مینیاتورهای حیرت انگیز استاد محمود فرشچیان....


ارسال های توصیه شده

مينياتور هاي حيرت انگيز استاد محمود فرشچيان

loading.gif

استاد فرشچیان در ( ۱۳۰۸ اصفهان) نقاش بزرگ ایران است. پدر فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد. فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزه‌ها پرداخت. بنا بر گفته وی در موزه‌های اروپا، اول کسی بود که وارد موزه می‌شد با بسته‌ای از کتاب و قلم، و در نهایت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج می‌شد. پس از بازگشت به ایران، فرشچیان کار خود را در اداره کل هنرهای زیبای تهران آغاز کرد و به رياست اداره ملی و استادی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد. محمود فرشچیان، هم اکنون در نیوجرسی آمریکا ساکن است و سفرهای دوره‌ای و فصلی به ایران دارد.

فیلم مستندی نیز با عنوان عشق‌پرداز به کارگردانی محمد هادی کاویانی، با حضور عزت الله انتظامی، پرویز پورحسینی و با صدای زیبا بروفه در نکوداشت او ساخته شده‌است که در آیین رونمایی کتاب پنجم استاد به نمایش در آمد.

فرزندان استاد فرشچیان به نام های دکتر علی مراد فرشچیان و لیلا فرشچیان و فاطمه فرشچیان هستند. فاطمه که دانش‌آموخته رشته پزشکی و از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود. فاطمه فرشچیان و همسرش ابوذر ورداسبی در مرداد ۱۳۶۷ طی عملیات اين سازمان کشته شدند. دکتر علی مراد فرشچیان و لیلا فرشچیان و فاطمه فرشچیان هستند. فاطمه که دانش‌آموخته رشته پزشکی و از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود. فاطمه فرشچیان و همسرش ابوذر ورداسبی در مرداد ۱۳۶۷ طی عملیات اين سازمان کشته شدند. دکتر علی مراد فرشچیان در ایالت فلوریدا آمریکا مشغول طبابت می باشد و لیلا تحلیلگر رفتار در ایالت نیوجرسی ساکن است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.