراسم و جشن با شکوه افتتاح کردند.

 

این سرویس بهداشتی بیش از 3500 روپیه برای این خانواده هزینه برداشته است. این مبلغ برای یک خانواده روستایی در هند هزینه سنگینی است.

 

به تصاویر نگاه کنید ببینید چگونه یک سرویس بهداشتی را با گل و بادکنک تزیین کرده و جشن گرفته‌اند. پریانکا بهارتی این عروس موفق در سخنرانی افتتاحیه سرویس بهداشتی خود گفت؛ برای رعایت اصول بهداشت و سلامتی افراد بخصوص زنان و کودکان وجود یک سرویس بهداشتی برای هر خانه و خانواده‌ای ضروری و واجب است.

 

او گفت؛ در صورتیکه زنان محله قول دهند که در پاکیزگی و تمیز نگه داشتن این سرویس‌های بهداشتی کمک و تلاش خواهند کرد تا آماده شدن سرویس بهداشتی خانه‌هایشان، می‌توانند از این سرویس بهداشتی استفاده کنند.

لینک به دیدگاه

اگه بگی خدایا شکرت که توی هند نیستم بهتره

آدم که به نبوده ها شکر نمیکنه به بوده ها و داشته هاش شکر میکنه

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.