سندروم بی‌حسی انگشتها چیست؟


گلی

ارسال های توصیه شده

یک ارتوپد گفت:‌ استفاده زیاد از گوشی تلفن و خم نگه داشتن آرنج به مدت زیاد، موجب سندروم تونل کوبیتال یا سندروم ناوگان آرنجی می‌شود.

 

دکتر سید سمیه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ در این عارضه انگشتان شماره 4 و 5 (انگشت کوچک و انگشت حلقه) دچار گزگز و مورمور و بی‌حسی می‌شوند و دلیل این مشکل نیز فشاری است که روی اعصاب دست وارد می‌شود.

 

وی افزود: ‌برخی افراد نیز هنگام خوابیدن عادت دارند که دست خود را به صورت خم شده نگه دارند که در نتیجه این حالت، دچار این سندروم می‌شوند که توصیه می‌شود افراد دست خود را خم نکرده و مدت زیادی در این حالت نگه ندارند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بی‌حسی انگشتان شست و سبابه و انگشت وسط می تواند به دلیل کار کردن زیاد با مچ دست و خم کردن آن‌ باشد.

 

وی ادامه داد: شایع‌ترین علایم بالینی سندروم ناوگان آرنجی، از خواب بیدار شدن و بی‌حس شدن انگشتان است. در مرحله اولیه ممکن است با چند بار خم و راست کردن مچ دست مشکل رفع شود ولی ممکن است بعدها بی‌حسی مداوم ایجاد شود.

 

طباطبایی تصریح کرد: برای درمان این مشکل در مراحل اولیه می‌توان از آتل مخصوص استفاده کرد و داروهای آسپرین و کورتون نیز مفید است ولی اگر این عارضه در مراحل بعدی باشد، بی‌حسی مداوم ایجاد می شود که تنها می‌توان با درمان جراحی آن را رفع کرد. در این جراحی، کانال کوبیتال باز شده و عصب دچار مشکل، آزاد می‌شود.

سلامت نیوز

لینک به دیدگاه

خیلی جالب بود. اما اغلب اوقات دست به صورت خم شده است. به خصوص اینکه همه کارها هم شده کامپیوتری... :-? :(]]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.