Impact Factor مربوط به سال 2012


ارسال های توصیه شده

Impact Factor مربوط به سال 2012 اعلام شده است

برای چک کردن لیست کامل ایمپک فکتورهای جدید کافیست به سایت زیر مراجعه کنید:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • 1 ماه بعد...

شاخص تاثیر یا Impact Factor در مقالات آی اس آی (ISI)چیست ؟

 

شاخص تاثیر یا IF یک نشریه ، میانگین تناوب استناد به مقالات آن را نشان می دهد و برای مقایسه ی نشریات در یک حوزه مطالعاتی و پژوهشی خاص ، بسیار کار آمد است .این عامل همه ساله توسط پایگاه اطلاعات علمی ISI و بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود

 

 

نتیجه در گزارشات ارجاع مجله یا Journal citations Reports یا به اختصار JCR منتشر می شود . (حسنلو ، 91). این ضریب نه برای مقاله یا نویسنده ، بلکه برای مجله محاسبه می شود . محاسبه بر مبنای یک دوره سه ساله صورت میگیرد. فرضا اگر در سال 2007 جمعا به یک مجله صورت گرفته باشد و در آن مجله در در سال 2005 تعداد 26 مقاله و در سال 2006 تعداد 24 مقاله چاپ شده باشد ، ضریب ارجاع ، از تقسیم 40 بر 50 به دست می آید که 0.8 است .

 

 

یعنی به طور متوسط ، هر مقاله ای آن نشریه 0.8 مرتبه مورد استناد مقاله های دیگر قرار گرفته است مثال زیر به روشن شدن این مسئله کمک میکند . (حسنلو ، 91). فرض کنید 41 نشریه فهرست شده در رشته ارتوپدی در سال 2005 دارای IF بین 0.1 و 4.2 با میانگین 0.9 بودند .

بنابراین معقول است فرض کنیم نشریات دارای IF نزدیک به 4.2 بهترین مقالات مربوط به این حوزه مطالعاتی را جذب کرده اند زیرا از میزان استناد بیشتری نسبت به نشریات دارای IF کمتر برخوردار هستند .

 

 

با این حال در نظر داشته باشید در صورت انتخاب یک نشریه دارای IF بالا ممکن است فرایند چاپ مقاله با تاخیر مواجه شود . بنابراین پیش از انتخاب نشریه این سوال را در پیش خود مطرح کنید : " آیا دوست دارید مقاله خود را به یک نشریه معتبر با IF و میزان استناد بالا ارسال کنید و خطر عدم پذیرش مقاله را بپذیرید : یا اینکه مقاله را به نشریه معمولی با IF پایین با احتمال پذیرش و چاپ بفرستید ؟ پاسخ این سوال در عین سادگی به تصمیم شما بستگی دارد . اگر اطمینان دارید که مقاله خوب و معتبر از نقطه نظر علمی فراهم کرده اید و به اصالت و بار علمی آن ایمان دارید بهتر است نشریه های معتبر و دارای IF بالا را انتخاب کنید ولی اگر صرفا هدف شما چاپ مقاله در یک نشریه خارجی می توانید مجله های دارای IF پایین را انتخاب کنید .

 

 

منبع : مشاورین مقالات آی اس آی

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.