علت و درمان سیاهی دور چشم


Injaneb

ارسال های توصیه شده

سیاهی دور چشم جیست ؟

 

تیرگی دور چشم معمولا به
جسمی خاصی مرتبط نیست، بلکه عوامل آناتومیکی با منشأ ارثی و ژنتیکی منجر به بروز تیرگی دور چشم می شود. علت آن که در برخی افراد
دور چشم، تیره تر به نظر می رسد، این است که پلک های آنها
نازکی دارند و حاوی مقدار کمی بافت چربی هستند خونی که از داخل وریدهای بزرگ نزدیک این بخش پوست دور چشم می گذرد باعث می شود، پوست این ناحیه سیاه مایل به آبی به نظر برسد.

 

البته عوامل زمینه ای از قبیل کم خونی،
های تیروئیدی، برخی بیماری های هورمونی و حساسیت های پوستی (اگزمای سرشتی) نیز، موجب به وجود آمدن سیاهی در اطراف چشم می شود.

 

عواملی همچون خستگی، بی خوابی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهیانه زنان نیز، نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم دارد. خستگی و رنگ پریدگی علت بروز تیرگی چشم موقتی است. همچنین تیرگی دور چشم در برخی زنان، در دوران قاعدگی و در پایان دوران بارداری تشدید می شود.

 

افزایش سن نیز دلیل دیگری برای بروز تیرگی دورچشم است و سیاهی دور چشم با افزایش سن و بتدریج ظاهر می شود زیرا در مرحله سالمندی تغییر رنگ در اغلب نقاط پوست بدن رخ می دهد که از آن جمله تغییر رنگ پوست پلک و دور چشم است که دائمی می شود.

 

 

 

درمان سیاهی دور چشم

 

سیاهی دور چشم، در اغلب موارد بیماری محسوب نمی شود و این جزو خصوصیات طبیعی پوست برخی افراد است. پس ریشه کن کردن، برطرف کردن و پیشگیری کردن باعث از بین رفتن کامل سیاهی دور چشم نمی شود.

 

در واقع باید گفت سیاهی دور چشم درمان قطعی و صد درصد ندارد اما کرم های ضدسیاهی دور چشم در بعضی افراد سیاهی دور چشم را تا حدی کاهش می دهد.

 

به دلیل این که کرم های مذکور تغییرات را در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می آورند، تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری کرده و باعث کاهش سیاهی دور چشم می شود ولی آن را از بین نمی برد.

 

تکنیک هایی از قبیل بعضی از انواع لیزر و لایه برداری های شیمیایی خفیف هم می تواند در کاهش سیاهی موثر باشد؛ ولی تاثیرات این تکنیک ها در افراد، متفاوت و غیرقابل پیش بینی بوده، مورد توافق همه متخصصان نیست و می توان گفت این نوع درمان موقتی است.

 

روش های طبیعی درمان سیاهی دور چشم :

خمیر گوجه فرنگی

 

خمیر گوجه فرنگی یکی از موثرترین درمان ها برای سیاهی دور چشم است. شما می توانید براحتی آن را در منزل تهیه کنید. یک یا دو گوجه فرنگی، یک قاشق سوپخوری آبلیمو و مقدارکمی زردچوبه بردارید و با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید و آن را به آرامی اطراف چشمانتان بگذارید. به آرامی با آب تمیز بعد از 10 یا 20 دقیقه آن را بشویید. این عملیات را دوبار الی 3 بار در هفته انجام دهید تا رنگ پوست اطراف چشمانتان را روشنتر کنید. خواهید دید که این تیرگی ها به مرور کلا از بین خواهند رفت.

خیار و سیب زمینی

 

با گذاشتن تکه هایی از خیار تازه یا سیب زمینی روی چشمانتان می توانید به کاهش تیرگی های دور چشم کمک کنید. به جای این تکه ها شما می توانید از آب تازه خیار یا سیب زمینی با کمک پنبه به پوست اطراف چشمانتان بزنید که اثر پذیری آن سریعتر و بهتر خواهد بود.

روغن بادام

 

روغن بادام یکی دیگر از اجزاء طبیعی است که برای پوست حساس اطراف چشم بسیار مفید بوده، همه ی کاری که باید بکنید این است که مقداری روغن بادام را قبل از این که بخوابید به اطراف چشم بمالید و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. این عمل را حداقل یک ماه باید انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب آن حاصل شود.

برگ های خرد شده ی نعناع

 

با استفاده از برگ های نعناع خرد شده در اطراف چشمانتان به از بین رفتن سیاهی اطراف چشم کمک کنید. برگ های خرد شده نعناع تازه را در اطراف چشمانتان بگذارید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس آنها را با یک پارچه ی خنک و تمیز بردارید. علاوه بر این که احساس آرامش خواهید کرد هم چنین سیاهی چشمانتان از بین می رود.

آب پرتقال و گلیسیرین

 

به کار بردن اصولی آب پرتقال ترکیب شده با گلسیرین یک راه موثر برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. بهر حال، با این کار حلقه های سیاه دور چشم از بین می رود و پوست صافتر و براق تر به نظر می رسد.
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.