دکتر احمدي نژاد در آخرين گفت وگوي تلويزيوني خود با مردم


Tunnel

ارسال های توصیه شده

رييس‌جمهور با بيان اينکه دولت نهم و دهم به عهد خود با مردم وفادار ماند، گفت: با اطمينان مي گويم اين دولت پاکترين دولت است.

 

 

133680.jpg

 

 

محمود احمدي‌نژاد ريیس‌جمهوري اسلامي ايران جمعه شب در آخرين گفت‌وگوي زنده تلويزيوني خود با مردم با بيان اينکه به مردم وعده داده بود که همه توان و وجودش را وقف خدمت آنها کند، گفت: در سال 84 و 88 به مردم کمترين وعده هاي اجرايي را داديم اما وعده کرديم که تمام تلاش خود را در راستاي حفاظت از منافع ملت، عزت ملت، تماميت کشور صرف کنيم و سرگرم مسائل شخصي و گروهي نشويم.

 

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه گفتيم که کشور مي‌تواند به مراحل بالاي رشد و پيشرفت برسد، تصريح کرد: ما معتقد بوديم که کشور توانمنديهاي عظيمي دارد و تلاش کرديم تا اين استعدادها شکوفا شود.

 

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه مردم درباره ميزان تحقق اين وعده ها و قول‌ها قضاوت خواهند کرد، اظهار داشت:‌ برخي قول و قرارها بين اينجانب و کساني بود که مي‌خواستند وارد دولت شوند و با يکديگر روي چند محور تفاهم کرديم.

 

رييس جمهوري با بيان اينکه يکي از محورهايي که با مسئولين دولتي تفاهم کرد، خدمتگذاري بود، تصريح کرد: توافق کرديم تا زماني که در خدمت مردم هستيم، زندگي خود را وقف خدمت به مردم کنيم. من شهادت مي‌دهم قريب به اتفاق همکاران در دولت نسبت به اين قول خود وفا کردند. همچنين قرار گذاشتيم تا پاک دست باشيم و با اطمينان مي‌گويم که اين دولت پاکت‌ترين دولت است. زيرا اگر کسي دنبال کار ديگري نباشد مصونيت پيدا مي‌کند. شهادت مي‌دهم که قريب به اتفاق همکارانم نسبت به اين مورد وفا کرديم. خيلي تلاش کردند تا وصله‌هايي به دولت بچسبانند.

 

دکتر احمدي نژاد يکي ديگر از وعده هاي خود به مردم را ايستادگي در مقابل زياده خواهان ذکر کرد و اظهار داشت: فکر مي‌کنم همکاران در اين بخش خوب عمل کردند. ما قول و قرار گذاشتيم تا بر عدالت پافشاري کنيم. تحت تاثير فشارها قرار نگيريم و مي‌توانم بگويم قريب به اتفاق همکاران به اين قول وفا کردند. قول داديم به ارزش‌ها و آرمان‌ها وفادار باشيم و امروز در روز آخر دولت همکاران من مومن‌تر نسبت به ارزش‌هاي انقلاب هستند و ادبيات اين دولت ادبيات انقلابي، انساني و سرشار است.

 

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه ما هيچ گاه تحت تاثير فشارهايي که ما را از منافع عمومي مردم منحرف مي‌کند، قرار نگرفتيم و اغلب همکارانم به اين عهد خود وفا کردند، اظهار داشت: ما قول داديم مردمي باشيم و قريب به اتفاق همکاران همين طور بودند من در اينجا به ملت عزيز اعلام مي‌کنم که هيچ سندي را که عليه منافع ملت باشد، امضا نکردم و هيچ کس نمي‌تواند بگويد من سندي را امضا کردم که عليه ملت و تماميت ملت بود.

 

دکتراحمدي نژاد با بيان اينکه ما به عهدي که بستيم وفادار بوديم، گفت: سوگند خورده بوديم اين امانتي که ملت به ما داده بود را مواظبت کنيم و به منتخب بعدي بسپاريم و ما با آرامش اين را به رييس جمهور بعدي خواهيم سپرد و تمام توان خود را براي صيانت از امانت مردم به کار برديم.

 

رييس جمهور خاطرنشان کرد: ما قول داده بوديم هيچ تصميمي را از روي احساسات نگيريم، به خاطر منافع گروهي و دسته و حزبي تصميم نگيريم، اينجا مي‌گويم که همه دولت بر اين عهد وفادار ماند و ما هيچ موقع از روي احساسات تصميم نگرفتيم، البته برخي چيزهايي گفتند اما ما هيچ موقع به آنها جواب نداديم، البته من خيلي عاطفي هستم و وقتي کودکي را درکنار خيابان مي‌بينم دلم به تپش مي‌افتد، اما من هيچ موقع از روي احساسات براي ملت تصميم نگرفتم.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال مجري که شما در چه شرايطي کار کرديد، با بيان اينکه اين موضوع ابعاد گوناگون دارد، افزود: مسئوليت‌ها و اختيارات بايد متوازن باشد. يعني هر مسئوليتي معادلش اختياراتي احتياج دارد. اين مسائل در قانون اساسي چگونه است؟ در مورد اين موضوع نيازمند يک بحث حقوقي هستيم. اينکه چه اتفاقي افتاد نياز به بحث ديگري دارد. البته ما ز ياران چشم ياري داشتيم.

 

رئيس‌جمهور به فشارها بر دولت اشاره کرد و با بيان اينکه اين فشار بسيار زياد بود، گفت: بارهاي سنگين مسئوليت بر دوش دولت سنگيني مي‌کرد. 2 سال است که ما مي‌گوييم فشار خارجي وجود دارد اما بسياري از افراد حاضر نيستند حتي به اين موضوع اذعان کنند. در زمان وقوع فشار خارجي همه بايستي دست به دست هم داده و با يکديگر همراه باشيم. همه بايد به يکديگر کمک کرده و فشارها را کاهش دهيم.

 

دکتر احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه دولتش اهل گلايه نيست، تصريح کرد: مطالب بسياري عليه دولت گفته شد اما روش دولت سکوت بود. اين سکوت آگاهانه و متعهدانه بود زيرا با توجه به شرايط کشور پرداختن به منازعات کار صحيحي نبود و با توجه به اينکه دولت شرايط منطقه، فشارهاي موجود و بين‌المللي را مشاهده مي‌کند، بر اين عقيده است که بايد همه دست به دست هم دهند تا مشکلات رفع شود.

 

رييس جمهور با بيان اينکه تبليغات منفي عليه دولت بسيار زياد بود، افزود: من احتمال مي‌دهم که اين روند ادامه هم پيدا کند و حتي ممکن است در يک بازه زماني کوتاه، اين تبليغات منفي تشديد هم شود اما روش من همان روش قبلي است زيرا تصور مي‌کنم کشور نيازمند همبستگي، همکاري و همدلي است.

 

دکتر احمدي نژاد دولت را متعلق به ملت دانست و گفت: هر دولتي سر کار بيايد همگي موظف به حمايت از آن هستيم. همه بايد دست به دست هم دهند تا کشور از مشکلات مختلف عبور کند. حتي اگر شرايط کشور عالي و عادي هم بود، ما نيازمند همدلي، همراهي و همکاري بوديم.

 

رييس جمهور به ديدار وزراي دولتش با حجت الاسلام روحاني رئيس‌جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: براي اولين بار پس از انقلاب تمامي وزرا و معاونين رئيس‌جمهور با رئيس‌جمهور منتخب ديدار کردند و هر چقدر آقاي روحاني اطلاعات خواست در اختيار وي قرار دادند. البته من هم در دولت گفتم هر چقدر توان داريم بايد از دولت آينده پشتيباني کنيم اما در نهايت براي اولين بار بود که ما حساسيتي در اين زمينه نشان نداديم زيرا بر اين اعتقاديم که کارها بايستي با همدلي و همکاري پيش رود.

 

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوالي درباره اينکه آيا حاضريد ليست اموال و دارايي‌هاي خود را اعلام کنيد، اظهار داشت: من در ابتداي دولت نهم دارايي‌هاي خود را اعلام کردم و در حال حاضر اموالم با اندکي تغييرات هماني است که در سال 84 اعلام کردم.

 

دکتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش درباره تغيراتي که در اموال خود اتفاق افتاده، گفت: در نارمک خانه‌اي به متراژ 175 متر داشتم و در آن زمين خانه‌اي 4 طبقه احياء ساختيم که در آينده با فرزندانم در آن زندگي کنيم.

 

رييس‌جمهور تصريح کرد: اين وظيفه پدر و مادر است که بايستي فرزندان خود را زير بال و پرشان بگيرند و اين خواسته همه ايراني‌ها است که ما هم به اين دليل با وام بانکي از صندوق نهاد آنجا را ساختيم.

 

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه اميدوارم همه جوانان و خانواده‌هاي کشور سالم باشند و با دل‌هاي شاد و بدون غم و غصه کنار يکديگر زندگي کنند، تصريح کرد: پسر بزرگم مهندس عمران است که در يکي از شرکت‌هاي عمران مشغول به کار است، دخترم مهندس برق و پسر کوچکم نيز مهندس مکانيک است، دامادمان هم پزشک است که همگي دست به دست هم داده و 4 واحدي ساختند تا همگي با يکديگر زندگي کنيم.

 

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوالي که خارج از موارد ذکر شده اموال و دارايي ديگري نداريد، اظهار داشت: مواردي را که اعلام کرده بوديم، اکنون با ذکر تغييرات بيان کردم که البته تغييرات را طي نامه‌اي به رييس‌ قوه قضائيه اعلام مي‌کنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه فردا پس از برگزاري مراسم تحليف چه اقدامي انجام خواهيد داد، اظهار داشت: ما اثاثمان را منتقل کرديم و امشب شب آخري است که در نهاد مستقريم و فردا به خانه‌مان در نارمک خواهيم رفت.

 

رييس‌جمهور با بيان اينکه در هر جبهه‌ و جايگاهي که باشم همواره در خدمت و تعالي کشور تلاش خواهم کرد، تصريح کرد: هر زمان مردم صلاح بدانند در هر کار و جايي در خدمت ملت خواهم بود، اما يکي از کارهاي اصلي‌ام بعد از دوران رياست جمهوري همان دانشگاه است.

 

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه من يک عضو کوچک خانواده دانشگاه هستم و بايد به کار اصلي خود بازگردم، تأکيد کرد: از مدت‌ها قبل به کار پس رياست جمهوري انديشيده‌ام و گمانه‌زني‌هاي زيادي هم در رابطه مطرح شد، اما در نهايت به دنبال جايي بودم که بتوانم بيشترين خدمت را به کشور انجام دهم.

 

رييس‌جمهور در ادامه بيان جزئيات آينده کاري خود پس از پايان يافتن دوران رياست جمهوري گفت: فکر من اين بود که به سمت کارهاي پژوهشي بروم و در حد بضاعت خود بتوانم به پيشرفت کشور کمک کنم البته ديدم قالب اين کار با تأسيس دانشگاه است.

 

دکتر احمدي‌نژاد به اخذ مجوزهاي دانشگاه خود اشاره کرد و اظهار داشت: در حال انجام اقدامات مربوط به اين دانشگاه هستيم البته هدف ما جذب دانشجو در داخل و خارج و پرداختن به تحصيلات تکميلي است.

 

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سؤال که هزينه مربوط به اداره اين دانشگاه را از کجا مي‌آوريد، اظهار داشت: يک ساختمان موقتي از دولت براي اين کار گرفتيم و مختصر کمک‌هايي از جاهاي مختلف دريافت کرديم؛ اما تأسيس دانشگاه هزينه‌هاي فراواني دارد و به همين دليل ما تصميم گرفتيم اين دانشگاه را به دوش مردم بياندازيم؛ از خدا خواستم راهي باز کند که همه مردم در اين زمينه مشارکت کنند و دانشگاه براي کسي نباشد.

 

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه حساب موقتي براي دانشگاه باز کرديم، اظهار داشت: من شماره حساب دانشگاه را براي مردم اعلام مي‌کنم که اگر خواستند کمک کنند. البته به دنبال آن هستيم که مردم سهامدار اين دانشگاه باشند.

 

رييس‌جمهور اضافه کرد: گزارش مربوط به دانشگاه را در برهه‌هاي مختلف به مردم ارائه خواهم کرد و شماره حساب موقت دانشگاه بين‌المللي ايرانيان در بانک ملت، شعبه فلسطين شمالي و به شماره حساب 47016864.95 است و که هر کس که مي‌تواند به اين دانشگاه کمک کند.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال که حس شما درباره اينکه سمت‌تان از فردا از رييس‌جمهور به رييس‌جمهور سابق تغيير مي‌کند، چيست؟ اظهار داشت: البته من هيچگاه اين به ذهنم نيامده که جايگاه فعلي‌ام جايگاهي برتر است و همواره احساس من در دوره مسئوليتم چيزي جز احساس خدمت و بدهکاري نبوده است.

 

رييس‌جمهور با بيان اينکه پس از پايان يافتن دوران رياست‌جمهوري‌‌ام وزن مسئوليتم سبک شده و کاهش مي‌يابد، خاطر نشان کرد: تعهد يک نفر در زمان مسئوليت رياست جمهوري به 70 ميليون ايراني است اما پس از پايان مسئوليت، تعهدها جلوه انساني، وجداني و عمومي مي‌يابد.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اينکه هشت سال نزديک به سه هزار روز مي شود، سخت ترين روز اين هشت سال چه وقت بوده است؟ گفت: روزهاي سخت زياد بود، حالا من چند مورد ان را مي گويم شما بگوييد کداميک سخت تر است.

 

رييس‌جمهور گفت: وقتي که من مي بينم کسي نيازي دارد و امکان براورده کردن ان نيست يا جمعي از ملت و مردم در سختي هستند و ما نمي توانيم ان طوري که دلمان مي خواهد ان سختي را برطرف کنيم.مثلا زلزله شده و من مطلع شدم و مي دانم الان ادم هايي زير آوار هستند و جان آنها به ثانيه ها بستگي دارد، وقتي ثانيه ها سريع رد مي شود خيلي براي ما سخت است. همين حادثه اي که اخيرا پيدا شد و سه جوان ما رفتند آن قله را در يک مسير جديدي فتح کردند به نام ايران، خوب آن وقت با ما تماس گرفتند و گفتند براي اين بچه ها شرايط سختي پيدا شده است و بايد ما برويم مختصات آن را پيدا کنيم، از کشورهاي مختلف کمک بخواهيم و از آن لحظه ما فعال شديم.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال که شيرين ترين و لذت بخش ترين روز اين سه هزار روز چه روزي بود؟ گفت : هر روز که مي بينيم مردم خوشحال هستند همان روز براي ما خيلي زيباست.روزهاي پيروزي زياد داشتيم روزي که ايران هسته اي شد و اين ماند در تاريخ و اين يک نقطه اوج است و همه ملت خوشحال بودند و ما هم به تبع مردم خوشحال بوديم.

 

رييس‌جمهور اضافه کرد: يکي از زيباترين صحنه هايي که من را خوشحال مي کندآن زماني است که مي بينم يک خانواده دست بچه ها را گرفتند و شاد هستند و دارند باهم قدم مي زنند و خوشحال هستند و مي خندند.

 

دکتر احمدي‌نژاد جدايي آقاي شيخ الاسلام وزير سابق تعاون و کار و رفاه اجتماعي را مشکل ترين جدايي همکار از کابينه دانست و گفت: نمي خواستم هيچ همکاري از دولت جدا شود ولي فکر مي کنم براي ملت هم تلخ ترين جدايي وقتي بود که آقاي شيخ الاسلام کنار گذاشته شد.

 

رييس‌جمهور همچنين درباره اينکه بيشترين رضايتمندي از کدام همکار بوده است ؟ افزود: تقريبا از همه راضي هستم ولي نمي توانم انکار کنم که رضايت از برخي بيشتر بوده و اين هم به علت ويژگي هاي افراد مانند تعهد،‌ پي گيري، تلاشها، انديشه و زلال وجوديشان بوده است.

 

دكتر احمدي نژاد درادامه گفتگوي تلويزيوني در مورد نظر خود درباره برخي لغات اعلام شده از طرف مجري برنامه به اين شکل پاسخ داد:

 

ايران: فرهنگ و عظمت.

 

آمريکا: اميدوارم که حاکمانش اصلاح شوند، البته مردمان خوبي دارد.

 

اسراييل: به رسميت نمي شناسم.

 

ملت: ‌عظمت، واقعا همه زيبايي هاي انساني را مي شود در تصميمات و روح جمعي ملت ايران ديد.

 

کار: جوهر انسان.

 

رياست جمهوري: نوکري، خادمي ملت

 

دانشگاه: آرامش

 

ميز: ابزار کار

 

هلي کوپتر: ابزار خيلي خوبي براي جا به جايي، البته اينجا جا دارد که از آشيانه جمهوري اسلامي و به ويژه ارتش و هوانيروز که فداکاري کردند، تشکر کنم.

 

رسانه: چند پهلو، فرصتي است براي جامعه

 

سازمان ملل: مرکز مديريت جهاني که امروز آن گونه که بايد درست مديريت نمي شود.

 

انرژي هسته اي: براي ملت ما معناي ديگري دارد،‌ يعني عزت و استقلال

 

ميدان پاستور: باور کنيد درست اين ميدان را نديدم.

 

فاطمه: مادرمون، من عاشقشم

 

جوان ايراني: ‌سمبل پاکي، اراده، استعداد، هوشمندي و حرکت رو به جلو

 

زن ايراني: مظهر پاکي و وفاداري، محبت و عشق

 

محمود احمدي نژاد: نوکر ملت.

 

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خويش با طرح اين سوال که آيا در خلال تصميمات حقي از فردي در جامعه تضييع نشده است ؟ گفت: پاسخ اين پرسش منفي است. چنين تصوري نداريم بالاخره دولتي با 2 ميليون و 500 تا600 هزار نفر کارگزار وجود دارد و همانطور که تصميم گرفته شده است و قانون گذاري کردند، مسئوليت هاي دولت بسيار گسترده، متنوع و پيچيده است.

 

احمدي نژاد جهت گيري دولت نهم و دهم را بر اساس عدالت و مردم دانست و اظهار داشت: اما در اين ساختار عظيم مشخص است که آنچه که در ذهن شما است، محقق نمي شود بسياري از تصميماتي که ما مي گيريم قصد داريم عدالت را اعمال کنيم، اما عدالت مطلق که نيست و عدالت مطلق بايد بيايد و اعمال کند.

 

رييس جمهور با بيان اينکه در اين ساختارها، بروکراسي ها و چرخش ها عده اي خارج از اراده ما آسيب مي بينند، تصريح کرد: هيچگاه اراده نکرديم که به کسي آسيب بزنيم ، تلاش کرده ايم که حقوق ملت را استيفا کنيم. ممکن است کسي قصد داشته است به حقوق ملت دست اندازي کند اما ما تلاش کرده ايم که آن حقوق ملت را استيفا کنيم و هرگز آگاهانه تصميمي نگرفتيم که به ملت آسيب برسد. در جايي که قانع شديم به کسي آسيب نمي رسد، تصميمات را اتخاذ کرديم اما اين بدان معنا نيست که به کسي آسيب نرسيده است.

 

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اينکه در سفرهاي استاني صدها هزار نفر از مردم در خيابان ها حضور داشته و بسياري از آنها نيز درخواستي دارند، گفت: مردم مي خواهند پيام و يا نامه اي بدهند. اينجانب نيز تلاش داشتم به همه مردم توجه شود اما از چشم مي افتد و ما نمي بينيم يا نمي رسيم يا نامه اي را به ما مي دهند اما به آن نتيجه که مي خواهند، نمي رسند.

 

رييس جمهور با بان اينکه مردم صدهزار نامه به ما داده اند که برخي از اين نامه ها آني و فوري است، خاطرنشان کرد: ما نمي دانيم کداميک از اين نامه ها آني و آني است. برخي از اين نامه ها با تأخير مطالعه مي شود و ممکن است اين نامه اي که فوري است در آخر بررسيها قرار مي گيرد و کار از کار گذشته است و نمي توان مشکل را حل کرد.

 

دکتر احمدي نژاد بي اعتنايي به نامه هاي مردم را غير ارادي دانست و تصريح کرد: ما نمي خواسته ايم به کسي بي توجهي شود. بر اين اساس مردم بايد ما را حلال کنند.

 

رييس جمهور با بيان اينکه اگر کوتاهي هايي بوده و نقص هاي اينگونه مشاهده شده و افرادي آسيب ديده اند، از مردم خواهش مي کنم که ما را حلال کنند، گفت: ما در حد توانمان کار کرده ايم و بالاخره ما محدوديم ، تلاش کرده ايم. البته ملاحظاتي هم وجود داشته است.

 

احمدي نژاد گفت: خيلي وقت ها مي توانستيم حرفي بزنيم اما شرايط کشور و منطقه و مسائل عمومي را مي ديديم و يک حق بالاتري را ملاحظه مي کرديم. ما بدهکار همه ملت، خانواده ايثارگران، شهدا و آرمانها هستيم. وقتي بدهکاريم هر چقدر هم تلاش کنيم، بدهکاريم و مردم بايد حلال کنند.

 

رييس جمهور با بيان اينکه گفت: وقتي طرح بزرگي اجرا مي شود به عنوان مثال يک سد ساخته مي شود و زمين هاي عده اي به زير آب رفته بخشي از مبالغ زمين هاي مردم پرداخت شده و بخشي نشده است تا بودجه تصويب شود زمان مي برد و مديري هم بي توجهي کند عده اي ناراضي مي شوند.

 

احمدي نژاد با بيان اينکه از مردم مي خواهيم ما را حلال کنند، افزود: جهت و اراده ما اين نبوده است که کسي آسيب ببيند و اميدواريم خداي متعال اين را جبران کند و ما آرزو داشتيم جانمان را در راه آرمانهاي ملت فدا کنيم. فکر مي کنيم که در اين شرايط بدهي ما تسويه خواهد شد.

 

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه مي خواستيم در راه عزت و پيشرفت ملت همه وجودمان را وقف کنيم و سعي مان را کرديم، گفت: تحريم ها و فشارهاي دشمن وارد شد و به بخشهايي از مردم فشارهايي آمد. همه تلاشمان اين بود که اين فشارها را برداريم، بخشي برداشته شد و بخشي نيز ماند و از اختيار ما خارج بود.

 

دکتر احمدي نژاد افزود: ما همه تلاشمان را کرديم تا تحريم ها خنثي شود، اما بخشي از اين تحريمها باقي ماند.

 

رييس جمهور گفت: از منتقدان و مخالفان که باعث هوشياري، دقت، صبر،‌ حوصله و کمال دولت شدند تشکر مي‌کنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد افزود: از مسئولين کشورهايي که با ما در دنيا همراهي کردند نيز تشکر مي کنم بالاخره ما دوستان زيادي در دنيا داريم که در موضوعات گوناگون از جمله مسئله هسته اي به ما کمک کردند.

 

رييس‌جمهور با اشاره به روابط نزديک ايران و ونزوئلا به ويژه در دوره مسئوليتش گفت: در اوج ظلم عليه مردم غزه به مرحوم چاوز زنگ زدم و درباره کشتار مردم بي‌دفاع غزه صحبت کردم که دست روي دست جايز نيست چرا که مردم بي‌گناه در حال کشته شدن هستند و فردا رييس جمهور ونزوئلا، سفير رژيم صهيونيستي را از کشورش اخراج کرد.

 

دکتر احمدي‌نژاد ادامه داد: بايد از همه ملت هاي مختلف نيز که همواره پشتيبان ما بودند تشکر کنيم که هر جا مي رفتيم حمايت مي کردند.

 

رييس‌جمهور همچنين از استانداران،‌ مديران، کارکنان و کارشناسان دولت و همچنين محافظان رياست جمهوري تشکر کرد.

 

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه تيم حفاظتي ما از مظلوم‌ترين محافظان بودند، اظهار داشت: ما از دو طرف تحت فشار بودند يکي از طرف مردم که مي‌گفتند رييس جمهور از آن ماست و مي‌خواهيم به او دسترسي داشته باشيم و ديگر از طرف من که آنها را برحذر مي‌داشتم که مبادا در تعامل با مردم به گونه‌اي عمل شود که باعث ناراحتي يا آسيب‌ آنها شود. فشار کار بر محافظان به اندازه‌اي بود که گاهي اوقات چهار ساعت بايد روي رکاب ماشين مي‌بودند.

 

دکتر احمدي‌نژاد همچنين با تشکر از تيم خبري رياست جمهوري خاطر نشان کرد: تيم خبري در همه جا با ما بودند و کارشان بسيار سخت و طاقت‌فرسا بود، بگونه‌اي که در مواقع بسيار از رمق مي‌افتادند.

 

رييس‌جمهور تصريح کرد: از پدر و مادر، برادران و خواهرانم نيز سپاسگزارم البته پدرم پر کشيد و از دنيا رفت اما مادرم در قيد حيات هستند و همواره با دعا و دلگرمي پشتيبانم بودند. از همسر و فرزاندانم نيز که در طول هشت سال از ما بي‌بهره شدند، تشکر مي‌کنم، البته آنان به دليل شرايط کاري نتوانستند از فرصت‌هاي خود استفاده کنند.

 

رييس جمهور با اشاره به اينکه بايد از امام زمان(عج) تشکر ويژه کنم، اظهار داشت: معتقدم در اين هشت سال در حالي که ما ضعف و نقص داريم، عنايت کردند و ما موفقيت‌‌هاي دولت در عرصه‌هاي بين المللي و داخلي از جمله در موضوعات هسته‌اي، عزت‌آفريني، اصل 44، سهام عدالت، مديون آن حضرت هستيم.

 

دکتر احمدي‌نژاد تنها راه سعادت بشري را پيوستن به امام و حاکميت امام زمان (عج) بر جهان دانست و تصريح کرد: معتقدم همه امورات جهان از طريق امام زمان (عج) است. همواره در طول هشت سال حس مي‌کرديم که لطف خدا و امام زمان (عج) با ما بوده است هر چند برخي تفسيرهاي متفاوتي ارايه مي کردند، البته برخي در گذشته که در مجامع جهاني شرکت مي کردند هيچ کدامشان از اصول استفاده نمي‌‌کردند، اما اين ادبيات را در اين مجامع محکم بيان و در عين حال ياري خداوند و امام زمان (عج) را حس مي کرديم.

 

رييس جمهور در باره اين که چه کساني در دولت شما را همراهي کردند ؟ گفت: خيلي ها، اول بايد از خداي متعال تشکر کنم که همه اش لطف خدا را ديديم. هيچوقت بن بست نديديم، وقتي خدا عنايت کند تمام انسانها از مرزهاي مادي عبور مي کنند. اما هيچوقت احساس شکست در دولت نديديم و از سخت ترين شرايط عبور کرديم و اين لطف خداست.

 

دكتر احمدي‌نژاد افزود: از ملت بزرگ ايران بايد تشکر کنم زيرا خيلي بزرگوارند حوصله کردند و پشتيباني کردند و هر جا رفتيم چه در شهر چه در روستا و چه در مراکز با محبت مردم مواجه شديم.

 

رييس‌جمهور گفت: از رهبري معظم انقلاب بايد تشکر بکنم هم بخاطر حمايت هايشان و هم ارشاداتشان که دائم ما استفاده کرديم.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: بايد از اقوام گوناگون تشکر کنم. مي خواهم نام آنها را ببرم تا در تاريخ ثبت بشود.آذريها، کردها، لرها، لک ها، تات ها، بختياري ها، از عرب هاي خوزستان، از قشقايي ها، فارس ها، از سيستاني ها، بلوچ ها، خراساني ها، گيلک ها، همدانيها، قزويني ها، ترکمن ها، اصفهاني ها و تهراني ها از مذاهب گوناگون ازجمله زرتشتي ها، مسيحي ها، يهودي ها، آشوريها تشکر کنم. زيرا همه واقعا مثل يک خانواده بزرگ دولت را پشتيباني و همراهي کردند.: همه اينها در سخت ترين شرايط واقعا به ما فشار نياوردند،بلکه همراهي کردند.

 

رييس‌جمهور گفت: از اقشار مختلف تشکر مي کنم از جمله رانندگان، شبکه حمل ونقل هوايي، دريايي بويژه جاده اي و شهري که خيلي بزرگوارند. اتفاق بزرگي افتاد يکدفعه با هدفمندي و رانندگان شهري و جاده اي نوک تيز حمله قرار گرفتند و آنها بقدري زيبا عمل کردند که نمي دانم چگونه آنها را وصف کنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: از کشاورزان عزيز نيز تشکر مي کنم. هم اکنون کشاورزي در حال پيشرفت است با توجه به اينکه ما 10 تا 12 سال است در خشکسالي هستيم، شرايط سخت است و بالاخره قيمت کود، سم، نهاده هاي کشاورزي به خاطر ارز چند برابر شده است اما ايستادند و توليد مي کنند.

 

رييس‌جمهور اظهار داشت: از کارگران نيز تشکر مي کنم زيرا توليد را سرپا نگه داشتند و از پزشکان، پيرا پزشکان و جامعه پرستاري و جامعه مهندسان کشور تشکر مي کنم، زيرا همراهي خوبي داشتند.

 

دكتر احمدي‌نژاد افزود: از صنعتگران، سرمايه گذاران،کسبه، بازاريان و تجار به خاطر همکاري هاي بسيار خوبشان تشكر مي كنم.

 

رييس‌جمهور گفت: از دانش آموزان و فرهنگيان عزيز تشکر مي کنم و نمي توانم فرهنگيان عزيز را وصف کنم زيرا يادمان نمي رود در گذشته فرهنگيان هميشه در طول دوره، دولت را حمايت مي کردند. از کارمندان دولت نيز تشکر مي کنم و مظلوم واقع شده اند و آنها بر اساس مقررات و ضوابط کارشان را انجام مي دهند.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: از رسانه ملي نيز تشکر مي کنم واقعا رسانه ملي از تمام استانها و مراکز در اين 8 سال دولت را َ همراهي کردند. قاطبه رسانه ملي واقعا همدوش دولت در حماسه هاي گوناگون آمد.

 

رييس‌جمهور افزود: اصحاب رسانه ها و خبرنگاران نيز با دولت همراهي کردند و من پيش از اين گفته ام اصلا مهم نيست که رسانه به نفع يا عليه يک فرد است؛ بلکه مهم اين است که راجع به آن مي نويسد و مهم پرداختن است که همه پرداخته اند و هم اکنون نيز هر کاري که ما انجام بدهيم خبر اول مي شود و اين لطف رسانه ها به دولت است که من تشکر مي کنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: همچنين هنرمندان و جامعه هنري کشور خيلي بزرگواري و کارهاي خوبي انجام داده اند و حرکت هاي بسيار خوبي اتفاق افتاد.

 

رييس‌جمهور ادامه داد: دانشگاهيان و همکاران عزيزم در دانشگاه نيز همکاري خوبي کردند و شايد ما يکي از بهترين دوران دانشگاه را طي کرديم البته براي من خيلي مطلوب نبود. در فضاي دانشگاه اعتقاداتي دارم و بارها نيز گفته ام که فضاي دانشگاه چگونه بايد باشد اما از نظر علمي واقعا در اين دوره جهش بزرگي اتفاق افتاد.

 

دکتر احمدي‌نژاد افزود: همچنين از ايثارگران، خانواده محترم شهدا، آزادگان و جانبازان که نهايت لطف را به دولت داشته اند، تشکر مي کنم.

 

رييس‌جمهور گفت: نيروي هاي نظامي و انتظامي و بسيج، تشکر دارم و در تمام سفرهاي که مي رويم در آماده باش هستند و امنيت را برقرار مي کنند و تقريبا آسيب مهمي را در اين سفرها نداشتيم. با اينکه با انبوه جمعيت مواجه هستيم و ماشين به وسط جمعيت مي رود و مردم نيز زن، بچه،بزرگ و کوچک حضور دارند گاهي با ديواره انساني برخورد مي کنيم يعني فرض کنيد يک خيابان 20 متري در 100 متر به صورت فشرده مردم هستند که در اينجا اين نيروها امنيت را برقرار مي کنند.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: از عشاير عزيز و روستائيان صميمي ما که از هميشه از دولت حمايت و ياري و پشتيباني کردند و توليد کردند.جامعه مشاوران و پيمان کاران، صادر و واردکنندگان واقعا خوب به ميدان آمدند و به دولت کمک کردند.

 

رييس‌جمهور افزود: از ايرانيان خارج از کشور که شايد نخستين بار در طول تاريخ قاطبه ايرانيان خارج از کشور آمدند و در کنار دولت ايستادند و با برنامه ها همکاري و همراهي کردند.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: همچنين تشکر خاصي نيز از اورژانس داشته باشم که در جاده به همراه راهور، راهداري و هلال احمر کمک کردند و در جاده ها اتفاقات خوبي افتاد.

 

رييس‌جمهور افزود: از کساني که در دولت بودند و به هر دليلي بيرون رفتند زحمت کشيدند و از آنها تشکر کنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد گفت: همچنين از کساني که در سال 84 و 88 با نذر و نياز با هزينه خود در طول هشت سال از دولت حمايت کردند، تشکر کنم.

 

رييس جمهور گفت: يک بحث کوتاهي درباره مظلوميت امام عصر (‌عج) دارم و به نظر من اين بحث مهمي است که مغفول واقع شده است.مظلوميت امام علي (ع) و حضرت زهرا (س)، امام حسن(ع)و امام حسين(ع) را حس مي کنيم براي اينکه با تاريخ آنها آشنا هستيم و بارها گفته شده است و مثلا با حادثه کربلا با جزييات آن آشنا هستيم و يک حسي درباره اين مظلوميت داريم.

 

دكتر احمدي نژاد با بيان اينکه راجع به مظلوميت امام زمان (عج) کسي تاکنون صحبت نکرده است، اظهار داشت: بالاخره امام و خليفه الله است و تنها راه نجات بشريت و راه نزول رحمت الهي است و خدا فرستاده و گفته است اي بشر ، من که تو را خلق کردم راه سعادت اينجاست و اين فرمول خيلي ساده اي است.اما همين بشر ، امام را کنار گذاشته است و اصلا يادي نمي کند و اين در حالي است که حس امام با ما فرق مي کند و امام ظلم را طوري ديگر متوجه مي شود.

 

رييس جمهور خاطر نشان كرد: 1170سال است که خود امام را کنار گذاشتند، اين همه کشتار و ظلم و تبعيض مي شود و اين همه حق ملتها خورده و تحقير مي شود.بارش روي دوش امام است و امام مسئول و مدير عالم است. امام تجسم عشق الهي به انسان هاست. امام تجلي عشق خدا به انسان هاست.

 

دكتر احمدي نژاد گفت: خدا براي اينکه فرعون را هدايت کند يکي از بهترين خلق خودش را انتخاب مي کند به نام حضرت موسي و او را 15 سال از کوره حوادث عبور مي دهد و دلش را پر از محبت مي کند و بعد مي گويد حالا برو به فرعون بگو بيا هدايت شو ، و خدا بندگانش را دوست دارد.

 

رييس جمهور گفت: 1170 سال تقريبا ايشان از مديريت اصلي عالم کنار است و ايشان بايد بيايند دنيا را اداره کنند و اگر مي خواهيم ظلم و اندوه نباشد و سعادت و پيشرفت باشد ، همه در سايه حکومت امام است و خدا فرستاده است، اما آن را کنار زده اند و کسي به فکر او هم نيست.بايد تلاش کنيم که امام به راس مسئوليت دنيا برگردد و اگر امام برگشت ، همه مسائل حل خواهد شد.

 

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه هر آرزوي خوبي که داريم، هر زيبايي که مي خواهيم، تضمين تحقق آن حاکميت امام است که اثبات آن هم نقلي و هم عقلي است، اظهار اميدواري كردكه آن کساني که در مورد مظلوميت سخن مي گويند، ان شاء‌الله در مظلوميت امام زمان هم سخن بگويند.

 

رييس جمهور با تاکيد بر اين که راه ادامه دارد،گفت: راهي جلوي بشريت باز شده و ما 8 سال در اين راه حرکت کرديم.: جهان به سرعت عوض مي شود، ‌بايد به جايي برسيم که انسانها با انسانيت و فطرت خود نه با عناوين حضور پيدا کنند.ما هم در خدمت ملت هستيم، هدف هم جهانيست، انسان و عشق هم جهانيست.

 

دكتر احمدي نژاد با عذرخواهي از اقشار مختلفي که احيانا از قلم افتاده اند ،گفت: از 76 ميليون ايراني با افتخار تشکر مي کنم.

 

رييس جمهور در پايان مصاحبه خداحافظي خود 2 بيت شعر را هم به امام زمان (عج)‌ و مردم ايران تقديم کرد:

 

عمري ز غم تو مردم و زنده شدم

 

در هر چه که بي تو بود بازنده شدم

 

زان روز که مهر تو به جانم زده شد

 

با عشق تو من دولت پاينده شدم.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، http://president.ir/fa/50377

ویرایش شده توسط Soil
لینک به دیدگاه

رييس‌جمهور با بيان اينکه دولت نهم و دهم به عهد خود با مردم وفادار ماند، گفت: با اطمينان مي گويم اين دولت پاکترين دولت است.

 

مردم باید بگن!!!!!!

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

فقط واسه یه نمونه کوچیک اون 3000 ....

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.