حيواناتي كه قرباني زيبايي خانم‌ها مي‌شوند + فيلم و تصاوير (+16)


vahidvms

ارسال های توصیه شده

بسياري از محصولات آرايشي قبل از توليد نهايي روي چشم، بيني، دهان و دستگاه گوارشي حيوانات آزمايش مي‌شوند تا پزشک‌ها واکنش‌هاي آلرژي‌زا و غيره را متوجه شوند، اما حيواناتي که در اين آزمايش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، يا کور شده و در نهايت در اثر خفگي تلف مي‌شوند.

 

هفته گذشته "اتحاديه اروپا" قانوني مبني بر ممنوعيت انجام آزمايش لوازم آرايشي روي حيوانات را تصويب کرد. بنابراين قانون، "شرکت‌هاي توليد کننده لوازم آرايشي" نبايد محصولاتي را که مواد آن روي حيوانات آزمايش شده را به بازار عرضه کنند.

 

 

931668_178.jpg

 

*آزمايش لوازم آرايشي روي حيوانات باچه هدفي صورت مي‌گيرد؟*

"آزمايش لوازم آرايشي" و زيبايي روي "پوست حيوانات" همواره با مناقشات فراواني روبرو بوده است. گرچه روش‌هاي جايگزين بسياري وجود دارد اما بسياري از شرکت‌هاي بزرگ توليد "لوازم آرايشي و بهداشتي"، آزمايشات ايمني مواد خود را به طرز بيرحمانه‌اي روي حيوانات انجام مي‌دهند.

 

 

931673_459.jpg

به گزارش "سازمان جامعه انساني آمريکا"، اين آزمايش‌ها شامل تست مسموميت‌هاي عمومي، حساسيت چشم و پوست و جهش‌زايي مي‌شود.

 

پس از 13 سال بحث و مجادله در اتحاديه اروپايي آزمايش مواد سمي آرايشي روي حيوانات در اروپا متوقف شد، اما در طول اين سال‌ها کشورهايي نظير "فرانسه" و "انگليس" هنوز هم از سرمداران آزمايشات حيواني در جهان به شمار مي‌روند. در "آمريکا" هم که بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليد کننده‌ لوازم آرايشي دنيا در آن حضور دارند،"آزمايش مواد آرايشي روي حيوانات" امري رايج است، به‌طوري که شرکت "L’Oreal"، "غول آرايشي دنيا" نسبت به ممنوعيت"فروش لوازم آرايشي" که روي حيوانات تست شده‌اند اعتراضات بسياري کرد.

 

 

931670_229.jpg

تست لوازم آرايشي روي حيوانات نوعي سوء استفاده از آن‌ها است که به قصد اطمينان از اثر بخشي و ضد حساسيت بودن لوازم آرايشي در انسان انجام مي‌شوند. به خاطر آسيب‌هايي که به حيوانات آزمايشي وارد مي‌شود، سال‌هاست فعالان حقوق حيوانات با شرکت‌هاي توليد کننده اين لوازم مبارزه کرده‌اند، اما به خاطر نفوذ اين شرکت‌ها در دولت‌هاي اروپايي و آمريکا به موفقيت چنداني دست نيافته‌اند.

 

بسياري از محصولات آرايشي قبل از توليد نهايي روي چشم، بيني، دهان و دستگاه گوارشي حيوانات آزمايش مي‌شوند تا پزشک‌ها واکنش‌هاي آلرژي‌زا و غيره را متوجه شوند، اما حيواناتي که در اين آزمايش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، يا کور شده و در نهايت در اثر خفگي تلف مي‌شوند.

 

 

931669_149.jpg

به گزارش Animalaid، سالانه حدود 38 هزار حيوان در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا تحت آزمايش مواد آرايشي قرار مي‌گيرند.

 

اگر چه روش‌هاي جايگزين بسياري بوجود آمده‌اند اما بسياري از کارخانه‌هاي آمريکايي توليد کننده لوازم آرايشي مانند "Unilever"، "Clorox"، "Church& Dwight"، ",” Johnson & Johnson و ديگران به مسموم کردن و آسيب زدن به حيوانات در تست‌هاي آزمايشگاهي ادامه مي‌دهند.

 

حيواناتي مانند "موش"، "خوکچه هندي" و بويژه " خرگوش" به زور مواد شيميايي زيادي را مي‌بلعند يا بو مي‌کنند و يا روي صورت و چشم آن‌ها تزريق مي‌شوند.

 

931897_345.jpg

اعتياد ميمون‌ها، تغيير شکل صورت گربه‌ها و سگ‌ها، نابينايي خرگوش‌ها، ايجاد تومورهايي به بزرگي بدن خود موش و غيره نتيجه بسياري از اين آزمايش‌هاي غير انساني است.

 

بنا براين گزارش، دولت آمريکا از بسياري از آزمايش‌هاي بيرحمانه روي حيوانات حمايت مالي کرده و اگر چه راه‌هاي موثر جايگزين زيادي در دسترس هستند، اما ميليون‌ها حيوان در آزمايشگاه‌هاي اين کشور تلف مي‌شوند.

 

 

931899_112.jpg

به گزارش PETA، "سازمان حمايت از رفتار اخلاقي با حيوانات" ، بيش از 7 هزار ماده شيميايي در لوازم آرايشي استفاده مي‌شود و در حالي که اتحاديه اروپا آزمايش بيش از 400 ماده شيميايي روي حيوانات را ممنوع کرده، اما آمريکا تنها 14 مورد را محدود کرده است.

 

مقادير بسياري از پودرهاي صورت، انواع رنگ مو گاهي اوقات براي آزمايش سمي نبودن آن‌ها به خورد حيوانات داده مي‌شود.

 

به گزارش پايگاه تحليلي NJ، بسياري ازشرکت‌هاي مهم توليد لوازم آرايشي از حيوانات استفاده مي‌کنند تا امنيت محصولات خود را آزمايش کنند.

 

بنابراين گزارش؛ مصرف کننده‌ها بايد محصولاتي را که از حيوانات در آزمايش‌هاي خود استفاده مي‌کنند را تحريم کنند.

 

 

931926_884.jpg

تست‌هايي که در آزمايشگاه‌هاي اين شرکت‌ها انجام مي‌شوند براي حيوانات بسيار دردناک بوده و در بسياري از موارد منجر به مرگ آن‌ها مي‌شود. حتي اگر حيوانات در اين شرايط سخت تلف نشوند، بي مصرف بوده و توسط مسئولان آزمايشگاه‌ها تلف مي‌شوند. گفته مي‌شود سالانه حدود 25 ميليون حيوان تنها در آمريکا در تست‌هاي آزمايشگاهي تلف مي‌شوند.

 

تمام حيوانات از ميمون گرفته تا موش آزمايشگاهي در انواع تست‌هاي لوازم آرايشي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. براي مثال "سايه چشم" و ديگر انواع آرايش‌هاي چشم روي چشم خرگوش‌ها انجام مي‌شود تا ميزان حساسيت مواد به پلک چشم‌هاي حساس آزمايش شود که در بسياري از موارد به کوري خرگوش منجر خواهد شد.

 

 

931927_625.jpg

در گذشته آزمايش‌هاي اين چنيني روي حيوانات تا حدودي قابل توجيه بود زيرا در برخي از موارد، مواد مسموم باعث نابينايي و يا حتي مرگ برخي مصرف‌کننده‌ها مي‌شد. اما در اين دوره و با وجود بسياري از راه‌هاي جايگزين اعمال چنين آزمايش‌هايي به هيچ عنوان قابل توجيه نيست.

 

 

*انواع آزمايش‌هاي لوازم آرايشي*

تست "Draize " يا "مسموميت حاد"

 

اين تست در سال 1944 توسط اداره دارو و غذاي آمريکا ابداع شد. تست مسموميت حاد عمدتا در آزمايش لوازم آرايشي انجام مي‌گيرد. حدود 0.5 ميلي‌ليتر از ماده شيميايي به چشم يا پوست حيوان تزريق شده و منتظر تاثيرات آن روي بدن حيوانات مي‌شوند.

 

 

931898_485.jpg

براي اعمال تغييرات روي بدن حيوانات بايد 14 روز صبر کرد. در اين مدت، نشانه‌هاي اين تست، قرمزي پوست، تورم، کوري و تخليه بدن است. خرگوش و سگ از مهمترين حيواناتي هستند که در اين آزمايش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اگر محصول آسيبي به حيوان نرساند که در اکثر موارد مي‌رساند، حيوان دوباره مورد استفاده قرار گرفته يا اينکه آسيب ديده و تلف مي‌شود.

 

 

تست حساسيت چشم

 

در اين تست، تاثيرات نفوذ مواد آرايشي داخل چشم آزمايش مي‌شود. براي انجام اين کار، مقداري از مواد آرايشي را وارد چشم خرگوش مي‌کنند که در بيشتر موارد باعث کوري حيوان مي‌شود. اين آزمايش هر 24، 48 و 72 دو ساعت به مدت 7 روز انجام مي‌شود.

 

 

931968_492.jpg

 

مسموميت حاد خوراکي

 

ماده آزمايشي از طريق لوله غداخوري به زور وارد گلوي موش شده که باعث استفراغ، خونريزي داخلي، فلج شدن اعضاي بدن و حتي مرگ اين حيوان مي‌شود.

 

هدف اين آزمايش تعيين مقدار موادي است که باعث مرگ نيمي از حيوانات آزمايش شده در طي 14 روز مي‌شود.

 

932219_711.jpg

مسموميت از طريق استشمام

 

موش خرمايي يا ميمون را به زور وارد يک لوله بسيار تنگ مي‌کنند تا ماده مورد آزمايش را بو کند. آثار آزمايش پس از 14 روز روي حيوان پديدار مي‌شود که منجر به مرگ بيش از نيمي از حيوانات آزمايشي مي‌شود.

 

طبق گزارش‌هايي كه تاكنون منتشر شده اند، سالانه بين 14 تا 70 ميليون حيوان در تمام دنيا تحت تست‌هاي آزمايشي قرار مي‌گيرند که بسياري از آن‌ها مي‌ميرند.

 

 

 

*آزمايشگا‌ه‌هاي مخفي "بوتاکس"در انگليس*

932221_233.jpg

"بوتاکس" محصول پيشروي جراحي‌هاي زيبايي است که براي اولين بار توسط شرکت " Allergan" آمريکا در کاليفرنيا توليد شد. مجوزي که انگليس براي ساخت بوتاکس دريافت کرده است شرکت‌ها را ملزم مي‌کند که هر کدام از اين بوتاکس‌ها بايد ابتدا روي موش‌هاي آزمايشگاهي تست شوند.

 

932220_245.jpg

بوتاکس يکي از معروف‌ترين روش‌هاي زيبايي در جهان است که سودي چند ميليون دلاري براي شرکت‌هاي سازنده به همراه دارد. شرکت توليدکننده بوتاکس، Allergan از ارائه توضيحات درباره آزمايش روي حيوانات سکوت کرده و آن را محرمانه خوانده است.

 

به گزارش ديلي‌ميل، آزمايشگاه‌هاي انگليس حيوانات را در معرض آزمايش‌هاي سمي "LD50" قرار مي‌دهند که موجب مرگ آن‌ها مي‌شود.

 

بر اساس اطلاعاتي که موسسه Animal Aid بدست آورده است، دولت انگليس از فروش "سم بوتولينيوم" مورد نياز توليد بوتاکس به شرکت‌هاي لوازم آرايشي سود مستقيم مي‌برد.

 

 

935385_878.jpg

بنا بر اين گزارش، گروه‌هاي حقوق حيوانات درخواست تحريم بوتاکس را کرده‌اند، زيرا هر ذره آن روي موش‌هاي آزمايشگاهي تست مي‌شود. اين نوع محصولات شامل ممنوعيت آزمايش محصولات آرايشي روي حيوانات نمي‌شوند زيرا در ابتدا به عنوان دارو از آن استفاده شده است.

 

پايگاه انگليسي ديلي‌ميل در تحقيقاتي دريافت، موسسه زيبايي HPA،که آزمايشات موش‌هاي آزمايشگاهي را انجام مي‌دهد، از دربار سلطنتي انگليس ميليون‌ها دلار دريافت مي‌کند.

 

 

932222_422.jpg

به گزارش پايگاه Archive، سال 2005، فردي به نام Keith Mann به دليل حمله به آزمايشگاه‌هاي" wickham" در شهر "همپشاير" به 6 ماه زندان محکوم شد. اين فرد با نفوذ به آزمايشگاه‌هاي Wickham، مدارکي مبني بر آزمايش ماده‌اي سمي Botulin Toxin) BOTOX) روي حيوانات که باعث مرگ نيمي از آن‌ها مي‌شود را كشف كرده بود. نکته جالب توجه اين است که دادگاه اجازه قرائت مدارک عليه آزمايشگاه ويکهام را نداد و آقاي Mann مجرم شناخته شد.

 

 

932223_628.jpg

در ميان حيوانات آزمايشگاه‌هاي اين شرکت حدود 100 خرگوش وجود داشتند که از آن‌ها براي انجام آزمايش‌هاي عوارض جانبي لوازم آرايشي و برخي مواد دارويي استفاده مي‌شود.

 

براي آزمايش لوازم آرايشي در اين آزمايشگاه از روش LD50‌ استفاده مي‌شود؛ مقدار معيني از يک سم که اگر روي يک عده از حيوانات آزمايشگاهي مورد مصرف قرار گيرد به طور متوسط 50 درصد از آن‌ها از بين مي‌روند. اين يعني تزريق ماده سمي به شکم حيوانات و افزايش دوز آن باعث مرگ نيمي از حيوانات مي‌شود. نيمي ديگر از حيوانات که زنده مي‌مانند يا با گاز خفه مي‌شود و يا گردن ان‌ها شکسته مي‌شود.

 

البته اين روش آزمايش در سال 1999 ممنوع شد، اما برخي از شرکت‌هاي انگليسي همچنان از اين روش استفاده مي‌کنند.

 

 

932224_532.jpg

فيلم زير قسمتي از مدارک يافت شده درآزمايشگاه‌هاي ويکهام است. همان‌طور که در فيلم مشاهده مي‌شود، کارکنان اين آزمايشگاه بدترين رفتار ممکن را با حيوانات آزمايشگاهي داشته و از هرگونه بيرحمي درقبال آن‌ها مضايقه نمي‌کردند. اين فيلم به قدري اسفناک و دردناک است که تنها بخشي از آن قابل پخش است.

 

 

به گزارش سازمان لوازم آرايشي اتحاديه اروپايي، سالانه بيش از 5 ميليارد محصول آرايشي در بازار اروپا فروخته مي‌شود.

 

 

*بي‌اهميتي دولت آمريکا به حقوق حيوانات آزمايشگاهي*

به گزارش واشنگتن‌تايمز، در حالي که اتحاديه اروپا انجام آزمايش‌هاي آرايشي روي حيوانات را ممنوع اعلام کرده است، دولت آمريکا هيچ اقدامي در اين باره انجام نمي‌دهد. بر اساس تحقيقاتي که اين روزنامه آمريکايي انجام داده است صدها ميليون حيوان در اين کشور در ‌آزمايشاتي مانند بوتاکس که آزمايش‌هاي جايگزين آن هم وجود دارد کشته مي‌شوند.

 

 

933237_923.jpg

بنا بر اين گزارش، هر ساله پزشک‌هاي آمريکايي بيش از 3 ميليون دوز بوتاکس به بيمارهاي خود تزريق مي‌کنند. البته قبل از تزريق به پوست انسان، اين ماده سمي خطرناک روي حيوانات آزمايش مي‌شود.

 

براساس گزارش واشنگتن‌تايمز، دولت آمريکا به جاي حمايت از کمپين‌هاي مبارزه با آزمايش لوازم آرايشي روي حيوانات، سدي شده و به حمايت کارخانه‌ها پرداخته است.

 

934365_817.jpg

به گزارش فوربز، دولت چين يکي از دولت‌هايي است که آزمايش‌هاي حيواني را براي محصولات زيبايي فروخته شده در اين کشور الزامي مي‌داند، از اينرو شرکت‌هاي آمريکايي نظير L’oreal و Avon فرصت را مناسب ديده و بدون هيچ شکايتي در چين فعاليت مي‌کنند.

 

L’oreal"

 

"اورئال" بزرگ‌ترين شرکت زيبايي دنيا و آرايشي يکي از برندهاي معروف لوازم آرايشي در آمريکا است که آزمايش‌هاي خود را روي حيوانات انجام مي‌دهد. به گزارش lorealinoa، با وجود دسترسي به راه‌هاي جايگزين، اورئال در ظلم و ستم به حيوانات رتبه اول را دارد.

 

933239_364.jpg

بنا بر اين گزارش اورئال، آزمايش‌هاي خود را روي حيواناتي مانند موش، خرگوش، سگ و گربه استفاده مي‌‌کند، اما به نظر مي‌رسد اين شرکت علاقه خاصي به خرگوش‌ها دارد، زيرا آن‌ها تنها حيواناتي هستند که بدون کمک آب نمي‌توانند مواد شيميايي را از چشم خود بيرون کنند.

 

تخمين زده مي‌شود تنها در سال 2010، 2.5 ميليون حيوان در فرانسه در تست‌هاي آرايشي مورد استفاده قرار گرفتند.

 

بر اساس اين گزارش، اورئال برزگ‌ترين مانع ممنوعيت آزمايشات حيواني در آمريکا است. قرار بود تا سال 2013 اورئال آزمايشات حيواني خود را کنار بگذارد، اما غول لوازم آرايشي دنيا آزمايش‌هاي حيوانات خود را به کارخانه‌هاي زيرمجموعه خود واگذار کرده است.

 

 

933240_608.jpg

اورئال به همراه دو شرکت ديگر آمريکايي يعني Mary Kay, و Avon مصحولات حيواني خود را در بازار پرفروش چين که اين آزمايشات ممنوع نيست صادر مي‌کند.

 

فساد اورئال آنقدر زياد است که کمپيني مبني بر توقف آزمايشات غير انساني اين شرکت روي حيوانات تشکيل شده است.

 

934368_743.jpg

شرکت Avon

 

"او’ن" حدود 9000 محصول آرايشي در سال 2011 در 100 کشور جهان به فروش رساند که حدود 0.3 درصد آن‌ها روي حيوانات تست شده بودند. تعداد حيوانات تست شده مي‌تواند به هزاران مورد برسد.

 

933238_459.jpg

در سال 1989 اين شرکت اعلام کرد تا انجام آزمايش روي حيوانات در محصولات خود را متوقف کند. اما در سال 2012 مري‌کي مجددا به اين عمل روي آورده است، زيرا دولت چين الزام کرده است که محصولات آرايشي بايد روي حيوانات تست شده باشند.

 

934366_504.jpg

به گزارش ديلي‌ميل، سالانه حدود 20 هزار خرگوش و 240 هزار موش در آزمايشگاه‌ها جان خود را از دست مي‌دهند.

 

اعتراضات جهاني نسبت آزمايشات لوازم آرايشي روي حيوانات

همواره کمپين‌ها و اعتراضات گوناگوني در سراسر جهان نسبت به آزمايش‌هاي بي‌رحمانه لوازم آرايشي روي حيوانات وجود داشته است، به‌طوري که ممنوعيت اخير توليد اين محصولات در اتحاديه اروپا بر اثر فشارهاي اين گروه‌ها بوده است.

 

 

 

لینک به دیدگاه

با این که دردناکه

ولی خب

نمیشه که رو ادم آزمایش کرد

 

حالا این هیچی

این همه آدم دارن میمیرن عین خیالشونم نیست

 

این هم از دنیا مدرن امروز

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

واقعاً متاسفم

و ندانسته و غیر مستقیم عملاً ما هم تو این جرم و جنایت شریک هستیم که با خرید این محصولات به حمایت اونها می پردازیم #-o

لینک به دیدگاه

بابا ارایش نکنید والا بی ریخت میشی زود پیر میشید/سادگی بهترین زیباییه

 

بعدش به حیوونا بیشتر از ادما توجه کنید چون اونا زبون بسته ان کمک ادمارو میخوان حتی سوسکو نکشید فقط از خونه بیرون کنید سوسک هم جون داره احساس داره مثل ما زندگی داره اما من ازش می ترسم اما همه حیونارو دوست دارم

غذامون اضافه میاد نمیریزیم اشغالی میدیم به گربه ها

اگه من شهردار بودم یه سطل غذا برا گربه ها تو هر کوچه میذاشتمم

تازه به موش هم حیوان موزی نمیگفتم

تازه چرا به بچه هاتون یاد میدید که به سمت گربه یا کبوترها سنگ بندازن بهشون بگید عوض این کارا خیونارو ناز کنن

لینک به دیدگاه

خیلی باحال بود :))لایکو زدم نگی نزدی،انسان باید با حیوانات مهربون باشه

 

 

هیچا باحال نبود من اینارو می بینم گریم میاد

اگه یه حیون جلو چشات جون میدادونمیتونستی کاری کنی

میدیدی 10 ساعت کم کم قسمت های بدنشو نمیتونه تکون بده

اخرش دیگه هیچ جاش تکون نمیخوره جز چشاش ،بعد نیم ساعت هم می میره

می فهمیدی

اینو برا لایک ننوشته بودم

 

گریم میومدخود ادما تحمل درد ندارن :(]]=(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( چه برسه حیونای نازنازی

حیونا دلشون خیلی پاکه من از بچگی با حیونا بزرگ شدم خیلی مهربونن

یه گربه داشتم انگشت کوچیک پامو قاز میگرفت دستامو غاز میزد بازی میکرد فقطن منو دوست داشت

مشق نوشتنی می پرید سر خودکاروم خودکارمو میگرفت دهنش می برد

میرفت برام از باغچه کرم خاکی میاورد میذاشت جلوم یعنی میگفت برات غذا اوردم یه بارن غذای گربه هارو بخوریعنی منو مهمون میکرد

تامنو میدید میدویید میرفت روسرم

میومد می نشست رو پام

 

به خدا راست میگم =(( =(( =(( =(( =((

ویرایش شده توسط مریمی
لینک به دیدگاه

بابا ارایش نکنید والا بی ریخت میشی زود پیر میشید/سادگی بهترین زیباییه

 

بعدش به حیوونا بیشتر از ادما توجه کنید چون اونا زبون بسته ان کمک ادمارو میخوان حتی سوسکو نکشید فقط از خونه بیرون کنید سوسک هم جون داره احساس داره مثل ما زندگی داره اما من ازش می ترسم اما همه حیونارو دوست دارم

غذامون اضافه میاد نمیریزیم اشغالی میدیم به گربه ها

اگه من شهردار بودم یه سطل غذا برا گربه ها تو هر کوچه میذاشتمم

تازه به موش هم حیوان موزی نمیگفتم

تازه چرا به بچه هاتون یاد میدید که به سمت گربه یا کبوترها سنگ بندازن بهشون بگید عوض این کارا خیونارو ناز کنن

هیچا باحال نبود من اینارو می بینم گریم میاد

اگه یه حیون جلو چشات جون میدادونمیتونستی کاری کنی

میدیدی 10 ساعت کم کم قسمت های بدنشو نمیتونه تکون بده

اخرش دیگه هیچ جاش تکون نمیخوره جز چشاش ،بعد نیم ساعت هم می میره

می فهمیدی

اینو برا لایک ننوشته بودم

 

گریم میومدخود ادما تحمل درد ندارن :(]]=(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( چه برسه حیونای نازنازی

حیونا دلشون خیلی پاکه من از بچگی با حیونا بزرگ شدم خیلی مهربونن

یه گربه داشتم انگشت کوچیک پامو قاز میگرفت دستامو غاز میزد بازی میکرد فقطن منو دوست داشت

مشق نوشتنی می پرید سر خودکاروم خودکارمو میگرفت دهنش می برد

میرفت برام از باغچه کرم خاکی میاورد میذاشت جلوم یعنی میگفت برات غذا اوردم یه بارن غذای گربه هارو بخوریعنی منو مهمون میکرد

تامنو میدید میدویید میرفت روسرم

میومد می نشست رو پام

 

به خدا راست میگم =(( =(( =(( =(( =((

 

 

:-?:-? :-?:-? :-?

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.