پیشنهادی برای ارتقای آرشیو انجمن


ارسال های توصیه شده

درود بر تیم حرفه ای پشتیبانی انجمن!

برای ارتقای وضعیت آرشیو انجمن پیشنهاد میکنم امکان دانلود مقالات و کتابهای حل شده بسته نباشد و برای همیشه کاربران امکان دانلود را در قبال کسر امتیاز داشته باشند.

به این شکل که با هر تقاضای دانلود امتیاز مشخصی از فرد دانلود کننده کم و به فرد سالوور اضافه شود. مثلا 10 امتیاز برای مقاله و 100 امتیاز برای کتاب.

در وضعیت فعلی، انجمن به یک "آرشیو راکد" غیر قابل استفاده تبدیل شده است که فقط محلی برای پاسخ به درخواست دانلود است. در حالی که اگر بشود این پیشنهاد را از لحاظ فنی اجرا کرد، انجمن به یک "آرشیو دیجیتال" قابل استفاده تبدیل می شود و هزاران فایلی که برای تهیه آنها زحمت و زمان فراوان صرف شده است، همیشه در دسترس خواهند بود.

تحقق این پیشنهاد به جز امکان فنی، نیازمند تجدید نظر در روش آپلود فایلها (دائمی شدن لینک دانلود) و ایجاد روش سازماندهی موضوعی برای فایلها (دسته بندی و طبقه بندی موضوعی) خواهد بود. که این کار را هم می توان به سالوور هر درخواست واگذار کرد.

این پیشنهاد برای کتابهای آرشیو شده در سایت، مورد توجه بیشتری خواهد بود. چون کتابها بر خلاف مقالات، مخاطب و متقاضی بسیار گسترده تری دارند.

 

 

لینک به دیدگاه

با سلام

 

تشکر بابت حسن نظر و پیشنهاد دلسوزانه تون.

 

واقعیت اینه که خودمون هم تو فکرش بودیم ولی مشکل حجم بالای فایل ها و متعاقبا هزینه بسیار بالای نگه داری فایل ها روی سرور هست.  الان دسترسی ها در حدی هست که میتونیم چند میلیون کتاب رو آرشیو کنیم ولی دستمون از  بابت فضای نگه داری بسته هست. مضاف بر این روی سرورهای خارجی بعد یه مدت ابیوز کپی رایت هم میزنن. سرورهای داخلی هم که برای این حجم چند صد ترابایتی داده شوخی هستن!

لینک به دیدگاه
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.