استفاده از عینك آفتابی ، صبح و عصر ضروری تر است


ارسال های توصیه شده

 

رییس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران گفت : استفاده از عینك های آفتابی در ساعات اولیه صبح و عصرها به هنگام غروب خورشید در مقایسه با بقیه اوقات روز مهمتر و ضروری تر است.

 

 

 

استفاده از عینك آفتابی ، صبح و عصر ضروری تر است

رییس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران گفت : استفاده از عینك های آفتابی در ساعات اولیه صبح و عصرها به هنگام غروب خورشید در مقایسه با بقیه اوقات روز مهمتر و ضروری تر است.

دكتر پرویز زرین بخش جراح و متخصص چشم با بیان این مطلب افزود: بسیاری از افراد تصور می كنند در ساعات اولیه صبح و همچنین عصرها كه نور خورشید شدت كمتری دارد ؛ به استفاده از عینك آفتابی نیازی نیست و بر این اساس ممكن است در این

ساعات كمتر از عینك استفاده كنند.

 

وی افزود: این در حالی است كه در همین ساعات چون خورشید به صورت مورب می تابد؛ میزان اشعه بیشتری وارد چشم می شود؛ اما در سایر اوقات روز مثلا در ظهر كه شدت تابش نور خورشید به حداكثر خود می رسد؛ نور مستقیم وارد چشم نمی شود بلكه بیشتر روی سر متمركز می شود.

 

زرین بخش یادآور شد: تحقیقات نشان داده است ؛ در بهار ؛ پاییز و تابستان شدت اشعه uv یا همان اشعه فرا بنفش خورشید در ساعات اولیه تابش (صبح زود) و ساعات پایانی (بعدازظهر) به علت آن كه پرتو خورشید با زاویه كمتر می تابد؛ دو برابر است و چشم ها در این ساعت ها كاملا در معرض خطر قرار دارند.

 

این متخصص با اشاره به اینكه استفاده از عینك های آفتابی استاندارد در همه فصل های سال لازم است ؛ گفت : عینك آفتابی غیراستاندارد؛ به علت كیفیت نامناسبی كه دارد باعث ورود میزان بیشتری از نور خورشید به داخل چشم ها می شود.

 

وی افزود: عینك های آفتابی ؛ در دسترس ترین وسیله محافظت از چشم ها در برابر نور خورشید است ؛ اما عینك های آفتابی غیر استاندارد نه تنها قادر به كنترل ورود نور خورشید به داخل چشم نیستند ؛ بلكه سبب بازتر شدن مردمك چشم و ورود اشعه بیشتر به داخل چشم می شود.

 

جراح و متخصص بیماری های چشمی اضافه كرد: با توجه به وجود عینك های آفتابی غیر استاندارد در بازار ؛ بهتر است افراد برای خرید آن به مراكز معتبر و مراكزی كه دارای دستگاه های سنجش uv (اشعه فرابنفش خورشید) هستند ، مراجعه كنند.

 

عضو انجمن چشم پزشكی ایران با بیان اینكه مهمترین مشخصه عینك آفتابی جلوگیری از ورود اشعه فرا بنفش به داخل چشم است گفت : این اشعه و سایر اشعه های موجود در نور خورشید به پوست اطراف چشم آسیب می رساند و یك عینك آفتابی كه مانع ورود این اشعه نشود نه تنها مفید نیست ؛ بلكه خطرناك هم

هست.

 

وی افزود: همچنین استفاده از عینك های كوچك باعث ورود اشعه از اطراف و بالای چشم به داخل چشم می شود و توصیه می شود افراد از عینك هایی استفاده كنند كه اطراف چشم را به طور كامل بپوشاند.

 

رییس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران یادآور شد: در محیطهایی مانند كنار دریا؛ استخر؛ فضاهای باز و در بیشتر شهرهای ایران كه آفتاب شدید دارند؛ استفاده از عینك های آفتابی مناسب ؛ برای همه افراد لازم و ضروری است.

 

عضو انجمن چشم پزشكی ایران گفت : اشعه آفتاب می تواند باعث پیری زودرس پوست و برخی سرطان های پوستی شود كه پوست اطراف چشم به علت نازك تر بودن ؛ بیشتر در معرض عوارض نور خورشید قرار دارد.

 

رییس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران با اشاره به اینكه ؛ استفاده از

عینك های آفتابی و كرم های ضد آفتاب به خصوص در كودكان ؛ ضروری است افزود: چشم كودكان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر در معرض عوارض و آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید قرار دارد.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.