آموزش سطح مقدماتی،متوسط و پیشرفته نرم افزار قدرتمند سالیدورکز


ارسال های توصیه شده

با عرض سلام به همه دوستان

از این به بعد با زدن این تاپیک در خدمت دوستانی که با نرم افزار طراحی سالیدورکز کار کرده اند و احیانا مشکلی تو کار با این نرم افزار دارن خواهیم بود تا اگه خدا بخواهد بتونیم مشکلتون رو برطرف کنیم.

این مشکلات همون طور که تو عنوان تاپیک اومده تو هر سطحی می تونه باشه!

پس از بیان سوالاتون هرچند ابتدایی نترسید.

فعلا راهنمایی در مورد نرم افزار های پلاگین سالید ورکز تو این تاپیک قرار می گیره ولی شاید تو آینده با توجه به گستردگی موضوع تاپیک های جداگانه ای برای هر کدوم زده بشه

آموزش های روان و سلیس سالیدورکز تو همه سطوح رو هم که خودم نوشتم به زودی تو همین تاپیک ارائه خواهد شد.

پس یا علی

لینک به دیدگاه

جناب elder:

از اینکه این تاپیک رو ایجاد کردید سپاسگزارم. @};-

کار بسیار ارزنده ای انجام میدید.

یک درخواست می تونم از شما بکنم؟

لطف می کنید قبل از شروع آموزش و یا اینکه پرسش و پاسخی ایجاد بشه یک توضیح کلی در مورد این نرم افزار و کاربردهای اون بگید.

مسلما مرتبط به رشته من نیست اما علاقه مند به این هستم که توضیحات کلی از این نرم افزار و کاربردهای اون بدونم.

 

با تشکر و سپاس @};-

لینک به دیدگاه

با سلام مجدد

بسیار ممنونم از لطفتون

در مورد توضیح کلی این نرم افزار باید خدمتتون عرض کنم که یکی از نرم افزار های قدرتمند در طراحی هست که به خاطر محیط کاربر پسندی که داره طرفدارای زیادی در همه جای دنیا داره و پیش رقبای خودش همچون pro engineer,catia,solid edge,... تونسته خیلی موفق باشه؛ به طوری که تا اونجایی که اطلاع دارم نرم افزار بیس طراحی خیلی از شرکت های بزرگ طراحی هست.این نرم افزار تو دسته نرم افزار های طراحی،مهندسی قرار داره و برای مهندسان برق و به خصوص مهنسین مکانیک نرم افزار نام آشنایی هست.

گرچه توضیحات کامل به زودی در همین تاپیک نوشته می شه،ولی به طور کلی باید بگم که این نرم افزار تو سه محیط مجزای پارت،اسمبلی و دراوینگ تقسیم می شه که هر قسمت کلی امکانات رو در اختیار کاربر برای طراحی و آنالیز قرار می ده.در مورد نقاط ضعف و قدرتش هم به طور مختصر بگم چون من با نرم افزار های طراحی دیگه ای چون راینو و.. و نرم افزارهای طراحی،تحلیلی دیگه ای چون کتیا،سالید ادج و... هم کار کردم باید بگم که طراحی با این نرم افزار(سالید ورکز) خیلی راحت تره و بیش تر به دل آدم می چسبه.

تو زمینه فیلت غوغا می کنه و....

در ضمن نرم افزار رندر گیری اختصاصی هم داره و خیلی امتیازهای دیگه ...

شاید بزرگترین ایراد این نرم افزار نبودن قسمت تحلیلی خیلی قوی داخل نرم افزار هست،البته هست ولی خیلی قوی نیست که قابل اتکا باشه( مثل سیمولیشن اکسپرس یا همون کاسموس موشن قدیمی و فلو سیمولیشن و...) که البته این مشکل هم با قابلیت لینک شدن این نرم افزار با نرم افزار های تحلیلی بسیار قوی چون انسیس و فلوئنت و آباکوس و ویزوال نسترن و ...) به راحتی قابل حل شدن هست.

توضیحات خیلی زیاد هست که دوستان در مورد هر قسمت از این نرم افزار هر توضیحی بخواهند با کمال میل در خدمتم. :)]]

لینک به دیدگاه

پس از توضیحات اولیه که در مورد نرم افزار به دوستانی که با نرم افزار سالیدورکز آشنای زیادی نداشتن،نوبت اون رسیده که کار اصلی مون رو که پاسخ گویی به مشکلات دوستان در کار با نرم افزارهست رو شروع کنیم.

منتظر پرسش های شما دوستان هستم.

در ضمن در صورتی که شخصی تمایل داشته باشه در پاسخ گویی به سوالات دوستانمون تو این تاپیک با بنده همکاری داشته باشه خیلی خوشحال خواهم شد... :)]]:)]] :)]]

در صورتی که تمایل بیشتری در دوستان برای آموزش سالید نیز ببینم حتما آموزش های از سطح مقدماتی تا پیشرفته رو براتون خواهم گذاشت....

با تشکر از همگی دوستان

لینک به دیدگاه

دوستان عزیز من هر هفته یک بار این تاپیک رو چک می کنم(بیش تر از اون برام میسر نیست)اگه سوالی از طرف دوستان مطرح شده بود با کمال میل پاسخ خواهم داد.... :-bd

لینک به دیدگاه

در ضمن اگه دوستان علاقه نشون ندن بخش آموزش فعلا فعال نخواهد بود و فقط بخش پاسخ گویی به سوالات رو خواخیم داشت

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

سلام به همه

می خواستم اگه امکان داره در دستور sweep درباره منحنی های راهنما توضیح بدین و همچنین در قسمت options گزینه های follow path and 1st curve guide و 1st curve guide and 2st curve guide را راهنمایی کنید، اگه اطلاعات کاملی از این دستور را بفرمایید بسیار ممنون میشم.(اصول تشکیل حجم بوسیله این دستور با پروفیل ، مسیر و منحنی های راهنما)

با تشکر فراوان

لینک به دیدگاه

خوشحال می شم بتونم راهنماییتون کنم

در کل سوالتون خیلی کلی هست ولی بازم یه توضیحاتی میدم اگه کافی نبود بگین تا بریم به جزییات

لینک به دیدگاه

ببینین دستور سویپ و سویپ کات برای ایجاد و یا برش سطوح به کمک یه مسیر و شکل هندسی اولیه است که البته گاید کروز یا همان منحنی های راهنما هم برای بهبود عمل طراحی تو سالیدورکز به کار می رن

برای مثال تو طراحی یک فنر (حالا از نوع اسپیرال یا هلیکس) تو سالید ورکر از دستور سویپ استفاده میشه

به این شکل که اول به کمک بخش refrence geometry یک هلیکس یا اسپیرال با مشخصات دلخواه (ارتفاع و گام و ...) می سازن،بعد به کمک همین بخش refrence geometry میان یه plane یا همون صفحه عمود بر نقطه شروع منحنی مسیر(همون هلیکس یا اسپیرال اولیه که ترسیم کردیم) ایجاد می کنند و بر روی این صفحه یه اسکچ باز می کنیند و توی اون اسکچ یه دایره یا هر شکل دلخواه دیگه می سازن و بعد به کمک دستور سویپ با انتخاب مسیر(همون هلیکس یا اسپیرال اولیه که ترسیم کردیم) و انتخاب دایره یا هرشکل دلخواه به عنوان پروفیل به راحتی یک فنر با مشخصات مهندسی اولیه دقیق ساخته می شه

ولی در مورد گاید کروز یا منحنی های راهنما هم باید بگم که گاهی طراح در نظر داره که عمل سویپ از ابتدا تا انتهای منحنی مسیر با یک شکل یا یک ضخامت سویپ نشه که در این صورت از گاید کرو اولیه و در صورت نیاز به دقت و مشخصات بیشتر طراحی از گاید کرو دوم استفاده می کنه،به این صورت سالید دستور سویپ رو با نظر گرفتن گاید کروها انجام می ده...

این عمل به طور مشابه تو سویپ کات و لافت و لافت کات هم وجود دارد....

من که خودم طراحی صنعتی هم انجام می دم تا الان شاید صدها طرح داشتم که توش از دستور سویپ استفاده کردم...

این یه توضیحات اولیه بود اگه خواستید توضیحات بیشتری هم می دم....

لینک به دیدگاه

دوست عزیز من منتظر پاسخ تون هستما!!!...

سلام ممنون از اینکه پاسخ دادین، اطلاعت کلی بودن ولی من جزئیات بیشتری از این دستور را لازم دارم ،اگه امکان داره در پنجره دستورsweep قسمت options عملکرد گزینه های follow path curves and 1st و follow 1st and 2st curves را توضیح بدین.

با سپاس فراوان

لینک به دیدگاه

سلام

یک سواله دیگه

اول اینکه منحنی spline چه منحنی است، دوم اینکه ما میتوانیم این منحنی را با spline handles کاملا تعریف کنیم، که با اندازه گذاری Tangent Radial Direction و Tangent Weighting کاملا تعریف میشه، جایی که من مشکل دارم Tangent Weighting هستش، من مفهوم این اندازه را نمی دونم ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی در مورد این منحنی داره به من کمک کنه.

52093a65607ee_1.jpg

 

52093a8425ae8_2.jpg

لینک به دیدگاه

سلام

یک سوال دیگه

در دستور Reference point با انتخاب لبه ای از جسم نقاط بصورت فاصله دار ازهم قرار می گیرند(صرف نظر از این که به چه صورت و یا با چه اندازه ایی). مشکلی که من دارم اینست که من می خواهم جهت شروع نقاط را تغییر بدهم این امکان وجود ندارد از دوستانی که راه حلی در این زمینه دارند ممنون میشوم راهنمایی کنند.(طبق شکل زیر)

با تشکر فراوان.

520d35fbd1717_1.jpg

لینک به دیدگاه

سلام به همه

یک سوال دیگر

دستور Conic در سالیدورکز 2013 در قسمت دستورات اسکچ اضافه شده ، از دوستانی که درباره این دستور و منحنی ایجاد شده توسط این دستور، اطلاعاتی دارند ما را بی نصیب نگذارند.

با تشکر

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

سلام به همه

یک مشکل دیگر

من با دستور draft قسمت step draft و انتخاب گزینه tapred steps طبق شکل 1 به سطوح، شیب 10 درجه اعمال کرده ام موضوعی که من به آن پی نبرده ام مقدار شیبی است که به سطوح جانبی نشان داده شده در شکل 2 که به خاطر گزینه tapred steps ایجاد شده می باشد که این اندازه چقدر می باشد و یا اینکه بر چه اساسی این مقدار شیب داده می شود.

 

شکل1

5230b294bb143_1.jpg

 

 

 

 

 

شکل 2

 

5230b2c02f836_2.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

سلام خدمت دوستان

پرسشی دیگر

در دستور Flex با استفاده از گزینه Tapering مدل را شیبدار یا به عبارتی باریک می کنیم در اینجا ماعددی به نام Taper factor را وارد می کنیم(شکل1)، تا مقدار شیبدهی و باریک شدن را کم و زیاد بکنیم، سوال اینجاست که این عدد نشاندهنده چه چیزی می باشد و اینکه شیبدهی یا باریک شدن با چه الگوریتمی انجام می شود، من در شکل 2 مدلی را با این دستور شیبدار و باریک کرده ام ولی در قسمت نشانداده شده لبه مستقیم نیست. چرا؟

 

شکل1

 

5240537295149_4.jpg

 

 

شکل 2

 

524053989086c_5.jpg

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.