روسیه رفتارکشورهای اروپایی درباره هواپیمای "مورالس" را غیردوستانه خواند


Tunnel

ارسال های توصیه شده

وزارت خارجه روسیه اقدام برخی کشورهای اروپایی در ندادن مجوز ورود هواپیمای رئیس جمهور بولیوی به حریم هوایی این کشورها را مورد سرزنش قرار داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "راشا تودی" ، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اقدام برخی کشورهای اروپایی در ندادن مجوز ورود به هواپیمای حامل "ایوو مورالس" رئیس جمهور بولیوی را مورد سرزنش قرار داد.

در این بیانیه آمده است : از آنجائیکه "ایوو مورالس"درپایان دیدارش از روسیه در حال ترک این کشور بود ، ومجبور بود از آسمان کشورهای فرانسه ، اسپانیا و پرتغال عبور کند اما اقدام غیر دوستانه این کشورها در قبال مورالیس توهین به بولیوی و روسیه است. .

روز گذشته فرانسه ، اسپانیا و پرتغال به خاطر دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور "ادوارد اسنودن" افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا در هواپیمای حامل رئیس جمهور بولیوی که از مسکو راهی بولیوی بود از دادن مجوز به ورود این هواپیما به حریم هوایی کشورهایشان خوداری کردند.

در پی این اقدام نماینده بولیوی در سازمان ملل هم با اعتراض به این اقدام سه کشور اروپایی گفت: ما شک نداریم که این کار به دستور آمریکایی ها صورت گرفته است اما به هیچ وجه نباید یک هواپیمای دیپلماتیک که حامل رئیس جمهور یک کشور است از مسیرش منحرف شود و در جای دیگری فرود بیایید.

نماینده بولیوی این اقدام را به نوعی رهزنی هوئی دانست.

منبع: http://mehrnews.com/detail/News/2090115

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.