توصیه رسول خدا در زمان غیبت امام زمان (عج).


mrg7160

ارسال های توصیه شده

بسم الله الرحمن الرحیم
 
 
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله): إذا أذَّنَ المُؤَذِّنُ أدبَرَ الشَّيطانُ ولَهُ حُصاصٌ؛
 
هرگاه مؤذّن اذان بگويد، شيطان به سرعت پا به فرار می‌گذارد.
 
 (صحيح مسلم: ج ۱ ص ۲۹۱ ح ۱۷)
توصیه رسول خدا در زمان غیبت امام زمان (عج)
 
پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: انتظار الفرج بالصبر عبادة ؛ انتظار فرج با صبر و بردبارى عبادت است.
صدوق در كمال الدين از جابر جعفى از امام ششم روايت نموده كه فرمود:
زمانى بر مردم خواهد گذشت كه امام آنها از نظرشان غائب گردد. خوش بحال آنها كه در آن زمان بر عقيده خود نسبت به ما ثابت مي مانند. كمترين ثوابى كه آنها دارند اينست كه خداوند متعال آنها را با اين كلام صدا زند: بندگان من! كه ايمان به من آورديد و غيب مرا تصديق كرديد، شما را بثواب نيكوى خود مژده‏ ميدهم شما بندگان و كنيزان حقيقى من هستيد عبادت شما را ميپذيرم و از تقصيرات شما ميگذرم و شما را مى ‏آمرزم و بخاطر شما بندگانم را از باران سيراب ميكنم، و بلا را از مردم برطرف ميسازم، اگر براى خاطر شما نبود عذاب خود را بر آنان (كه در بي دينى و غفلت و معصيت بسر مي برند) فرو مي فرستادم. جابر گفت: عرض كردم يا ابن رسول اللَّه! بهترين كارى كه شخص با ايمان در آن زمان ميتواند انجام دهدچيست؟
فرمود: حفظ زبان خود و ماندن در خانه! روايت زرارة بن اعين هم در آن كتاب از زراره روايت نموده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم مى ‏فرمود: قائم پيش از قيامش غيبتى دارد، عرض كردم: براى چه غائب مى‏ شود؟
فرمود: ميترسد، در اين وقت با دست اشاره بشكم خود فرمود (يعنى ميترسد شكمش را پاره كنند.)
سپس فرمود: اى زراره! او همان منتظر است و همان است كه مردم درباره ولادتش ترديد ميكنند! بعضى مى‏ گويند او هنوز در شكم مادر است و برخى مى‏ گويند:
او غائب است، و عده ‏اى هم مى‏ گويند او هنوز متولد نشده است، و جمعى ميگويند دو سال پيش از وفات پدرش متولد شده است اوست كه مردم همه در انتظار وى ميباشند ولى خداوند دوست دارد شيعيان را بدين وسيله امتحان كند. در آن موقع است كه اهل باطل دچار شك مي شوند.
زراره ميگويد: عرض كردم: قربانت گردم! اگر من آن زمان را درك نمايم چه كار كنم؟ فرمود: اى زراره اگر آن روز را درك كردى پيوسته اين دعا را بخوان:
«اللّهم عرّفنى نفسك فانّك ان لم تعرّفنى نفسك لم اعرف نبيّك اللّهم عرّفنى نبيّك فانّك ان لم تعرّفنى نبيّك لم اعرف حجّتك اللّهم عرّفنى حجّتك فانّك ان لم تعرّفنى حجّتك ظللت عن دينى»
يعنى پروردگارا! خود را بمن بشناسان كه اگر خود را بمن نشناسانى نميتوانم پيغمبرت را بشناسم، پروردگارا! پيغمبرت را بمن بشناسان كه اگر پيغمبرت را بمن نشناسانى نميتوانم حجت تو را بشناسم. پروردگارا! حجت‏ خود را بمن بشناسان، كه اگر حجت خود را بمن نشناسانى دين خود را از دست مي دهم!
 
برای فریاد مسلم(ع)
همه ی کوفیان
به تماشا ایستادند.
بی خبران ندانستند که
«فریاد»
شنیدنی است.

بی جهت نیست
که هیچ «فریاد رسی» نیامد

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.