درمان افسردگی با شکلات و بستنی..


ارسال های توصیه شده

شکلات و بستنی گاهی برای تغییر حالات روحی مفید هستند و فرد را از افسردگی خارج می‌کنند زیرا این مواد موجب ترشح هورمون «بتاآندورفین» در بدن می‌شوند که شادی بخش است.دکتر مسعود کیمیاگر افزود: باید مواد غذایی را بشناسیم و بدانیم از هر کدام چه انتظاری داریم. به عنوان مثال اگر شکلات را به منظور تامین «پلی فنول» – که یک آنتی اکسیدان قوی است- مصرف می‌کنیم باید بدانیم که بهترین فنول‌ها در سبزی‌ها، گوشت‌ها و میوه‌ها وجود دارند.

وی ادامه داد: شما برای این‌ که ترکیبات فنولی دریافت کنید، ناچار نیستید به شکلات پناه ببرید. صحیح است که شکلات یکی از منابع تامین فنول است اما عیب بزرگ آن پرکالری بودنش است. اما حسن سبزی‌ به کم کالری بودنش است.

کیمیاگر ادامه داد: مصرف یک یا دو تکه کوچک از شکلات در طول شبانه روز مشکل ساز نیست. اما اگر شخصی بخواهد مجوز مصرف آزاد شکلات را از ما دریافت کند، این گونه نیست بلکه می توانند موادی چون فنول را از سبزی‌ها تامین کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این پرسش که آیا صحیح است که در تولید شکلات از «لستین»‌های صنعتی که سرطان زا هستند، استفاده کنند یا خیر، گفت: متاسفانه به جای لستین واقعی و طبیعی از ترکیبات شیمیایی در ساخت شکلات بهره می‌گیرند. در صنعت کارهای عجیب زیادی انجام می‌دهند با این حال مصرف شکلات‌هایی که «لستین» طبیعی ندارند را توصیه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به این مسئله بر عهده سیستم نظارتی است. به هر روی برای مصرف شکلات باید به شرکت‌های معتبر اعتماد کرد.

این متخصص تغذیه همچنین در توضیح تمایز میان شکلات شیرین با شکلات تلخ اظهار کرد: شکلات تلخ قند ندارد، اما کالری‌ آن از شکلات معمولی کمتر نیست. این تصور که مصرف شکلات تلخ، موجب چاقی نمی‌شود، اشتباه است. تصور کنید در یک شکلات معمولی۵۰ گرمی، ۲۰ گرم شکر اضافه می‌کنند، اما در یک شکلات تلخ با همان وزن، به جای شکر، ۵۰ گرم شکلات وجود دارد. در حالی که هر گرم شکر ۴ کالری ولی هر گرم شکلات ۵ گرم کالری دارد.

کیمیاگر در پایان درباره تاثیر مصرف شکلات بر پوست و بروز آکنه گفت: بستگی به طبع افراد دارد مثلا برخی افراد با مصرف شکلات دچار ناراحتی های پوستی مانند آکنه می‌شوند.

 

 

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.