مدال طلای جایزه اسپای (SPIE) به پروفسور نادر انقطاع


ارسال های توصیه شده

(۱۳۹۴/۷/۱)
 
 
226882_904.jpg
 

پروفسور نادر انقطاع از دانشگاه پنسیلوانیا به خاطر مشارکت‌های پیشگامانه و قابل‌تقدیرش در حوزه مهندسی اپتیکِ فرامواد، پلاسمونیک‌های نانومقیاس، فرامواد بر پایه مدارهای نانواپتیکی، و تصویربرداری اپتیکی در زمینه‌های پزشکی برنده مدال طلای انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک (SPIE) شد. مدال طلا بالاترین جایزه اهدایی از سوی اسپای است.

اسپای، انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک است که در سال 1955 به عنوان سازمانی غیرانتفاعی برای پیشرفت فن‌آوری‌های نوری به ثبت رسید. این انجمن قریب به 256000 عضو اصلی از 155 کشور جهان را در خود جای داده که در فراهم آوردن امکاناتی نظیر کتاب‌ها و مجلات، برگزاری کنفرانس‌ها، کمک به ادامه تحصیل و ثبت اختراع از اعضای خود حمایت می‌کند. اسپای در سال 2014  بیش از 4/3 میلیون دلار را به برنامه‌های آموزشی و گسترش علوم اختصاص داد.

منبع: http://www.psi.ir/news2_fa.asp?id=1857

http://spie.org/x112992.xml

 

 

Wikipedia

 

نادر انقطاع (متولد ۸ اکتبر، ۱۹۵۵ در چهارراه عزیزخان، خیابان حافظ تهران) دانشمند ایرانی-آمریکایی است. او هم اکنون استاد ندویل رمسی در دانشگاه پنسیلوانیا، در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده است و با دانشکده‌های مهندسی برق و سیستم‌ها، مهندسی پزشکی، فیزیک و نجوم همکاری دارد.

نادر انقطاع از پیشتازان رشته نانو تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی، بر رشته‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته است. او مشارکت‌های مهمی در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری انجام داده است.

او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تهران، ایران و فوق لیسانس و دکترای خود را از مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد. او از ۱۹۷۸ به ایالات متحده مهاجرت کرد.

دکتر نادر انقطاع استاد دانشگاه پنسیلوانیا و دانشمند پیشرو جهان در زمینه الکترومغناطیس، موفق به دریافت مدال طلای SPIE (جامعه بین‌المللی حرفه‌ای در اپتیک و فوتونیک کاربردی) در سال ۲۰۱۵ شده است. این مدال که در سال‌های گذشته توسط چارلز هارد تاونز (پدر لیزر) در سال ۱۹۶۴و چارلز کائو (پدرخواندهٔ پهنای باند» «پدر فیبر نوری» یا «پدر ارتباطات با فیبر نوری») در سال ۲۰۰۹ کسب شده است، بالاترین نشان اهدایی SPIE می‌باشد همچنین در میان دریافت‌کنندکان این مدال چهره‌های سرشناس بسیاری در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است. نادر انقطاع از پیشتازان رشته نانو تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی، بر رشته‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته است. او مشارکت‌های مهمی در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری انجام داده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت جایزه الکترومغناطیسIEEE شد. از جمله افتخارات دیگر دکتر انقطاع جایزه جرج هیلمیر برای تحقیق برتر در سال ۲۰۰۸ و جایزه محقق جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده در سال ۱۹۸۹ می‌باشد.

لینک به دیدگاه

=D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>

واقعا جاي افتخاره 

هر كجاي دنيا كه آدم بره هم وطناش مثل ماه ميدرخشند.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.