نه حرکت اشتباه=آنفولانزای خوکی


ارسال های توصیه شده

ویروس h1n1 که عامل ابتلا به آنفلوآنزای خوکی است بیماری بسیار عفونی است، حتی ممکن است بسیاری از ما با آن مواجهه شده باشیم.حتی اگر همیشه ماسک به صورت داشته باشید ما کارهایی وجود دارد که می‌تواند با انجام دادن آنها یا انجام ندادن‌شان خطر ابتلا را کاهش دهید.

 

۱- به جای بوسیدن دوستان و اطرافیان خود،‌ همدیگر را در آغوش بگیرید.

بغل کردن و یا در آغوش گرفتن کمتر باعث انتقال عفونت یا ذرات ریز که حاوی ویروس آنفلوآنزا است از بینی یا دهان می‌شود. اما ممکن است که شما بخواهید از هرگونه تماس و نزدیکی با فردی که سرفه می‌کند آب‌ریزش بینی دارد و یا سایر نشانه‌های آنفلوآنزا را دارد پرهیز کنید.

 

۲- دست‌های‌تان را طبق اصول بهداشتی بشویید.

شستن دست‌ها بهترین راه محافظت از ابتلا به این بیماری است. مخصوصا وقتی در مکان‌های شلوغ رفت و آمد می‌کنید. همچنین وقتی در جایی هستید که ممکن است ویروس آنفلوآنزا به اشیایی که توسط افراد زیادی لمس شده است. بعد از گرفتن دستگیره در ماشین، یا وقتی در داخل اتوبوس یا مترو هستید و میله‌های اتوبوس و مترو را هنگام ایستادن گرفته‌اید حتما بعد از پیاده‌ شدن دست‌هایتان را بشویید.

 

۳- به شستن دست‌هایتان عادت کنید.

(سعی کنید از سینک دستشویی‌هایی استفاده کنید که دارای آب روان و شیرهای اتوماتیک است)دست‌های‌تان را با آب روان گرم و صابون و ترجیحا مایع صابون بشویید.حداقل به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه دست‌هایتان را به هم بمالید و سپس آب‌کشی کنید. شیرهایی که اتوماتیک هستند بسیار مناسب هستند چرا که در صورتی که ویروس آنفلوآنزا به شیرآلات بچسبد تا ساعت‌ها در آن سطح زنده می‌ماند.اگر شیر اتوماتیک نبود از یک دستمال تمیز و یک بار مصرف برای بستن شیر استفاده کنید.

 

۴- هنگام خرید و تهیه لیستی از لوازم مورد نیاز از خودکار مشخص خود استفاده کنید.

چرا که ممکن است ویروس از فرد مبتلا به خودکار منتقل شده باشد و در این صورت شما هم بیمار شوید. پس بهتر است همیشه یک خودکار برای کارهای شخصی خود داشته باشید.

 

۵- هنگام عطسه دهان‌تان را به طرف بازوهای‌تان بگیرید.

این کار به شما کمک می‌کند که ویروس به دست‌های‌تان هم منتقل نشود و از عفونت مجدد در شما و دیگران جلوگیری می‌کند. البته این کار ممکن است در ابتدا از نظر شما و هم اطرافیان‌تان کاری عجیب به نظر بیاید. اما کاری بهداشتی است و از گسترش بیماری جلوگیری می‌کند.

 

۶- دست ندهید.

برای محافظت خود از انتقال میکروب‌های دیگران از دست دادن بعد از سلام و احوا‌پرسی اجتناب کنید. سر خود را تکان دهید و یا برای ابراز احساسات به دوستان و اطرافیان لبخند بزنید. اگر حتما باید دست بدهیدن بعد از دست دادن دست‌هایتان را بشویید.

 

۷- از صفحه کلید و موس دیگران استفاده نکنید.

حدالمقدور سعی کنید از وسایل شخصی در محیط کار استفاده کنید و اگر مجبورید از وسایل مشترک در محل کارتان استفاده کنید قبل از خوردن غذا و یا میان‌وعده و نوشیدنی حتما دست‌هایتان را با آب‌ولرم و صابون بشویید. جرم‌ها و میکروب‌ها می‌توانند حتی ساعت‌ها روی این وسایل بمانند و سبب انتقال بیماری به ما شوند.

سعی کنید وسایل خود را با دیگران به طور شریکی استفاده نکنید. می‌توانید برای جلوگیری از انتقال این آلودگی‌ها هر از گاهی با الکل وسایل کامپیوتر خود را تمیز کنید.

 

۸- هرگز به چشم‌ها، بین‌ و دهان‌تان دست نمالید.

لمس کردن صورت و چشم‌ها و بینی به طور مکرر راه ساده‌ای برای انتقال و ویروس‌ها و میکروب‌هاست.از طریق مالش چشم، دهان و بینی میکروب‌ها به راحتی قادرند وارد بدن شوند ممکن است شما اصلا متوجه این کار نباشید اما اگر این عادت را دارید بیشتر مراقب باشید.

 

۹- بعد از تعویض پوشک بچه و لباس‌های زیر کودک خود حتما دست‌هایتان را بشویید.

البته این کاری است که همیشه باید انجام دهید اما از زمانی که آنفلوآنزای نوع a شایع شده است کودکانی که بهر مهد می‌روند هم در معرض خطر هستند. از آنجایی که این بیماری ممکن است سبب اسهال، تهوع و استفراغ و ناراحتی گوارشی هم شود افراد مراقب کودکان در مهدها و در مدرسه حتما باید مراقب باشند که بعد از تعویض لباس و پوشک حتما دست‌هایشان را بشویند.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.