آمپول دگزا متازون و بتامتازون بدون تجویز پزشک مضر است


ارسال های توصیه شده

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سهیل افرازی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با شروع فصل سرد و شیوع سرماخوردگی برخی افراد به مصرف آمپول دگزا متازون و بتامتازون بدون تجویز پزشک روی می‌آورند اظهار کرد: مصرف آمپول دگزا متازون و بتامتازون چون در ساعات اولیه تزریق، این تصور برای بیمار بوجود می‌آید که بهبود پیدا کرده است، در صورتی که این چنین نیست.

وی درباره تزریق آمپول دگزامتازون و بتامتازون تصریح ‌کرد: تزریق این آمپول‌ها سبب کهنه‌شدن بیماری، ضعف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌های عفونی و دیگر مشکلات برای فرد بیمار می‌شود.

این پزشک داروساز افزود: افراد باید در مورد مصرف داروهای سرماخوردگی به‌ویژه آمپول دگزامتازون و بتامتازون با پزشک مشورت کنندو بدون تجویز متخصص و خود سرانه این آمپول را استفاده نکنند.

وی درباره مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها نیز گفت: تشخیص نوع مصرف آنتی‌بیوتیک با پزشک است‌‌ زیرا افراد آنتی‌بیوتیک مناسب را انتخاب نمی‌کنند و انتخاب نادرست آن سلامتی فرد را تهدید می‌کند.

 افرازی همچنین تصریح کرد: برخی افراد بدون مراجعه به پزشک و خودسرانه برای نزدیکان به‌ویژه اطفال آنتی‌بیوتیک‌ها را استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است و در بیماری‌های ویروسی نه تنها سبب بهبودی نمی‌شود بلکه وضعیت بیمار را وخیم‌تر می‌کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مصرف خودسرانه داروهای کورتونی مانند دگزامتازون و بتامتازون و آنتی بیوتیک‌ها سلامت فرد و جامعه را تهدید می‌کند از نظر اقتصادی نیز بر نظام سلامت و جامعه هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌کند.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/238250

ویرایش شده توسط mahdiano
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.