استفاده از ارز مرجع برای واردات بیش از 120 هزار دستگاه موبایل چینی


Tunnel

ارسال های توصیه شده

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر از کشف تخلف دهها میلیاردی گمرک کشور داد و گفت: بیش از 120 هزار دستگاه موبایل چینی با ارز مرجع وارد کشور شده است.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقیق و تفحص و بررسی های اخیر، این کمیته به این نتیجه رسیده است که تخلف دهها میلیاردی در گمرک کشور به وقوع پیوسته است.

رئیس کمیسیون شوراها افزود: چند ماه قبل یک شرکت در وزارت صنعت و معدن برای وارد کردن 120 هزار دستگاه ام پی تری ( ضبط صدا) ثبت سفار ش می کند که به صورت اتفاقی در استان اصفهان یکی از کانتینرهای این محموله را مامورین نیروی انتظامی باز می کنندو متوجه می شوند که به جای دستگاه ام پی تری بیش از یکصد هزار دستگاه موبایل چینی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به تخلف گمرک شهریار در اجازه ترخیص کالایی که ثبت سفارش نشده است گفت: تخلف دیگر در واردات موبایل ها این بوده است که این واردات با ارز مرجع انجام شده است.

خجسته با اشاره به دیگر تخلفاتی که در واردات بیش از یکصد هزار دستگاه موبایل چینی صورت گرفته است، گفت: عدم اخذ مجوز ثبت سفارش جهت وارد کردن تلفن همراه ، استفاده از ارز مرجع ، ارائه اسناد و مدارک خلاف واقع مانند ثبت سفارش بارنامه و فاکتور، عدم رعایت مقررات و قوانین امور گمرکی بخصوص عدم رعایت ماده 65 و 125 آن، تفاوت و مغایرت کالای ثبت شده با کالا ترخیص شده و همچنین عدم رعایت تشریفات گمرکی از جمله قوانینی است که در واردات این موبایل های چینی نقض شده است.

رئیس کمیسیون شوراها گمرک شهریار را مقصر اصلی این اتفاق دانست و افزود: اگر این محموله توسط نیروی انتظامی استان اصفهان مورد بازرسی قرار نمی گرفت کسی متوجه این تخلف نمی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش این تخلف گمرکی که توسط کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی کمیسیون شوراها کشف شده است به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داده خواهد شد.

منبع: http://mehrnews.com/detail/News/2032918

لینک به دیدگاه

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.