حواسمان باشد، امشب، شب امضاء تقدیرهاست!


Injaneb

ارسال های توصیه شده

اما امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و زمان اندکی باقی است برای دوباره نو شدن...

 

به گزارش ایسنا، ماه رمضان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و عاشقان کم کم به لحظات آخرین اما شیرین و لذت بخش ضیافت الهی نزدیک می‌شوند و البته باز خدای خوب و مهربان ما در این روزهای واپسین یک فرصت دیگر برای بخشیده شدن و زلال شدن ما و پاک شدنمان از گناهان و رسوبات معاصی قرار داده است و آن شب‌های قدر است حواسمان باشد این فرصت‌های بزرگ و این شب‌های قدر را قدر بدانیم.

 

اما امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و زمان اندکی باقی است برای دوباره نو شدن... حواسمان باشد اگر به هر دلیلی دو شب گذشته را از دست دادیم یا نتوانستیم بهره کافی ببریم و با خدایمان روراست باشیم، امشب به گنهکار بودنمان اعتراف کنیم و از او بخواهیم از دریچه کرم و لطفش مثل همیشه ما را ببخشد تا به فرموده رسول خدا(ص) از آن دسته نباشیم که دست خالی از ضیافتش خارج شویم و لقب"بدبخت" را تا یکسال بر گردن خود حمل کنیم.

 

پیامبر(ص) در اهمیت شب‌های قدر فرمودند: "هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏‌اش آمرزیده می‏‌شود".

 

امام صادق(ع) نیز در توصیف جایگاه این شب‌ها فرمودند: "مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه رمضان امضا می‌شود".

 

همچنین در روایت دیگری نقل شده است که رسول خدا(ص) در شب بیست و سوم ماه رمضان به سر و روی خانواده‌اش آب می‌پاشید تا به خواب نروند و شب را به احیا بنشینند.

 

یحیی بن علا گفته است: امام صادق(ع) به شدت بیمار شدند پس فرمان دادند ایشان را به مسجدالنبی بردند و تا صبح بیست و سوم ماه رمضان در مسجد بودند. این گونه رفتارها نیز عامل هدایت عملی مسلمانان به سوی درک ارزش و اهمیت شب بیست و سوم است.

 

برقراری پیوند بین حوادث قطعی شب قدر با شب بیست و سوم در احادیثی که مرتبط با شب بیست و سوم ماه رمضان است، اتفاقاتی که در شب قدر روی می‌دهد به این شب نسبت داده شده است.

 

همچنین گزارش حوادث لیلة القدر در بیان رویدادهای شب بیست و سوم، دلیل دیگری است که احتمال لیلة القدر بودن شب بیست و سوم را تقویت می‌کند.

 

امام صادق(ع) فرمود: هر کس دو سوره "عنکبوت" و "روم" را در شب بیست و سوم ماه رمضان قرائت کند، او به خدا سوگند اهل بهشت است و در آن هیچ کس استثنا نشده است.

 

مرحوم علامه مجلسی نیز در کتاب "زادالمعاد" می‌گوید: ‌اکثر احادیث معتبر دلالت دارد که شب بیست و سوم، شب قدر است.

 

منبع:

 

کافی: ج ۴ ، ص ۱۵۹ / ماه خدا: ج2، ص

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.