ذکر آیت‌الله بهجت برای رفع مشکلات معیشتی


salwa

ارسال های توصیه شده

جلو رفتم و سلام کردم و دیدم آن شخص دارد از دست تنگ و فشار معیشت با آقا صحبت می‌کند و از ایشان می‌خواهد دعایی را به او تعلیم بدهند تا از وضعیت مشقت‌بار خود خلاص شود.

آقا به ایشان فرمودند:«صبح و شب این دعا را بخوانید: اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عمن سواک.» آن آقا گفت:«یادم نمی‌ماند، بی‌زحمت بنویسید و بدهید.» آقا به من فرمودند:«آقای افتخاری! بنویسید و به ایشان بدهید.» من خودم می‌خواستم «بطاعتک عن معصیتک» را هم بیفزایم که آقا فرمودند:«این کار را نکن.» آقا فرمودند:«بعد از آن هم صلوات بفرستید، ان‌شاءالله اثر دارد.»

لینک به دیدگاه

برای رفع مشکلات معیشتی باید کار پیدا کنید.

فکر نکنم اينا باهم منافاتي داشته باشن-- هر دو لازمه : کار کردن و ياد کردن کسي که کار و همه چيز ما دست اونه

« اعمل لدنياک کانک تعيش ابدا واعمل لاخرتک کانک تموت غدا » ( براي دنيايت چنان کار کن که گويي در آن جاودانه خواهي بود و براي اخرتت چنان عمل کن که گويي فردا خواهي مرد ) امام علي (ع)

لینک به دیدگاه

فکر نکنم اينا باهم منافاتي داشته باشن-- هر دو لازمه : کار کردن و ياد کردن کسي که کار و همه چيز ما دست اونه

« اعمل لدنياک کانک تعيش ابدا واعمل لاخرتک کانک تموت غدا » ( براي دنيايت چنان کار کن که گويي در آن جاودانه خواهي بود و براي اخرتت چنان عمل کن که گويي فردا خواهي مرد ) امام علي (ع)

اینا دو مقوله جدا هستند. تنها با کار میشه معیشت را تامین کرد، اما تنها با دعا چطور؟

بنابراین راه تامین معیشت کار است نه دعا... دعا راه عبادت است.

لینک به دیدگاه

برای رفع مشکلات معیشتی باید کار پیدا کنید.

شما کاملا درست می گویید.ولی توکل به خالق و خواستن روزی حلال از او با سعی وتلاش فکر کنم، منافاتی با تلاش در جهت کار مناسب منافاتی ندارد.

لینک به دیدگاه

شما کاملا درست می گویید.ولی توکل به خالق و خواستن روزی حلال از او با سعی وتلاش فکر کنم، منافاتی با تلاش در جهت کار مناسب منافاتی ندارد.

بازهم خیر، شما مختارید که به خدا توکل کنید، مختارید در انتخاب ها حلال را انتخاب کنید، بنابراین انتخاب به تو واگذار شده. اگر کسی دنبال حرام نباشد، حرامی نیز در زندگیش نخواهد داشت. نیازی به واگذاری مسئولیت خویش بر خدا نیست.

لینک به دیدگاه

برای رفع مشکلات معیشتی باید کار پیدا کنید.

در ضمن در این مورد شخص مشغول به کار است که برای گشایش در معیشت، آیت الله بهجت به ایشان می گوید از خدا بخواهید.
لینک به دیدگاه

بازهم خیر، شما مختارید که به خدا توکل کنید، مختارید در انتخاب ها حلال را انتخاب کنید، بنابراین انتخاب به تو واگذار شده. اگر کسی دنبال حرام نباشد، حرامی نیز در زندگیش نخواهد داشت. نیازی به واگذاری مسئولیت خویش بر خدا نیست.

فکر کنم شما منظورم از متن را متوجه نشدید.

بالاخره انسان آنچه که می خواهد می شنود و می خواند و برداشت می کنم.

ممنون از نظرتون

لینک به دیدگاه

این ذکرها بیشتر جنبه محرک دارن

مثل نماز خواندن

اگه کسی قرار باشه که آدم خوبی باشه و دنبال کار بد نره دیگه نماز خواندنی که تکراریه چه کمکی می تونه بکنه ولی روزی 5 بار به خودش یادآوری می کنه که دنبال چیه تو زندگیش

وقتی این ذکر رو فرد می گه به خودش یادآوری می کنه که تلاشش بی نتیجه نیست برا همین دلگرم میشه و با انگیزه تر میشه

البته این نظر منه

وگرنه که اگه اینطور بود که دیگه اونایی که کافر بودن تا حالا از بدبختی مرده بودن چون هیچکدوم از این چیزا رو ندارن

بازم میگم این نظر منه و نظر بقیه هم محترمه :)]]

لینک به دیدگاه

بازهم خیر، شما مختارید که به خدا توکل کنید، مختارید در انتخاب ها حلال را انتخاب کنید، بنابراین انتخاب به تو واگذار شده. اگر کسی دنبال حرام نباشد، حرامی نیز در زندگیش نخواهد داشت. نیازی به واگذاری مسئولیت خویش بر خدا نیست.

ايا وقتي شما چيزي را انتخاب ميکنيد به تمامي جوانب آن اگاهيد. ميدانيد که يک معلول علت هاي متفاوتي دارد. شما تا چقدر مطمئنيد که در موقع انتخاب يک چيز تمامي جوانب آن برايتان روشن است. مثلا وقتي دانه اي ميکاريد و تمامي مراقبتهاي ممکن در حد خودتان را از ان انجام ميدهيد تا چه حد از ساير علل و پديده ها که از دست شما خارج است مطمئنيد. اينجاست که بحث هاي ديگري پيش مي آيد که يکي از آنها دعا و توکل است

علما در بحث جبر و اختيار اين مطلب را به خوبي مطرح کرده اند

مراجعه کنيد به کتاب جبر و اختيار علامه جعفري

لینک به دیدگاه

ايا وقتي شما چيزي را انتخاب ميکنيد به تمامي جوانب آن اگاهيد. ميدانيد که يک معلول علت هاي متفاوتي دارد. شما تا چقدر مطمئنيد که در موقع انتخاب يک چيز تمامي جوانب آن برايتان روشن است. مثلا وقتي دانه اي ميکاريد و تمامي مراقبتهاي ممکن در حد خودتان را از ان انجام ميدهيد تا چه حد از ساير علل و پديده ها که از دست شما خارج است مطمئنيد. اينجاست که بحث هاي ديگري پيش مي آيد که يکي از آنها دعا و توکل است

علما در بحث جبر و اختيار اين مطلب را به خوبي مطرح کرده اند

مراجعه کنيد به کتاب جبر و اختيار علامه جعفري

بله این صحبت کاملا صحیح است و خیلی صحبت های دیگه، اما صورت سوال مورد بحث چیز دیگری بود:

دیدم آن شخص دارد از دست تنگ و فشار معیشت با آقا صحبت می‌کند و از ایشان می‌خواهد دعایی را به او تعلیم بدهند تا از وضعیت مشقت‌بار خود خلاص شود.

 

صحبت از این بود که با دعا از زیر مشقت رها نمیشه باید کسبه درستی راه بندازه، اگر کار میکنه پول در نمی آره دلیل عدم دعا کردن نیست.

لینک به دیدگاه

بله این صحبت کاملا صحیح است و خیلی صحبت های دیگه، اما صورت سوال مورد بحث چیز دیگری بود:

صحبت از این بود که با دعا از زیر مشقت رها نمیشه باید کسبه درستی راه بندازه، اگر کار میکنه پول در نمی آره دلیل عدم دعا کردن نیست.

اگه منابع ديني نظير قران و احاديثو براتون قابل قبوله که نيازي به بحث زياد نيست. ايات متعدد قران هستن که تاثير دعا در رفع مشقت رو ثابت ميکنن (اين رفع مشقت هم در چارچوب علله يعني ممکنه خداوند علل رو طوري جلو اين شخص قرار بده که از کارش خوب پول در بياره يا کار خوب پيدا کنه)

يا مثلا امام سجاد در صحيفه (که سندش خيلي معتبره) مشخصا واسه اين موضوع دعا دارن

 

اگر اينا واستون دليل نشه که بايد به روش استدلالي ثابت کرد که اونم فراوان بحث شده

موضوع کاملا واضحه ---نميدونم شما به کجاي مسئله ايراد ميگيرين

بنده هم تو اين زمينه متخصص و صاحب نظر نيستم و فقط راي صاحب نظرارو نقل ميکنم

البته قصد هيچگونه جسارتي ندارم فقط گفتم شايد مطلب روشن بشه

لینک به دیدگاه

راه را همیشه نباید پیدا کرد!

گاهی باید راه را گم کنی

تا شاید تو هم

گذرت بخورد

به یوسفی در چاه!

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

واقعاً که ... .

 

عقل که نباشد ،جان در عذاب است .

 

انفدر بگو تا جونت دراد ... .

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.