1.بدترین لحظه ها برای قلب شما


ارسال های توصیه شده

روزها، هفته ها و فعالیت های خاصی برای قلب شما می تواند سخت و مضر باشد. یکی از پرسش های طنز گونه متخصصان قلب از بیماران حاضر در مطبشان به هنگام معاینه این است که ترافیک بیرون چه طور بود؟!

 

روزها، هفته ها و فعالیت های خاصی برای قلب شما می تواند سخت و مضر باشد. یکی از پرسش های طنز گونه متخصصان قلب از بیماران حاضر در مطبشان به هنگام معاینه این است که ترافیک بیرون چه طور بود؟!

 

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»، ولی این تنها یک سوال طنز گونه نیست باید بدانید که گیر کردن در ترافیک باعث افزایش فشار خون می شود و احتمال حملات قلبی را سه برابر می کند. یکی دیگر از شرایط جالب که می تواند احتمال حملات قلبی را زیاد کند که در ادامه توضیح می دهیم.

 

صبح اول وقت

احتمال حملات قلبی در ابتدای صبح 40% بیشتر از زمان های دیگر است. زیرا به محض بیدار شدن انسان از خواب بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می کند که باعث افزایش فشار خون و نیاز به اکسیژن می شود. بعلاوه خون به خاطر کاهش اکسیژن غلیظ شده و پمپاژ آن سخت تر خواهد بود.و تمام این ها برای قلب مضر است. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را بیدار شدن از خواب به آرامی در نظر بگیرید . اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتما خود را با حرکات نرمشی آماده و گرم کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود.و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید مثل بتا بلوکر ها قبل از رفتن به بستر آن را مصرف کنید .

صبح روز یک شنبه یا شنبه

20% از حملات قلبی در صبح این روز به خصوص اتفاق می افتد. البته این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود که بعد از استراحت و تفریح جمعه قرار است به کارهفتگی بر گردیم و همین مسئله می تواند استرس زا و شاید ناراحت کننده باشد. بهتر است در روز جمعه تماما استراحت کنید و سعی کنید شب هنگام به موقع به بستر روید به خصوص اگر قرار است صبح شنبه یا یک شنبه زود از خواب برخیزید. در غیر این صورت فشار خون بالا می رود زیرا بدن به خاطر کم خوابی خسته است و ریتم آن نابسامان می باشد. شاید بهتر است بگوییم ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد.

بعد از وعده های غذایی پر چرب و سرشار از کربوهیدرات

مطالعات نشان می دهد که این نوع مواد غذایی باعث انقباض رگ های خونی می شود و احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهد. بنابر این بهتر است در مصرف این نوع غذاها و مقدار مصرف آن دقت کنید. تا آنجا که امکان دارد غذاهای پرتئینی را جایگزین کنید. مصرف روزانه آسپرین نیز می تواند مانع از سخت شدن خون شود.

در طول حرکات شکمی

حرکات شکمی و گوارشی باعث افزایش فشار به قفسه سینه می شود و بازگشت خون به قلب را کاهش می دهد. برای پیشگیری از این وضعیت بهتر است در رژیم غذایی خود فیبر بیشتری بگنجانید، و از تقلا کردن در این وضعیت اجتناب کنید و آب کافی مصرف کنید.

در هنگام ورزش های سخت به خصوص اگر آمادگی نداشته باشید.

در چنین وضعیت هایی قلب به دلیل عدم همراهی با چنین تلاش و تقلا و افزایش هورمون های استرس اصولا قربانی می شود. در چنین موقعیتی ضربان قلب و فشار خون بالا می رود. برای پیشگیری از این وضعیت بهتر است هر روز به طور مرتب ورزش کنید ولی بهتر است افزایش تمرینات خود را به تدریج صورت دهید.

پشت میز تریبون

قرار گرفتن در پشت میز تریبون نیز درست مثل انجام تمرینات ناهماهنگ بدنی است. فشار خون را بالا می برد، ضربان قلب زیاد شده و سطح آدرنالین بالا می رود. کنترل اعصاب در این لحظه ها سخت به نظر می رسد ولی در هر حال باید صورت گیرد و یا قبل از سخنرانی از داروهای بتابلوکر استفاده شود.


  1.  

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.