تخصیص اعتبار عمرانی آموزش و پرورش با اولویت ایمنی و تجهیز مدارس


vahidvms

ارسال های توصیه شده

وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای به رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دستور داد تا ایمنی و تجهیز مدارس در اعتبار عمرانی وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار داشته باشد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای ارتقای سطح ایمنی مدارس موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود: اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری و سال‌های آتی با اولویت افزایش سطح ایمنی و تجهیزات مدارس تخصیص یافته و مورد مصرف قرار گیرد. ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش و واحدهای تابعه به هیچ وجه بدون نظارت کامل فنی اداره کل نوسازی مدارس استان و آن سازمان مجاز به ساخت‌وساز و خرید تجهیزات از محل اعتبارات عمرانی استانی وزارت آموزش و پرورش و کمک‌های مردمی نیستند،

 

پس تمام ساخت‌وسازها باید با اطلاع و نظارت کامل اداره‌کل نوسازی مدارس استان و رعایت تمامی استانداردهای مربوطه صورت پذیرد. براساس قوانین‌ امکان جابه‌جایی اعتبارات تخصیص یافته در قانون بودجه وجود ندارد. تخصیص اعتبارات توسط معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

 

جابه‌جایی اعتبارات نیاز به مصوبه مجلس دارد و دولت باید برای این‌کار لایحه به مجلس تقدیم کند. یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این‌باره به همشهری گفت: دو نوع بودجه داریم که یکی مربوط به بودجه عمرانی استان‌هاست که براساس صلاحدید کمیته برنامه‌ریزی استانداری‌ها سهم هر دستگاه در استان مشخص و توزیع می‌شود.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.