چگونه ژورنال مناسب، برای چاپ تحقیقات علمی را پیدا کرد؟!


ارسال های توصیه شده

شاید این امر برای شما رخ داده باشد که خواستار چاپ نتایج مقالات علمی خود بودید اما برای انتخاب ژورنال مناسب جهت انتشار در میان خیل عظیم و عناوین ژورنالهای گوناگون سردرگم شده‌اید. لینک زیر یک برنامه آنلاین است که به محققان کمک کند ژورنال مناسب‌تر برای چاپ تحقیقات خود را بیابند:

 

 

روند کار این برنامه تحت وب به این صورت است که محقق با نوشتن چکیده‌ای با زبان انگلیسی صریح و با جزئیات و نگارش صحیح از تحقیق خود، ژورنالهای مناسب‌تر برای تحقیق خود را بیابد. همچنین محقق می‌توان جستجوی خود را به ژورنالهای با impact factor بالاتر یا ژورنالهای با دسترسی رایگان، محدود کند.

اگر شما برای انتخاب ژورنال مناسب سرگردان بوده‌اید، همین حالا این برنامه را امتحان کنید...

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • 3 ماه بعد...

قابل توجه دوستانی که میخواهند مقاله برای آی اس آی ارسال کنند البته من این مقاله را در جای دیگری از این انجمن ارسال کردم ولی چون در اینجا باز دیدم بچه ها دنبال پیدا کردن ژورنالهای مناسب هستند تصمیم گرفتم در این پستم هم انتشار بدم دوستان توجه کنند که انتخاب مجله مناسب برای ارسال یکی از سخت ترین مراحل کار است که ما در اینجا سعی کردیم با توضیحاتی شما سروران را راهنمایی کنیم امید است که مفید واقع شود



اول از همه باید بدانید که برخی از مجلات در رابطه با بخش های خاصی از موضوع مورد نظر خودشان کار می کنند .
به عنوان مثال اگر مقاله ای را می خواهید در رابطه با توسعه شهر ها ارسال نمایید ممکن است چندین مجله عنوان خود را به این بخش اختصاص داده باشند .ولی چند نکته را باید در نظر داشته باشید .

ارزیابی سطح علمی مقاله آی اس آی
باید بدانید که سطح کلی مقاله شما از لحاظ علمی تا چه اندازه است . اگر مقاله شما در سطح بالا و با منابع عالی و با محاسبات آماری پیشرفته و دقیق تهیه شده است , می توانید آن را به مجله ای که دارای ایمپکت IF با لاتر از 1 است ارسال نمایید . در غیر اینصورت بهتر است مجلاتی را انتخاب کنید که IF آنها پایینتر از 1 باشد . علت این امراین است که هر چه IF یک مجله با لاتر باشد , سختگیری های بیشتری برای پذیرش آنها از سوی داوران اعمال خواهد شد . من با مواردی رورو شدم که مقاله پس از مردود شدن در یک مجله با IF بالا , در یک مجله با IF پایین با اندکی ویرایش پذیرفته شده است .کلیه این نکات را کارگاه آموزشی مطرح کرده ا م.

محدوده پوشش اطلاع رسانی مقاله
نکته دیگر محدوده پوشش اطلاع رسانی مجله است . برخی از مجلات فقط تحقیقات انجام شده در کشور های پیشرفته را مورد بر رسی قرار می دهند. مثلا ممکن است مجله ای که در اروپا منتشر می شود , مقاله ای که در خصوص مشکلات شهرنشینی در کشور های در حال توسعه را نپذیرد. این امر به میزان تخصصی بودن گستره کاری هر مجله بر می گردد. لذا باید قبل از ارسال به سایت مجله مورد نظر رجوع کرده و در قسمت توضیحات برای نویسندگان Authors در این مورد استعلام نمایید . در این قسمت حتما در مورد موضوع مقالات , نوع تحقیق , جامعه تحقیق و ... نکات مهمی درج شده است .

انتخاب مجلات مرتبط آی اس آی برای ارسال مقاله
انتخاب مجلات در رابطه با کشور مورد نظر است .معمولا مجلاتی که در اروپای غربی و امریکای شمالی منتشر می شوند , از IF با لاتری برخوردار بوده و مجلات نواحی اروپای شرقی (لهستان , مجارستان , لیتوانی , ..) و نواحی افریقایی و آسیایی (چین , مالزی , فیلیپین , ..) دارای IF پایینتری هستند . ولی این مسئله امر ثابتی نمی باشد . از این رو باید این نکته را هم در نظر داشته باشید .

آشنایی مدیران مجله نسبت به مقالات
اشنایی مدیران مجله به مقالات ارسالی از ایران است . این مسئله را به خاطر داشته باشید که اگر مجله ای با نویسنگان ایرانی رابطه مناسبی دارد , می توان بیشتر روی آن حساب کرد . لذا اگر اساتید یا سایر همکاران شما در مجله خاصی مقالات خود را منتشر نموده اند بد نیست آن مجله را به عنوان گزینه های اول در نظر داشته باشید .

محدوده تخصصی مندرجات مجلات
نکته بعدی محدوده تخصصی مندرجات خود مقاله است . به عنوان مثال برخی از مجلات مقالات کتابخانه ای را منتشر نمیکنند . برخی مجلات نیز بسیار تخصی عمل میکنند. مثلا اگر مقاله را در خصوص روانشناسی بالینی دارید نباید آن را به مجله ای که مقالات روانشناسی عمومی را منتشر میکند ارسال کنید . یا اگر مقاله ای در خصوص دفع افات نباتی دارید باید منحصرا مجله ای را پیدا کنید که در اینموارد کار میکند و فرستادن مقاله به یک مجله کشاورزی که در خصوص علوم فیزیو لوژی گیاهی کار می کند ممکن است کار ساز نباشد .

مجلات تخصصی آی اس آی
هم چنین اگر مقاله ای در خصوص گیا هان دارویی دارید باید به مجله تخصصی در این امر بفرستید و فرستادن مقاله به یک مجله داروسازی ممکن است کافی نباشد . برای پیدا کردن مجله تخصصی باید با توجه به عنوان مقاله و اهداف و روش تحقیق آنها عمل کنید .ولی در هر رشته چند مجله عمومی هم وجود دارند که اغلب مقالات یک رشته را بدون در نظر گرفتن گرایش آنها می پذیرند . این مجلات عموما در قاره افریقا و اروپای شرقی و آسیا هستند که باید با کمک متخصصین آنها را پیدا کنید .

 

ویرایش شده توسط niktaz69
تبلیغات ممنوع
لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به نظر من ساختار مقاله مهمترین چیزه

چندتا از بچه های دانشگاه ....( اسم دانشگاهو نمیگم) طرز تهیه کله پاچه فرستادن برای یکی از ژورنالای خارجی تازه اکسپت هم گرفت :))

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...
  • 3 هفته بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.