رمزگشایی از سلاح های قاتل جوان مدرسه سندی هوک


vahidvms

ارسال های توصیه شده

حادثه کشتار در مدرسه ابتدایی که روز گذشته در آمریکا رخ داد باز هم بحثهای مربوط به بازنگری و محدودیت حمل سلاح در آمریکا را زنده کرده است. اما نگاهی به سلاح های مورد استفاده در این کشتار و این که چگونه این چنین سلاح هایی به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد خود جای تعجب و سوال دارد.

 

حادثه کشتار روز گذشته مدرسه ابتدایی سندی هوک ایالت کنتیکت آمریکا، باز هم بحث های مربوط به بازنگری و محدودیت حمل سلاح در آمریکا را زنده کرده است. اما نگاهی به سلاح های مورد استفاده در این کشتار و این که چگونه این چنین سلاح هایی به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد خود جای تعجب و سوال دارد.

در کشتار امروز، "آدام لانزا" قاتل 20 ساله آمریکایی از دو نوع سلاح کمری و یک نوع سلاح هجومی نیمه اتوماتیک بهره گرفته است.

628031_964.jpg

قاتل 20 ساله دبستان سندی هوک

"آدام" که فرزند طلاق است در 20 سالگی هنوز هم با مادرش زندگی می کرده و روز گذشته (جمعه) بعد از اینکه به صورت مادرش "نانسی" شلیک می کند با دو اسلحه دستی و یک تفنگ نیمه اتوماتیک به دبستان سندی هوک می‌رود و قبل از کشتن خودش نزدیک به 20 کودک بین 5 تا 10 سال و 6 فرد بزرگسال را به گوله می بندد.

یکی از سلاح کمری مورد استفاده "آدام لانزا" اسلحه سوئیسی " P226" ساخت شرکت "زیگ زاور" است. این سلاح با کالیبر 9میلی متری و خشاب 13 تیری مسلح می شود. با جستجویی ساده در فضای مجازی می توانید به لیست کاربران نظامی این سلاح در جهان دست پیدا کنید که نکات قابل تاملی دارد.

از جمله کاربران نظامی این سلاح می توان به نیروهای ویژه ارتش کانادا، یگان عملیات ویژه پلیس آلمان، سرویس خدمات ویژه هوایی انگلستان "SAS"، سرویس مخفی آمریکا، فرماندهی عملیات ویژه ارتش پاکستان و یگان عملیات ویژه ارتش لهستان نام برد. P226"" به عنوان یک سلاح کمری سبک با سازه آلومینیومی و دقت بالا به عنوان یک انتخاب مناسب برای نیروهای نظامی دنیا شناخته شده است.

627994_733.jpg

اسلحه " P226" ساخت شرکت "زیگ زاور" سوئیس

اسلحه کمری بعدی که در این کشتار استفاده شده است "گلوک" ساخت کشور اتریش است. این اسلحه کمری به عنوان یکی از سبک ترین، دقیق ترین و پرطرفدارترین سلاح های کمری جهان در سالهای اخیر شناخته شده است. استفاده از مواد پلیمری در ساخت بدنه این سلاح وزن آن را کاهش داده و باعث شده است که در همین حال لگد سلاح نیز کاهش یابد.این سلاح در مدل 9 میلی متری با یک خشاب 17 تایی مسلح می شود.

627995_509.jpg

اسلحه "گلوک" ساخت کشور اتریش

از جمله کاربران این سلاح در سطح جان می توان به واحدهایی مثل: یگان های عملیات ویژه نیروی زمینی و دریایی ارتش فرانسه، واحد ضد تروریسم آلمان " GSG9 " ، یگان حفاظت هواپیمایی آمریکا و یگان های عملیات ویژه وزارت کشور روسیه اشاره کرد.

سومین اسلحه ای که در این کشتار استفاده شده است مدلی نیمه اتوماتیک از سلاح M4ارتش آمریکا ساخت شرکت "بوش مستر" آمریکا است. بر طبق قوانین کشور آمریکا سلاح های جنگی که برای عرضه در بازار غیرنظامی وارد می شوند نمی توانند به صورت رگبار شلیک کنند. این نمونه از سلاح با کالیبر 5.56 میلی متر و با یک خشاب 30 تیری مسلح می شود. یک تیرانداز می تواند به راحتی با این سلاحی هدفی به اندازه یک انسان را در فواصلی در حدود 250 الی 300 متری هدف قرار دهد.627996_471.jpg

 

اسلحه نیمه اتوماتیک از سلاح M4 امریکا

با نگاهی به مشخصات این سلاح ها و این مسئله که ضارب این ماجرا تمام این سلاح ها را در خانه مادر خود که یک معلم است پیدا کرده سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند. این که چرا شخصی باید این تعداد از سلاح ها را در خانه خود نگهداری کند و این که اوصلا چه علل و عواملی باعث شده است تا مردم آمریکا تا به این اندازه به سمت نگهداری از سلاح ها جذب شوند از نکات قابل تامل است.

باید گفت که حس القاء ناامنی و نیاز به تامین امنیت با داشتن سلاح توسط شهروندان عادی یکی از مسائلی است که در سالهای اخیر توسط شرکت های اسلحه سازی در جامعه آمریکا بسیار تبلیغ شده و باعث شده است با وجودی این که بسیاری از بخش های صنعتی این کشور در سالهای اخیر دچار رکود و بحران بوده اند اما بخش صنایع نظامی و خصوصا بازار سلاح های انفرادی در این کشور همیشه پر رونق و سودآور باشد.

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که اکثر شرکت های تولید کننده سلاح های انفرادی در جهان نمونه ای از محصولات خود را برای بازار غیرنظامی آمریکا ارائه می کنند.

بر اساس آمار موجود در حال حاضر 270 میلیون قبضه سلاح در بین مردم آمریکا وجود دارد. این عدد به این معنا است که در این کشور به ازای هر 100 نفر شهروند 88.8 قبضه سلاح وجود دارد. تنها در سال 2011 میلادی شهروندان آمریکا چیزی بیش از 10 میلیون قبضه سلاح در این کشور خریداری کردند.

با توجه به این امار و اقام، آمریکا دارنده بیشترین میزان سلاح در بین شهروندان خود در جهان است.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.