۹ تکنولوژی جدید دنیای خودروها که باید بدانید


ارسال های توصیه شده

 
 

با ما همراه باشید تا شما را با ۹ تا از بهترین تکنولوژی‌ هایی‌ که در خودروها تا به امروز و در آستانه سال ۲۰۱۴ استفاده خواهند شد آشنا کنیم.

۱- تشخیص عابر پیاده

خودرو ولو توانسته است با ترکیب تکنولوژی‌های مختلف به اختراع جدیدی را در تشخیص اشیا در فاصله‌های دور دست پیدا کند، خودرویی که به این تکنولوژی مجهز است می‌تواند عابرین پیاده و دوچرخه سواران را در فواصل متفاوت شناسایی و مانع تصادف خودرو با آنها شود.

9cartechnology01.jpg

۲- شناسایی علائم راهنمایی

این تکنولوژی در حال حاضر در اروپا استفاده می‌شود، خودررو‌های مرسدس بنز و آئودی در حال حاضر با استفاده از دوربین‌های مخصوص که در جلو خودرو تعبیه شده است می‌توانند علائم راهنمایی و رانندگی را شناسایی کنند. این اطلاعات به راننده خودرو برای آگاهی بیشتر از علائم راهنمایی و رعایت سرعت مناسب کمک می‌کند.

9cartechnology02.jpg

۳- جاروبرقی تعبیه شده در خودرو

شرکت هوندا و کمپانی Shop-Vac جاروبرقی را در داخل خودرو مدل Honda Odyssey Minivan قرار داده‌اند. شما می‌توانید به راحتی از جارو برقی داخلی خودرو در هر شرایطی استفاده نمایید.

9cartechnology03.jpg

۴- رادیو اینترنتی

نمی‌توان گفت این تکنولوژی جدید است، اما میتوان گفت رادیوهای اینترنتی در حال حاضر گسترده‌ترین تکنولوژی است که در خودروهای مدل ۲۰۱۴ فروخته شده در آمریکا وجود دارد. این رادیو‌ ها که بر روی داشبورد قرار دارند از طریق استفاده از اینترنت گوشی‌ همراه به  ایستگاه رادیویی مورد نظر متصل می‌شوند.

9cartechnology04.jpg

۵- دستگیره‌های هوشمند

خودروهای تسلا مدل S سری سدان از تکنولوژی‌های منحصر به فرد زیادی استفاده می‌کنند، یکی از این تکنولوژی‌ها که طراحی بسیار زیبایی دارد، دستگیره‌های خودرو است. این دستگیره‌ها هنگامی که خودرو درحال حرکت است و یا درب‌های خودرو قفل می‌باشد به صورت اتوماتیک به داخل در خودرو جمع می‌شوند، و با فشردن دکمه‌ای به بیرون آورده می‌شوند. این تکنولوژی در نوع خود منحصر به فرد است.

9cartechnology05.jpg

۶- صندلی ماساژور

مرسدس بنز برای خودرو‌های ۲۰۱۴ سری S خود صندلی‌های ماساژوری را تعبیه کرده است البته با تکنولوژی جدید. ماساژ سرنشین توسط کیسه‌های هوای کوچکی که در پشت صندلی قرار دارد انجام ‌می‌شود.

9cartechnology06.jpg

۷- رانندگی نیمه اتوماتیک

خودرو‌های کلاس E شرکت مرسدس بنز سیستم رانندگی هوشمندی را ارائه می‌کنند که می‌تواند کنترل رانندگی را با سرعت کم در مسیرهای پر پیچ و خم و شلوغ به دست بگیرد. در صورتی که راننده از مسیر مشخص شده خارج شود برای جلوگیری از تصادفات این سیستم هوشمند به کمک راننده آمده و خودرو را در مسیر مناسب قرار می‌دهد. در مواقعی ضروری سیستم هوشمند می‌تواند خودرو را به صورت کامل متوقف کند.

9cartechnology07.jpg

۸- ترمز‌های هوشمند

خودرو جدید Acura مدل RLX دارای دکمه ترمز هوشمند است که با فشردن آن ترمز خودرو به صورت اتوماتیک کار خواهد کرد. این قابلیت در مواقعی که راننده پشت چراغ قرمز در انتظار سبز شدن چراغ است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

9cartechnology08.jpg

۹- اخطار عبور از خط‌کشی

این قابلیت محبوب‌ترین تکنولوژی خودروهای سال ۲۰۱۴ خواهد بود. بیشتر تولید کننده‌ها این تکنولوژی را در خودرو خود استفاده خواهند کرد. در صورت عبور خودرو از خط کشی، این سیستم هوشمند به راننده اخطار خواهد داد. البته تحقیقات نشان داده است که این سیستم به اندازه کافی کار‌آمد نیست، اما برای رانندگان خواب‌آلود و خسته هشدار مناسبی است.

9cartechnology09.jpg

امیدواریم با ارائه اطلاعات روز به شما توانسته باشیم بر دانش و آگاهی شما بیافزاییم.

 

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.