می خواهیدسالم بمانید،این میوه هارادراولویت قراردهید....


ارسال های توصیه شده

اگردنیای ثمربخش میوه ها را موردبررسی قراردهیم هر کدام ازآنها رامی توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که درتمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند. علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چراکه هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این ایمیل نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.

loader.gif

1.پرتغال


 

پرتقال یكی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است كه بشرازآن استفاده می‌كرده است ودرحدود ۵۰۰ سال قبل ازمیلادمسیح كنفوسیوس ازآن نام برده است‌.درحال حاضربیشتراز۲۰۰نوع پرتقال در آمریكاكشت می‌شودوآمریكانصف كل محصول پرتقال دنیاراتولیدمی‌كند.پرتقال اولیه،كوچك،تلخ و پر از هسته بوده است كه دراثرتربیت مهندسی ژنتیكی وهمچنین انتخاب نوع بهترو كودكافی درشت تر وشیرین ترشده است.پرتقال یك میوه اسیدی است وبنابراین سم زداست.كلسیم پرتقال بسیاربهترازكلسیم شیرجذب می شود.یك لیوان شیر 291 میلی گرم كلسیم داردكه 93 میلی گرم یعنی 31درصدآن جذب می شوددرحالیکه یك لیوان آب پرتقال350میلی گرم كلسیم دارد كه 130 میلی گرم یعنی 37 در صد آن جذب می شود.پرتقال درحدوددوسوم نیازروزانه ما، یعنی 50 میلی گرم ویتامین C دارد.


2.سیب


 

یك ضرب المثل قدیمی می گوید: "با خوردن روزانه 1 عدد سیب هرگز نیازی به پزشك ندارید." سیب سرشار از پكتین است كه كلسترول خون (LDL) را پایین می آورد. خوردن روزانه 2 عدد سیب، كلسترول خون را بیش از 16 درصد كاهش می دهد. سیب با داشتن فیبر زیاد به افراد دیابتی كمك می كند تا قندخون خودراتنظیم كنندهمچنین سیب ازافزایش یا افت ناگهانی قند خون جلوگیری می كند. ویتامین C موجود در سیب به نوع سیب بستگی دارد. اكثر آنها مقادیر فراوانی ویتامین C دارند.

سیب سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است.یك سیب متوسط با هسته و پوست 80 كالری انرژی دارد. بهتر است سیب را با پوست بخورید اما سعی کنید دانه های سیب را نخورید.زیرا هر كدام، حاوی مقادیر كمی سیانید است.این ماده ازدرخت واردسیب می شودتاباآن دانه هایش را پراكنده كند.بدن انسان وحیواناتی كه این دانه ها رابخورند،آنهارادفع می كند.امابایدمراقب دانه های سیب له شده بودوآنها رانخورد.خوردن سیب حدود 20تا 30گرم فیبررابرای بدن شماتامین می کند و این درحالیست که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواندخطر بیماری قلبی را پایین بیاورد.

3. موز


 

موز معروفترین میوه گرمسیری است كه معمولاً نرسیده چیده می شود و تا رسیدن به مقصد می رسد. برای تسریع رسیدگی آن از گاز اتیلن استفاده می شود. تنها میوه ای است كه برای بعضی افراد، چاق كننده است زیرا مقادیر فراوانی نشاسته دارد. روزی یك عدد موز مصرف كنید. زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. موز محتوی 8 آمینو اسید ضروری برای بدن است كه بدن نمی تواند آنها را بسازد. موز منبع غنی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که نقش کلیدی در سلامت قلب و عملکرد عضلات دارد. موز رسیده حركت روده را تنظیم می كند و برخلاف تصور عموم یبوست ایجاد نمی کند. شاید افرادی كه موز نرسیده مصرف می كنند، دچار یبوست بشوند.

4. تمشک


 

تمشك میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشك ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، كمپوت و ... خورده می شود. بوته تمشك در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می كارند.گل های تمشك به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه درماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد. قسمت های مورداستفاده بوته تمشك عبارت از میوه ، برگ، تخم، دانه و گل می باشد.
 

تمشك سرشار از ویتامین های C وK است وبرای اوره و فشارخون مفید است.تمشك خون را تصفیه می كند و برای كسانی كه به روماتیسم مبتلا هستند،بسیار مفید است.تمشك برای تسكین دردسودمند است،زیرا تمشك دارای اسید سالسیلیك می باشد.تمشك خون را قلیائی می كند و قندآن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.تمشك دارای خاصیت ضد عفونی كننده است.این میوه دارای تقریبا حاوی 10 گرم فیبردریک فنجان واحد است.خوردن جوشانده برگ تمشك به مقدار 3 تا 4 فنجان درروزو بین غذاهای اصلی،بندآوردن ادراررامعالجه می كندوبهترین دارو بر ضد درد كیسه مثانه است.

 

5. گیلاس


 

این میوه نه فقط به خاطر طعم مطبوع بلكه به خاطر ظاهر زیبایش مورد توجه همگان است. شكفتن شكوفه های گیلاس یكی از زیباترین مناظر طبیعت است. مطالعات نشان می دهد كه رنگدانه موجود در گیلاس به رفع مشكلات و دردهای عروقی كمك می كند. این رنگدانه ها محتوی آنتوسیانین هستند.آزمایشات نشان داده است كه آنتوسیانین موجوددر گیلاسهای ترش 10 برابر خاصیت ضد التهاب آسپرین عمل می كنند.البته این ماده مثل آسپرین،معده را تحریك نمی كند. گیلاس خاصیت سم زدایی نیز دارد.
 

از آنجا كه میوه گیلاس دارای چربی و نشاسته كم و فیبر زیاد است مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود و از آنجا كه قند گیلاس برای افراد دیابتی زیان بار نیست بنابراین دیابتی ها می توانند به میزان توصیه شده از این میوه مصرف كنند. میوه گیلاس همچنین مسكن اعصاب افراد است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار كم است و همچنین مانند سایر گیاهان كلسترول و سدیم ندارد و از طرف دیگر ضمن دارابودن فیبر خوراكی بالا، از ویتامین C بالایی نیز برخوردار است.

 

6. زغال اخته

 

زغال اخته بیشترازآنکه میوه‌ای مرسوم باشد،میوه نوبرانه وهوسانه است که دراواخرتابستان دیده می‌شود.زغال اخته اغلب به فرم توده‌ای درجنگل‌ها ومرداب‌هاو نقاط مرتفع تا کم ارتفاع رشد می‌کند.محل عمده پرورش زغال اخته درایران،استان قزوین ودرمناطق شمالی این استان دربخش‌های رودبارورودبار الموت است.درخت زغال اخته ازنیمه‌های اسفند شکوفه می‌دهد وقریب 2 ماه دارای شکوفه است.این میوه دارای رنگی قرمز وبسیار ترش است. هنگامی که کاملا می‌رسدبه رنگ سیاه وشیرین تبدیل می‌شود وکاربردآن درصنایع غذایی و شکلات سازی، لواشک و... است.

زغال اخته دارای ویتامین C و B است ومقدار زیادی آهن، کلسیم و منیزیم دارد.زغال اخته حاوی بیش از 10 درصدتانن،قند،پکتین،اسیدهای آلی و رنگدانه است.این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. قند فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است. مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. مصرف زغال اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.زغال اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند.زغال اخته جزو میوه‌هایی است که ازبروز عفونت جلوگیری می‌کند.ابوعلی‌سینا،دانشمند وپزشک مشهورایرانی آب زغال اخته رابرای شستشوی زخم‌های جلدی و گردریشه آن را برای التیام زخم‌ها به کار می‌برد.با تمام خواص مفیدی که زغال اخته داردمصرف بیش ازاندازه آن باعث تهوع، اسهال، دل به هم خوردگی و سردرد می‌شود.

 

7. انبه


 

انبه محتوی موادمغذی وتقویت كننده روده است.هضم آن،بسیار آسان است.اگرمشكل معده یا سوء هاضمه دارید،انبه مصرف كنیدكه محتوی مقادیرزیادی ویتامین C و كلسیم است.در هند برای جلوگیری ازخونریزی،تقویت قلب ومغز مصرف می شود.به علت فراوانی آهن،نقش سازندگی خون دارد.توصیه می شودافرادی كه ازكم خونی رنج می برند،انبه مصرف كنند.برای خانمها در طول دوران بارداری مفید است.انبه حاوی ویتامین های مختلفی است.ویتامین Aیابتاكاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است،چشم راتقویت وسوخت وسازراتنظیم می كند.انبه یكی از غنی ترین منابع بتاكاروتن است.بتاكاروتن،آنتی اكسیدان بسیارقوی است كه ضدرادیكال های آزاد عمل می كند.
 
 

یك انبه بیش ازنیازروزانه شمابتاكاروتن دارد.خانواده ویتامینBتقویت كننده سیستم عصبی است و به بدن كمك می كندتا بااسترس مقابله كند.درساخته شدن رنگدانه مو وپوست مؤثر است.انبه به علت داشتن منیزیم وپتاسیم برای كاهش فشارعصبی وداشتن آرامش روحی مؤثراست.زیرا اسیدآمینه وتریپتوفان داردو پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است.گلوتامین اسید،ماده مغذی موردمصرف مغز است،كه به تمركزو بهتر شدن حافظه كمك می كنند.

 

8. توت فرنگی


 

طبق آخرین تجزیه علمى كه از توت فرنگى كرده اند معلوم شده است كه توت فرنگى دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، چربى، سلولز و مواد روغنى، آهك و آهن و املاح حل شدنى می باشد. بین املاح معدنى موجود در توت فرنگی باید از كلسیم، فسفر، سدیم ،منیزیم ،سیلیس، آهن ، گوگرد، بروم ویدنام ببریم.توت فرنگى داراى ویتامین هاى B و C و K مى باشد.حتی مقدار ویتامین C توت فرنگى زیادترازمقدار ویتامین Cلیموى ترش است.آنچه توت فرنگى داردبه این میوه خاصیت تقویت كننده ومغذى و تصفیه كننده خون وادرارآوروترمیم كننده املاح معدنى بدن و قلیا كننده خون داده است.
 
 

براى دفاع بدن،درمقابل میكروبها وسموم،میوه اى مفید است،براى منظم كردن اعمال كبدموثر است وفشارخون رابه حدمعتدل نگه مى داردوبراى اشخاصى كه مرض قنددارندمصرف آن مفید است.توت فرنگى را وقتى كاملا رسیده است انتخاب كنیدوباآب جارى بشوییدولى آن را درآب نیندازید كه مدتى بماند زیراعطر و خواص مفید آن از دست مى رود.خانمهایى كه مى خواهند از توت فرنگى به عنوان معالجه زیبایى استفاده كنندبایدپنج یاشش عددتوت فرنگى رادریك پارچه نازك بریزندو فشاردهندتاآب آن درظرفى خارج وجمع شودو بعدآن رابه صورت خودبمالندتاپوست آنها شفاف و با طراوت شود.


9. انگور بنفش


 

انواع و اقسام انگور در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین میوه‌هایی است که در رنگ‌های گوناگون و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انگور یک میوه بهشتی است و خواص فراوانی دارد. دانه‌های سبز یا قرمز یا حتی بنفش انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند. به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کندوبه همین دلیل مصرف آن به طورویژه برای خانم ها توصیه می‌شود.
 
 

انگور ازآن دسته میوه‌هایی است که مقادیرقابل توجهی آنتی‌اکسیدانت درخودگنجانده ویک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگوراز ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یک خبرخوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضدپیری این میوه است که پس ازتحقیقات متعددبه اثبات رسیده است.

انگور ازپیر شدن سلول‌هاجلوگیری می‌کند.توجه داشته باشیدکه آب انگورهم به اندازه خودآن و حتی بیشترازآن برای سلامتی بدن مفید است وپزشکان علاوه برنوشیدن آب انگور،خوردن میوه آن را هم تاکید می‌کنند. خاصیت دیگری که این میوه دارداین است که اجازه نمی‌دهد پلاکت‌ها درخون به هم بچسبند و ازگرفتگی عروق پیشگیری می‌کند.ضدسرطان بوده وخاصیت ضدپیری هم دارد و سلول‌ها را از گزندرادیکال‌های آزادکه عامل پیرشدن سلول‌ها هستند،محافظت می‌کند.درکل مصرف انگورهای رنگین‌تر می‌تواندبرای بدن مفیدترباشد وبه عبارت ساده‌تر تمام میوه‌ها وسبزیجاتی که به رنگ نارنجی،قرمز یا بنفش هستند،خاصیت آنتی‌اکسیدانی وضدپیری بیشتری داشته ومفیدندو هرچه رنگ انگورپررنگ‌تر باشدخصوصا انگوربنفش که حافظ سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری می کند.


10. لیمو ترش


 

لیموترش محصولی معجزه گردرنابودی سلولهای سرطانی است و10000بارقویترازشیمی درمانی عمل میکند.بسیاری ازمردم دراثرسرطان میمیرنددرحالیکه این رازحفظ میشودتا منافع شرکتهای داروسازی به خطرنیفتد.لیمو ترش رامیتوان به صورتهای متفاوت مصرف نمود،قسمت گوشتی آن را خوردیا آب آن را مصرف نمود.به صورت شربت و یاصور دیگر،جالب ترین خاصیت آن اثرش برروی کیست هاوتومورهاست. درمورداین گیاه ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است.همچنین بعنوان یک ضدقارچ وعفونت وکرمها محسوب میشود.فشارخون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه میکند. لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود میکند. و جالب تر از همه اینکه این نوع درمان با عصاره لیمو نه تنها سلولهای سرطانی را نابود میکند بلکه سلولهای سالم را نیز آلوده نمی نماید.

این میوه،بهترین سم زدای طبیعی است.اگرمی خواهیدبدن خودرا پاكسازی كنید،صبحها لیمو بخورید. نصف یك لیمو ترش بزرگ را در آبمیوه خود بچكانید. به این ترتیب نوشیدنیهاطعم فوق العاده ای پیدامی كنند.لیمو مثل بقیه مركبات منبع مناسب ویتامین C است.لیمو برای پاكسازی دستگاه گوارش مفید است.لیمو رادرآب گرم بچكانیدومصرف كنید.بااین كاریك نوشیدنی گرم و ملایم و مدٌر بوجود می آید كه سم بدن را دفع می كندمخصوصاً زمانی كه بخواهید دربرنامه غذایی خودپاكسازی سموم راداشته باشید.عطر لیموبرای تقویت روحی مناسب است.رایحه درمانها معتقدنداین رایحه به تقویت سیستم عصبی كمك می كند.از لیموبرای تقویت مو نیز استفاده می شودبرای افرادی كه موی چرب دارند،مؤثر است.زیراغددچربی راتحریك وبا تولید چربی موها درخشانتربه نظرمی رسند.آب لیمو به خاطرطعم بسیارخوب وقندبسیارکمی که دارد، درطبخ غذاهای مختلف ودرنوشیدنیها استفاده می شود.بویژه برای محافظت ازسیستم ایمنی بدن در زمستان و جلوگیری ازسرماخوردگی سودمنداست.لیمو درغذاهای فصل تابستان بویژه در سالادهای سرد مخصوص تابستان نیز استفاده می شود. لیمو معمولاً به همراه غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند نیز مصرف می شود

 

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.