علت طول عمر زنان کشف شد


Injaneb

ارسال های توصیه شده

محققان علت طول عمر زنان را کشف کرده و اظهار داشتند که زنان به علت سیستم ایمنی بدنشان زندگی های سالمتری نسبت به مردان دارند.

 

به گزارش مهر، یک تحقیق جدی نشان می دهد که سطح گلبولهای سفید که عامل مبارزه با عفونتها هستند با بالارفتن سن در مردان، در مقایسه با زنان کمتر می شود.

 

طول عمر متوسط مردان 79 سال است درحالی که این میزان برای زنان 82 سال تخمین زده شده است. اگرچه در برخی از نقاط دنیا چون ژاپن این شکاف بزرگتر است، چرا که زنان به طور متوسط شش سال بیشتر از مردان زندگی می کنند.

 

تاکنون نظریه های مختلفی در رابطه با علت این مسئله ارائه شده که درمیان جدیدترین آنها می توان به سلولهای کوچک قدرت اشاره کرد که برای سلولهای خود انرژی تولید می کنند، این درحالی است که تعداد این سلولها در مردان کمتر است. اما دانشمندان ژاپنی علت دیگری برای این مسئله یافته اند چرا که آنها به این نتیجه رسیدند که سطح گلبولهای سفید خون زنان و سایر بخشهای سیستم ایمنی آنها که سایتوکینز (cytokines) نام دارد در مردان سریع تر کاهش می یابند.

 

آنها اعتقاد دارند که علت این مسئله هورمونهای زنان چون استروژن است که می تواند پاسخگویی سیستم ایمنی به عفونتها را ارتقا بخشد.

 

این تحقیق می تواند به دانشمندان کمک کند که سن بیولوژیکی افراد را براساس وضعیت سیستم ایمن تخمین بزند.

 

کاتسویکو هیروکاوا که این گروه تحقیقات را در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو هدایت کرد، گفت: از آنجا که نرخ سالخوردگی افراد با هم تفاوت دارد، پارامترهای ایمنی شناختی یک فرد می تواند نشانه ای برای سن بیولوژیکی واقعی وی باشد.

 

نتایج این تحقیقات با بررسی خون 356 مرد و زن 20 تا 90 سال در مجله ایمنی و سالخوردگی منتشر شده است.

 

آنها سطح گلبولهای سفید و سایتوکینز را که به انتقال پیام به سیستم ایمنی را برعهده دارند، بررسی کردند. هم در زنان و هم در مردان تعداد گلبولهای سفید همزمان با بالارفتن سن کاهش می یافت اما دو عنصر سلولهای تی و بی لنفوسیت درمردان سریعتر کاهش می یابد.

 

هر دو سلول بی و تی گلبولهای سفید کار مبارزه با عفونتهای باکتریایی را انجام می دهند.

 

آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که همزمان با بالارفتن سن یک نوع سلول دیگر با ویروسها و تومورها مقابله می کند اما نرخ افزایش این سلولها در زنان بیشتر از مردان است.

 

هیروکاوا افزود: بالارفتن سن به کاهش عملکرد عادی سیستم ایمنی منجر می شود که این امر آسیب پذیری افراد را در برابر بیماریهای مختلف افزایش می دهد و در نتیجه طول عمر کاهش می یابد. این درحالی است که سوء عملکرد سیستم ایمنی که به طور مستقیم به این مسئله مربوط است تاکنون شناخته نشده است.

لینک به دیدگاه

همش واسه 3 سال این همه جنجالو تحقیق راه انداختن؟ :-j

همچین گفتن شکاف بزرگ ک فکر کردیم حداقل ده پونزده سال هست

بابا3 سال ک ارزش این حرفارو نداره :))

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.