پرواز بزرگترين بادبان خورشيدي به فضا در 2014


dastak

ارسال های توصیه شده

اين پروژه توسط شرکت L'Garde در حال ساخت بوده که پيش از اين نيز در پروژ‌ه‌هاي ديگر از جمله ساخت ساختار قابل تورم براي آنتن‌هاي فرکانس راديويي و آرايه‌هاي خورشيدي همکاري داشته است.

 

پرواز اين بادبان براي اواخر سال 2014 برنامه‌ريزي شده که بر روي يک موشک فالکون 9 شرکت اسپيس ايکس به فضا پرتاب خواهد شد.

 

در ماههاي اول پرتاب اين بادبان، چند آزمايش از جمله استقرار آن، نمايش کنترل برداري با استفاده از پره‌هاي سر بادبان، ناوبري دقيق و در نهايت حفظ موقعيت فضاپيما در يک موقعيت گرانشي ثابت موسوم به نقطه لاگرانژ يک خورشيد-زمين اجرا خواهد شد.

 

Sunjammer تنها ماموريت بادبان خورشيدي در جهان نبوده بلکه ناسا پيش از اين در نوامبر 2010 فضاپيماي NanoSail-D را با طول بادبان 9.3 متر مربع به فضا پرتاب کرده بود. همچنين کاوشگر ايکاروس ژاپن نيز بادبان خورشيدي خود را در ژوئن 2010 در فضا مستقر کرده و اولين فضاپيمايي بود که در ميان فضا با نيروي محرکه نور خورشيد حرکت مي‌کرد.

 

Sunjammer را مي‌توان بر سيستمهاي هشدار هواشناسي فضايي کار گذاشت که خبرهاي منظم‌تر و دقيق‌تر از فعاليت جرقه خورشيدي ارائه کند.

 

اين بادبان خورشيدي در حالت باز نشده به اندازه يک ماشين ظرفشويي بوده و وزن آنها تنها 32 کيلوگرم است.

 

ناسا علاقه‌مند است کارکردهاي ديگري را نيز براي اين بادبان خورشيدي داشته باشد از جمله اينکه از آن در جمع‌آوري و حذف ضايعات مداري، خارج کردن ماهواره‌هاي استفاده شده از مدار، ارائه يک پيوند مستقيم ارتباطي با قطب جنوب زمين و همچنين براي نيروي محرکه فضاي عميق استفاده کند.

 

موفقيت اين بادبان خورشيدي براي فعالسازي چندين ماموريت علمي و اکتشافي که تنها از بادبان خورشيدي استفاده مي‌کنند، نقش مهمي ايفا مي‌کند. همچنين ناسا قصد دارد از فضاپيماهاي مجهز به اين فناوري براي بازديد از چند سيارک نزديک به زمين استفاده کند.

 

 

5-810.jpg

 

 

6-82.JPG

weare.ir

ویرایش شده توسط dastak
لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.