تمام فوتبالی های سیگاری


ارسال های توصیه شده

دیگر تمام شد. دیگر نمی توانند راست راست برای خودشان بچرخند و سیگار بکشند. ستاره های فوتبال از این به بعد باید رعایت کنند و مواظب خودشان باشند. جریمه سیگار کشیدن از این به بعد فقط فشار اسپانسر نیست. اینطور نیست که فلان مجله عکس در حال سیگار کشیدن یک فوتبالیست را منتشر کند و او فقط مجبور به عذرخواهی شود. همین هفته پیش سازمان ضد دوپینگ نیکوتین را در فهرست مواد نیروزا قرار داد و به همه ستاره های ورزش اعلام خطر کرد.

حالا دیگر وین رونی نمی تواند در استخر خانه اش سیگار بکشد. اوزیل با یک عذرخواهی مشکلش حل نمی شود و بوفون نمی تواند از توضیح دادن فرار کند. اگر سیگار بکشند، اگر آزمایششان مثبت شود کارشان تمام است اما مگر فوتبالیست ها هم سیگار می کشند؟ کدام یک از ستاره های حال حاضر دنیا سیگاری اند؟ اصلا اینها به سیگار اعتیاد دارند یا برای تفنن به آن پک می زنند. این یک گزارش است از همه سیگاری های فوتبال. آنهایی که باید عادتشان را ترک کنند.

دکتر تو چرا؟

133640_516.jpg

133641_193.jpg

ال سیگاریتو

وقتی خبر مرگ سوکراتس همه جا پیچید، رونالدو، اسطوره برزیلی فوتبال که از بچگی عاشق دکتر بود، در صفحه توییترش نوشت: «یک کشروع بد برای روز. در آرامش بخواب دکتر سوکراتس». آن زمان او تازه مرده بود و کسی دوست نداشت درباره عادات بدش حرف بزند اما یکی از عادات بد دکتر را خود رونالدو هم داشت؛ سیگار کشیدن. هر چند نباید فراموش کرد که رونالدو سیگاری نبود اما چند عکس از او موجود است که سیگار در دستش کاملا مشخص است.

133642_299.jpg

چپ پای خلافکار

133644_892.jpg

جالب اینجاست که سال ها بعد، جانشین پرتغالی او در رئال مادرید هم هنگام تفریح، از سیگار نگذشت. فابیو کونترائو، مدافع چپ رئال مادرید در جشن تولد پارسالش در حال سیگار کشیدن به بالکن خانه اش رفت که فورا عکسش را گرفتند. در این عکس کنار او کریستیانو رونالدو ایستاده که کاملا مشخص است سیگار نمی کشد. وقتی عکس سیگار کشیدناو منتشر شد، روزنامه های اسپانیایی گزارش دادند که ژوزه مورینیو، سرمربی این تیم عکس را دیده و حسابی عصبانی شده.

133643_478.jpg

رئالی ها یک نفر دیگر را هم در این فهرست دارند؛ مسوت اوزیل، ستاره آلمانی خط میانی این تیم. عکس های اوزیل در تابستان 2011 که با دوستانش در یک قایق تفریحی سیگار می کشد در همه روزنامه های اسپانیایی به خصوص بارسلونایی منتشر شد تا چهره این بازیکن ترک تبار مخدوش شود.

کبریت روی تیکی تاکا

وقتی آبروی رئالی ها می رود، روزنامه های مادریدی همیشه پایه هستند که حالی هم از طرف مقابل بگیرند. آنها عکسی رو کردنداز بازیکنان بارسا که آنها هم دست به سیگار برده بودند. عکس فابرگاس و ژرار پیکه که داشتند قهرمانی در جام جهانی 2010 را جشن می گرفتند. عکس آنها با پیراهن مخصوص تیم ملی اسپانیا که به مناسبت قهرمانی بر تنشان بود، در حال کشیدن سیگار برگ گرفته شد که نشان می داد برای دوربین ژست هم گرفته اند.

133645_782.jpg

یونایتد شهر اسموکرها

تیم های مشهور سهم زیادی در این ماجرا دارند. شاید به خاطر این باشد که خبرنگار دور و برشان زیاد است. شاید به همین دلیل است که منچستر یونایتد بیشترین عکس ها و داستان های لو رفته را دارد. انگلیس یک روزنامه سان دارد که زندگی خصوصی فوتبالیست ها را به هم می زند و همه چیز را بیرون می کشد. هر چند رئال و بارسا در چند سال اخیر بیش از همیشه مورد توجه بوده اند اما هیچ کدامشان به اندازه یونایتد ستاره سیگاری نداشته اند. یونایتد از سال های قبل در این رقابت خودش را پیش انداخته.

133646_215.jpg

قهرمان «شیاطین سرخ» در فینال لیگ قهرمانان 1999 مقابل بایرن مونیخ، سیگار دود می کرد. شرینگهام در یورو 96، 30 ساله بود و در نوک خط حمله تیم ملی انگلیس بازی می کرد. همان زمان او اعتیادی ترک نشدنیبه سیگار داشت اما همچنان ستاره هم بود. با این وضع، دیگر باورش سخت است که اسون گوران اریکسون، سرمربی سوئدی تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2002، شرینگهام را به تیم ملی دعوت کرد و با خود به کره جنوبی و ژاپن برد.

آن زمان شرینگهام 36 ساله بود. پل گاسکوین، پدیده جنجالی فوتبال انگلستان هم که همبازی شرینگهام در جام ملت های اروپای 1996 بود به دود کردن دائمی سیگار معروف است. شاید برای همین است که وین رونی در راستای شباهت های بی اندازه اش به او، سیگار به دهان گذاشته.

وین بی اعصاب، وین خوشگذران

داستان رونی اولین بار در تابستان 2008 لو رفت. او با منچستریونایتد فاتح لیگ قهرمانان شده بود و بعدش با کالین ازدواج کرد. رونی در ماه عسلش سیگار می کشید. عکسی از او در استخر که دارد سیگار می کشد به سرعت در نشریات انگلیسی چاپ شد و همه حتی فرگوسن هم آن عکس را دیدند. روزنامه عامه پسند «دیلی میل» در گزارشی نوشت که فرگوسن بی شک حال رونی را می گیرد و درباره فابیو کاپلو، سرمربی وقت تیمملی انگلیس هم نوشت که او به این موضوع کاری ندارد اما دو سال بعد دیگر کفر فرگوسن درآمد.

روزنامه «سان» پرفروش ترین روزنامه انگلستان عکس رونی را که یکی با موبایل گرفته بود، در حالی چاپ کرد که نشان می داد تا ساعت 5:30 صبح در میهمانی بوده و در این بین سری به بیرون زده و در پیاده رو با دوستانش سیگار کشیده. فرگوسن هم به محض خواندن این مقاله عکس العمل تندینشان داد و حتی تصمیم گرفت به او در بازی جام خیریه مقابل چلسی بازی ندهد. «سان» گزارش داد که فرگوسن در اولین ملاقاتش با رونی در اولین جلسه تمرین در فصل جدید، اصلا بارونی حرف نزد و بعد از تمرین او را به اتاقش فراخواند.

133647_668.jpg

کشیدن روزی 20 نخ سیگار. قهرمانی جام جهانی 2002 آنقدر پررو بود که وقتی در منچستریونایتد هم بازی میکرد، سیگار می کشید و سر آلکس فرگوسن هم از این ماجرا کاملا خبر داشت. آن هم کی؟ آلکس فرگوسن! کسی که معروف است دخالتی عمیق در زندگی شخصی بازیکنانش دارد و با «سشوار» معروفش نمی گذارد کسی دست از پا خطا کند.

زین الدود و جیان بزرگ

133648_359.jpg

133652_961.jpg

سوپر حاشیه

مگر می شود یک فهرست از آدم های حاشیه دار (هر حاشیه ای) باشد و بالوتلی خودش را جا نکرده باشد. سیگاری ترین ایتالیایی که عکس های بی شماری از سیگار کشیدنش دیده می شود، کسی نیست جز ماریو بالوتلی، ستاره بی اخلاق خط حمله منچسترسیتی. دیگر از هیچ کس پوشیده نیست که او سیگاری است و به گفته بسیاری از منابع، او روزی پنج یا شش نخ سیگار می کشد.

133649_689.jpg

روبرتو مانچینی، سرمربی سیتی که هر کاری برای تربیت کودک یاغی اش می کند، یک کبار درباره او گفته بود: «فکر نمی کنم او خیلی سیگار بکشد. شاید پنج یا شش نخ در روز. به او گفتم بهتر است سیگار نکشد. من همیشه مخالف سیگارم. به همین دلیل پسر خودم سیگار نمی کشد. کار او درست نیست اما من پدر یا مادر او نیستم. اگر پسر خودم بود، یک اردنگی به او می زدم. حالا که نیست.»

یک ایتالیایی سیگاری دیگر جان لوکاویالی، ستاره دهه 1990 یوونتوس و اسطوره چلسی است. معروف است که در تمام دوران بازی اش سیگار می کشید. حتی وقتی بازیکن چلسی بود و رود گولیت او را در یک بازی بیرون کشید، به رختکن رفت و سیگاری روشن کرد. حالا او چطور تا سنین بسیار بالا به عنوان مربی بازیکن برای چلسی کار می کرد و سیگار می کشید، کسی نمی داند.

بازیکنان، تنها سیگاری های زمین فوتبال نیستند

آقایان خوش تیپ

ممکن است سیگار کشیدن فوتبالیست ها مذموم و خلاف عرف و از اینجور حرف ها باشد اما در دنیای مربی ها داستان کمی فرق می کند؛ مثلا همین مربی برزیلی که ایران را به جام جهانی برد. همین والدیر ویه رای خودمان سیگار می کشید اما اینقدر خوش تیپ نبود که کسی از داشتن چنین سرمربی خوشحال باشد. به هر حال مد لباس پوشیدن آنها تاثیر زیادی در مقبولیت و عدم مقبولیتشان دارد. تصویر مقبول مربیان سیگاری معمولا اینطور است که یک کت و شلوار تیره پوشیده اند و رویش یک بارانی بلند به تن دارند. آنها به سیگارشان پک می زنند و به بازی فکر می کنند.

133650_215.jpg

133651_791.jpg

ریکاردو لاوولپه، سرمربی اسبق مکزیک به دلیل سیگار کشیدن در کنار زمین در جام جهانی 2006 در بازی مقابل ایران از فیفا اخطار گرفت. اسلوان بیلیچ سرمربی فعلی کرواسی به گفته فرانک لمپارد هم تیمی سابقش در وستهام قبل از هر دیدار یک نخ سیگار می کشد. او این عادت را هنوز با اینکه اکنون سرمربی کرواسی شده و با این تیم در رقابت های یورو 2012 حاضر بود، ترک نکرده است.

در ایران هم مربی سیگار کم نداریم اما همانقدر که سیگاری زیاد است، خوش تیپ هایشان کم است. خوش تیپ ترین مربی سیگاری ایران ناصر حجازی بود. مربی که البته خیلی اجازه نمی داد عکسش با سیگار چاپ شود اما در تمرینات با آن بارانی بلند کنار زمین می ایستاد و دویدن بازیکنان را تماشا می کرد.

لینک به دیدگاه

مگه سیگار کشیدن جرمه

یه عده راه می اافتن دنبال بازیگرا و فوتبالیستها که کی سیگار میکشه کی فلان کارو میکنه اصلا به شما چه

مگه خودت نمیکنی.اونا مگه دل ندارن

سرک کشیدن توی زندگی دیگران واقعا آخر عقب ماندگی

منظورم کلی ربطی به این تاپیک نداره

لینک به دیدگاه

مگه سیگار کشیدن جرمه

یه عده راه می اافتن دنبال بازیگرا و فوتبالیستها که کی سیگار میکشه کی فلان کارو میکنه اصلا به شما چه

مگه خودت نمیکنی.اونا مگه دل ندارن

سرک کشیدن توی زندگی دیگران واقعا آخر عقب ماندگی

منظورم کلی ربطی به این تاپیک نداره

وقتی کسی الگو می شه ، باید بیشتر مواظب رفتارش باشه. با این حال سرک کشیدن و فضولی تو زندگی این جور آدما درست نیست

لینک به دیدگاه

بله حرف شما درست

این جور افراد در انظار عمومی باید الگو باشند

ولی فضولی توی زندگی خصوصی و مهمونی خصوصی روی بالکن خونه

ما خودمون همه کار میکنیم به اونا که میرسه میگیم جیزه

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.