بزرگترین حمله سایبری تاریخ سرعت اینترنت جهانی را کاهش داد


Tunnel

ارسال های توصیه شده

 

یک خصومت تلخ میان دو شرکت آنلاین عامل بزرگترین حمله سایبری در تاریخ بود که در نتیجه آن دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به اینترنت کند شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مناقشه شکل گرفته میان گروهی که قصد دارد نامه های الکترونیک ناخواسته را که از آنها با عنوان " اسپم" یاد می شو ، مسدود کند و شرکتی که متهم به ارسال چنین نامه هایی است دیروز سه شنبه 7 فروردین ماه ترافیک اینترنت را در سطح جهانی مختل کرد.

پنج نیروی پلیس سایبری، تحقیقات روی این حمله را آغاز کرده اند، حمله ای که به قدری وسیع بوده است که کارشناسان اعتقاد دارند به زودی خدمات بانکداری و نامه های الکترونیکی را تحت تأثیر قرار می دهد.

میلیونها کاربر اینترنتی تاکنون با اختلال دسترسی به خدماتی چون سایتهای نت‌فلیکس و تأخیر در لود شدن وب سایتهای دیگر رو به رو شده اند.

این مشکل زمانی آغاز شد که شرکت " اسپم هاوس" به عنوان گروه غیر انتفاعی مبارزه با نامه های اسپم که قصد دارد نامه های ناخواسته را محدود کند شرکت هلندی سایبر بانکر را اوایل ماه جاری میلادی در فهرست سیاه قرار داد.

از شرکت سایبربانکر با عنوان شرکت میزبان یاد می شود، به این معنا که این شرکت با فراهم کردن فضا روی یک سرور به سازمانها این امکان را می دهد که سایت خود را در اینترنت در دسترس قرار دهند.

در وب سایت این شرکت آمده است که میزبان هر سایتی به جز سایتهای هرزه نگاری و مرتبط با تروریسم خواهند بود.

شرکت اسپم هاوس که در لندن و ژنو دفاتری دارد یک پایگاه داده ها از وب سرورهایی را که با اهداف شرورانه ای چون ارسال نامه های اسپم برای محصولات تقلبی چون قرصهای لاغری کار می کند را محدود کرده و اوایل ماه جاری میلادی سایت شرکت سایبربانکر را به این پایگاه داده ها افزوده است.

اسپم هاوس مدعی شده است که سایبر بانکر یک حمله گسترده محروم سازی از سرویس به منظور پرکردن سرورهای خود با ترافیک اینترنتی آغاز کرده است.

این مسئله درست شبیه ارسال نامه های ناخواسته به یک صندوق پستی و ارسال صدها نامه در یک زمان است.

آلن وودوارد کارشناس امنیتی سایبر در دانشگاه سوری گفت: اگر این وضعیت را شبیه یک شاهراه تصور کنید، این حملات به قدری ترافیک در این شاهراه ایجاد می کند که راه مسدود شود.

متیو پرینس مدیر اجرایی امنیت اینترنتی شرکت کلودفیر این اقدام را با یک بمب هسته ای مقایسه کرد و افزود: ایجاد چنین صدماتی کار ساده ای است.

دیوید ام محقق ارشد امنیتی در شرکت آنتی ویروس کسپراسکی اظهار داشت که این حملات سرعت کل اینترنت را کاهش داده است. مثل این که فردی می خواهد صندوق پستی مرا با نامه های ناخواسته پر کند و با تمام این نامه ها به دفتر پست مراجعه کند، به طبع این اقدام بر ارسال نامه سایر افراد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

منبع: http://mehrnews.com/detail/News/2023499

لینک به دیدگاه

البته این بزرگ ترین نیست

حتی جز یکی از بزرگ ترین ها هم نیست

 

در بزرگ ترین حمله صورت گرفته کل اینترنت جهان :- از کار افتاد

لینک به دیدگاه

البته این بزرگ ترین نیست

حتی جز یکی از بزرگ ترین ها هم نیست

 

در بزرگ ترین حمله صورت گرفته کل اینترنت جهان :- از کار افتاد

 

با تشکر از شما

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.