یک رویای خصوصی – بهروز وثوقی و گلشیفته فرهانی


ارسال های توصیه شده

یک رویای خصوصی – بهروز وثوقی و گلشیفته فرهانی

 

 

 

news_83_www.jahaniha.com_.jpg

این روزها بینندگان یکی از شبکه های ماهواره ای درگیر حجم وسیعی از تبلیغات برای نمایشی با نام «یک رؤیای خصوصی» با بازی دو هنرپیشه طرد شده هستند، نمایشی که باز هم با هدف های سیاسی در برخی از کشورها به روی صحنه می رود.

 

«یک رؤیای خصوصی» عنوان نمایشی از ایرج جنتی عطایی ترانه سرا و نمایشنامه نویسی است که پس از انقلاب به بریتانیا مهاجرت کرده است. این روزها بینندگان شبکه های ماهواره ای با حجم وسیعی از تبلیغات برای خرید بلیط این اثر نمایشی که قرار است به زودی در آنتالیا به روی صحنه برود، مواجه می شوند. حجم تبلیغات منفی در تغییر دولت در زمانی که ایرانیان احساس رضایت می کنند گویی شبکه های ماهواره ای بر این موضوع مصمم شده اند که نارضایتی ایرانیان مهاجرت کرده که به هر مشقتی خود را فلاکت زده معرفی کرده اند را به گردن دولت ایران بیاندازند و در این بین از بازیگرانی که در دو نسل متفاوت و در دو دولت متفاوت بوده اند بهره مند شوند.

تبلیغاتی که تئاتر مذکور می کند نشان از هوشی دارد که مدیران تبلیغاتی آنها برای بی رحم نشان دادن ایران می کنند یعنی هدف قرار دادن دو نسل متفاوت. مظلوم نمایی هایی حیله گرانه برای بازیگر زنی که هیچ توجیحی برای خود و بازگشت به ایران باقی نگذاشت و نفرت داشتن از ایران را به صراحت بیان کرد. او حتی حاضر به اقرار این موضوع نیست که مدیران وقت سینمای ایران برای بازگرداندن وی تلاش های بسیار کردند اما با عکس وی روی مجله های مختلف دیگر بازگرداندن وی از عهده همه خارج شد.

بهروز وثوقی، گلشیفته فراهانی و سوسن فرخ نیا سه بازیگری هستند که در نمایش «یک رؤیای خصوصی» به ایفای نقش می پردازند، نقش هایی که به ادعای بازیگران این نمایش چندان هم به زندگی آنها بی ربط نیست زیرا آنها در نقش انسان هایی تبعید شده از ایران در این نمایش حضور دارند.

 

news_83_www.jahaniha.com_1.jpg

به نظر می آید گلشیفته فراهانی که بدون هیچ اجباری و به صورتی کاملا آزادانه تصمیم به کوچ از وطن گرفته خود را یک تبعید شده از وطن می داند! و با نقش خود در این نمایش کاملا همذات پنداری می کند زیرا که در یکی از مصاحبه ها یش خود و بهروز وثوقی را تبعیدی می خواند. گویا تبعید و تبعید شدگان و ساخت برنامه هایی نیز از سوی شبکه هایی چون «من وتو» برای هنرمندانی که خود و به اختیار خود از ایران رخت سفر بر بسته اند در میان این به اصطلاح هنرمندان مد و دستمایه ای برای مطرح ساختن خود شده است.

گلشیفته فراهانی که او نیز خود را یک تبعید شده اجباری می داند در این رابطه می گوید: وجه مشترکی که من با بهروز وثوقی دارم این است که هردو بازیگریم و البته هر دوی ما در تبعید هستیم، آن هم تبعیدی ناخواسته! گاهی که من با آقای وثوقی صحبت می کنم می بینیم که هیچ کدام ما دلیل این تبعید را نمی دانیم یعنی نمی دانیم که چرا در تبعید هستیم!

news_83_www.jahaniha.com_2.jpg

این گفته های گلشیفته فراهانی است که بیشتر اشک تمساح است. مظلوم نمایی این بازیگر تعجب بسیار دارد در حالیکه وی وقتی در ایران ستاره بود بدون هیچ دلیل راه غربت را پیش گرفت و به نظر می رسد وقتی متوجه شد در تاریکی است و نمی تواند درخشش داشته باشد روی مجله می رود غافل از اینکه او چند صباحی بیشتر تیتر روزنامه ها نمی شود و از او یک بازیگر همه کاره و درجه یک هالیوودی نمی سازد. حالا با مظلوم نمایی خود را یک تبعید شده معرفی می کند تا همه برای او گریه کنند و برایش مهم نیست چه کسی، کجا و چگونه قربانی نادانی هاهی خود او می شود.

 

منبع : سیمرغ

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.