فواید خندیدن بجا


samane98

ارسال های توصیه شده

ra4-1732.jpg

 

مثبت اندیشی و خوش خلقی نیز از فواید خنده می‌باشد. بسیاری از مردم در طول زندگیشان به حد کافی نمی‌خندند.

 

در یک تحقیق ثابت شد که بچه‌های سالم ممکن است در طول روز 400 بار بخندند و بزرگسالان سالم تنها 15 بار در طول روز می‌خندند.

 

فواید خندیدن بجا

1- کنترل استرس: خندیدن باعث کاهش میزان هورمون‌های استرس زا مانند کورتیزول، اپی نفرین (آدرنالین)، دوپامین و هورمون رشد می‌شود.خندیدن باعث افزایش میزان هورمون‌های ارتقادهنده سلامتی مانند آندورفین و انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود.خنده باعث افزایش تعداد سلول‌های تولیدکننده آنتی بادی و بهتر کردن کار سلول‌های لنفوسیت (سلول‌های T) می‌شود که از بدن در برابر عوامل خارجی دفاع می‌کنند.تمام این موارد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. علاوه بر این باعث کاهش اثرات مخرب روانی ناشی از استرس می‌گردد.

 

2- تخلیه احساسات: آیا شما تا به حال احساس کرده اید که خواهان خندیدن یا گریه کردن می‌باشید؟آیا شما بعد از خندیدن، احساس تخلیه احساسات کرده اید؟به طور کلی باید گفت که خندیدن باعث تخلیه احساسات جسمی‌و روحی می‌گردد.

 

3- ورزش داخل بدن: خندیدن از ته دل باعث ورزش دیافراگم و انقباض عضلات شکمی‌و حتی شانه‌ها می‌شود و بعد از خندیدن، عضلات را آرام و شل می‌سازد.همچنین خندیدن، ورزشی برای سلامتی قلب می‌باشد.

 

4- منحرف کردن افکار: خندیدن باعث دور شدن عصبانیت، استرس و افکار منفی می‌شود.همچنین خندیدن موجب می‌شود که کمتر احساس گناه کنید.

 

5- چشم انداز: مطالعات نشان می‌دهد که پاسخ ما به وقایع استرس زا می‌تواند با تهدید یا چالش جایگزین شود. طنز و شوخی کمتر تهدیدآمیز می‌باشد و در نتیجه بیشتر مثبت می‌باشد.

 

6- فواید اجتماعی خندیدن: با خندیدن خود را به دیگران نزدیک‌تر می‌کنید.بیشتر افراد بر این عقیده‌اند که خندیدن همانند لبخند زدن و مهربانی، مسری می‌باشد.

 

بنابراین اگر شما بیشتر می‌خندید، به افراد اطراف خود کمک می‌کنید تا آنها هم بخندند و از فواید خندیدن لذت ببرند.بهبود خلق و خو با خندیدن باعث کاهش میزان استرس و شاید بهبود کیفیت تعامل اجتماعی می‌شود.

 

چگونه بخندیم؟با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید بیشتر بخندید:

1- تلویزیون و فیلم‌ها: اگر فیلمی‌که زیاد خنده دار نیست را ببینید، ممکن است شما را ناامید سازد.فیلمی‌که واقعا خنده دار می‌باشد، باعث می‌شود که بخندید و هرگاه نیاز به خندیدن داشتید، آن را ببینید.اثرات مسری خنده باعث می‌شود که شما در طول فیلم به طور غیرارادی بخندید و بعد از تماشای فیلم، صحنه‌های فیلم را که یادتان می‌آید را مرور کنید و باز بخندید.

 

2- خندیدن با دوستان: مهمانی‌ها و بازی‌های دوستانه نیز باعث افزایش خندیدن در شما می‌گردد.

 

3- یافتن طنز در زندگی: به‌جای شکایت کردن از ناکامی‌های زندگی، سعی کنید به آنها بخندید.اگر چیزی ناامید کننده یا افسرده کننده می‌باشد، بدانید که شما می‌توانید از پشت به آن مسئله نگاه کنید و بخندید.فکر کنید که چگونه به دوستانتان می‌توانید این مسئله را به‌صورت داستان بگویید، طوری که آنها بخندند و با این طرز فکر، شما هم به آن مسئله می‌خندید.اگر شما زندگی خود را شاد و پر از خنده سازید، هم می‌توانید از استرس‌های بی‌مورد بکاهید و هم سلامتی خود را بدست آورید.

 

4- خنده واقعی و مصنوعی: تحقیقات نشان داده است که خندیدن چه واقعی باشد و چه مصنوعی، دارای اثرات مفیدی می‌باشد.بدن نمی‌تواند بین خنده واقعی و مصنوعی تفاوتی قائل شود و فواید جسمی‌شبیه هم را دارد.لبخند مصنوعی ممکن است باعث خنده واقعی گردد.

منبع: سلامت نیوز

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.