ارسال های توصیه شده

دانشمندان آلمانی نانو آهن رباها را در درون ساختارهای آلی فلزی (MOFs) قراردادند. این ساختارهای آلی فلزی آهنربایی را می توان با یک دارو پر کرد و در نتیجه هر گاه یک میدان مغناطیسی ایجاد شود این دارو در محل میدان رها می شود.

 

استفان کسکل از دانشگاه صنعتی درزدن و همکارانش ساختارهای آلی فلزی آهنربایی را با جمع کردن ذرات فوق پارامغناطیس اکسید آهن در ساختارهای آلی فلزی کربوکسیلات ساخته اند. مولکولهای کربوکسیلات نانوذراتی پایدار و فعال می باشند.

 

این گروه ساختارهای آلی فلزی را با ایبوپروفن پر می کنند و عمل حمل آن را شروع می نمایند و پس از آن با یک میدان مغناطیسی خارجی به سادگی عمل رها سازی دارو(ایبوپروفن) را انجام می دهند. میدان مغناطیسی خارجی موجب گرم شدن ساختارهای آلی فلزی آهنربایی می شود و در نتیجه موجب رها شدن دارو از ساختمان آلی فلزی می شود.

 

عملکرد فوق پارا مغناطیسی ساختارهای آلی فلزی با گرمادهی مغناطیسی موجب شروع تحویل دارو می شود.

 

پیش از این ساختارهای آلی فلزی مغناطیسی نیز درست شده اند ولی دستکاری آنها ( تحت اختیار در آوردن آنها) امکان پذیر نبود. اما ساختارهای آلی فلزی آهنربایی که توسط کسکل تعبیه شده اند را می توان به آسانی از بیرون دستکاری کرد. و این به دلیل قدرت نفوذ میدانهای مغناطیسی از پوست انسان می باشد. مولدهای میدان مغناطیسی که می توانند برای رهاسازی داروها مورد استفاده قرار گیرند به صورت تجاری در دسترس می باشند. هر چند پیش از این ساختارهای آلی فلزی آهنربایی در بدن انسان استفاده شده است ولی آزمون سمیت این محصول نیز بطور مجزا صورت خواهد گرفت.

 

لوهی می گوید:«نگهداری و حفاظت مناسب در فرایندهای صنعتی و دارویی در آینده بسیار سخت و دشوار است. عملکرد ساختارهای آلی فلزی آهنربایی می تواند سازه های کوچکی را در این راه فراهم سازد.»

 

کریستین سر که متخصص جامدات منفذ دار از دانشگاه ورسیلز فرانسه می باشد ضمن اعلام موافقت خود می گوید:« این ذرات در آینده نزدیکی، توانایی استفاده از نانوساختارهای آلی فلزی را در عملکرد تحویل دارو افزایش می دهند و آنها ابزار جدیدی را در حوزه  ساختارهای آلی فلزی زیست داروها معرفی خواهند کرد.»

 

http://www.rsc.org/chemistryworld/News/2011/February/04021102.asp منبع

 

 

 

 

 

 

 

post-13842-0-99573000-1404370222_thumb.jpg

ویرایش شده توسط nk2014
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.