سایتهای حاوی پایان نامه از دانشگاههای جهان


ارسال های توصیه شده

Theological Research Exchange Network (TREN)
http://www.tren.com/


شبکه مبادله تحقیقات انجام گرفته در موضوع الهیات، کتابخانه‌ای مشتمل بر 10000 عنوان رساله و پایان‌نامه دانشگاهی از 70 موسسه فعال در زمینه الهیات است. علاوه بر این، در شبکه مذکور، مقاله‌های ارائه شده به کنفرانسهای سالیانه در نشست‌های انجمن‌های دانشگاهی به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برخی از این انجمن‌های دانشگاهی که مقالات آن در سایت وجود دارند، عبارتند از؛ انجمن الهیات پروتستان انجیلی، انجمن آمریکایی تاریخ کلیسا، انجمن مطالعات اعیاد پنجاهگانه و... این شبکه، اسناد دانشگاهی را به سه طریق در اختیار کاربران قرار می‌دهد: 1- به صورت دیجیتالی یعنی از طریق اینترنت 2- نسخه رونوشت که برای هر صفحه 15 سنت دریافت می‌گردد. 3- به صورت ریز فیش    

Diplomarbeiten Agentur diplom.de
http://www.diplomica.com/welcome.html

در این سایت نیز پایان‌نامه‌های آلمانی زبان که در دانشگاههای کشور آلمان به رشته تحریر در آمده‌اند، قرار دارد. اطلاعاتی که راجع به هر یک از پاپان‌نامه‌ها آمده کامل بوده و شامل عنوان، نویسنده، تعداد صفحات، زبان، خلاصه مطالب و فهرست مطالب است. البته برای استفاده از کل پایان‌نامه‌ بایستی مبلغ قید شده در سایت را از طریق کارتهای اعتباری پرداخت نمود.    

Dissertations & Abstract Database
http://www.dissertation.com/

دانشجویان دوره‌های کارشناسی و بالاتر از طریق این سایت می‌توانند پایان‌نامه‌های خود را به صورت آنلاین منتشرکنند. برای این کار لازم است فرمی را در سایت پرکرده و آن را به روسای سایت ارسال نمایند سپس این پایان‌نامه‌ها به صورت یک کتاب درآمده و به کاربران فروخته می‌شود. سایت تمامی این پایان‌نامه‌ها را وارد بانک اطلاعات مخصوص کرده و بر اساس موضوع آنها را طبقه‌بندی کرده است. البته امکان جستجو بر اساس نام نویسنده، عنوان، ISBN و شرح وجود دارد . علاوه بر این، استفاده از 25صفحه اول هر پایان‌نامه در این سایت رایگان بوده ولی استفاده از کل مطالب سایت، مستلزم پرداخت هزینه‌ آن می‌باشد.

Networked Digital Library of Theses and Dissertations
http://www.ndltd.org/

وزارت آموزشی آمریکا در یک اقدام مبتکرانه و با هدف ایجاد کتابخانه دیجیتالی جهانی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های الکترونیک سایت فوق را راه‌اندازی کرده است. از تمامی دانشجویان، با عنوان تسهیم اطلاعات دانشگاهی، دعوت بعمل آمده تا پایان‌نامه‌های خود را به صورت الکترونیک در آورده و آن را از طریق اینترنت به مجموعه پایان‌نامه‌های موجود در سایت اضافه نمایند. دانشگاهها، کتابخانه و افرادی که پایان‌نامه‌های خود را به صورت الکترونیک برای این سایت ارسال کنند، حمایت بعمل خواهد آمد. اکثر دانشگاههای آمریکا در این طرح شرکت کرده‌اند و سایر دانشگاهها نیز وارد این طرح شده‌اند.

Database of African Theses and Dissertations
http://www.aau.org/datad/

بانک اطلاعات رساله‌ها و پایان‌نامه‌های آفریقایی یکی از پروژه‌های موسسه دانشگاههای آفریقاست. هدف موسسه از اجرای این پروژه، افزایش میزان استفاده از پایان‌نامه‌های دوره دکتری در دانشگاهها و دانشکده‌های قاره آفریقا می‌باشد. این پروژه در سال 2000 آغاز شده و تاکنون پایان‌نامه‌هایی با موضوع علوم اجتماعی و علوم انسانی از دانشگاههای کشورهای مختلف قاره آفریقا وارد بانک اطلاعات آن گردیده است. با عضویت در سایت می‌توان از منابع و اطلاعات مربوط به پایان‌نامه‌ها با امکاناتی نظیر جستجو بر اساس کلید واژه و یا نام نویسنده استفاده نمود.

American Political Science Association Graduate Student Connection
http://www.apsanet.org/opps/grad/

آدرسی که مشاهده می‌کنید، بخش ویژه وب سایت موسسه علوم سیاسی آمریکاست. این موسسه به طور خاص در زمینه تهیه و تدارک نیازهای دانشجویان علوم سیاسی در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند و سایت آن دارای مطالب و نکاتی مربوط به پروژه‌های مطالعاتی، یافته‌ها، طرز تالیف پایان‌نامه‌ها و رساله‌های سیاسی و اطلاعات مربوط به مشاغل این رشته است. علاوه بر این، در تالار گفتگوی آنلاین این سایت، اخبار و رویدادهای جدید و پیشرفتهای سیاسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته که دسترسی به آن به صورت آنلاین امکانپذیر است.

Latin American and Caribbean Studies Research Portal
http://www.sas.ac.uk/ilas/handbook/search_index.asp

این سایت نسخه اینترنتی کتاب راهنمای مطالعات انجام شده بر روی کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب است که دانشکده مطالعات آمریکای لاتین در دانشگاه لندن آن را چاپ می‌کند. مهمترین اطلاعاتی که در سایت آمده، فهرست دوره‌های دانشگاهی که در دانشکده برگزار می‌شود و همین طور فهرستی از پایان‌نامه‌های تکمیل شده و در حال انجام دوره دکتری است که امکان جستجو نیز در آن وجود دارد. در مطالعاتی که در این دانشکده بر روی کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب صورت می‌گیرد، تمام جنبه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی از جمله سیاست، ارتباطات بین‌الملل، تاریخ، روند پیشرفتها، انسان‌شناسی، بهداشت عمومی و اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Action Research Resources
http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arhome.html

این سایت متعلق به Southern Cross University در استرالیاست. و در آن تعدادی از منابع وبی پژوهش عملی از جمله لیستهای پستی پژوهشی، دوره آموزشی آنلاین Action Reseaarch، مجله الکترونیک با ارائه متن کامل مقالات، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های پژوهش عملی (متن کامل و خلاصه مقالات) و مجموعه‌ای از منابع مربوط به پژوهش عملی و موضوعات مرتبط به آن معرفی شده است.

Guide To Electronic Theses and Dissertations
http://etdguide.org/default.htm

سایت فوق با نام راهنمای رساله و پایان‌نامه‌های الکترونیک وابسته یونسکو است. دانشجویانی که در حال تالیف پایان‌نامه خود هستند و یا اساتیدی که می‌خواهند به عنوان استاد مشاور در پایان‌نامه‌ها حضور داشته باشند و همینطور روسای دانشگاهها که می‌خواهند پروژه‌های پایان‌نامه‌های الکترونیک را راه‌اندازی کنند و مدیران IT در دانشگاهها می‌توانند از منابع موجود در این سایت استفاده نمایند.

American Historical Association Directory of Dissertations in Progress
http://www.historians.org/pubs/dissertations/

این سایت متعلق به بخش‌ پایان‌نامه‌های در حال اجرا موسسه تاریخی آمریکاست و در آن اطلاعات 4363 پایان نامه که در 171 واحد دانشگاهی در آمریکا و کانادا در حال انجام می‌باشند، آمده است. اطلاعات مربوط به این پایان‌نامه‌ها، هر تابستان از طریق واحدهای دانشگاهی به این موسسه اعلام می‌شود. عضویت، نشست سالانه، جوایز و پیگیری پایان‌نامه‌ها، انتشارات و جستجو با استفاده از موتور جستجوی گوگل سایر لینکها و امکانات سایت را تشکیل می‌دهد.

Digital Library of ETDs (Electronic Theses and Dissertations
http://www.theses.org/

کتابخانه دیجیتالی شبکه‌ای رساله و پایان‌نامه‌های دانشگاهی یک سازمان بین‌المللی است که خدمات مربوط به پایان‌نامه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شامل بخشهایی با نام کاتالوگ واحد NDLTD و گزینه‌های جستجو در بانک اطلاعات، جستجوی ویژه در NDLTD ، بهترینهای مجموعه و سایتهای مربوط است.

BASES DE DATOS DE TESIS DOCTORALES (TESEO)
http://www.mcu.es/TESEO/index.html

این سایت که به زبان فرانسوی و متعلق به وزارت آموزش کشور فرانسه است، پایگاه رساله‌های دکتری می‌باشد که می‌توان در ان بر اساس عنوان پایان‌نامه، نویسنده، دانشگاه، محل سخنرانی، کد و توضیحات به جستجو پرداخت.

Electronic Theses and Dissertations
http://www.lib.ncsu.edu/etd/

این نشانی متعلق به سایت کتابخانه دانشگاه ایالت کالیفرنیای شمالی است که در آن تمامی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های چاپی و الکترونیکی در بخش کاتالوگهای کتابخانه آمده و امکان جستجو در آن بر اساس نویسنده، عنوان و کلید واژه وجود دارد. دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها منوط به ارائه شناسه کاربری و کلمه رمز مخصوص است ولی می‌توان خلاصه پایان‌نامه‌ها را بدون هیچگونه محدودیتی مشاهده نمود. سیستم جستجوی پایان‌نامه‌ها در این سایت بسیار قوی و پیشرفته بوده و کاربر را به راحتی به مورد درخواستی هدایت می‌نماید. علاوه بر این در بخشی به نام ETD می‌توان ضمن مشاهده فهرست موضوعی پایان‌نامه ها و یا جستجو، متن کامل برخی از پایان‌نامه‌ها را که به صورت فایل pdf می‌باشند، مورد استفاده قرار داد.


Concordia University Theses
http://library.concordia.ca/help/howto/theses.php#theses

مجموعه رساله های الکترونیکی این دانشگاه از سه طریق قابل دستیابی است: 1- براساس تورق فهرست الفبایی نام نویسندگان، 2- تورق برحسب دانشکده های نویسندگان، 3- جستجوی کلیدواژه ای. اطلاعات کتابشناختی و چکیده برای هر رساله ارایه می شود و در انتهای آن متن کامل رساله به صورتPDF ارایه می گردد.

Australian Digital Theses Program
http://adt.caul.edu.au/

در این پایگاه صدها رساله دکتری متعلق به دانشگاههای مختلف استرالیا وجود دارد. حوزه موضوعی این رساله ها بسیار وسیع و متنوع است. در این سایت امکانات جستجوی کلیدواژه ای در عناوین رساله ها وجود دارد. ابتدا یک چکیده و سپس متن کامل رساله به صورت فایل pdf از طریق شبکه ارائه می شود.

UNT Electronic Theses & Dissertations
http://www.library.unt.edu/theses/

در این سایت تعداد زیادی پایان نامه دکتری در موضوعات مختلف مربوط به دانشگاه تگزاس شمالی وجود دارد که دسترسی به اطلاعات کتابشناختی و چکیده آن به طور آنلاین امکانپذیر است. متن کامل برخی از پایان نامه ها نیز به طور کامل وجود دارد.

ProQuest Digital Dissertations
http://wwwlib.umi.com/dissertations/

اگرچه استفاده از کلیه پایان نامه های موجود در این سایت مستلزم پرداخت هزینه اشتراک است، این سایت امکاناتی دارد که به وسیله آن می توان از پایان نامه های دو سال اخیر به صورت رایگان استفاده کرد. موتور جستجوی سایت با جستجوی کلیدواژه ای ابتدا چکیده و اطلاعات کتابشناختی رساله ها را بازیابی می کند و سپس خلاصه کاملی در 24 صفحه در مورد هر کدام از رساله ها ارایه می شود.

 

منبع: http://www.bmsu.ac.ir

ویرایش شده توسط sam200
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...
  • 3 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.