طریقه تنظیم Gmail در Outlook


ارسال های توصیه شده

در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت برای اکثر کاربران، چک کردن ایمیل از طریق وب سایت در بسیاری از وقت‌ها، کاری وقت‌گیر و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شرکتی است که سرویس POP3 را به صورت كاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است، قبل از این، Yahoo نیز POP3 را برای کاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرویس رایگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهایی برای چک کردن ازطریق سرویس معمولی تحت وب وجود دارد که معمولا در بسیاری از مواقع وقت‌گیر هستند.

در این آموزش سرویس POP3 Gmail و شیوه چک کردن آن توسط نرم‌افزار Outlook Express را توضیح می دهم.

با وجود این سرویس، شما سرعت زیادی برای ارسال وهمچنین دریافت نامه ها از Gmailتان را خواهید داشت. البته نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دیگری نیز مانند Eudora،Mozilla Thunderbird هم وجود دارند که تفاوت زیادی با Microsoft Outlook یا Outlook Express از نظر تنظیمات ندارند. اما از آنجایی که Outlook Expressدر هنگام نصب ویندوز، بطورخودكار، نصب می‌شود و اکثر کاربران به آن دسترسی دارند و با محیط آن آشنا هستند، ترجیح دادیم که از این نرم‌افزار برای گرفتن ایمیل‌های Gmail استفاده نماییم.دقت داشته باشید که این آموزش شامل 2 مرحله است ابتدا تنظیمات خود Gmail سپس تنظیمات برنامه Outlook Express.در ابتدا تنظیمات Gmail را انجام می دهیم:

 

تنظیمات دریافت ایمیل POP3 در Gmail

بعد از ورود به اکانت Gmail در بالای صفحه اصلی سمت راست بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات Mail settings شوید.سپس مطابق شکل زیر سربرگ Forwarding and POP را کلیک کنید.در قسمت POP Dowlnoad گزینه Enable POP For All Email را انتخاب کنید و از پایین صفحه بر روی دکمه Save Change کلیک کنید تا تنظیمات ثبت شوند.

 

اکنون باید تنظیمات خود Outlook را انجام دهید.

هنگامی که برای اولین بار اقدام به تنظیم ایمیل یا جی میل خود در Outlook می نمایید صفحه ای برای ورود تنظیمات کاربری شما باز می شود در غیر این صورت با ورود به منوی فایل بر روی گزینه add account کلیک نمایید تا پنجره مربوط به تنظیمات باز شود.

 

5170eef41d8f0_1.jpg

 

با باز شدن پنجره تنظیمات ابتدا حالت Manually configure server setting or additional server types را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

 

5170ef256d4ee_2.jpg

 

سپس پنجره زیر باز خواهد شد که تنها بر روی Next کلیک کنید.

 

5170ef624b523_3.jpg

 

 

سپس پنجره زیر باز خواهد شد. همانند اطلاعات موجود در تصویر به تکمیل کادرها بپردازید. کادر اول مربوط به نام شما به هنگام ارسال ایمیل است. در کادر دوم جی میل خود را وارد نمایید. تنظیمات اصلی مربوط به قسمت Server information است:

 

5170ef8b0f7f2_4.jpg

 

Account type: POP3

Incoming mail server: pop.gmail.com

Outgoing mail server (SMTP): smtp.gmail.com

پس از تکمیل اطلاعات فوق بر روی More Setting کلیک نمایید. وارد tab مربوط به Outgoing server شوید و تیک my outgoing server را بزنید.

5170efe91bb2c_5.jpg

 

در مرحله بعد وارد تب advance شوید و تنظیمات نمایش داده شده در تصویر زیر را در تنظیمات وارد نمایید.

 

5170f00e0946f_6.jpg

 

پس از ثبت تنظیمات فوق بر روی Test Account Setting کلیک کنید.

 

5170f06ce1707_7.jpg

 

 

5170f03826edc_8.jpg

 

با کلیک بر روی Next تنظیمات به پایان می رسند.

 

5170f0a2ad50d_9.jpg

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.