راههایی برای حفظ آرامش و خونسردی


saeid1989

ارسال های توصیه شده

حفظ آرامش و خونسردی,حفظ خونسردی,خونسردی چیست

 

خونسردی چیست؟

خونسردی، همان برخورد آرام، منطقی و با منش، در برابر رویدادهای حال حاضر و اتفاقات روزمره می باشد، که برای هرانسانی رخ می دهد.
همه ی انسان ها در زندگی، با شرایطی مواجه می شوند، که شاید اینقد ناخوشایند باشد که باعث ایجاد خشم و رفتار ناعادی در آنها شود. البته خونسردی فقط در مواقع خشم و ناراحتی انجام نمی شود بلکه افراد خونسرد در مواقع عادی و یا زمانی که اتفاق شاد یا خبر ناگهانی به آنها می رسد نیز با رفتار عادی واکنش نشان می دهند و بهت زده یا برافروخته نمی شوند. اینکه این شرایط چه هستند و یا چگونه بوجود می آیند مقوله ی بحث ما نیست، بلکه نکته ی جالب اینجاست که چگونه این افراد سعی می کنند، تحت تاثیر قرار نگیرند و کنترل خود را از دست ندهند؟

 

راههای حفظ آرامش و کنترل خونسردی

دراینجا سعی می کنیم شما را به پاسخ این سوال بحث برانگیز برسانیم؛
سعی کنیم اکثر اوقات، با آرامش به حل مسائل بپردازیم و از تصمیم گرفتن های عجولانه به شدت پرهیز کنیم.
این تصور را داشته باشیم که همه ی افراد و انسان های اطرافمان، برای کمک به ما آفریده شده اند و حس خوبی به انسان ها داشته باشیم.
همیشه خود را چند لحظه به جلوتر سوق دهیم و ببینیم اگر خونسرد باشیم چه تاثیرهای مثبتی در رویداد پیش رو برایمان اتفاق خواهد افتاد و فقط به زمان حال فکرنکنیم.
هنگامی که مسئله ای و شرایطی برایمان اتفاق افتاد که ناراحت یا خشمگین شدیم فقط چند نفس عمیق بکشیم و حواس خود را به مورد دیگر حتی الامکان پرت کنیم.
ترک کردن موقعیتی که در آن، اتفاق رخ داده و باعث ناراحتی در ما شده بسیار کمک خواهد کرد که بتوانیم چند لحظه ای از معرکه دور باشیم و سرگرم مورد دیگری شویم تا کمی به حالت طبیعی برگردیم.
شاید از راهکارهای جالبی که مارا به حفظ خونسردی و به سمت خونسرد شدن سوق می دهد همان اصطلاح “یک گوش در و گوش دیگر دروازه” هست که به معنی عدم توجه به مخاطبی است که باعث رنجش یا برافروختگی ما می شود.

از دیگر روشهای حفظ آرامش، نوشتن مطالبی که از خونسردی می دانیم به روی کاغذ در هنگام مواجه با رویدادهای نامتعادل می تواند کمک حائضی به روند برگشت به حالت عادی شود.
باید نقطه ضعفی که باعث از کوره در رفتن ما شده است را، در آن لحظه، بررسی و پیدا کنیم و ببینیم چگونه می توانیم این ضعف را به روش عقلانی شناسایی و از بین ببریم؟ تا کمی به آرامش برگردیم.
این جملات و تکرارش برای ما بسیار مفید خواهد بود که مدام بگوییم: این حالت پایدار نیست و تا دقایقی دیگر تغییر خواهد کرد و همه چیز عادی می شود.
خونسردی به افراد کمک خواهد کرد که بتوانند از ایجاد واکنش های نامعقول در روادید کاری و روزمره ی زندگی جلوگیری کرده و با آرامش جسمی و روحی به بررسی مشکل پیش آمده بپردازند و آن را مدیریت کنند.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.