واكنش امام جمعه موقت تهران به پروژه تطهير سياسي اصحاب فتنه


ارسال های توصیه شده

تلاش اين روزهاي برخي جريانات سياسي براي تطهير اصحاب و سران فتنه واكنش‌هاي زيادي را در ميان فعالين سياسي كشور به دنبال داشته است به نحوي كه حجت الاسلام سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران نيز در سخناني در بابل به اين تلاش‌ها واكنش نشان داده و اعلام كرد: اگر فتنه‌گران سال 88 همچنان به فتنه خود ادامه دهند با بردن نام، آن‌ها را رسوا می‌کنیم.

به گزارش رجانيوز، امام جمعه موقت تهران و عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، بعداز ظهر امروز در همایش گفتار ماه در سازمان تبلیغات مازندران در بابل اظهار داشت: ويژگي فتنه 88، کودتای مخملی تمام عیار بود و مهم‌ترین مشخصه این کودتا مقابله و سرکوبی با نظام حاکم، استفاده از رنگ مخصوص به عنوان شعار، بی‌اعتبار کردن نهادهای قانونی، قراردادن نهادهای بدلی مثل کمیته صیانت آراء و استفاده از شعار تقلبی است.

 

وی بیان داشت: به وحدت رسیدن ضدانقلاب‌ها چه دشمنان داخلی و چه خارجی، به میدان آمدن قدرت رسانه‌ای دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی، استفاده ابزاری از مقدسات و به صحنه آمدن ریزش‌ها از دیگر ویژگی مهم فتنه 88 بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اذعان داشت: فتنه 88 فتنه کوری بود که هنوز برای برخی کور مانده است، هنوز فرماندهان هشت سال دفاع مقدس اظهار می‌کنند این هشت ماه از هشت سال دفاع مقدس برای ما سخت‌تر بود.

وی بیان داشت: گرفتاری این فتنه بی‌توجهی برخی از خواص بود که ماجرا را نمی‌فهمیدند که الان نیز همین گونه است، هنوز عده‌ای نمی‌فهمند و می‌گویند چرا ایران این همه در سوریه سرمایه‌گذاری کرده و از بشار اسد حمایت می‌کند.

خاتمی افزود: حمایت ایران از سوریه مبنا دارد زیرا سوریه اردوگاه دنیای استکبار شده و دشمن در آنجا نیرو پیاده می‌کند و دلیل آن هم مقابله با ایران، حزب الله لبنان و حزب مقاومت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضور هشت ساله مردم در دفاع مقدس، نظام اسلامی را در عرصه تجاوز بیگانه برای همیشه بیمه کرد و دشمنان فهمیدند ایران از یک وجب خاکش نخواهد گذشت، حضور مردم در حماسه 9 دی، انقلاب را در عرصه تهاجم داخلی بیمه کرد و دشمنان فهمیدند که با یک ملت بصیر و آگاه مواجه هستند.

خاتمی به ویژگی‌های مهم 9 دی اشاره و تصریح کرد: خودجوش بودن حماسه مردمی، وجود انگیزه مقدس همانند سال 56 و57، بصیر بودن مردم تجلی بالاترین نوع ولایت‌مداری بود.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم با بصیرت از بسیاری از خواص جلوتر بودند، بیان داشت: مردم به صراحت ، فتنه‌گران را به اسم نفرین می‌کردند، عده‌ای می‌گویند این عمل خوبی نبود اما من می‌گویم خوب بود، کسانی که در عرصه تعریف از امام راحل شتاب دارند اما در عرصه تبعیت با دشمنان ولایت رفیق هستند، 9 دی حماسه خداپسندانه و ماندگاری بود که باید همانند دیگر حماسه‌ها زنده بماند و به نسل بعدی منتقل شود.

 

خاتمی نسبت به فتنه جدید در آینده هشدار داد و گفت: کسانی که فکر می‌کنند دشمن دست از شیطنت برداشته خطا است بلکه زخمش کهنه‌تر و عمیق‌تر شده چون ناکام مانده است.

 

وی با اشاره به اینکه ناامید کردن مردم از نظام و سیاه‌نمایی فتنه جدید فتنه‌گران در آینده نزدیک است، افزود: رسانه‌های صهیونیست و برخی بی‌بصیرت‌ها می گویند ایران در خزان به سر می‌برد اما این طور نیست ایران در اوج اقتدار و عظمت است زیرا شاخصه موفقیت هر کشور رشد علمی اوست که کشور ما توانسته در بسیاری از موارد علمی، هوا و فضا و پزشکی سرآمد باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه فتنه آینده را ولایت‌ستیزی‌ها رقم می‌زنند، تصریح کرد: فتنه آینده با التهاب و به آشوب کشیدن جامعه رقم می‌خورد، هر کس تا زمان انتخابات رفتار و گفتار التهاب‌آمیز داشته باشد خائن به انقلاب است، گاه ولایت‌ستیزی در پوشش حمایت از ولایت جلوه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: اگر فتنه‌گران دست از فتنه برندارند آن‌ها را به اسم رسوا می‌کنیم، فتنه گذشته را حرکت مردم در مسیر ولایت خنثی کرد و مطمئن باشند فتنه آینده را نیز ناکام خواهند گذاشت.

به نظر مي‌رسد پروژه تطهير سران فتنه كه برخي از آن با عنوان پروژه «دوربرگردان سياسي» ياد مي‌كنند، توسط برخي جريانات سياسي در آ‌ينده با واكنش‌هاي جدي‌تر به عاملي براي انزواي اين جريانات سياسي مبدل خواهد شد.

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.