پاسخ کاندیداها به دو سئوال در حوزه فرهنگی و اجتماعی


Tunnel

ارسال های توصیه شده

 

در بخش دوم مناظره فرهنگی اجتماعی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ، آنها به دوسئوال در این حوزه پاسخ کوتاه دادند .

 

به گزارش خبرنگار مهر بخش دوم مناظره فرهنگی اجتماعی نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد.

در این بخش نامزدهای ریاست جمهوری به قید قرعه به دو سئوال به مدت دو دقیقه پاسخ خواهند دادو در انتها نیز آخرین دیدگاهها و نظرات خود را در باب مسائل سیاسی و فرهنگی جمع بندی خواهند کرد.

حداد عادل : مدیران کشور در کارهای غیر فرهنگی باید دغدغه فرهنگ داشته باشند

اولین نامزدی که به قید قرعه انتخاب شد غلامعلی حداد عادل بود که در پاسخ به این سئوال که به نظر شما تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های عمرانی و اقتصادی چقدر ضرورت دارد گفت: مقصود از پیوند فرهنگی این است که دستگاههایی که می خواهند در کشور طرحی را اجرا کنند باید دغدغه آثار فرهنگی آن طرح را داشته باشند.

وی افزود: مثلا اگر قرار است در یک شهر کوچک یک دانشگاه بزرگ احداث شود که از سایر جاهها دانشجو به آن شهر مهاجرت کند باید محاسبه کنیم که هجوم چندین هزار جوان به شهر کوچکی مثل رودهن چه آثار فرهنگی خواهد داشت و باید یک پیوست فرهنگی تهیه کنیم و پیش بینی کنیم چه اتفاقی کند تا برای آن اندیشه کنیم.

حداد عادل با ذکر مثالهای دیگر در توضیح پیوست فرهنگی گفت: هر کار بزرگی که در کشور انجام می شود مثلا بزرگراهی از تهران به شمال می کشیم این بزرگراه از نظر تخریب محیط زیست ممکن است آثاری داشته باشد که باید پیوست فرهنگی داشته باشد ممکن است در کنار این بزرگراه انواع اماکن ایجاد شود که باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی دادن به این معناست که مدیران کشور باید در کارهای غیر فرهنگی دغدغه فرهنگ را داشته باشند. فرهنگ مقوله ای نیست که بشود آن را جدا کرد و کسی اراده کند بگوید من آن را انجام می دهم یا نمی دهم.

حداد عادل با اشاره به رویکرد دولت آینده اش گفت: من در دولت آینده ام در کنار همه زمینه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنبه فرهنگی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

جلیلی: با صادرات خوب در حوزه فرهنگ و هنر می توان از ظرفیت ها به درستی استفاده کرد

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اقدام عملی شما در استفاده از ظرفیت های هنری کشور در رویارویی جنگ نرم چیست گفت: هنر و هنرمندان به خصوص بر مبنای گفتمان و فرهنگ اسلامی ظرفیت های بالایی را برای مقابله با پدیده هایی چون جنگ نرم دارند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا یکی از مباحث اصلی و اساسی در این زمینه صادرات بحث های فرهنگی است که باید مبنای قوی هنری و هنرمندانه داشته باشد. بنابراین اولا باید ظرفیت ها به درستی شناسایی کرد و در جهت شکوفا کردن آن تلاش کرد که در این صورت نه تنها با هموطنانمان بلکه با مخاطبان خارج از کشور نیز به درستی ارتباط برقرار کنیم.

جلیلی در ادامه افزود: در بررسی ظرفیت های انقلاب اسلامی متوجه می شویم که مباحث مختلفی برای پرداخت به آن داریم مثلا برای پدیده 15 خرداد و انقلاب اسلامی و سایر موارد چند فیلم ساخته شده است. شهید شهریاری یکی از شهدای بزرگ علم هسته ای بود اما چه وقتی باید درباره این شهید فیلم ساخت.

وی در پایان افزود: بنابراین با صادرات خوب در حوزه فرهنگ و هنر چون رمان نویسی، سینما، تئاتر و سایر عرصه ها می توان از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

 

روحانی: با 10 میلیون گردشگر مشکل اشتغال کشور حل می شود

حسن روحانی در پاسخ به این سوال که موثرترین اقدام شما در تقویت و توسعه صنعت گردشگری کشور چه خواهد بود؟گفت: مسئله گردشگری مسئله بسیار مهمی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ انقلاب اسلامی و شغل است. اگر بتوانیم در طول یک سال 10 میلیون گردشگر وارد کشور کنیم، 13 میلیارد درآمد خواهیم داشت، که براساس آن 4 میلیون اشتغال خواهیم داشت.

وی توضیح داد: در حال حاضر ایران نزدیک به 5/3 میلیون نفر بی کار دارد، اگر برنامه ریزی به گونه ای انجام شود که تنها 10 میلیون نفر گردشگر وارد کشور شود، مشکل اشتغال در کشور برطرف خواهد شد.

روحانی با اشاره به این مطلب که ایران چهارمین کشور از لحاظ جاذبه گردشگری در دنیا است، بیان کرد: در صنعت توریسم باید زیربناهایی چون هتل، حمل و نقل و ... مورد توجه قرار گیرد، در این زمینه علاوه بر حضور سرمایه گذار داخلی از سرمایه گذار خارجی نیز باید استفاده کرد. البته تنها مشکلی که در این زمینه وجود خواهد داشت، مسائل بانکی و مالی به دلیل تحریم هایی است که در گیر آن هستیم، به همین دلیل دولتی که بر سر کار می آید باید برنامه مناسبی برای حل این مشکل داشته باشد.

ولایتی : نشاط جامعه در گرو حل مساله اقتصاد است

علی اکبر ولایتی در پاسخ به این سوال که الگوی دولت شما برای تحقق شادی و نشاط بیشتر در جامعه چیست؟ گفت: باید موضوع شغل و مساله بیکاری جوانان مد نظر باشد و تا زمانی که مساله اقتصاد و معاش مردم حل نشود صحبت شادی و نشاط در جامعه صحبت بی پایه ای است اگر این مسائل حل شد می توانیم از انواع امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

وی گفت: گردشگری داخلی و تامین مسائلی که بتواند اوقات فراغت جوانان و مردم را به نحو احسن تامین کند از برنامه های ما است همچنین استفاده تعطیلات اجباری که در بسیار از کشورها الزامی است می تواند ظرفیت فرسوده افراد را بازیابی کند، به جای آنکه در ایران عده ای مرخصی های خود را ذخیره می کنند تا موقع بازنشستگی با آنها پرداخت شود می توان از تعطیلات اجباری استفاده کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید سرگرمی های مناسب از طریق رسانه و متنوع کردن برنامه های رسانه خصوصا رسانه ملی برای هر سلیقه و سنی امکاناتش فراهم باشد.

غرضی: شبکه هوشمند سلامت را راه اندازی خواهم کرد

محمد غرضی نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در بخش دوم مناظره فرهنگی اجتماعی در پاسخ به این سوال که فوری ترین اقدام شما برای حل مشکلات سلامت در جامعه چیست، گفت: افتخار من این است که شبکه هوشمند سلامت را راه اندازی خواهم کرد.

وی در تبیین صحبت خود در مورد شبکه هوشمند سلامت توضیح داد من نسل سوم و چهارم تلفن همراه را وارد کشور خواهم کرد که در سطح زیادی می تواند حتی به سلامت جامعه نیز کمک کند.

وی افزود: هم اکنون در دنیا بر روی این نسل های جدید موبایل تنها یک نرم افزار می گذارند که 50 نفر در یک زمان از یک نفر فرمان می گیرند و از راهنمایی های یک مشاور استفاده می کنند.

وی با اشاره به بیماری اضافه وزن در جامعه گفت: اکنون 12 میلیون شخصیت داریم که وزن زیادی دارند که این افراد در آینده دچار مشکلات زیادی از جمله مشکلات و بیماری های عروقی تنفسی و غیره می شوند. هرچه بتوانیم سلامت را در جامعه توسعه بدهیم به نفع مردم کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از هزینه بالای درمان در کشور و نیز انتقاد از کارکرد فیزیکی پزشکان بیان کرد: ما می توانیم از طریق دولت الکترونیک بار کار فیزیکی را از دوش پزشکانمان برداریم.

غرضی در پایان گفت: امروزه استفاده از تکنولوژی های پیشرفته باعث شده که اطبا دستشان برای حضور کمتر فیزیکی باز شده. امروزه مریض را از راه دور معالجه می کنند که اتفاقا زیاد هم گران تمام نمی شود.

عارف : در بخش فضای مجازی اولویت با امنیت است / تاکید بر مقابله با بد آموزیها

محمدرضا عارف در پاسخ به اینکه دولت شما چگونه فضای مجازی را ساماندهی خواهد کرد، تصریح کرد: وجود فضای مجازی امروز یک واقعیت است و اطلاعات فراوانی در این فضا رد و بدل می‎شود. علی الخصوص دانشمندان، محققان و دانشجویان که برای کارهای پژوهشی به فضای مجازی نیازمند هستند.

وی افزود: مهم‎ترین مسئله برای اینکه مراودات را به صورت بهینه انجام دهیم، امنیت آنها است. بسیاری از این مراودات جنبه طبقه بندی شده دارد و بسیاری از کشورها در این زمینه آسیب دیده اند. بنابراین اولین گام ما ایجاد امنیت است. گرچه در زمینه حملاتی که می‎شود به همت برخی جوانان وضعیت خوبی داریم و در مقابل حملات نرم دارای مصونیت هستیم.

این نامزد ریاست جمهوری تأکید کرد: درارتباط با بد آموزی ها نیز باید مقابله کرد تا اطلاعات مستهجن و غیراخلاقی منتشر نشوند. اما همانطور که در بحث های اولیه گفتم باید با یک حرکت جهشی در امور فرهنگی به تأمین فضا و اطلاعات مورد نیاز مردم برسیم و اینگونه بتوانیم نوعی مصونیت ایجاد کنیم.

رضایی : نقد در رسانه ملی را تشویق می کنم

محسن رضایی در بخش دوم مناظره فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به این سؤال که نگاهش به وظیفه رسانه ملی در ارتباط با دولت و پیگیری مطالبات مردم چیست؟ تصریح کرد: من هیچ انتظاری ندارم که رسانه ملی نظام، فرهنگ و بسیاری از ارزش های دیگر را فدای دولت کند. من به عملکرد گذشته صدا و سیما نقد دارم زیرا رسانه ملی متعلق به مردم است.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر من رئیس جمهور شوم رسانه ملی هر وقت من را نقد کند رسانه ملی را تشویق می‌کنم و درخواست خواهم کرد کسانی که نقد جدی به دولت دارند در رسانه ملی حضور پیدا کنند و من و دولت نیز پاسخگوی این انتقادها باشیم.

 

وی ضمن اظهار خوشحالی از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایرانی فضای نقد و فریاد کشیدن را به جامعه ما را برگرداند یادآور شد: مردم سالاری دینی تنها حضور در انتخابات و رأی دادن نیست و نقد در چارچوب اخلاق و چارچوب دینی نیز هست. البته دولت هم حقی از رسانه ملی دارد و حق دولت و مردم به جای خود است. من و آقای بنی صدر اولین مناظره سیاسی را در ایران داشتیم و نتیجه خوبی داشت و مناظره سال 88 هم خوب بود.

 

رضایی در پایان سخنان خود در این بخش ضمن تشکر از زحمات کارکنان صدا و سیما اظهار امیدواری کرد تا شفافیت و صراحت در جامعه ایجاد شود و مناظره به فضای کشور بازگردد.

 

قالیباف: توسط سازمان‌های مردم نهاد سبک زندگی ایران و اسلامی را اجرا می کنم

محمد باقر قالیباف درپاسخ به این سوال که دولت شما در تحقق سبک زندگی ایرانی و اسلامی چه برنامه ایی دارد گفت: بحث سبک زندگی یکی از موضوعات اجتماعی و فرهنگی است که در بخش قبل درباره آن بحث شد.

وی افزود: در این ارتباط دو نگاه وجود دارد. نگاه اول از بالا به پایین است، رئیس دولت در این نگاه حس می کند که رئیس خانواده هاست و می تواند از این طریق تعین تکلیف کند و با یک بخشنامه همه چیز را تحت تاثیرقراردهد. به سبک کره شمالی. اما قطعا این گونه نیست.

قالیباف ادامه داد: در اصل باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی از ذهن مردم و خانواده ها بیرون بیاید در صورتی این امر تحقق می یابد که خود مردم آن را تولید کنند. دولت می تواند با توجه به هنجارها و کار فرهنگی توسط سرمایه های اجتماعی و نخبه های فرهنگی این امر رامورد توجه قرار دهد.

این نامزد انتخاباتی افزود: مردم پایبند به دین و عقاید هستند و باید توسط سازمانهای مردم نهاد توده هایی از جامعه و دانشگاهها بتوانیم در تحقق این سبک زندگی تاثیر لازم را بگذاریم.

وی در پایان تاکید کرد: دولت باید در رفتار خودالگوی درستی را به کار ببرد و از این طریق اعتماد سازی کند در این شرایط هم توجه به این مقوله بیشتر می شود و توصیه ها به سرانجام می رسد.

غرضی : به روزنامه نویس ها گفته ام ارتباط دوطرفه برقرار می کنم

محمد غرضی در پاسخ به این سوال که دولت شما چقدر نقد پذیر است و تا چه حد کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی را در دانشگاه ها ترویج می دهید گفت: من خصوصیتم این بوده همیشه در جامعه ارتباطات دو طرفه برقرار کردم. به روزنامه نویس و کتاب نویس ها گفته ام من ارتباط دو طرفه برقرار می کنم و وضعم از شما که ارتباط یک طرفه برقرار می کنید بهتر است و اثر اجتماعی من بیشتر از شماست.

وی افزود: این روش را ادامه می دهم نسل ما رادیو یا تلویزیون گوش می داد که یک طرفه بود باید نرم افزارهایی بوجود آید که ارتباطات دو طرفه شود. دولتی که بخواهد قاعده اجتماعی وسیعی داشته باشد باید ارتباطات وسیعی نیز داشته باشد. نرم افزارهای نسل سوم و چهارم ارتباطات هست که یک نفر روزانه می تواند تجزیه و تحلیلی کند و پاسخ دهد.

غرضی گفت: امیدوارم بخش وسیعی را به صورت منطقی و منظم جواب دهم و به بخشی از جامعه که سوال دارند پاسخ دهم.

رضایی: برای اعتیاد طرح دوساله دارم

در ادامه محسن رضایی در پاسخ به این سئوال که موثرترین اقدام دولت شما برای حل اعتیاد چیست گفت: من اول یک شعری از مرحوم آیت الله بهجت بگویم که ایشان سروده اند "ما بدنیا آمدیم که قیمتی زندگی کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم".

وی افزود: وضعیت جوانان ما که از روی ناچاری مجبورند به هر چیزی دست بزنند تا خودشان را سرپا نگه دارند این وضعیتی است که ما باید به آن پایان دهیم.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای اعتیاد در مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: ما قوانینی در این رابطه نوشته ایم اما برای جلوگیری از اعتیاد باید به چند نکته مهم و اساسی توجه کرد.

رضایی افزود: کانون اصلی مواد مخدر کانون سنتی در 70 -80 کیلومتر بیرون مرز ما است که همه این مواد از طریق عوامل معینی که در دبی و ترکیه بسر می برد این مشکلات برای ما بوجود آمده است و اینکه تابحال کسی در این زمینه سرمایه گذاری نکرده است من با کمک نیروهای امنیتی و نیروهای دیگری که داریم سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رضایی در این زمینه افزود: من اول به کشورهای منطقه و سپس آمریکا هشدار خواهم داد و زمان هم تعیین می کنم که این بساط را جمع کنم و اگر هم جمع نکردند با قاطعیت این مراکز را از بین می بریم تا جوانهای ما را از بین نبرند.

وی کاهش تقاضا را از دیگر راههای جلوگیری از گسترش اعتیاد نام برد و گفت: از رسانه ملی و دیگر نهادها می خواهیم که آثار مخرب اعتیاد را برای جوانان روشن کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بازگرداندن معتادین به جامعه را از دیگر اقداماتش برای جلوگیری از اعتیاد نام برد و گفت: ما باید برای بازگرداندن واقعی آنان به جامعه تلاش کنیم و امروز نیز که درمانهای کمتر از یک ماه و دو ماه در جامعه فراهم شده است جواب نمی دهد و ما یک طرح دو ساله ای داریم که اینها را زیر یک سیستم می بریم و با اشتغال بیرون می آوریم که به وضع قبلی برنگردند.

جلیلی: به نقش مادر بها دهیم بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود

سعید جلیلی در پاسخ به اینکه به عقیده شما مهم ترین آسیب فرهنگی و اجتماعی که تحکیم خانواده را تهدید می کند چیست و چگونه با آن مقابله می‎کنید، تصریح کرد: به نظر من در بحث خانواده و نقش زن و نگاهی که به زن و خانواده داریم باید نگاه اصیل خود مبتنی بر اندیشه دینی و ایرانی را داشته باشیم. اگر در این زمینه دچار مونتاژ و التغاط شدیم و با نگاه دیگری آن را دیدیم این مهم ترین تهدید است.

وی افزود: در غرب چطور به زن نگاه می‎کنند؟ یک نیروی کار که نیمی از جامعه است و باید کار کند تا چرخ اقتصاد بچرخد. اما ما چطور به زن نگاه می‎کنیم؟ خانواده سلول و بنیان جامعه است. در حالی که غرب می‎گوید فرد بنیان خانواده است.

جلیلی یادآور شد: ما می‎گوییم اگر به خانواده بها دهید و همه چیز بر این مبنا باشد، بسیاری از سیاست‎ها متفاوت خواهد شد، اما اینکه ما این نگاه اصیل خود را به زن، نقش مادری و حضور او در عرصه‎های مختلف را نادیده بگیریم بزرگترین تهدید است.

این نامزد ریاست جمهوری تأکید کرد: اگر مادر را بها دادیم و در خانواده به او نقش اصلی دادیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود. باید به این موضوع توجه جدی شود. بر اساس التزامات دینی و ایرانی ما باید برنامه ریزی ها شکل بگیرد نه براساس نگاه دیگران.

ولایتی: بیمه جامع و کامل در زمینه ورزش ترتیب می دهم

علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدام عملی وی درباره شکوفایی ورزش چیست گفت: اولین خاصیت ورزش در پیشگیری از بیماری هاست لذا ورزش باید وسیله اش برای مردم فراهم شود.

وی در ادامه افزود: اساس تربیت ورزش قهرمانی باید از دبستان ها آغاز شود به همین منظور در سند آموزش و پرورش، یادگیری دو ورزش شنا و ژیمناستیک مهم و ضروری دانسته شده است و مدیران موظف اند در سایه ورزش استعدادها را شناسایی کنند تا بتوانند در دوران جوانی مدال آور باشند.

ولایتی در ادامه افزود: توسعه ورزش همگانی زمینه ساز تقویت ورزش پهلوانی است. از همین رو باید زمینه های درست فعالیت ورزشی را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: در نظر دارم بیمه جامع و کامل در زمینه ورزش ترتیب دهم. بیمه حوادث هنگام ورزش، بیمه بازنشستگی و... از دیگر برنامه هاییست که در نظر دارم. نکته دیگر این که ورزش نباید دولتی باشد به این معنا که ورزش گاهی جنبه های سیاسی به خود می گیرد این در حالی است که اصل و اساس باید ورزش باشد.

 

روحانی : ورود نیروی انتظامی به پشت بامها برای جمع کردن ماهواره نقض حریم خصوصی است

سوال دوم از حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای احراز پست ریاست جمهوری یازدهم به حریم شخصی شهروندان مرتبط بود از وی پرسیده شد که دولت شما برای حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی شهروندان چه تدابیری دارد؟ وی گفت: مساله حقوق شهروندی طبق فصل سوم قانون اساسی که حقوق ملت است باید تدوین شود.

وی افزود: اساس این حقوق باید بر این مبنا باشد که همه ایرانیان چه ایرانیهای داخلی کشور و چه کسانی که در خارج کشور به سر می برند، همه از حقوق شهروندی مساوی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: مذهب قومیت ونژاد نمی تواند در حقوق شهروندی افرادتاثیر بگذارد. روحانی با ذکر این جمله که حریم خصوصی در کشور بسیار بسیار مهم است به برخورد نیروی انتظامی با مساله ماهواره انتقاد کرد و گفت: منتعجب می کنم که فرمانده نیروی انتظامی می گفت: که ما می توانیم به پشت بام ساختمانهای مردم برویم.

وی ادامه داد: پشت بام برای ساکنین یک ساختمان مشاع است و آنهامی توانند از آن استفاده کنند بین مالکان و نیروی انتظامی هیچ پشت بامی مشاع نیست و سرباز پلیس نمی تواند وارد پشت بام یک ساختمان که حریم خصوصی افراداست وارد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع کردن دیش های ماهوراه ها را در تاثیر گذاری شبکه های ماهواره ای بی تاثیر دانست و گفت: به عقیده من ورود به حریم خصوصی افراد تحت هر شرایطی ممنوع است در مطبوعات و رسانه ها نیز همین قانون حاکم است اگر اسم فردی برده شد و آبروی شخصی او مورد تهدید قرار گرفت ولو در تلویزیون باید به او اجازه دفاع داده شود.

عارف: طرح برگزاری ازدواج با همکاری شهرداری را در برنامه داریم

محمدرضا عارف در بخش دوم مناظره فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به این سؤال که "دولت شما برای تسهیل ازدواج جوانان چه اقدام عاجلی انجام خواهد داد؟" یادآور شد: یکی از مشکلاتی که ما در زمینه ازدواج با آن روبرو هستیم افزایش سن ازدواج است که حدود 5 سال در کشور ما بالا رفته است. بحث اشتغال زایی یکی از راهکارهایی است که ما برای حل این معضل در نظر گرفته‌ایم.

 

وی ادامه داد: بیکاری و عدم تأمین مخارج زندگی یکی از دلایل دیگر بی‌ انگیزه‌گی جوانان نسبت به ازدواج است. مشکل مسکن یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه است. ما طرح مسکن ماندگار را با اصلاحی که روی طرح مسکن مهر انجام داده‌ایم برای تأمین مسکن مورد نیاز جوانان در نظر گرفته‌ایم.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایجاد تسهیلات مناسب نظیر اختصاص وام‌های ازدواج مناسب به عنوان راهکارهای دیگر در نظر گرفته شده برای ایجاد انگیزه در جوانان برای ازدواج ذکر کرد و افزود: وام‌هایی که در حال حاضر به جوانان پرداخت می‌شود کفایت نمی‌کند. ما طرح برگزاری مراسم ازدواج را با همکاری شهرداری برای بالا بردن انگیزه ازدواج در جوانان مدنظر داریم. به لحاظ فرهنگی نیز تلاش می‌کنیم که قبل، در حین و بعد از ازدواج آموزش‌های لازم به جوانان داده شود تا به زندگی با ثباتی برسند.

 

عارف یادآور شد: آمار طلاق در کشور ما از یک به شش به یک به شانزده رسیده است و باید این آمار و معادله را تغییر داد.

قالیباف: برای درمان معلولان برنامه دارم

محمد باقر قالیباف در پاسخ به سئوالی در خصوص جایگاه ایثارگران و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همه ملت ایران با هر گرایش و سلیقه ای چه در داخل و چه در خارج از کشور می دانند که ما زندگی مادی و معنوی مان را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم خصوصا جانبازان عزیزمان که آنها نشسته اند که ملت ما بتواند مقاومت و عزت خود را حفظ کند.

وی افزود: اولین اقدام من اجرایی کردن قانونی است که در مجلس تصویب شده و حفظ این فرهنگ ایثارگری است که در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است که می تواند عزت و اقتدار را در بخش های اقتصاد به بار بیاورد. حفظ این آرمانها در همه سطوح وظیفه ما است و مردم این را به راحتی می پذیرند.

قالیباف گفت: بحث بعدی بحث درمان آنها و معلولان است و هم اینکه در موضوعات شهری و رفت و آمد دیده شوند. 10 میلیون نفر جانبازان و معلولان را می بینیم و اینها از حقوقشان با اولویت برخوردار می شوند.

ولایتی : برای درمان بیماری های صعب العلاج بودجه جداگانه درنظر می گیریم

علی اکبر ولایتی در جمع بندی سخنان خود در مناظره فرهنگی و اجتماعی گفت: بنده بر این موضوع تاکید می کنم که ایرانی ایرانی است؛ از چابهار تا بازرگان، از سرخس تا خرمشهر همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی و همه اقوام اعم از ترک و لر و بلوچ و عرب و فارس وهمه کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند و اقلیت های رسمی غیرمسلمان همه از حقوق برابر برخوردارند.

وی افزود: همچنین درباره اصل 15 و 19 که درباره احیای فرهنگ اقوام است تاکید دارم. موضوع دیگر سلامت است. براساس قانون برنامه 5 سال ماده 32 و 39 باید یک بیمه واحد باکفایت سراسری به نام بیمه سلامت ایرانیان به جای بیمه های نیم بند و نارسا درست شود و همه آحاد ایرانی را دربربگیرد.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: به این ترتیب که طوری شود در آخر برنامه 5 ساله هزینه‎ای که از جیب بیمار پرداخت می‎شود و 30 درصد بیمه‎ها متعهد هست این موضوع عکس شود و بیمه 70 درصد را بپردازد.

ولایتی ادامه داد: در این راستا برنامه ششم می‎تواند طوری طراحی شود که به درمان رایگان برسیم. مطلب بعدی درباره بیماری‎های صعب العلاج است، مثل سرطان ها، بیماری‌های مزمن کبدی، کلیوی، بیماری های مزمن دیگری مثل دیابت، پیوند اعضا، مشکلاتی درباره تعویض زانو که امروزه جزو مشکلات اساسی مردم است و مردم عادی قدرت پرداخت هزینه‎های آن را ندارند. در نظر گرفتن یک ردیف بودجه برای پرداخت بیماری‌های صعب العلاج جزو برنامه‌های بنده است.

 

منبع: http://mehrnews.com/detail/News/2070134

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.