با ورزش اندامی زیبا داشته باشیم


hamed.kh

ارسال های توصیه شده

ورزش کردن نه تنها باعث زیبایی اندام می شود ، بلکه بر سلامت و طول عمر شما نیز می افزاید، اولین فایده ای که ورزش کردن برای شما دارد این است که شما با جسم خود در تماس بیشتری خواهید بود و بیش از هر زمان دیگری به نواقصی که ممکن است در بعضی از قسمت های اندامتان وجود داشته باشد پی خواهید برد .

برای برخورداری از اندامی زیبا و متناسب لازم است عضلاتی قوی و پوستی با طراوت داشته باشید و این خواسته بدون ورزش کردن صحیح امکان پذیر نیست . در اثر ورزش حرکت های بدن منظم و هماهنگ می شود ، در نتیجه خستگی دیرتر بروز می کند، عضلات و اندام خوش حالت و ورزیده می گردد و همراه با افزایش نیروی عضلاتی ، مقاومت بدن زیادتر می شود .

در ضمن ورزش های شادی آور مانند حرکات موزون و ایروبیک علاوه بر فعالیت بدنی ، خستگی روحی و فشارهای عصبی را از بین می برد ، هیجان را کنترل و یک آرام کننده طبیعی و بدون ضرر می باشد . ورزش مرتّب باعث طولانی شدن عمر می شود ، به افراد این امکان را می دهد که از زندگی لذت ببرند و احساس طراوت و شادابی کنند دیگر مزیت بسیار با ارزش ورزش این است که بهترین وسیله پیشگیری در برابر اعتیاد و بیمار های عصبی شناخته شده است .

فواید ورزش کردن :

1) گلبول های قرمز بیشتری در مغز استخوان ساخته می شود و این خود منجر به افزایش هموگلوبین می گردد .

2) قدرت ماهیچه های قلب افزایش یافته و بدن خیلی دیرتر از زمان معمولی خسته می شود .

3) پوست بدن در اثر ورزش کردن نرم می شود و حالت خشکیدگی و زبری خود را از دست می دهد .

4) حرکات دودی معده بیشتر می شود ،5) در نتیجه هضم غذا را آسان می کند .

6) باعث تقویت عضلات شکم شده و عمل گوارش بهتر انجام می شود .

7) باعث جلوگیری از چاقی ،8) نقرس ،9) برخی از بیماریهای قلبی – عروقی و ماهیچه ای – مفصلی می شود.

10) در ایجاد نشاط ،11) پرورش فکری ،12) قدرت تصمیم گیری و لذت از زندگی اهمیت زیادی دارد .

13) به جریان سریع خون کمک می کند،14) در نتیجه ضربان قلب زیاد می شود . در اثر ورزش می توان ضربان قلب را از 75 ضربه به 150 ضربه در دقیقه رساند .

چرا باید بعد از فعالیت ورزشی استراحت کرد ؟

پس از ورزش ، انجام کار و فعالیت بدنی ، ماهیچه های بدن دچار خستگی و کوفتگی می شود ، این خستگی به علت سوخت و ساز و تولید اسید لاکتیک است در هنگام خستگی ، استراحت موجب بهبودی ماهیچه های می شو د، به این معنی که اسید لاکتیک به تدریج دفع شده ، سوخت و ساز حالت طبیعی خود را بدست می آورد ماساژ و گرم کردن ماهیچه ها خستگی را زودتر بر طرف می کند .

طریقه صحیح استراحت کردن :

ابتدا به پشت روی زمین بخوابید ، پاها و دست ها در کنار بدن قرار دهید به مدت 10 دقیقه ، بعد به انجام حرکت بعد بپردازید .

 

ورزش های سبک :

شنا : شنا یک از بهترین ورزش های انتخابی برای زیبایی اندام و تقویت عضلات به شمار می رود زیرا علاوه بر بالا بردن توانایی بدن، دارای اثر آرام بخشی نیز می باشد شنا باعث می شود تنفس عمیق گردد ، عضلات تمام قسمت های بدن را به حرکت در آورده و آن را تقویت می نماید ، در عین حال به هیچ نقطه از بدن نیز فشار وارد نمی آ ورد و جریان گردش خون را در تمام بدن سرعت می بخشد .

پیاده روی : یکی از ورزش هایی است که انجام آن بسیار مفید است یکی از فواید این است که کارایی فیزیکی بدن را به گونه ای بالا می برد که قادر است به تمام نسوخ اکسیژن کافی برساند.

با راهپیمایی مویرگ های جدید رشد پیدا می کنند در نتیجه گردش خون بهتر انجام گرفته و خون کافی به تمام عضلات بدن می رسد این نوع گردش خون بوسیله مویرگ های جدید، گردش خون جنبی نامیده می شود و قلب را قادر می سازد که در هر ضربان خون بیشتری را به تمام عضلات بدن برساند علاوه بر این گلبول های قرمز خون در تمام بدن افزایش می یابد . پیاده روی باعث افزایش مقاومت بدن می شود که از این طریق می توان به ناراحتی ها و فشارهای زندگی فایق آمد . در اثر پیاده روی از تغییر شکل استخوان های بدن جلوگیری به عمل آمده و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید

دویدن : عده ای از مردم تصور می کنند که دویدن یک ورزش مردانه است و فقط آقایان باید به انجام این ورزش مبادرت ورزند ، در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که خانم ها را از انجام دادن این ورزش محروم بمانند ، دویدن یکی از مفید ترین ورزش ها ست و در همه سنین امکان انجام آن وجود دارد بهتر است ابتدا با پیاده روی و بعد با قدم های کوچک ولی سریع شروع کنیم .

دوچرخه سواری : این ورزش عضلات پا را قوی می کند و اگر با سرعت انجام شود ، بنیه بدنی را نیز افزایش می دهد بهتر است این ورزش با حرکات کششی همراه باشد زیرا، عضلات پا ها در اثر دوچرخه سواری سخت و سفت می شود این ورزش برای زیبا و تقویت ران ها و ساق پا موثر است .

تنیس : این ورزش جهت تقویت ماهیچه های دست و پا ها می باشد بهتر است با این ورزش تمرین های کششی را نیز انجام دهید .

نرمش های موزون :

حرکت شنا روی زمین با زانو:

ابتدا روی زمین بخوابید ، پاها جفت و کاملا کشیده و دست ها کاملا زیر شانه ها باشند با فشار دست ها به زمین شانه را از زمین بلند کنید و آن قدر بالا بیاید تا آرنج ها کاملا کشیده شود در این حالت ، دست ها و زانو در تماس با زمین است سعی کنید بدن را صاف نگه دارید

در مقابل دیوار ایستاده ( نیم متر از دیوار فاصله داشته باشید ) سپس بدن خود را به کمک دست ها روی دیور قرار دهید ( حرکت بالانس با استفاده از دیوار ) و ده ثانیه در همان وضع بمانید این عمل را ده بار انجام دهید .

0- روی زمین بنشینید و پاها را روی زمین دراز کنید ،1- سپس کاملا روی پاها و زانوی خود خم شوید به طوری که سرتان به زانوها برسد در این حالت باید دستها روی مچ پاها قرار داشته باشد پنج ثانیه در همین وضعیت باشید سپس به حالت اولیه برگردید این عمل را چندین بار تکرار کنید .

2- ابتدا روی زمین دراز بکشید زانوها خم و پاها را کمی از هم باز کنید کف دست ها را روی زمین بگذارید سپس عضلات شکم خود را منقبض کرده و عضلات باسن را جمع کنید ،-3 بعد لگن خود را از زمین بلند کنید به طوری که ا تنه پای شما از زمین بلند شود ولی دست ها باید روی زمین باقی بماند تا ده بشمارید و بعد یک استراحت کوتاه و دوباره این عمل را تکرار کنید .

لینک به دیدگاه

ممنون قابل توجه دوستانی ک ما را مورد شماتت دویدن میکنند. :-=D> =D> =D>

ای وای دوست گرامی چرا شماتت دویدن؟؟ :-?

پس یه چند خطی از فواید دویدن در ادامه توضیح آقا حامد اضافه می کنیم تا دیگه شماتتون نکنند................

 

دویدن با تعادل فشار خون باعث عملکرد بهتر شریان ها (انبساط شریان ها بیشتر پس جریان خون روان تر) می شه. در نتیجه بعلاوه ی تاثیرش بر بدنی متناسب، احتمال وقوع سکته قلبی را کاهش و سلامت جسم و روح فر را نیز تضمین می کنه. دویدن می تونه باعث ترشح هورمون اندورفین شود که این در ایجاد نشاط در فرد نقش پررنگی داره. این ورزش‌ها، نه تنها به سلامت فیزیکی کمک می‌کنه بلکه تاثیرات شگرفی بر حافظه داره. طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه کمبریج، دویدن سبب بهبود حافظه شده و چون به اکسیژن‌رسانی بیشتر به مغز کمک می‌کند در شکل‌گیری صدها هزار سلول جدید حافظه هم دخیل است. دویدن در بهبود فعالیت فکری، افزایش بافت استخوانی ، افزایش طول عمر(محققان این طور نتیجه گرفتند که دویدن خطر مرگ و میر را در زنان و مردان به میزان 44 درصد کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر به میزان 6.2 سال در مردان و 5.6 سال در زنان می شود)، غلبه بر افسردگی، تقویت سیستم تنفسی، بهبود عمل گوارش، تقویت قلب، تنظیم فشار خون (کاهش مقاومت عروق)، کاهش چربی خون تا حد طبیعی، کاهش اضافه وزن و بهبود عملکرد ایمنی مفید است که از این طریق نیز در درمان بی‌خوابی افراد موثر می باشد و به طور طبیعی به انسان آرامش می‌دهد. و فواید بسیار زیاد دیگر........

@};- *-:)*-:)@};-

:)>- سالم و تندرست باشید، ورزش یادتون نره

لینک به دیدگاه

ای وای دوست گرامی چرا شماتت دویدن؟؟ :-?

پس یه چند خطی از فواید دویدن در ادامه توضیح آقا حامد اضافه می کنیم تا دیگه شماتتون نکنند................

 

 

دویدن با تعادل فشار خون باعث عملکرد بهتر شریان ها (انبساط شریان ها بیشتر پس جریان خون روان تر)می شه. در نتیجه بعلاوه ی تاثیرش بر بدنی متناسب، احتمال وقوع سکته قلبی را کاهش و سلامت جسم و روح فر را نیز تضمین می کنه. دویدن می تونه باعث ترشح هورمون اندورفین شود که این در ایجاد نشاط در فرد نقش پررنگی داره. این ورزش‌ها، نه تنها به سلامت فیزیکی کمک می‌کنه بلکه تاثیرات شگرفی بر حافظه داره. طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه کمبریج، دویدن سبب بهبود حافظه شده و چون به اکسیژن‌رسانی بیشتر به مغز کمک می‌کند در شکل‌گیری صدها هزار سلول جدید حافظه هم دخیل است. دویدن در بهبود فعالیت فکری، افزایش بافت استخوانی ، افزایش طول عمر(محققان این طور نتیجه گرفتند که دویدن خطر مرگ و میر را در زنان و مردان به میزان 44 درصد کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر به میزان 6.2 سال در مردان و 5.6 سال در زنان می شود)، غلبه بر افسردگی، تقویت سیستم تنفسی، بهبود عمل گوارش، تقویت قلب، تنظیم فشار خون (کاهش مقاومت عروق)، کاهش چربی خون تا حد طبیعی، کاهش اضافه وزن و بهبود عملکرد ایمنی مفید است که از این طریق نیز در درمان بی‌خوابی افراد موثر می باشد و به طور طبیعی به انسان آرامش می‌دهد. و فواید بسیار زیاد دیگر........

@};- *-:)*-:)@};-

:)>- سالم و تندرست باشید، ورزش یادتون نره

 

ممنون از اطلاعات مفیدتون :-bd=D>

لینک به دیدگاه

ممنون قابل توجه دوستانی ک ما را مورد شماتت دویدن میکنند. :-=D> =D> =D>

چرا شماتت؟

من هم صبح وشب میدوم واقعا آدم سرزنده میشه

لینک به دیدگاه

جدی ؟شمام ورزش میکنید؟چقد خوب =D>

به نظرم آدم بدون ورزش میمیره

من چندوقتی است وقت نمیکنم برا ورزش بیرون برم ولی حداقل تو حیات خونه میشه ورزش کرد،عاشق کوه، پیاده روی ،استخر،بعضی مواقع هم باشگاه :)]]

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.